Precies om het vetgedrukte is dat sektarisch.
Dat is niet uniek en dat doen zelfs ongelovige mensen.Alpha schreef: Je ziet die inbreng dus bij de vele vrijwilligers, die graag bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.
Precies om het vetgedrukte is dat sektarisch.
Dat is niet uniek en dat doen zelfs ongelovige mensen.Alpha schreef: Je ziet die inbreng dus bij de vele vrijwilligers, die graag bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.
Een almachtige God heeft geen opponent. Duidelijk een broodje Aap-verhaal die confrontatie.
Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.Messenger schreef: ↑03 okt 2023, 17:55Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.Alpha schreef: Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.Alpha schreef: Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.Alpha schreef: JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.Alpha schreef: Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.Dat_beloof_ik schreef: ↑04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
.Messenger schreef: ↑04 okt 2023, 14:03Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.Dat_beloof_ik schreef: ↑04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.
Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.
Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
Die verschillende visies komen doordat we zonder kennis van onszelf dit leven empirisch ervaren in een lineaire tijd en andere illusies.Dat_beloof_ik schreef: ↑04 okt 2023, 20:42.Messenger schreef: ↑04 okt 2023, 14:03
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.
Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.
Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.
Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
Dat kan niet. Alomtegenwoordig en volmaakt, dan kunnen er niet zulke verschillende visies zijn.
Sjonge, wat een onzin om je er uit te praten.Messenger schreef: ↑05 okt 2023, 12:04Die verschillende visies komen doordat we zonder kennis van onszelf dit leven empirisch ervaren in een lineaire tijd en andere illusies.Dat_beloof_ik schreef: ↑04 okt 2023, 20:42
.
Dat kan niet. Alomtegenwoordig en volmaakt, dan kunnen er niet zulke verschillende visies zijn.
Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere nietDat_beloof_ik schreef: ↑03 okt 2023, 17:13 Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.
In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.
Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.
Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Je wilt dus dat JHWH aan JOUW eisen voldoet.Messenger schreef: ↑03 okt 2023, 17:55Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.Alpha schreef: Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.Alpha schreef: Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.Alpha schreef: JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.Alpha schreef: Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
Een klederdracht is afhankelijk van de gewoonten van de streek of land.Mullog schreef: ↑03 okt 2023, 17:56Klopt, zij droegen wat anders.
Maar je ziet het weinig meer tegenwoordig, die kwasten.Numeri 15:38 - 39 Zeg tegen de Israëlieten dat ze kwasten moeten maken. Die moeten ze aan de onderrand van hun kleren naaien. In die kwasten moet een blauwe draad zitten. Ook jullie families ná jullie moeten deze kwasten maken. De kwasten zullen jullie helpen onthouden dat jullie je aan al mijn wetten moeten houden. Dan zullen jullie Mij niet ongehoorzaam zijn en niet meer jullie eigen zin doen.
Nee, dat is juist NIET sektarisch.
Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.Alpha schreef: ↑11 okt 2023, 10:52Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere nietDat_beloof_ik schreef: ↑03 okt 2023, 17:13 Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.
In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.
Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.
Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Zie mijn reactie op je favoriete tekst.
Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Mooie dood doener, want je geeft niet wat die info nu is. Die is wel van buiten de Bijbel, dus niet bijbels.[/quote]Nee hoor, ik onderzoek juist alle dingen.Dat_beloof_ik schreef: ↑11 okt 2023, 11:27Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.
Ik bekijk altijd de achtergrond informatie, om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Waarmee je aangeeft, geen jota van de Bijbel te begrijpen.J-W schreef: ↑11 okt 2023, 11:34Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
En het ergste is, die vijand mag nog steeds vrij over onze aarde rondlopen.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Ook JIJ bekijkt de ene God JHWH anders.Messenger schreef: ↑04 okt 2023, 14:03Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.Dat_beloof_ik schreef: ↑04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Het is populair om een "eigen" God te creëren.
Wat heeft dit met de vete tussen JHWH en SATAN te maken? Als je om je heen kijkt, wie is er dan aan de winnende hand?Alpha schreef: ↑11 okt 2023, 11:39Waarmee je aangeeft, geen jota van de Bijbel te begrijpen.J-W schreef: ↑11 okt 2023, 11:34
Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Maar geen kwastjes terwijl dat toch de opdracht van God isAlpha schreef: ↑11 okt 2023, 11:19Een klederdracht is afhankelijk van de gewoonten van de streek of land.
Dan zie je dan ook op internationale congressen, waar mensen in traditionele klederdracht komen.
Dat is leuk om mee te maken.
Het doel van de kleding in Numeri is dat Israël zich duidelijk onderscheidden van de heidense natiën.
