Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef: Maar het Herstel van Israel heeft al plaats gevonden 5 mei 1948 in staatkundige zjn.Het echte herstel zal plaatsvinden als de joden zich bekeren tot Jezus de Christus de Verhevene aan het Levenschenkend Kruis.Hij de Verrezen Heer. Men kan het niet genoeg zeggen buiten de Kerk geen zaligheid.Ook voor Israel.
Zie hier in o.a. Ezechiel 39 dat G'd anders beloofd in Zijn Woord: Ik haal er nu 1 uit, omdat blijkt dat verwijzen naar hoofdstukken geen baat heeft.

23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.
* stap-1: G'd verspreid de JOden over de hele wereld vanwege hun zonden tov Zijn Wet.

24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
* stap-2: G'd verborg Zijn Aangezicht voor Israel. Niet omdat ze Yeshua niet aannamen, maar omdat ze Zijn Wet bleven overtreden, zoals geen mens de Wet volledig kan volbrengen. Joden zijn daarin niet anders dan wij Christenen, net mensen.

25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam.
* Stap-3: Nu volgt dat G'd ommekeer gaat brengen in hun gevangenschap (het verstooid zijn in de wereld) en Zich over het Joodse volk Israel zal ontfermen.

26 Zij zullen hun schande moeten dragen, en heel hun trouwbreuk, die zij tegenover Mij gepleegd hebben toen zij onbezorgd in hun land woonden en er niemand was die hun schrik aanjoeg.
* De schande blijft tav van hun trouwbreuk met G'd toen G'd nog voor ZIjn Uitverkoren Volk Israel zorgde. Dit heeft NIETS met het weigeren van Jezus van doen.

27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.
* Stap-4: Na de ommekeer in hun gevangenschap te hebben gebracht zal G'd Zijn Uitverkoren Joodse volk Israel bijeenvergaderen uit de landen van hun vijanden.
Nu actueel, want duizenden Joden keren terug naar het Beloofde Land Israel momenteel, vanwege wederom extreem groeiend antisemitisme.

28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar henook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
Stap-5: Deze terugkerende Joden weten als geen ander dat G'd hen hiertoe brengt, zij zien zelf ook deze vers in vervuling gaan. De oproep onlangs van PM Nethanyahu dat alle Joden welkom zijn in het Beloofde land Israel, is een teken aan de wand.

29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.
* Stap-6: G'd zal Zijn Geest uitstorten met als voorwaarde dat alle Joden wedergekeerd zijn naar het Beloofde land Israel. Dan pas zal HEEL Israel Yeshua als de langverwachte Messias erkennen en herkennen.

Kortom, jou stappen volgorde klopt van geen kanten Rechtuit ! Nergens staat in de bijbel die voorwaarde genoemd dat Israel eerst Jezus moet aannemen om alle Beloften van G'd aan de Joden vervuld te krijgen.
Eerst ommekeer in gevangenschap
Daarna verzamelen uit de volken
Daarna stort G'd Zijn geest van geloof uit over Israel.

'T is maar wie je geloofd, G'd en Zijn Beloften in Zijn Woord of de paus of welke kerkleer dan ook.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid

Bericht door Rechtuit »

Bespaar je de moeite @ericjan lees die lappen tekst en teksten plukkerij nog geen eens.Het is van geen belang.Zou zeggen ga is een studie Theologie volgen :w :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Rechtuit schreef:Bespaar je de moeite @ericjan lees die lappen tekst en teksten plukkerij nog geen eens.Het is van geen belang.Zou zeggen ga is een studie Theologie volgen :w :w :w
Graag iets meer respect voor het werk dat iemand verzet om met jou van gedachten te wisselen. Nou ja, ik heb natuurlijk ook niet veel op met die Bijbelteksten-spuwers, die mij zo sterk doen denken aan die papier-hier-afvalbakken in de Efteling.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 mei 2015, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:Bespaar je de moeite @ericjan lees die lappen tekst en teksten plukkerij nog geen eens.Het is van geen belang.Zou zeggen ga is een studie Theologie volgen :w :w :w
De teksten die ik aandraag zijn niet alleen voor jou hoor, maar voor een ieder die jou Theo Loog leugens leest en dus de Bijbelse waarheid OOK lezen kan.
Als we de bijbel gewoon lezen zoals het er staat zou Theo Loog Ie onnodig zijn. Want dat is de "wetenschap" om wat Recht is krom te buigen.

