andré schreef:
Ik zou nogmaals willen zeggen kijk in het verleden en zie toe op vandaag. De feiten zijn duidelijk; de Joodse natie voldoet totaal niet (meer) aan hetgeen God bedoelde met "het uitverkoren volk" of "het volk van Israël ". Maar het is een volk net als alle andere volkeren waarbij de naam Jood totaal niets meer te maken heeft met de Bijbelse betekenis van "Israël.
Heb je hier ook bijbelse bewijzen voor of is dat een mening die je als mens hebt wanneer je kijkt naar de Joden nu en het Beloofde land Israel?
Want zoals jij het nu stelt, moet je concluderen dat G'd Zich heeft vergist en Hij al Zijn vele beloften aan ZIjn uitverkoren Joodse volk Israel terugtrekt?
Immers de beloften staan woordelijk in de bijbel. De reden waarom je de aangedragen bijbelse beloften ook niet kunt weerleggen en ze dus naast je neerlegt en negeert.
andré schreef:Wat er echter nog overblijft is het feit dat dit volk, zowel in totaal verstrooide toestand als tot op vandaag met een eigen stuk vaderland, nog nooit sedert de val van Jeruzalem tot op vandaag rust of vrede gekend heeft. En als dit geen vloek is dan hebben zij geen geluk gehad dat het toch zo wonderwel overeenstemt met hetgeen dit volk aangezegd werd door hun God bij hun ontstaan.
Tot de heroprichting van het Beloofde Land Israel in 1948 was er inderdaad sprake van de vloek van G'd op hen, maar met de heroprichting van de staat Israel is hieraan een ommekeer gekomen.
Jeremia 31
3 Van verre tijden af is de HEERE aan mij verschenen: Met eeuwige liefde heb Ik u liefgehad,
daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
4 Ik zal u weer bouwen en u zult gebouwd worden, maagd Israël.
Opnieuw zult u zich tooien met uw tamboerijnen, opnieuw zult u uittrekken in een reidans van vrolijke mensen
God heeft eeuwige Liefde voor Israël, zelfs ten tijde van de verstrooiing en Zijn toorn.
God zal Israël weer opbouwen,
Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
God beloofd dat Hij Israël zal reinigen van hun zonden waarmee ze tegen Hem hebben gezondigd, Hij zal Israël vergeven
andré schreef:
Je kan nu wel verder hopen dat dit volk zich plotseling volledig zal bekeren en als volk Christus aannemen om dan terug als een theocratische natie te gaan regeren over de wereld. Maar op vandaag is dit verre van realistisch alsook verre van wat de Bijbel voorzegt betreffende de toestand van de wereld voordat christus terugkeert.
Niet ik hoop iets Andre, de bijbel leert het (zie bovenstaande verzen) in talloze versen in de bijbel, voor wie de bijbel als geheel als G'd Zijn Woord neemt, wat jij dus niet doet, zoals veel voorkomt bij christenen helaas.
andré schreef:Daarom ben ik ervan overtuigd dat dit wat je hierboven geschreven hebt eerder berust op een droombeeld dan op de Bijbelse realiteit.
Dit is een open deur Andre, want je weerlegt geen enkele aangedragen citaat uit G'd Zijn Woord en draagt ook geen citaten aan waaruit jou gevoel wordt gestaafd.
Van een droombeeld is geen sprake, zoals ik met bijbelse citaten heb onderbouwd. Want welk belang zou ik er bij hebben dat G'd wel of niet het uitverkoren Joodse volk redt? Geen enkele, maar studie in Zijn Woord en die woordelijk nemend valt de waarheid daarover te lezen en niet te ontkennen, dan alleen maar met valse vervangingsteologie.
andré schreef:Elke Jood heeft op vandaag evenals elk ander mens de kans om zich als individu te bekeren.
De citaat dat G'd het volk Israel opzettelijk berblindde voor het evangelie negeer je gemakshalve maar weer.....
7 Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard,
8 zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!
Helaas Andre, ik ken jou noch je christelijke achtergrond, of je wel eens een (oprechte) christen bent of niet, maar wat ik wel zie is dat je het Woord van G'd met een korreltje zout neemt en heel veel ervan (wat je niet bevalt) weg schuift en negeert. Hopelijk is dat niet gedreven door (onbewiste) haat dan wel aversie tegen G'd Zijn uitverkoren Volk Israel.
Op deze manier maak je G''d tot een onbetrouwbare G'd Die ZIjn Beloften niet nakomt en die niet Alwetend is.
Welk argument heben de christenen dan nog over om te vertrouwen op Genade van g'd in Chrisus? Immers de christenen maken er veelal ook een potje van en gedragen zich alles behalve zoals yehua het bedoelde. Waarom immers zou G'd ZIjn beloften aan Israel NIET en aan de christenen WEL nakomen?
Yeshua komt immer niet weder naar rome, Moskou, new York of Peking, nee Yeshua komt weder naar het Beloofd land Israel, Jeruzalem, Tempelberg om de satan defintief de pas af te snijden en ZIjn 1000 jarig vredesrijk te regeren vanuit Jeruzalem. DIt is daarmee tevens de reden waarom de satan alles op alles zet om dit te verhinderen, van Islam tot RKK en vervangingsleer.
http://www.whitefield.nl/literatuur/art ... -j-j-m-bol
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.