Vandaar dat Jg altijd nette kleding dragen als zij Gods woord verkondigen, en dat verschilt van land tot land.
Sterker: dat maak ik reeds mee.Alpha schreef: ↑11 okt 2023, 11:11Je wilt dus dat JHWH aan JOUW eisen voldoet.Messenger schreef: ↑03 okt 2023, 17:55
Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.
God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.
God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.
Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.
God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.
Dat zal je dus nooit meemaken.
God heeft geen aanbidding nodig, een volmaakte en almachtige God zit daar niet op te wachten. Aan de andere kant is God dankbaar voor jouw rol in het leven, voor jouw zijn. Door jouw zijn kan God zich ervaren als een JG.Alpha schreef: Aanbidden is m.i. een manier om de schepper te bedanken, wat hij voor de mensheid heeft gedaan.
Ik ook en afgoden herken je aan niet-goddelijke eigenschappen. Zoals een God die zit te smachten op een bedankje van mensen, die hulp nodig heeft, die jaloers is als je een echte God aanbidt en vereert, of zoals een God die diens wil gedwarsboomd ziet worden. En zo zijn er meer eigenschappen waar je een afgod aan kan ontdekken.Alpha schreef: Ik neem inderdaad afstand van alle vormen van afgoderij.
Dat hoeft ook niet, omdat er buiten God niets bestaat. God is de Alpha en de Omega, het begin t/m het einde.Alpha schreef: Het is logisch dat de schepper aanbidding niet wil delen met anderen.
Pure onvoorwaardelijke liefde heeft geen probleem als je je geliefde met anderen deelt of als jouw geliefde jou met anderen deelt. Jaloezie komt voort uit angst en kan een kooi maken van de relatie. Pure liefde laat je vrij.Alpha schreef: Normaal is het zo dat je je vrouw ook niet met anderen wil delen.
Die context zie jij misschien niet helder. Wiens uitspraken zijn dit in die tekst? En waarom zou dat niet letterlijk bedoeld zijn?Alpha schreef: Je favoriete tekst:
Jesaja 45:
5 Ik ben Jehovah en er is niemand anders. Er is geen andere God dan ik. Ik zal je kracht geven, hoewel je me niet kende,
6 zodat men weet van waar de zon opgaat tot waar ze ondergaat dat er niemand is buiten mij. Ik ben Jehovah en er is niemand anders.
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.
Zoals gebruikelijk negeer je de context, als die niet bevalt.
Een almachtige God kun je niet tegenwerken, ook al niet omdat je de vrije wil hebt.Alpha schreef: Jehovah bracht terecht kwaad of rampspoed over Adam wegens diens ongehoorzaamheid.
Dat doet hij vaker als mensen hem tegenwerken.
Met een vrije wil en onvoorwaardelijke liefde is berouw niet nodig. God heeft geen normen en waarden, die worden bedacht door mensen. Een 'nieuwe Aarde' kan ook elders zijn.Alpha schreef: Jehovah laat kwaaddoeners waarschuwen om hen de gelegenheid te geven hun handelwijze te veranderen en aldus in leven te blijven.
2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV
Een "nieuwe aarde" kan alleen functioneren als iedereen aan God normen en waarden accepteert.
Daardoor zullen er dan geen dieven, moordenaars, misdadigers e.d. meer zijn. (1 Korinthe 6:9-11).
Je zit er te lang in denk ik om niet in te zien dat je bij een sekte bent aangesloten.
Je kunt duidelijk niet begrijpend lezen. Zelfs niet zo'n korte tekst en de uitleg die ik eraan geef.
Heb je Alpha weer met zijn Satan. God is het enige dat er is en zorgt voor het licht én de duisternis, God schept de vrede én het onheil. Zinloos bestaan dus voor die Satan. In het bedrijfsleven zou je hem overtollig noemen. God doet het zelf, het onheil veroorzaken. In de vorm weliswaar van al die godsdeeltjes die zich niet herinneren God zelf te zijn.Alpha schreef: Door dat te ontkennen ondersteun je in feite Satan.
Ook hij is de bron van desinformatie.
Heel populair tegenwoordig.
Dat zie je ook dagelijks om je heen, Satan zet mensen tegen elkaar op.
Gevolg dat mensen naar hun God bidden om overwinning. (Hand 10:34, 35).
Met een vrije wil kun je niet kiezen tegen JHWH. Je kunt de wil van een almachtige niet dwarsbomen. De vrije wil evenmin.Alpha schreef: ↑11 okt 2023, 11:39Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.J-W schreef: ↑11 okt 2023, 11:34
Satan koos tegen, net als Nimrod.