Mijn advies aan jou is om wat meer in de bijbel te lezen ipv zogenaamde literatuur OVER de bijbel ;)

Kijk eens naar de wapenuitrusting van G'd in Efeze 6.
Ten eerste dien je die in zijn geheel aan te doen,
11 Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.

Ten tweede: Dus OOK de helm van Zaligheid en het zwaard van de Geest, G'd ZIjn Woord dus !
17 En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord,

Wanneer je dat niet doet zoals jij, dan heb je NIET de hele wapenuitrusting aan zoals een vereiste is, om bestand te kunnen zijn tegen de misleidingen van het kwaad.
13 Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden.

Ik wens je er veel sterkte mee Rechtuit,
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2 punt 1 schreef:Bijna alle protestanten zijn pro joods, ik denk dat het komt omdat hun religie tot stand is gekomen met behulp van joden die hen hielpen met vertalen.
En Joden zitten daar niet op te wachten die bemoeienis.Ze willen met rust gelaten worden gelijk hebben ze. :idea: :idea: :idea: :ugeek:
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:Bijna alle protestanten zijn pro joods, ik denk dat het komt omdat hun religie tot stand is gekomen met behulp van joden die hen hielpen met vertalen.
En Joden zitten daar niet op te wachten die bemoeienis.Ze willen met rust gelaten worden gelijk hebben ze. :idea: :idea: :idea: :ugeek:
Deels klopt dit, met name de evangelisatie drang die bij veel Protestanten aanwezig lijkt.
Maar uit ervaring weet ik dat wanneer men de Joden benaderd als onze oudere broer en een broederlijke arm om hen slaat hen troost en steun biedt zoals de bijbel ons opdraagt, dat de Joden heel anders reageren op christenen. De (othodoxe) Joden begrijpen dat G'd wellicht een andere weg bewandelt met niet Joden, want Jood ben je door geboorte. Vandaar dat de Joden ook geen expansie drang hebben zoals Cristendom en islam. Maar ze wensen terecht niet het christelijk geloof opgedrongen tekrijgen door christenen en al helemaal niet met een wijzend vingertje, zoals tevaak gebeurd. Immers de bijbel leert al dat G'd Zijn uitverkoren Joodse volk Israel verblind (heeft) voor het evangelie en Hij ook Zelf deze verblinding zal wegnemen op Zijn tijd wanneer Yeshua als de langverwachte Messias wederkeert naar het Beloofde land Israel, Jeruzalem, Tempelberg voor de Joden te redden uit de grote verdrukking waar de werled de Joden en hun Beloofde Land brengen zal (nu aan het brengen is) ten kwade geholpen door de hoer van Babylon.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Piebe schreef:Luk 16,16 :w
In wat voor opzicht.Wel gevaarlijk hoor dat plukken want er staat nog meer he ;)
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
In wat voor opzicht.Wel gevaarlijk hoor dat plukken want er staat nog meer he ;)
Verderop in Lucas 16 inderdaad
29 Abraham zei tegen hem: Zij hebben Mozes en de profeten. Laten zij naar hen luisteren.
31 Maar Abraham zei tegen hem: Als zij niet naar Mozes en de profeten luisteren, zullen zij zich ook niet laten overtuigen, als iemand uit de doden zou opstaan.

