Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Zoals reeds eerder opgemerkt, verbinden de J G volgers de Goddelijke Liefde met door God in de bijbel gegeven verboden en geboden.
De gelovige die niet gehoorzaam is, doet bij de JG niet mee met de Goddelijke Liefde.
Zeker geen onvoorwaardelijke Liefde, zo zal Messenger opmerken.
Een ander godsbeeld derhalve, daarom is ook gezonde stevige bijbel studie nodig bij de J G om alles te weten
rond de verboden en geboden.
Daar heeft de God-is-uitsluitend Liefde-volger het een stuk makkelijker met de studie. Volg het eigen hart, is
daar meer het credo.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 28 mei 2024, 18:07
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:39 ...
Bij de 10e plaag werden alle eerst geborenen gedood, behalve bij de joden, die de goddelijke instructies hadden uitgevoerd.
...
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
Er werd iedere keer vooraf gewaarschuwd.
Ze hadden dus een keuze.
Natuurlijk wisten ze dat weer beter dan de schepper.
Alle plagen waren trouwens een aantoonbare aanval op Egyptische goden.

De 10 plagen in Mijn boek met Bijbelverhalen.

https://wol.jw.org/nl/wol/publication/r18/lp-o/my

Zie verhaal 32.

Mogelijk is dat wat lastig om te begrijpen voor je.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 04 jun 2024, 11:58 Zoals reeds eerder opgemerkt, verbinden de J G volgers de Goddelijke Liefde met door God in de bijbel gegeven verboden en geboden.
De gelovige die niet gehoorzaam is, doet bij de JG niet mee met de Goddelijke Liefde.
Zeker geen onvoorwaardelijke Liefde, zo zal Messenger opmerken.
Een ander godsbeeld derhalve, daarom is ook gezonde stevige bijbel studie nodig bij de J G om alles te weten
rond de verboden en geboden.
Daar heeft de God-is-uitsluitend Liefde-volger het een stuk makkelijker met de studie. Volg het eigen hart, is
daar meer het credo.
Ach ja, nog steeds zijn er mensen die zelf willen bepalen wat goed en wat slecht is.

Dat gedrag zie je tegenwoordig steeds vaker in het verkeer.
Dat noemen ze de nieuwe moraal.

Mt 15:
7 Huichelaars! Jesaja heeft terecht over jullie geprofeteerd:
8 “Dit volk eert mij met hun lippen, maar hun hart is ver van mij.
9 Het heeft geen zin dat ze mij aanbidden, want ze maken de voorschriften van mensen tot leerstellingen.

16 Jezus zei: ‘Begrijpen ook jullie het nog niet?
17 Beseffen jullie niet dat alles wat de mond in gaat, via de ingewanden in het riool belandt?
18 Maar wat de mond uit gaat, komt uit het hart en dat maakt iemand onrein.
19 Want uit het hart komen slechte gedachten: moord, overspel, seksuele immoraliteit, diefstal, valse verklaringen en lastering. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 28 mei 2024, 19:19
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:44
JHWH geeft uitleg of interpretatie aan wie HIJ wil.

Tegenstanders kunnen die uitleg niet begrijpen en dat blijkt steeds weer.
Hoe moet ik dit opvatten?
Stel dat JHWH mij uitleg wil geven terwijl jij mij, je reacties lezende, als een tegenstander zie.
JHWH kan dan uitleggen wat Hij wil maar ik zal er als tegenstander volgens jou nooit wat van begrijpen.

In feite spreek jij JHWH tegen. Hij geeft niet aan wie Hij wil maar alleen aan de mannen van het BL
en die geven het dan weer door aan degenen die zich bij de JG hebben aangesloten en de uitleg van het BL na de nodige cursussen onderschrijven waarbij de uitleg van JHWH overbodig is. Nauwkeurige
bijbelstudie is volgens jou (het BL) de enige manier om het koninkrijk Gods te beërven, persoonlijke uitleg/interpretatie van JHWH zelf aan wie Hij wil spreek jij daarmee tegen.
Ik citeer gewoon de Bijbel en geef wat commentaar.

