Hebben we een ziel ?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Bastiaan73
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Bastiaan73 »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 11:28
Bastiaan73 schreef: 21 mar 2022, 11:19

Niet iedereen hoor. Alleen degenen die met heel veel woorden helemaal niets zeggen.
Dat bedoel ik dus. Iedereen heeft hier zijn eigen geloof. En soms is dat wat speciaal. Zoals bij Hopper en bij mij. En als je het hier leuk wilt houden en eraan wilt meewerken dat we hier gewoon gesprekken met elkaar hebben over allerlei geloofszaken, hoe vreemd dat misschien ook is voor jou is, dan is natuurlijk niet fijn als je mensen wiens geloof je raar vindt, gaat zitten afkatten. Dat is een naar trekje van je. Ik bedoel: ik ga natuurlijk niet deelnemen aan een forum waar ik af en toe wordt afgekat, omdat ik bepaalde denkbeelden heb. Dan is het voor mij snel bekeken en stort ik me weer op Facebook met m'n honderduizenden lezers.
Dat zou betekenen dat ik mijn mening niet zou mogen geven, om jouw illusie van 'een gezellig sfeertje' maar niet te verstoren.

If you can't take the heat, stay out of the kitchen.

hopper beweert dat de hele christelijke kerk op een dwaling is gebaseerd en heeft naar eigen zeggen géén geloof. Jij gelooft in kabouters en dat je buiten je lichaam kan treden en maakt daarin zelf geen enkele connectie met lsd. En dan verwacht je serieus te worden genomen?
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Bastiaan73 schreef: 21 mar 2022, 11:50
Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 11:28
Dat bedoel ik dus. Iedereen heeft hier zijn eigen geloof. En soms is dat wat speciaal. Zoals bij Hopper en bij mij. En als je het hier leuk wilt houden en eraan wilt meewerken dat we hier gewoon gesprekken met elkaar hebben over allerlei geloofszaken, hoe vreemd dat misschien ook is voor jou is, dan is natuurlijk niet fijn als je mensen wiens geloof je raar vindt, gaat zitten afkatten. Dat is een naar trekje van je. Ik bedoel: ik ga natuurlijk niet deelnemen aan een forum waar ik af en toe wordt afgekat, omdat ik bepaalde denkbeelden heb. Dan is het voor mij snel bekeken en stort ik me weer op Facebook met m'n honderduizenden lezers.
Dat zou betekenen dat ik mijn mening niet zou mogen geven, om jouw illusie van 'een gezellig sfeertje' maar niet te verstoren.

If you can't take the heat, stay out of the kitchen.

hopper beweert dat de hele christelijke kerk op een dwaling is gebaseerd en heeft naar eigen zeggen géén geloof. Jij gelooft in kabouters en dat je buiten je lichaam kan treden en maakt daarin zelf geen enkele connectie met lsd. En dan verwacht je serieus te worden genomen?
Het klinkt misschien een beetje ouderwets. Maar het is hier de bedoeling dat we een zeker respect hebben voor elkaars mening. Je kunt het niet eens zijn met zo'n mening en er niet in geloven en het misschien onzin vinden. Maar er is nog een verschil tussen zeggen dat je iemands mening onzin vindt (wat natuurlijk oké is) en iemand afkatten en de grond in boren. Nou vind ik zoals je het tegenover mij doet wat m'n uittredingen betreft nogal gaan. Na wat paaseitjes gegeten te hebben ben ik alwaar wat milder. Zolang niet iedereen het zo doet kan ik er nog wel mee leven. Maar het is wel symptomatisch. Maar vooral de manier waarop je Hopper behandelde blijf ik echt beneden peil vinden. Dat was duidelijk bedoeld om iemand weg te pesten. Maar dat vind ik ook van het speciale Hoppertopic dat er laatst was. Al was jij het niet die dat had opgezet, maar Balthasar. Zulke dingen kunnen echt niet, volgens mij. Dat moet je in een forum niet goed vinden. Wat dat betreft vond ik ook opeens dat Snelheid een voortreffelijke mening had. Iets wat niet vaak voorkomt.
Only dead fish go with the flow
hopper

Bericht door hopper »

Ik ben vertrokken uit deze wereld, dus reflecteer ik niet op de forumtrol......

