Dessa schreef:Jerommel schreef:Dessa schreef:Jerommel schreef:Ja, zeker het lijden in de wereld.
Het onrecht ook...
Maar ook mijn persoonlijke leed, omdat ik ook lijd, en ik ben dat weleens heeeelemaal beu...
Dat is ook vreselijk moeilijk en geen antwoorden krijgen hierop ook. Toch geloof ik dat lijden van nu niet opweegt tegen later en daar mag je je aan vastklampen, heb je nu mss niks aan maarja..
Jawel, daar heb ik wel wat aan hoor.
Ik zie mezelf dan maar als gammele kar tussen blinkende bolides, maar ik kom wel aan op de bestemming.
Wat versta je onder blinkende bolides? Bestaan die wel? Zijn "we" niet allemaal gammel? Ik denk van wel
Ja, maar het verschilt enorm per persoon in welke mate, op welk gebied en of de persoon zelf danwel diens omgeving daar voordeel danwel nadeel van ondervindt, op korte danwel lange termijn.
Vandaag, toen ik maar weer wat wiet ging halen, dacht ik weer: Nee, Jerommel, je wil ook helemaal niet wandelen met God, je wilt gewoon rust, comfort en genot, en slapen, veel slapen.
Want ik mag dan wel bekeerd zijn, maar ik ga gewoon door op mijn oude wegen, er is bitter weinig veranderd aan mijn wandel.
Ik ben het alleen nog meer oneens met mijn levensinvulling dan ik al was...
Dat gammele tegenover dat blinkende slaat eigenlijk op de levensvreugde.
Daar heb ik niet zo veel van..
Maargoed, ik viel dus weer even van mijn geloof vandaag.
Gebeurt wel vaker hoor...
Ik hoop dat het herkenbaar is, maar ik hoop voor niemand dat het herkenbaar is...