Trouwens, ik zie je niet als een tegenstander, maar iemand die vast zit aan menselijke leringen.

Als je een auto wil rijden dan moet je een rijbewijs hebben.
Je moet dat een goede studie volgen.

Als je een Bijbelstudie volgt, kan je nauwkeurige kennis verkrijgen.
De uitleg staat gewoon in de Bijbel en die kan je eigen maken.

Jezus volgelingen kregen van hem onderwijs.
Door dat onderwijs begrepen zij de profetie over de val van Jeruzalem in het jaar 70.
Zij overleefden, doordat zij Jezus raad volgden en naar Judea vluchtten.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:43 Er gaat inderdaad veel langs je heen, helaas.
Het ontbreekt je duidelijk aan inzicht, vandaar ook je veroordeling.
Je isoleert het begrip liefde, waardoor je de rest negeert.
Ik richt me qua bijbel op de essentie en die is kristalhelder: heb lief.
God, jezelf, ja naaste en zelfs je vijand. Daaraan hangt de ganse wet en de profeten.
Ik veroordeel verder niets, ik leg uit hoe ik Liefde ervaar. Jij leest er gelijk een oordeel in. Om het zo van tafel te krijgen ?
Je kunt Liefde niet isoleren, het is de essentie, de kern. Zonder Liefde wordt het letterlijk liefdeloos.
Je probeert nu een paar keer alsof ik de Liefde als enige zie, dat siert je niet. Ik leer slechts wat de bijbel leert: Liefde is het belangrijkste.
Het kittelt je oren blijkbaar niet.
Lees: Ef 5:
1 Volg daarom God na m, als geliefde kinderen,
2 en bewandel de weg van de liefde, zoals ook de Christus ons heeft liefgehad en zich voor ons heeft gegeven als een offer en een slachtoffer, een aangename geur voor God. NWV.
Opvallend, want God verlangt geen offers, maar wil barmhartigheid (Hosea 6:6)
Bewandel dus de weg van Liefde zoals Christus liefheeft. Precies. Heb lief.
Lees ook vers 3-15 eens, waar allerlei randvereisten genoemd worden.
Wanneer je die niet wilt volgen, is de toegang tot het aardse paradijs gesloten.
Het verbaast niet dat je weer, dor, regeltjes opdreunt. Voor jou bestaat Liefde uit het volgen van regeltjes.
Het is zoveel meer. Het is beleving, ervaring, zijn, het doordringt je.
Het gaat allemaal langs je heen.
Je holle woorden veranderen daar niets aan.
Ik leer slechts wat de bijbel leert en wat de bijbel het belangrijkste noemt.
Voor jou zijn de woorden over de belangrijkste woorden van de bijbel blijkbaar holle woorden.
Het zegt veel.
Ik heb in vers 1 er één aangegeven. daar staat: m (Mattheüs 5:48 en Lukas 6:36).
Ook andere verwijsteksten worden in de NWV veelvuldig gegeven, zodat je kan begrijpen, wat er bedoeld wordt.
Wees dan volmaakt zoals uw Vader volmaakt is.
Wees barmhartig.
Dat is wat anders dan : heb nauwkeurige kennis.
Je mist dus je eigen woorden.
Doordat Jg zo goed mogelijk de Bijbelse regels willen volgen, vormen zij, letterlijk, een wereldwijde eenheid.
Je geeft het goed aan: voor jou is het niets anders dan het volgen van regeltjes. Ik mis je hart. Ik mis de vreugde.
Wees eens positief naar andere, maak eens een compliment.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