En dat is het centrale punt betreffende de ziel. De meeste mensen reflecteren wel en doen zo de ziel een ego aan.
Bastiaan73

hopper schreef: 21 mar 2022, 12:17 Ik ben vertrokken uit deze wereld, dus reflecteer ik niet op de forumtrol......

En dat is het centrale punt betreffende de ziel. De meeste mensen reflecteren wel en doen zo de ziel een ego aan.
Je bent helemaal niet vertrokken uit deze wereld. Je zit op het internet. Dat is toch echt iets van deze wereld.

En je hebt gewoon een ego, net als ieder ander. Je hebt er alleen ander etiketje op geplakt: je zogenaamde 'Christusbewustzijn'.

Het etiketje dat je mij opplakt is een oordeel. Het zal me een saucijs wezen maar je haalt je eigen woorden ermee onderuit waarin je beweert 'vrij te zijn van ieder oordeel'.
vegan-revolution

Bericht door vegan-revolution »

Ik onderschrijf net als Zolderworm de wenselijkheid van beleefdheid. Zeggen dat je het niet eens bent met iemand of zelfs dat.je iemands uitspraken onzinnig vindt of onzin is niet onbeleefd. En natuurlijk kan het zijn dat er gevoelens van ergernis boven komen drijven door forumgedrag of de wijze van presenteren, maar mijn voorkeur blijft om op de inhoud te spelen en niet op de persoon.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 21 mar 2022, 11:43 Honderdduizenden lezers op Facebook nog wel zeg. :shock: en die geven je allemaal duimpjes natuurlijk...........jaja.... :ugeek: :lol:
I am impressed.... :w
Nee, dat maakte Bastiaan ervan. Ik plaats opmerkingen bij landelijke campagnes, bijvoorbeeld die van het CIP. En dat krijg je het dat veel mensen die opmerkingen zien en dat er ook veel reacties komen. Maar ik weet niet echt hoeveel het er zijn. Maar ik heb wel zo,'n 250 vrienden en een zelfde aantal volgers.
Only dead fish go with the flow
Mullog

Bericht door Mullog »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 09:51
Mullog schreef: 21 mar 2022, 07:25
Het vreemde vind ik dan toch dat in heel veel van deze discussies toch het fysieke van de hersenen en het niet fysieke (heb even geen betere omschrijving) van het bewustzijn van elkaar worden losgekoppeld. Jij doet dat ook met je astrale reisjes.
Het gaat erom of de bewustwording (niet het bewustzijn, maar de bewustwording) fysiek geduid kan worden (geen loskoppeling) of niet (wel loskoppeling). Dus materieel monisme of substantiedualisme. Of eventueel psychisch monisme
Je probeert het een intellectueel sausje te geven door in een jargon te vervallen. Maar zonder die grijze massa onder je hersenpan is er gewoon helemaal niks. Als je de draadjes in het ruggenmerg op de juiste plaats doorsnijdt wordt je je van niks meer bewust onder de middellijn, als je wat hoger doorsnijdt wordt je je van niks meer bewust onder je borstkas en ga zo maar door.

Als een substantiële monoïstische psychisch materialist wil ik je vragen mij eens in plat Nederlands uit te leggen hoe dat kan.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 13:15
callista schreef: 21 mar 2022, 11:43 Honderdduizenden lezers op Facebook nog wel zeg. :shock: en die geven je allemaal duimpjes natuurlijk...........jaja.... :ugeek: :lol:
Nee, dat maakte Bastiaan ervan. Ik plaats opmerkingen bij landelijke campagnes, bijvoorbeeld die van het CIP. En dat krijg je het dat veel mensen die opmerkingen zien en dat er ook veel reacties komen. Maar ik weet niet echt hoeveel het er zijn. Maar ik heb wel zo,'n 250 vrienden en een zelfde aantal volgers.
Je bent daar zelf over begonnen; over je interessante discussies op Facebook.....ook over het christendom...
Ach...en jij kunt ook aardig overdrijven...ik schat je aantal vrienden op ca. 150; dus doe er maar even 100 af....dan denk ik dat ik dichter in de buurt zit....
En het CIP?
Hemeltjelief...ga jij daar nog op in? :shock:
Dat komt mij heel vreemd voor....
Daar heb ik je hier nog nooit over gehoord....
Laatst gewijzigd door callista op 21 mar 2022, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

