De enige 2 teksten uit het Nieuwe Testament, die gebruikt zijn voor de theologische aanname dat de zondag een speciale dag zou zijn geworden zijn gebaseerd op handelingen 20:7 en 1 Cor 16:2 en Op 1:10
De refo beweert:Sinds de eerste Christelijke kerk is de zondag gevierd als de rustdag, als de dag des Heeren, en de Sabbath overgezet van de zevende dag naar de eerste dag der week. Reeds de eerste Christenen kwamen op de eerste dag samen (Hand.20:7, 1 Cor.16:2, Openb.1:10) en deze dag werd genoemd "Dag de Heeren"als gedachtenisdag aan de opstanding van Jezus Christus.
Dan is tussen hoofdstuk 18 en 20 de sabbat dus snel verschoven naar de eerste dag van de week?
Hand 18,4
En hij hield elke sabbat besprekingen in de synagoge en trachtte Joden en Grieken te overtuigen.
Handelingen 20;7 is geen zondag maar een zaterdag.
"Een der sabbatten" staat er letterlijk vertaald uit het grieks, de brontaal.
En er staat 1 der sabbatten omdat het in het wekenfeest viel, na de ongehevelde broden.
Het vers ervoor beschrijft dat nota bene:
Hand 20:6 Wij echter vertrokken na de dagen van de ongezuurde broden per schip van Filippi en kwamen binnen vijf dagen bij hen in Troas aan, waar wij zeven dagen verbleven. - See more at:
http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... y5T1J.dpuf
Hetzelfde geldt voor 1 Cor 16:2
Openb 1:10 is waar de bazuin klinkt en Johannes in de geest woordt meegevoerd naar de dag des Heeren, die spoedig komt.
Niks zondag.
De nieuwe sabbatsrust is een geestelijke en dat wordt perfect uitgelegd in Heb 4:7
HEDEN, indien gij Zijn Stem hoort.
Dan breekt de Rust aan.
[modbreak Trajecto] Graag wat meer open staan voor verschillende visies en een andere dan die je zelf aanhangt ook met respect bezien.