Een fysiek schepsel kan niet op een geestelijke dus onzichtbare persoon lijken.BdO schreef:Als er geen fysieke gelijkenis kan zijn, op welke manier gelijken wij dan wel op God dat hij ons naar Zijn beeld geschapen zou hebben?Alpha schreef:De almachtige God, JHWH bestond al voor dat het christendom gesticht werd.vrolijke schreef:Als er hier gesproken wordt, over "geloven in God", wordt er meestal van uit gegaan, dat het de christelijke God is.
Vooruitgaand van de kennis die wij over het universum hebben, is een God die gelijkenis zou hebben met een menselijk wezen, eigenlijk volkomen absurd.
Voor mij, vallen dus ook andere, door mensen voorgestelde Goden, buiten mijn voorstellingsvermogen.
Kan mij iemand volgen?
De mens is naar het "beeld" van God geschapen, niet andersom. Hij zei dus: „Laten wij de mens maken naar ons beeld, overeenkomstig onze gelijkenis.
God is een geest, dus er kan geen fysieke gelijkenis zijn.
Handelingen 17:29 ....... moeten wij niet menen dat het Goddelijk Wezen op goud of zilver of steen gelijkt, op iets wat door menselijke kunstvaardigheid en menselijk vernuft is gebeeldhouwd.
Verder: Mozes aanschouwde de rug van God. Enige gelijkenis is er - bijbels gezien - dus wel.
Het Gods eigenschappen die in de mens aanwezig zijn. .
Mozes zag God niet.
Immers niemand kan God zien en leven! (Ex 33:20) .
Vervolgens was hij Mozes ter wille en liet hem in een rotsholte plaats nemen en hield hij zijn “hand” voor de holte.
Gods heerlijkheid [ Hebr. Kabhodh; Gr doxa ] ging voorbij en hij zag vervolgens de achterkant van Gods heerlijkheid.
Vervolgens zei God: “Maar mijn aangezicht kan niet gezien worden.”
Jezus verklaarde: “Geen mens heeft ooit God gezien”.
Kabhodh en doxa worden in het Engels met Glory of Honor vertaalt.
in het Nederlands meestal met heerlijkheid, maar ook wel met majesteit.