Het probleem is dat regelmatig te zien is dat bij verschil van inzicht, de beschikbare argumentatie om de andere overtuiging te bestrijden, is uitgeput. Na 10*herhaling van precies dezelfde eigen argumentatie zonder dat er bij de andersdenkende ook maar een millimeter aanpassing in de visie plaats vindt, is het verleidelijk om de "' stoeptegel "' te gaan gebruiken. Zelf doe ik dat niet, maar ik kies voor het negeren. Uiteraard is negeren ook niet de bedoeling van G G dat is mij bekend, maar wanneer een gesprek door één of meerdere gespreks partners als niet meer zinvol wordt gezien, heb ik voorkeur voor negeren boven de "' stoeptegel "' . De "' stoeptegel "' richt zich tegen de persoon en niet tegen het te bestrijden argument.
MagereHein

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:39
Nee, dit gaat gewoon over het vinden van het bewustwordingsproces in de hersenen. Met het accent op bewustwording, niet bewustzijn. Hoe zorgen de hersenen ervoor dat iemand zich bewust wordt van de input van zijn zintuigen en bepaalde gevoels-en denkprocessen in zijn brein? Verder speelt er niets. De rest is niet belangrijk.
Je ruikt en proeft en hoort en voelt met je hersenen. We reageren dus, zoals alle levensvormen, op prikkels
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Bastiaan73

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 13:15
Nope, zijn je eigen woorden.

viewtopic.php?p=342585#p342585
hopper

Bericht door hopper »

MagereHein schreef: 21 mar 2022, 13:34
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:39
Nee, dit gaat gewoon over het vinden van het bewustwordingsproces in de hersenen. Met het accent op bewustwording, niet bewustzijn. Hoe zorgen de hersenen ervoor dat iemand zich bewust wordt van de input van zijn zintuigen en bepaalde gevoels-en denkprocessen in zijn brein? Verder speelt er niets. De rest is niet belangrijk.
Je ruikt en proeft en hoort en voelt met je hersenen. We reageren dus, zoals alle levensvormen, op prikkels
Je ruikt en proeft met je zintuigen en dan ben je je de geur of smaak bewust!
hopper

Bericht door hopper »

peda schreef: 21 mar 2022, 13:22 Het probleem is dat regelmatig te zien is dat bij verschil van inzicht, de beschikbare argumentatie om de andere overtuiging te bestrijden, is uitgeput. Na 10*herhaling van precies dezelfde eigen argumentatie zonder dat er bij de andersdenkende ook maar een millimeter aanpassing in de visie plaats vindt, is het verleidelijk om de "' stoeptegel "' te gaan gebruiken. Zelf doe ik dat niet, maar ik kies voor het negeren. Uiteraard is negeren ook niet de bedoeling van G G dat is mij bekend, maar wanneer een gesprek door één of meerdere gespreks partners als niet meer zinvol wordt gezien, heb ik voorkeur voor negeren boven de "' stoeptegel "' . De "' stoeptegel "' richt zich tegen de persoon en niet tegen het te bestrijden argument.
:thumb1:

De 'stoeptegel' veroorzaakt een reflectie in de geest. Dan is de ziel nog aangedaan met een ego.
Alpha

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 07 mar 2022, 15:13
Alpha schreef: 07 mar 2022, 12:05 Tja, je kan ook wat verder kijken als je neus lang is.

Op 14 Nisan 1513 v.Chr., bevrijdde Jehovah Israël uit Egyptische slavernij.
Het moest daarna ieder jaar gevierd worden.
Dit betekent dat grote aantallen mensen al enkele dagen voordien de reis naar de stad ondernamen.