Altijd deversen in het hele hoofdstuk in zijn verband lezen inderdaad, maar NOOIT isoleren in een bepaalde tijd of tot een bepaalde schrijver ervan, omdat G'd on Een Bijbel heeft geschoken dat in zijn geheel Zijn Woord is, waar elke yota waardevol is en niet genegeerd mag worden.
Titus

Bericht door Titus »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef: Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken;voorts weet je niet waar je over spreekt al zo geschied kundig niet.Het gaat hier over het Herstel van Israel.
RKK is het GROTE voorbeeld van hoe de "religieuze" mens (leiding) trachtte om alles in het werk te stellen tot en met martelingen toe helaas, om G'd Zijn Woord te laten lezen door de gewone gelovige. Om niet door de mand te vallen nadat G'd Zijn Woord voor de gewone mens te lezen was, moest de RKK dus wel allerhande vage theorieen bedenken die zogenaamd de bijbel verzen uitleggen. Terwijl ieder kind dat lezen kan al ziet dat die theorie niet strookt met wat er woordelijk staat.
Serieuze vraag; waarom kies je om protestantse mythevorming als geschiedkundige waarheid te zien?
Er zijn tegenwoordige prima neutrale geschiedkundige onderzoeken geweest die jouw tirade naar fabeltjeskrantland hebben verwezen.
Dien jij God door met onwaarheden te schermen?
Daarbij is de RKK (voor mij en vele protestanten) als hoer van babylon beschreven in de bijbel, de hoer die samenspant met de antichrist islam en alles in het werk stelt om ware gelovigen te misleiden en de plek van het uitverkoren Joodse volk Israel in te nemen. Daarom heb ik de RKK hier even als voorbeeld genomen.
Het herstel van Israel heeft dus helaas streke banden met Islam en RKK die samenspannen om dit te voorkomen.
Voor vele mensen, katholieken, protestanten, ongelovigen enz enz en voor mij ben jij (en soortgelijke mensen) extremistisch uitschot die halve waarheden en hele leugens verkondigd. En nu?
LET OP! Ik richt mij puur tegen het instituut RKK en hun leer, niet tegen de RK gelovigen welke helaas misleid zijn geweest of nog steeds worden.
Jij bent degene die misleid. Daarmee ben je een werktuig van lucifer. Waarom zou ik jou überhaupt serieus moeten nemen?
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Deed je dat dan @Titus :roll:
Het serieus nemen.
Titus

Bericht door Titus »

Rechtuit schreef:Deed je dat dan @Titus :roll:
Nope, al lang niet meer. Daarom had ik in eerste instantie ook niet gereageerd en gewoon een TR ingediend.
ericjan

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ericjan schreef:
Rechtuit schreef: Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken;voorts weet je niet waar je over spreekt al zo geschied kundig niet.Het gaat hier over het Herstel van Israel.
RKK is het GROTE voorbeeld van hoe de "religieuze" mens (leiding) trachtte om alles in het werk te stellen tot en met martelingen toe helaas, om G'd Zijn Woord te laten lezen door de gewone gelovige. Om niet door de mand te vallen nadat G'd Zijn Woord voor de gewone mens te lezen was, moest de RKK dus wel allerhande vage theorieen bedenken die zogenaamd de bijbel verzen uitleggen. Terwijl ieder kind dat lezen kan al ziet dat die theorie niet strookt met wat er woordelijk staat.
Serieuze vraag; waarom kies je om protestantse mythevorming als geschiedkundige waarheid te zien?
Er zijn tegenwoordige prima neutrale geschiedkundige onderzoeken geweest die jouw tirade naar fabeltjeskrantland hebben verwezen.
Daarbij is de RKK (voor mij en vele protestanten) als hoer van babylon beschreven in de bijbel, de hoer die samenspant met de antichrist islam en alles in het werk stelt om ware gelovigen te misleiden en de plek van het uitverkoren Joodse volk Israel in te nemen. Daarom heb ik de RKK hier even als voorbeeld genomen.
Het herstel van Israel heeft dus helaas streke banden met Islam en RKK die samenspannen om dit te voorkomen.
Voor vele mensen, katholieken, protestanten, ongelovigen enz enz en voor mij ben jij (en soortgelijke mensen) extremistisch uitschot die halve waarheden en hele leugens verkondigd. En nu?
LET OP! Ik richt mij puur tegen het instituut RKK en hun leer, niet tegen de RK gelovigen welke helaas misleid zijn geweest of nog steeds worden.
Jij bent degene die misleid. Daarmee ben je een werktuig van lucifer. Waarom zou ik jou überhaupt serieus moeten nemen?
Ik hoop voor je Titus, dat je je hart hiermee hebt kunnen luchten en dat je fijn stoom hebt kunnen afblazen zo, helpt het een beetje?
Alleen op inhoudelijk commentaar zal ik inhoudelijk reageren als je het niet erg vindt. ;)
Zolderworm

ericjan schreef:
Titus schreef:
ericjan schreef:
Ik hoop voor je Titus, dat je je hart hiermee hebt kunnen luchten en dat je fijn stoom hebt kunnen afblazen zo, helpt het een beetje?
Alleen op inhoudelijk commentaar zal ik inhoudelijk reageren als je het niet erg vindt. ;)
Je bedoelt dat je geen tegenargumenten hebt.
Titus

