Alpha schreef: ↑04 sep 2023, 14:32
Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.
Iedere knie zal zich buigen.
Slechte mensen bestaan niet, hoe graag jij anderen ook zo ziet.
Je laat weer blijken van liefde niet veel te snappen. En toch is dat waar de bijbel om draait.
In de synagoge citeerde Jezus een profetie uit Jesaja en verklaarde dat deze door hem werd vervuld.
In de synagoge waren beslist Schriftgeleerden aanwezig, maar geen enkele reageerde met een tegenwerping, zoals men nu, eeuwen later , wèl doet
Noem de tekst eens ?
In tegenstelling tot Satan verdraai ik de Bijbelse woorden niet, daar heb ik geen belang bij, ik citeer slechts.
Je citeert en interpreteert en geeft de interpretatie die je opgedragen is vanuit de jg.
Sommigen vinden dat arrogant, maar ik ben beslist hier niet degene die zichzelf op de borst klopt of zichzelf tracht te verheffen.
Dat laat ik al te graag aan anderen over, die menen een superieur intellect te hebben of echte Bijbelkennis te hebben.
Typische JG tactiek: gewoon blijven herhalen wat je oren kietelt ook al is aangegeven dat het anders is.
Niemand neemt je kwalijk dat je je geloof uitdraagt en dat je jouw interpretatie weergeeft. Dat is nu al meerdere keren aangegeven, maar dat kietelt je oren niet.
Je klopt jezelf constant op de borst en je verheft jezelf. Je geloofsgenoot wordt al op dezelfde wijze gehersenspoeld. Treurig om te zien.
Het is een feit dat Jg alle buiten Bijbelse overleveringen, gebruiken en feesten uit hun geloof hebben verwijderd.
Jg volgen het geloof uit de eerste eeuw zo nauwkeurig mogelijk na.
Ook voeren Jg van harte Jezus opdracht uit, om overal het goede nieuws bekend te maken.
Nee hoor, dat volgen jullie niet, jullie pikken er wat uit en wat niet uitkomt laten jullie liggen.
Bekende JG tactiek: blijf eindeloos je mantra herhalen, zo werkt hersenspoeling.
Je eerste zin is jouw mantra. Eindeloos eindeloos eindeloos wordt het herhaald, inderdaad de techniek van de hersenspoeling.
Van harte uitvoeren ?
Als er weer eens JG langs de deur komen, spat het enthousiasme er niet vanaf. Naarmate men ouder is, sjokt men meer en meer.
Ook ex-JG's geven dat aan: één van de meest vreselijke zaken vinden ze dat ze langs de deuren moesten: het leuren langs de deuren.
Het enthousiasme is 0.
En men sjokt weer traag verder. Hopende op het einde van de rit, dan kan men weer naar huis.
Ook bij jou kan ik weinig enthousiasme ontdekken, het is het monotoon als een robot opdreunen van jouw bekende teksten en je mantra. Veel meer is het niet.