peda schreef: 04 jun 2024, 11:58 Zoals reeds eerder opgemerkt, verbinden de J G volgers de Goddelijke Liefde met door God in de bijbel gegeven verboden en geboden.
De gelovige die niet gehoorzaam is, doet bij de JG niet mee met de Goddelijke Liefde.
Zeker geen onvoorwaardelijke Liefde, zo zal Messenger opmerken.
Een ander godsbeeld derhalve, daarom is ook gezonde stevige bijbel studie nodig bij de J G om alles te weten
rond de verboden en geboden.
Daar heeft de God-is-uitsluitend Liefde-volger het een stuk makkelijker met de studie. Volg het eigen hart, is
daar meer het credo.
Liefde is zoveel meer dan gehoorzaamheid. Ik houd van mijn vrouw en zij van mij. Ik moet er niet aan denken dat zij mij gehoorzaam zou zijn. Brrrr.
Juist zo weinig mogelijk regeltjes, laat de ander vrij om zichzelf te ontdekken, te ontwikkelen, te genieten. Niet in kooitjes stoppen.
Mensen sterven erdoor af.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:54 Ik strooi geen teksten rond en geef gewoon mijn mening en poch niet over mijn vermeende kennis
Hier zeg je het goed: het is je mening. Prima, niks mis met deze opmerking.
Maar dat is niet wat je doet. Je doet het voorkomen als universele wetten.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:22 Trouwens, ik zie je niet als een tegenstander, maar iemand die vast zit aan menselijke leringen.

Als je een auto wil rijden dan moet je een rijbewijs hebben.
Je moet dat een goede studie volgen.

Als je een Bijbelstudie volgt, kan je nauwkeurige kennis verkrijgen.
De uitleg staat gewoon in de Bijbel en die kan je eigen maken.
Voor jou is God niet meer dan een rijbewijs. Je mist volledig de essentie van God.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:43 In de NWV zijn vele verwijsteksten opgenomen, die verduidelijking geven.
Ik heb in vers 1 er één aangegeven. daar staat: m (Mattheüs 5:48 en Lukas 6:36).
Ook andere verwijsteksten worden in de NWV veelvuldig gegeven, zodat je kan begrijpen, wat er bedoeld wordt.
Alleen als je ze wilt opzoeken, anders blijft de Bijbel voor jou gesloten, net als het paradijs.

Doordat Jg zo goed mogelijk de Bijbelse regels willen volgen, vormen zij, letterlijk, een wereldwijde eenheid.
Wees volmaakt en barmhartig.
In de bijbel staat dat het nieuwe verbond is het hart geschreven zal zijn (Jeremia 31 vers 33).
Als het in je hart geschreven staat heb je helemaal geen behoefte meer aan de regeltjes die je opdreunt. Het is gewoon weg.
Zolang je nog de regeltjes moet bestuderen en je daaraan moet houden, heb je er blijkbaar nog behoefte aan om dat soort zaken te doen. Alleen dan is het relevant.
Richt je dus niet op het volgen van de regeltjes, dat is voor mensen die de Liefde nog niet hebben.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 jun 2024, 12:25
Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:43 Er gaat inderdaad veel langs je heen, helaas.
Het ontbreekt je duidelijk aan inzicht, vandaar ook je veroordeling.
Je isoleert het begrip liefde, waardoor je de rest negeert.
Ik richt me qua bijbel op de essentie en die is kristalhelder: heb lief.
God, jezelf, ja naaste en zelfs je vijand. Daaraan hangt de ganse wet en de profeten.
Ik veroordeel verder niets, ik leg uit hoe ik Liefde ervaar. Jij leest er gelijk een oordeel in. Om het zo van tafel te krijgen ?
Je kunt Liefde niet isoleren, het is de essentie, de kern. Zonder Liefde wordt het letterlijk liefdeloos.
Je probeert nu een paar keer alsof ik de Liefde als enige zie, dat siert je niet. Ik leer slechts wat de bijbel leert: Liefde is het belangrijkste.
Het kittelt je oren blijkbaar niet.
Lees: Ef 5:
1 Volg daarom God na m, als geliefde kinderen,
2 en bewandel de weg van de liefde, zoals ook de Christus ons heeft liefgehad en zich voor ons heeft gegeven als een offer en een slachtoffer, een aangename geur voor God. NWV.
Opvallend, want God verlangt geen offers, maar wil barmhartigheid (Hosea 6:6)
Bewandel dus de weg van Liefde zoals Christus liefheeft. Precies. Heb lief.
Lees ook vers 3-15 eens, waar allerlei randvereisten genoemd worden.
Wanneer je die niet wilt volgen, is de toegang tot het aardse paradijs gesloten.
Het verbaast niet dat je weer, dor, regeltjes opdreunt. Voor jou bestaat Liefde uit het volgen van regeltjes.
Het is zoveel meer. Het is beleving, ervaring, zijn, het doordringt je.
Het gaat allemaal langs je heen.
Je holle woorden veranderen daar niets aan.
Ik leer slechts wat de bijbel leert en wat de bijbel het belangrijkste noemt.
Voor jou zijn de woorden over de belangrijkste woorden van de bijbel blijkbaar holle woorden.
Het zegt veel.
Ik heb in vers 1 er één aangegeven. daar staat: m (Mattheüs 5:48 en Lukas 6:36).
Ook andere verwijsteksten worden in de NWV veelvuldig gegeven, zodat je kan begrijpen, wat er bedoeld wordt.
Wees dan volmaakt zoals uw Vader volmaakt is.
Wees barmhartig.
Dat is wat anders dan : heb nauwkeurige kennis.
Je mist dus je eigen woorden.
Doordat Jg zo goed mogelijk de Bijbelse regels willen volgen, vormen zij, letterlijk, een wereldwijde eenheid.
Je geeft het goed aan: voor jou is het niets anders dan het volgen van regeltjes. Ik mis je hart. Ik mis de vreugde.
Wees eens positief naar andere, maak eens een compliment.
Uit liefde voor de schepper voer je jezus opdracht uit:

Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

1 Timotheüs 2:4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen. NWV.

Petrus werd aangesteld (Mt 16:19, Lu 11:52) om eerst de Joden te verzamelen, vervolgens de Samaritanen en tenslotte de bekeerde heidenen.
Cornelius was de eerste.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:54 De schol is volgens jouw mening dus niet opengebarsten, dus heel, en komt er geen magma uit.
De mensen zullen daar blij mee zijn, ze kunnen naar hun huizen terug. :lol:
Nogmaals dat is geen plotselinge fatale openbarsten van een schol.
De schollen bewegen dat geeft wrijving tussen de schollen die warmte hoopt zich op.
Dan voort het vloeibaar tot het weglekt en begint het opnieuw.
Niks geen gebroken schol dus.

Daarnaast als een schol breekt gaat dat heel langzaam en komt er juist niets vrij.
Zo zal over honderdduizenden jaren een stuk van noordoost Afrika afdrijven.

Je verhaal over de wetenschap is een broodje AAP. :lol: :lol:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:44Uit liefde voor de schepper voer je jezus opdracht uit:
Dat is wat Liefde voor jou is: het uitvoeren van opdrachten.
Liefde is iets geheel anders. Ware Liefde kent geen regeltjes meer.
Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

1 Timotheüs 2:4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen. NWV.
Je pikt de teksten eruit die jouw oren kittelen. De essentie laat je echter liggen.
Je laat je oren hangen naar menselijke verzinsels. Wat je hier opdreunt is niet de essentie van de bijbel.

Lees Mattheus 25 vanaf vers 35:
Want ik had honger en gij hebt mij te eten gegeven, ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.

Er staat niet: want u hebt zo grondig gestudeerd, want u hebt zo veel gepredikt.
Je mist wederom volledig de essentie van Jezus' woorden.
Het kittelt je oren niet.
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:05
Mullog schreef: 28 mei 2024, 18:07
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
Er werd iedere keer vooraf gewaarschuwd.
Ze hadden dus een keuze.
Natuurlijk wisten ze dat weer beter dan de schepper.
Alle plagen waren trouwens een aantoonbare aanval op Egyptische goden.

De 10 plagen in Mijn boek met Bijbelverhalen.

https://wol.jw.org/nl/wol/publication/r18/lp-o/my

Zie verhaal 32.