Hand 1:
5 Er waren op dat moment in Jeruzalem diepgelovige Joden uit alle volken onder de hemel.
6 Toen het geluid klonk, verzamelde er zich een menigte. Ze stonden allemaal versteld omdat ze de discipelen in hun eigen taal hoorden spreken. 7 Ze waren echt verbaasd en zeiden: ‘Maar dat zijn toch allemaal Galileeërs die daar spreken?
8 Hoe kan het dan dat we allemaal onze eigen moedertaal horen?
9 Parthen, Meden, Elamieten, de inwoners van Mesopotamië, Judea en Kappadocië, Pontus en Asia,
10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de gebieden van Libië bij Cyre̱ne, bezoekers uit Rome, zowel Joden als proselieten,
11 Kretenzers en Arabieren — we horen ze in onze eigen taal over de grote daden van God praten.’ NWV.

Flavius Josephus heeft een verslag geschreven over de gebeurtenissen in het toenmalige Jeruzalem.
Hij noemt daarin 1.100.000 doden, 97.000 personen werden gevangengenomen, van wie er velen als slaven naar Egypte werden gevoerd of door het zwaard of door dieren in de arena’s van de Romeinse provincies gedood werden.
De conclusie zou kunnen zijn dat vriend Flavius niet zo goed was in tellen.

Verder blijf je maar natwoorden geven op niet gestelde vragen.
Interessant is wel dat Flavius Josephus Jezus profetie bevestigd.

Lukas 19:
41 Toen hij dichterbij kwam en naar de stad keek, begon hij te huilen
42 en zei: ‘Had jij vandaag maar ingezien wat vrede brengt — maar nu is dat voor je ogen verborgen.
43 Want er komt een tijd dat je vijanden een belegeringswal van puntige palen om je heen zullen bouwen. Ze zullen je omsingelen en je van alle kanten belegeren.
44 Ze zullen je met de grond gelijkmaken en je kinderen verpletteren. Ze zullen in jou geen steen op de andere laten, omdat je de tijd waarin je werd geïnspecteerd, niet hebt herkend.’

Lukas 21:
20 Maar wanneer jullie zien dat Jeruzalem door legertroepen omsingeld is, weet dan dat de verwoesting van de stad dichtbij is.
21 Dan moeten degenen die in Judea zijn, naar de bergen vluchten, en degenen die in de stad zijn, moeten vertrekken. En wie op het land is, moet niet de stad in gaan,
22 want dit zijn dagen waarin het oordeel wordt voltrokken zodat alles wat geschreven staat, zal worden vervuld.
23 Wee de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! Want er zal veel ellende over het land komen en dit volk zal zwaar gestraft worden.
24 Ze zullen door het zwaard omkomen of als gevangenen naar alle volken worden weggevoerd. En Jeruzalem zal door de heidenen worden vertrapt totdat de vastgestelde tijd van de heidenen voorbij is.

Jezus geeft advies om de ramp te overleven.
Deze profetie heeft twee vervullingen.

Mattheüs 24:
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten.
17 Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om spullen uit zijn huis te halen NWV.

Jezus discipelen gaven gehoor aan deze waarschuwing en overleefden.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 mar 2022, 12:04
Alpha schreef: 14 mar 2022, 11:57 Ik toon wat de Bijbel leert.
Joh...dat hoor ik na ruim 8 jaar voor het eerst :w
Mt 5:3 ‘Gelukkig zijn degenen die zich bewust zijn van hun geestelijke behoeften, want voor hen is het Koninkrijk van de hemel.

Luk 6:22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen je haten, en wanneer ze je buitensluiten en beledigen en je naam door het slijk halen vanwege de Mensenzoon.