Bericht door Titus »

ericjan schreef: Ik hoop voor je Titus, dat je je hart hiermee hebt kunnen luchten en dat je fijn stoom hebt kunnen afblazen zo, helpt het een beetje?
Het helpt behoorlijk. Lucht heerlijk op.
Kortom, je hebt geen antwoorden. Zwart maken met mythe en fabels kan je heel goed, maar echte antwoorden ho maar. Lol.
ericjan

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ericjan schreef: Ik hoop voor je Titus, dat je je hart hiermee hebt kunnen luchten en dat je fijn stoom hebt kunnen afblazen zo, helpt het een beetje?
Ik ben blij voor je Titus, gelukkig :lol:
Titus

Bericht door Titus »

ericjan schreef:
Titus schreef:
Mooi. Blijft staan dat je een stuk extremistisch uitschot bent wat geen antwoorden geeft op vragen nav jouw tirade.
ericjan

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ericjan schreef:
Titus schreef:
Mooi. Blijft staan dat je een stuk extremistisch uitschot bent wat geen antwoorden geeft op vragen nav jouw tirade.
Ik hou toch van jou Titus :kiss1:
Titus

Bericht door Titus »

ericjan schreef:
Titus schreef:
ericjan schreef:
Titus schreef: Het helpt behoorlijk. Lucht heerlijk op.
Hou je onoprechte oneliners maar lekker bij je. We kennen elkaar niet, nooit ontmoet. Dus van houden van kan geen sprake zijn. Tenzij je het begrip natuurlijk flink verkracht voor eigen doeleinden. Doe je maar niet heiliger voor dan je bent want we hebben hier allemaal wel je ware gezicht gezien.
Zolderworm

Titus schreef:
ericjan schreef:
Titus schreef:
ericjan schreef: Ik ben blij voor je Titus, gelukkig :lol:
Hou je onoprechte oneliners maar lekker bij je. We kennen elkaar niet, nooit ontmoet. Dus van houden van kan geen sprake zijn. Tenzij je het begrip natuurlijk flink verkracht voor eigen doeleinden. Doe je maar niet heiliger voor dan je bent want we hebben hier allemaal wel je ware gezicht gezien.
Een liefdevol gezicht, dat van Titus houdt... bah.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Rechtuit schreef:
Wat ik daarmee bedoelde is dat de profeten reiken tot de eerste eeuw. En zeker staat er meer, het hele hoofdstuk gaat er over. :)

M.b.t. de staat Israël meen ik dat ze zich onrechtmatig profetieën toe-eigenen, sommigen bewust anderen onbewust.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef:
BdO schreef:
Rechtuit schreef:Mensen er niet om heen draaien de Kerk is het Nieuwe Israel.En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Hen die de Heilige Schrift echt goed kennen ook van uit het hart weten dat en bidden daar ook voor.

Wij zouden zeggen ====Tel uit je winst====
:flower1: :flower1: :flower1: :flower1: :flower1: :flower1:
T.a.v. de bijbel leert: dit inderdaad wat sommigen vervangingstheologie noemen.
Niet sommigen het is gewoon zo;en aan politieke correctheid daar heb je zo weinig aan het leidt maat tot leugen en wegkijken binnen en buiten de Kerk.Hoe men het wenden of keren de Kerk is het Nieuwe Israel.
Sinds wanneer is het politiek correct om de Joden het hele Beloofde land Israel te gunnen? :roll: Kijk toch om je heen zou ik zeggen, je beweert glashard omgekeerde feiten als dat ze waarheid zouden zijn. Maar goed, elk voordeel heeft zijn nadeel. Je toont hiermee wel het ware gezicht van de RKK en hun dwalingen, dat is dan wel weer positief te noemen.