Mogelijk is dat wat lastig om te begrijpen voor je.
Ik ben daar te dom voor. Verder is begrijpend lezen niet mijn sterkste kant. Waarschuwingen sla ik, vanwege mijn beperkt begrip, sowieso altijd al in de wind.

Kortom, het is niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 jun 2024, 12:43
Alpha schreef: 04 jun 2024, 11:43 In de NWV zijn vele verwijsteksten opgenomen, die verduidelijking geven.
Ik heb in vers 1 er één aangegeven. daar staat: m (Mattheüs 5:48 en Lukas 6:36).
Ook andere verwijsteksten worden in de NWV veelvuldig gegeven, zodat je kan begrijpen, wat er bedoeld wordt.
Alleen als je ze wilt opzoeken, anders blijft de Bijbel voor jou gesloten, net als het paradijs.

Doordat Jg zo goed mogelijk de Bijbelse regels willen volgen, vormen zij, letterlijk, een wereldwijde eenheid.
Wees volmaakt en barmhartig.
In de bijbel staat dat het nieuwe verbond is het hart geschreven zal zijn (Jeremia 31 vers 33).
Als het in je hart geschreven staat heb je helemaal geen behoefte meer aan de regeltjes die je opdreunt. Het is gewoon weg.
Zolang je nog de regeltjes moet bestuderen en je daaraan moet houden, heb je er blijkbaar nog behoefte aan om dat soort zaken te doen. Alleen dan is het relevant.
Richt je dus niet op het volgen van de regeltjes, dat is voor mensen die de Liefde nog niet hebben.
Grappig dat je de context niet hebt gelezen.

Jeremia 31:
31 ‘Er komt een dag’, verklaart Jehovah, ‘dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.
32 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, “mijn verbond dat ze verbroken hebben, hoewel ik hun echte meester was”, verklaart Jehovah.’
33 ‘Dit is het verbond dat ik na die dagen met het huis van Israël zal sluiten’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en in hun hart schrijven. Ik zal hun God worden en zij zullen mijn volk worden.’

Dat verbond was exclusief voor het joodse volk.
Jezus stelde echter voor zijn discipelen een nieuw verbond in!

Hebreeën 8:
7 Als op dat eerste verbond niets aan te merken viel, dan was er geen tweede nodig geweest.
8 Maar hij heeft iets aan te merken op het volk als hij zegt: ‘“Er komt een dag”, zegt Jehovah, “dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.
9 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, want ze hebben zich niet aan mijn verbond gehouden. Daarom heb ik niet meer naar hen omgekeken”, zegt Jehovah.

1 Korinthiërs 10:12 Dus wie denkt te staan, moet oppassen dat hij niet valt. NWV.


Zoals je ziet staat in de NWV overal Gods naam, waar die in jouw bijbel is verwijderd.
In de Hebreeuwse Geschriften komt Gods naam bijna 7000 keer voor.
In de Griekse Geschriften wordt de naam Jehovah 237 keer gebruikt.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Diegenen die helemaal niet geloven dat God in de bijbelse versregels aan het Spreken is, komen tot geheel andere conclusies ( godsbeelden ). Met het JG godsbeeld staat Alpha op het G G forum in zijn ""uppie "'. Zijn godsbeeld is voor geen enkele deelnemer herkenbaar, daarom rent ook geen enkele deelnemer naar de koninkrijkzaal om aldaar de gezonde bijbelse J G leer te bestuderen. Het JG godsbeeld kan niemand op het forum beklijven, dat is voor mij een zeker weten!!.
J-W
Berichten: 2465
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:22
J-W schreef: 28 mei 2024, 19:19

Hoe moet ik dit opvatten?
Stel dat JHWH mij uitleg wil geven terwijl jij mij, je reacties lezende, als een tegenstander zie.
JHWH kan dan uitleggen wat Hij wil maar ik zal er als tegenstander volgens jou nooit wat van begrijpen.