Openbaring 1:3 Gelukkig is hij die de woorden van deze profetie hardop leest en zijn zij die ze horen en die zich houden aan alles wat erin geschreven staat, want de vastgestelde tijd is nabij. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Willempie schreef: 14 mar 2022, 17:27
Mullog schreef: 14 mar 2022, 13:26
Nee, uit reguliere historische bronnen. 1,1 miljoen doden is nogal wat. De totale wereldbevolking in het jaar 0 wordt geschat op ongeveer 200 miljoen mensen. Dan hebben we het dus over de hele wereld. Noord- en Zuid Amerika, heel Azië inclusief China, Japan en India waar toen ook al koninkrijken waren en de rest zoals Afrika en Europa. En dan komt iemand mij vertellen dat een half procent van de wereldbevolking sterft in een gebied met een oppervlakte van de helft van Nederland. En om daar 1,1 miljoen te laten sterven zouden dan toch, naar mijn eigen schatting, zo'n 10 miljoen mensen daar ter plekke aanwezig moeten zijn geweest.

Hoe realistisch denk je dat dat is. Dat zo ongeveer iedere inwoner van het Romeinse rijk tijdens Pasen in Jeruzalem is?
Ik vrees dat je hier je hand een beetje overspeelt. Ik heb helemaal niets met het WTG maar wel met historische getuigenissen, van mensen die het hebben meegemaakt en onderzocht. Jij neemt die mensen niet serieus maar er is geen enkele geldige rationele overweging om die mensen als geschied vervalsers neer te zetten. Er is toentertijd twee derde van de Joodse bevolking uitgemoord. Hitler heeft dat nog eens overgedaan. Ondanks al die pogingen om het volk uit te roeien is Israël nog steeds aanwezig. Dat is in overeenstemming met de profetieën in de Bijbel en voldoende reden om hierover na te denken.
Zie mijn reactie hierboven over Flavius Josephus.

Israël heeft niet haar vertrouwen op JHWH gesteld, maar op eigen kracht en dat van de VS.
Toen ze dat in het OT deden, een samenwerking met een buitenlandse natie, kwamen ze van de koude kermis thuis.
De Joden hebben hun voorrecht verloren, doordat zij afweken van Gods woord.
Zij doden profeten en ook Gods zoon. (Mt 23:37)

De joden hebben het verbond met JHWH verbroken, vandaar het nieuwe verbond met het geestelijke Israël (144.000).
Alpha

Bericht door Alpha »

Bastiaan73 schreef: 15 mar 2022, 20:04 Hebben bruine beren ook een ziel?
Net als witte beren en andere schepsels.
De in de oorspronkelijke talen gebruikte woorden voor „ziel” (Hebr.: neʹfesj [נֶפֶשׁ]; Gr.: psuʹche [ψυχή]) blijken in de Schrift betrekking te hebben op een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit
UIT: Inzicht in de schrift.
https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200004192

Wat leert de schrift over de ziel?

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/502014103
Laatst gewijzigd door Alpha op 21 mar 2022, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Pfffff....stop eens met die propaganda. :naughty:
Die z.g. uitspraken door Flavius Josephus zijn interpolaties...christelijke interpolaties welteverstaan.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 mar 2022, 16:19 Pfffff....stop eens met die propaganda. :naughty:
Die z.g. uitspraken door Flavius Josephus zijn interpolaties...christelijke interpolaties welteverstaan.
In tegenstelling tot jouw anti Bijbel propaganda, geef ik mijn mening weer, die op de Bijbel is gebaseerd.
Als je kan aantonen dat dat in tegenspraak met de Bijbel is, hou ik mij aanbevolen voor correctie.
callista

Bericht door callista »

Jij geeft je mening niet weer, maar hetgeen je is opgedragen; terwijl je elke andere visie neerknalt en afwijst....er is er niet eentje die deugt volgens jou....
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:46
Mullog schreef: 07 mar 2022, 15:13
De conclusie zou kunnen zijn dat vriend Flavius niet zo goed was in tellen.

Verder blijf je maar natwoorden geven op niet gestelde vragen.
Interessant is wel dat Flavius Josephus Jezus profetie bevestigd.

