Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel leert.J-W schreef: ↑11 sep 2023, 14:16Wanneer Alpha atheïsme gelijk stelt aan het in de wind slaan van bijbelse waarschuwingen dan ken ik 2 voorbeelden:
- De tijdgenoten van Noach luisterden niet naar hem en verdronken allen.
- De Joden die het niet nodig vonden naar de bergen te vluchten kwamen om bij de verwoesting van Jeruzalem.
Wie de waarschuwingen van Alpha daarom niet serieus neemt zal het eveneens slecht vergaan.
Degenen die echter naar de komst van koning Jezus willen uitkijken, heidense gebruiken zoals kerst en verjaardagen afschaffen en anderen ook gaan wijzen op het einde der tijden wacht een mooie toekomst zonder briesende leeuwen.
Het staat allemaal in de bijbel:
Jes. 11:6-9En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Het grote probleem is de aanwezigheid van de satan op onze aarde. Zodra die door koning Jezus is verslagen en gedood ontstaat er vanzelf een nieuwe aarde waarbij iedereen en alles weer volmaakt zal zijn..............
Sluit je dus snel aan bij de JG, alleen zij gaan daar deel van uitmaken!!!.
Je citeert niet de Bijbel, want daar staat Gods naam in, niet een onpersoonlijke titel.
Gods naam is door de christenheid vervangen door een titel, een vorm van bijgeloof.
De aarde is perfect gemaakt en hoeft dus niet vervangen te worden.
Hij wordt schoongemaakt en dan is hij weer als nieuw.
Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. Citaat uit Jesaja 65:17.
In de NWV staat in de voetnoten, wat betekenis is van de zee, die er niet meer zal zijn.
In een niet gecensureerde Bijbel staat dit:
Jesaja 11:
6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.
7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen. Een leeuw zal stro eten net als een stier.
8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.
9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah zoals water de zeebodem bedekt. NWV.