In feite spreek jij JHWH tegen. Hij geeft niet aan wie Hij wil maar alleen aan de mannen van het BL
en die geven het dan weer door aan degenen die zich bij de JG hebben aangesloten en de uitleg van het BL na de nodige cursussen onderschrijven waarbij de uitleg van JHWH overbodig is. Nauwkeurige
bijbelstudie is volgens jou (het BL) de enige manier om het koninkrijk Gods te beërven, persoonlijke uitleg/interpretatie van JHWH zelf aan wie Hij wil spreek jij daarmee tegen.
Ik citeer gewoon de Bijbel en geef wat commentaar.

Trouwens, ik zie je niet als een tegenstander, maar iemand die vast zit aan menselijke leringen.

Als je een auto wil rijden dan moet je een rijbewijs hebben.
Je moet dat een goede studie volgen.

Als je een Bijbelstudie volgt, kan je nauwkeurige kennis verkrijgen.
De uitleg staat gewoon in de Bijbel en die kan je eigen maken.

Jezus volgelingen kregen van hem onderwijs.
Door dat onderwijs begrepen zij de profetie over de val van Jeruzalem in het jaar 70.
Zij overleefden, doordat zij Jezus raad volgden en naar Judea vluchtten.
Zucht, je vergeet de mensen die niet naar Noach luisterden.
Ik probeer het nog één keer, JHWH geeft uitleg aan wie Hij wil zeg jij. Kan Hij mij dan uitleg geven zonder dat ik de bijbelstudies van jullie gevolgd heb?

Aan een Ja of nee heb ik genoeg, laat je bijbelcitaten maar voor een keer weg als je dat kunt opbrengen.
JA of NEE.
Laatst gewijzigd door J-W op 04 jun 2024, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 04 jun 2024, 12:58
Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:05 Er werd iedere keer vooraf gewaarschuwd.
Ze hadden dus een keuze.
Natuurlijk wisten ze dat weer beter dan de schepper.
Alle plagen waren trouwens een aantoonbare aanval op Egyptische goden.

De 10 plagen in Mijn boek met Bijbelverhalen.

https://wol.jw.org/nl/wol/publication/r18/lp-o/my

Zie verhaal 32.

Mogelijk is dat wat lastig om te begrijpen voor je.
Ik ben daar te dom voor. Verder is begrijpend lezen niet mijn sterkste kant. Waarschuwingen sla ik, vanwege mijn beperkt begrip, sowieso altijd al in de wind.

Kortom, het is niet aan mij besteed.
Het lijkt er op dat je niet ver van Gods koninkrijk af bent.
Laat je onderwijzen met nauwkeurige kennis.

1 Timotheüs 2:
3 Dat is goed en aangenaam in de ogen van God, onze Redder.
4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 04 jun 2024, 13:00 Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Diegenen die helemaal niet geloven dat God in de bijbelse versregels aan het Spreken is, komen tot geheel andere conclusies ( godsbeelden ). Met het JG godsbeeld staat Alpha op het G G forum in zijn ""uppie "'. Zijn godsbeeld is voor geen enkele deelnemer herkenbaar, daarom rent ook geen enkele deelnemer naar de koninkrijkzaal om aldaar de gezonde bijbelse J G leer te bestuderen. Het JG godsbeeld kan niemand op het forum beklijven, dat is voor mij een zeker weten!!.
Sorry, je begrijpt er m.i. geen jota van.

Waarom werd Jezus door de massa niet geliefd?
Hij gaf vele bewijzen, dat hij de Messias was en bevestigde dat met onderwijs en genezingen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 jun 2024, 12:50
Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:44Uit liefde voor de schepper voer je jezus opdracht uit:
Dat is wat Liefde voor jou is: het uitvoeren van opdrachten.
Liefde is iets geheel anders. Ware Liefde kent geen regeltjes meer.
Mattheüs 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

1 Timotheüs 2:4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen. NWV.
Je pikt de teksten eruit die jouw oren kittelen. De essentie laat je echter liggen.
Je laat je oren hangen naar menselijke verzinsels. Wat je hier opdreunt is niet de essentie van de bijbel.

Lees Mattheus 25 vanaf vers 35:
Want ik had honger en gij hebt mij te eten gegeven, ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.