Lukas 19:
41 Toen hij dichterbij kwam en naar de stad keek, begon hij te huilen
42 en zei: ‘Had jij vandaag maar ingezien wat vrede brengt — maar nu is dat voor je ogen verborgen.
43 Want er komt een tijd dat je vijanden een belegeringswal van puntige palen om je heen zullen bouwen. Ze zullen je omsingelen en je van alle kanten belegeren.
44 Ze zullen je met de grond gelijkmaken en je kinderen verpletteren. Ze zullen in jou geen steen op de andere laten, omdat je de tijd waarin je werd geïnspecteerd, niet hebt herkend.’

Lukas 21:
20 Maar wanneer jullie zien dat Jeruzalem door legertroepen omsingeld is, weet dan dat de verwoesting van de stad dichtbij is.
21 Dan moeten degenen die in Judea zijn, naar de bergen vluchten, en degenen die in de stad zijn, moeten vertrekken. En wie op het land is, moet niet de stad in gaan,
22 want dit zijn dagen waarin het oordeel wordt voltrokken zodat alles wat geschreven staat, zal worden vervuld.
23 Wee de vrouwen die in die tijd zwanger zijn of een kind aan de borst hebben! Want er zal veel ellende over het land komen en dit volk zal zwaar gestraft worden.
24 Ze zullen door het zwaard omkomen of als gevangenen naar alle volken worden weggevoerd. En Jeruzalem zal door de heidenen worden vertrapt totdat de vastgestelde tijd van de heidenen voorbij is.

Jezus geeft advies om de ramp te overleven.
Deze profetie heeft twee vervullingen.

Mattheüs 24:
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten.
17 Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om spullen uit zijn huis te halen NWV.

Jezus discipelen gaven gehoor aan deze waarschuwing en overleefden.
Kun je me uitleggen hoe ik uit teksten die niet van Flavius zijn kan concluderen dat hij een profetie van Jezus bevestigd?
MagereHein

Bericht door MagereHein »

hopper schreef: 21 mar 2022, 14:30
MagereHein schreef: 21 mar 2022, 13:34

Je ruikt en proeft met je zintuigen en dan ben je je de geur of smaak bewust!
Dat bewust-zijn is een cascade van stofjes die een gewaarwording geven. En prikkel die wij associëren met reuk of gevoel of....etc
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 mar 2022, 15:52
callista schreef: 14 mar 2022, 12:04 Joh...dat hoor ik na ruim 8 jaar voor het eerst :w
Mt 5:3 ‘Gelukkig zijn degenen die zich bewust zijn van hun geestelijke behoeften, want voor hen is het Koninkrijk van de hemel.

Luk 6:22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen je haten, en wanneer ze je buitensluiten en beledigen en je naam door het slijk halen vanwege de Mensenzoon.

Openbaring 1:3 Gelukkig is hij die de woorden van deze profetie hardop leest en zijn zij die ze horen en die zich houden aan alles wat erin geschreven staat, want de vastgestelde tijd is nabij. NWV.
Je doet me het meest denken aan een jukebox. Elk antwoord wordt afgespeeld van een plaatje dat gekozen wordt door het bijbelboek en door het kiezen van het nummer van de betreffende versjes.
Behalve dit citeren breng je niets aan inzichten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bastiaan73

Petra schreef: 24 okt 2021, 10:08 Is het al of niet hebben van een ziel iets wat we aantoonbaar kunnen aannemen of verwerpen ?
Zijn er bewijzen die voor en/of tegen spreken?
Is het nodig of belangrijk dat het te bewijzen is of (ooit) bewezen wordt ?

Maakt het erg veel uit of we een ziel hebben of niet?
Nee.
Nee.
Nee.

Nee.

Hebben we een ziel?

Ja.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef;Je doet me het meest denken aan een jukebox.

Ja prachtig die stonden in elke openbare huiskamer waar je een biertje kon drinken en was het een huiskamer van laag allooi kon je ook nog op de vuist.
Maar laten we wel wezen jukebox je ziet ze niet meer maar hebben geen ziel.
En mensen hebben wel een ziel. :thumb1: :thumb1: :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.