Dus je kan uit eigen kracht als je erin geboren bent tot God komen? Het is allemaal dood simpel. Iedereen kan zelf uit Babylon stappen.Biker schreef:En maar besprenkelen, dan ben je in elk geval op het "verbondserf" als "dooplid"....Gaitema schreef:Het is niet makkelijk om Jezus aan te nemen, als iedereen om je heen vindt dat je daarmee juist van het geloof gevallen bent.
Afleren is moeilijker dan leren, en dat hebben ze geweten.Je wordt er in geboren, als het ware.
Vandaar dat de Bijbel ook smeekt:"Ga uit van haar, mijn volk".
"Ik klop op de deur, doe open!" zegt Jezus.
Nee, zegt de refo, ik kan en mag zelf niet open doen.
Ik kan en mag in feite helemaal niets, behalve de "zaligmakende Leer" (ipv Heer) belijden.
en een rok ipv broek dragen, zodat ik de begeerte des vleses wel degelijk opwek.
En wat betreft die kledingstukken van 2 verschillende stoffen, 1 regel verderop in Leviticus, daar hebben we ook lak aan.
"onherstelbaar en selectief geprogrammeerd" lijkt me dan ook een betere benaming dan "hersteld hervormd" of "oud gereformeerde gemeente buiten verband in Nederland", of een van de andere afdelingen van Babylon.
Kwetternd Gevogelte wat nestelt in veel te groot geworden bomen.Mosterdzaadjes worden geen bomen.
Daar hebben we God niet bij nodig. Wij zijn immers goed genoeg om dat zelf te doen en het is dus zo simpel een kwestie van dat er dus kerkverbanden zijn die geheel van de duivel zijn en anderen van God? Dwaal je dan niet van het bijbelgedeelte af die wij bespreken, waarin dolle tarwe en tarwe bij elkaar opgroeien? Of kunnen we God verbeteren en zeggen wij "daar in die kerken zitten alleen maar satans kinderen en bij ons alleen maar Gods kinderen", wat geheel onbijbels is.