callista schreef:Gezonde leer
Een betekenisloze kreet.
Nee hoor, het is gewoon een Bijbelse term.
Titus 2:
1 Blijft gij echter spreken wat passend is voor de gezonde leer.
[1] Uw taak is het, om te verkondigen wat strookt met de gezonde leer.WV
2 Timotheüs 4:
3 Want er zal een tijdsperiode komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar zich overeenkomstig hun eigen begeerten tal van leraren zullen bijeenbrengen om hun oren te laten kittelen;
[3] Want er komt een tijd dat men de gezonde leer niet meer zal verdragen, maar naar zijn eigen smaak leraren om zich heen zal verzamelen die de oren strelen.WV
Joh...de hoeveelste keer is dit nu dat je dat zegt?.
Totdat het kwartje is gevallen.
Jij[/b] noemt het goed nieuws, en dat is je goed recht.
Nee! Ik citeer de Bijbel.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
Het gevolg van Gods ingrijpen is:
Openb 21:
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn.
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
Jij toch wel?
Ik doe mijn best! Zonder Jezus offer ben ik nergens.
Mattheüs 24:13 Maar wie tot het einde heeft volhard, die zal gered worden.
Rom 10:
13 Want „een ieder die de naam van JHWH aanroept, zal gered worden”.
14 Hoe zullen zij echter hem aanroepen in wie zij geen geloof hebben gesteld? Hoe zullen zij vervolgens geloof stellen in hem van wie zij niet hebben gehoord? Hoe zullen zij vervolgens horen zonder dat iemand predikt?
15 Hoe zullen zij vervolgens prediken indien zij niet zijn uitgezonden? Zoals er staat geschreven: „Hoe lieflijk zijn de voeten van hen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!”