Je ziet dat ook terug in de RKK, de krampachtige pogingen om de rol van Israel weg te kapen.
Ze hebben een altaar waar met "öffert".
Ze hebben ook priesters.
Ze hebben ook een "hoge priester" die ze paus noemen.
Ze hebben ook een tempel gecreeerd, het Vaticaan.
En ja de hoer van babylon zal de kenmerken hebben van een hoer; namelik handelingen verrichten als ware men de vrouw.
Israel is de vrouw van G'd, G'd is getrouwd met Israel leert de bijbel en de RKK is de hoer die deze rol zo graag wil overnemen onder valse voorwenselen.

Bedankt Rechtuit, dat je zo eerlijk bent om het schijnheilige masker dat veelal regenaan gelopen wordt, hebt afgedaan en je ons het ware RKK gevioel deelt.

Scherpe observatie. ;) En:
Zelfs Katholieke bronnen erkennen, dat de term "paus" niet in het westen werd gebruikt "tot de eerste helft van de vijfde eeuw". (Short Biographies of All the Popes -[Korte Biografieën van Alle Pausen] - Lozzi Roma, pag. 2) Zoals wetenschapper Hans Küng verklaart: "Katholieke theologen geven toe, dat er geen betrouwbaar bewijs is, dat Petrus ooit verantwoordelijk was in Rome als opperste hoofd of bisschop". (The Catholic Church - [De Katholieke Kerk], Küng, pag. 20) Professor Küng vermeldt ook, dat "er geen sprake kan zijn van legaal gezag - of zelfs een superioriteit, gebaseerd op de Bijbel - van de Roomse gemeenschap of zelfs van de bisschop van Rome in de eerste eeuwen". (ibid., pag. 49) Het Nieuwe Testament verbindt Petrus niet met Rome en het noemt geen opvolger voor Petrus. De Apostelen spoorden Christenen aan naar Jeruzalem en de kerken in Judea te kijken - niet naar Rome - als hun voorbeelden. (Galaten 1:18; 1 Tessalonicenzen 2:14)

http://www.wereldvanmorgen.org/artikel_ ... eiding.htm
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Titus

Bericht door Titus »

Zolderworm schreef: Een liefdevol gezicht, dat van Titus houdt... bah.
Stel je bent homoseksueel. Stel je komt dagelijks extremisten tegen die het uitschreeuwen dat ze homoseksualiteit haten en dat het uitgeroeid moet worden. Zou jij het dan geloofwaardig achten als zo'n extremist die dagelijks schuimbekkend tekeergaat zegt van je te houden, zonder dat jullie elkaar kennen?
andré

Bericht door andré »

En ik die gehoopt had hier op een site of topic terecht te komen waar men als volgelingen van Christus met BIJBELSE argumenten elkaar in respect en naastenliefde zou toespreken en bejegenen!! :cry:
snappie
Man/Vrouw: V

Bericht door snappie »

andré schreef:En ik die gehoopt had hier op een site of topic terecht te komen waar men als volgelingen van Christus met BIJBELSE argumenten elkaar in respect en naastenliefde zou toespreken en bejegenen!! :cry:
Ja duhh, alsof er met "BIJBELSE" argumenten geen pakken slaag worden uitgedeeld. In 'respect en naastenliefde' wordt anderen verweten dat ze Jezus niet echt volgen als men bepaalde zaken anders ziet. Dan zijn ze bezig Gods woord te verdraaien of negeren, of ze zijn eenzijdig ofzo: lamenielachen.
Die gruwelijke vervangingsleer (de moeder van het antisemitisme) wordt met de bijbel in de hand zelfs nu nog verdedigd. Israël heeft niet afgedaan, en de kerk is Israël niet!!!
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

andré schreef:En ik die gehoopt had hier op een site of topic terecht te komen waar men als volgelingen van Christus met BIJBELSE argumenten elkaar in respect en naastenliefde zou toespreken en bejegenen!! :cry:
Tja........