Zie hier in o.a. Ezechiel 39 dat G'd anders beloofd in Zijn Woord: Ik haal er nu 1 uit, omdat blijkt dat verwijzen naar hoofdstukken geen baat heeft.Rechtuit schreef: Maar het Herstel van Israel heeft al plaats gevonden 5 mei 1948 in staatkundige zjn.Het echte herstel zal plaatsvinden als de joden zich bekeren tot Jezus de Christus de Verhevene aan het Levenschenkend Kruis.Hij de Verrezen Heer. Men kan het niet genoeg zeggen buiten de Kerk geen zaligheid.Ook voor Israel.
23 Dan zullen de heidenvolken weten dat zij die van het huis van Israël zijn, om hun ongerechtigheid in ballingschap zijn gegaan. Omdat zij Mij ontrouw waren, verborg Ik Mijn aangezicht voor hen en gaf Ik hen in de hand van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen.
* stap-1: G'd verspreid de JOden over de hele wereld vanwege hun zonden tov Zijn Wet.
24 Overeenkomstig hun onreinheid en overeenkomstig hun overtredingen heb Ik met hen gehandeld en Ik heb Mijn aangezicht voor hen verborgen.
* stap-2: G'd verborg Zijn Aangezicht voor Israel. Niet omdat ze Yeshua niet aannamen, maar omdat ze Zijn Wet bleven overtreden, zoals geen mens de Wet volledig kan volbrengen. Joden zijn daarin niet anders dan wij Christenen, net mensen.
25 Daarom, zo zegt de Heere HEERE: Ik zal nu een omkeer brengen in de gevangenschap van Jakob, Ik zal Mij ontfermen over heel het huis van Israël en Ik zal het opnemen voor Mijn heilige Naam.
* Stap-3: Nu volgt dat G'd ommekeer gaat brengen in hun gevangenschap (het verstooid zijn in de wereld) en Zich over het Joodse volk Israel zal ontfermen.
26 Zij zullen hun schande moeten dragen, en heel hun trouwbreuk, die zij tegenover Mij gepleegd hebben toen zij onbezorgd in hun land woonden en er niemand was die hun schrik aanjoeg.
* De schande blijft tav van hun trouwbreuk met G'd toen G'd nog voor ZIjn Uitverkoren Volk Israel zorgde. Dit heeft NIETS met het weigeren van Jezus van doen.
27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.
* Stap-4: Na de ommekeer in hun gevangenschap te hebben gebracht zal G'd Zijn Uitverkoren Joodse volk Israel bijeenvergaderen uit de landen van hun vijanden.
Nu actueel, want duizenden Joden keren terug naar het Beloofde Land Israel momenteel, vanwege wederom extreem groeiend antisemitisme.
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar henook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
Stap-5: Deze terugkerende Joden weten als geen ander dat G'd hen hiertoe brengt, zij zien zelf ook deze vers in vervuling gaan. De oproep onlangs van PM Nethanyahu dat alle Joden welkom zijn in het Beloofde land Israel, is een teken aan de wand.
29 Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis van Israël heb uitgestort, spreekt de Heere HEERE.
* Stap-6: G'd zal Zijn Geest uitstorten met als voorwaarde dat alle Joden wedergekeerd zijn naar het Beloofde land Israel. Dan pas zal HEEL Israel Yeshua als de langverwachte Messias erkennen en herkennen.
Kortom, jou stappen volgorde klopt van geen kanten Rechtuit ! Nergens staat in de bijbel die voorwaarde genoemd dat Israel eerst Jezus moet aannemen om alle Beloften van G'd aan de Joden vervuld te krijgen.
Eerst ommekeer in gevangenschap
Daarna verzamelen uit de volken
Daarna stort G'd Zijn geest van geloof uit over Israel.
'T is maar wie je geloofd, G'd en Zijn Beloften in Zijn Woord of de paus of welke kerkleer dan ook.