Er staat niet: want u hebt zo grondig gestudeerd, want u hebt zo veel gepredikt.
Je mist wederom volledig de essentie van Jezus' woorden.
Het kittelt je oren niet.
Je ziet dus dat ook in het verkeer, mensen de regeltjes negeren.
Er is niets nieuws onder de zon.

Er staat dus duidelijk dat het God wil is dat alle soorten van mensen nauwkeurige kennis bezitten.
Wie denkt te staan, pas op dat hij niet valt.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

peda schreef: 04 jun 2024, 13:00 Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Ik snap zijn beeld wel, het zal bij zijn persoonlijkheid passen. Op zich niks mis mee.
Hij laat wel veel liggen en stelt zich vaak hautain op. En dat is dan weer aantoonbaar onbijbels.
peda
Berichten: 21440
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

HJW schreef: 04 jun 2024, 13:11
peda schreef: 04 jun 2024, 13:00 Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Ik snap zijn beeld wel, het zal bij zijn persoonlijkheid passen. Op zich niks mis mee.
Hij laat wel veel liggen en stelt zich vaak hautain op. En dat is dan weer aantoonbaar onbijbels.
Wat jij onbijbels vindt, is volgens Alpha nu juist wel weer bijbels.
Ik probeer zulk tekst gekrakeel nu juist te ontlopen. Een godsbeeld zit in mijn optiek muurvast in een overtuigde.
Niet voor niets orakelt Alpha na 10 jaren nog precies dezelfde JG overtuigingen, terwijl inmiddels reeksen van beter-weters hem andere spirituele mogelijkheden voor ogen hebben gehouden. Geen enkele G G deelnemer rent in die tijd richting koninkrijkzaal, maar ook Alpha komt de koninkrijkzaal niet uit. Blijf zitten, waar je zit !!
Overigens behoort het gebod van evangelisatie tot de door Jezus gegeven regeltjes. Geen vrijblijvende leukigheid, maar een voorbeeld van keihard moeten. Regeltjes moeten worden gevolgd, ook al noemen buitenstaanders zulks hautain gedrag.
God weet wel welke geboden en verboden Hij het licht laat zien en wie niet horen wil, moet voelen.
Geen absolute Liefde, maar in de bijbel beschreven gehoorzaamheid om in het Licht van de Liefde te geraken. Daarom ook de gezonde bijbel studie. Zonder veel bestudeerde bijbel kennis, geen kans om tot de Goddelijke intimi te behoren.
De regeltjes staan voor het "" Heil "" centraal.
Tufkah
Berichten: 2270
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

peda schreef: 04 jun 2024, 13:00 Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Diegenen die helemaal niet geloven dat God in de bijbelse versregels aan het Spreken is, komen tot geheel andere conclusies ( godsbeelden ). Met het JG godsbeeld staat Alpha op het G G forum in zijn ""uppie "'. Zijn godsbeeld is voor geen enkele deelnemer herkenbaar, daarom rent ook geen enkele deelnemer naar de koninkrijkzaal om aldaar de gezonde bijbelse J G leer te bestuderen. Het JG godsbeeld kan niemand op het forum beklijven, dat is voor mij een zeker weten!!.
Ieder mens krijgt het Godsbeeld wat hem toekomt.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 jun 2024, 12:30
Alpha schreef: 04 jun 2024, 12:22 Trouwens, ik zie je niet als een tegenstander, maar iemand die vast zit aan menselijke leringen.

Als je een auto wil rijden dan moet je een rijbewijs hebben.
Je moet dat een goede studie volgen.

Als je een Bijbelstudie volgt, kan je nauwkeurige kennis verkrijgen.
De uitleg staat gewoon in de Bijbel en die kan je eigen maken.
Voor jou is God niet meer dan een rijbewijs. Je mist volledig de essentie van God.
Ach, hoewel Jezus een volmaakte onderwijzer was, snapten de meesten zijn vergelijkingen, illustraties niet.
Zijn discipelen vroegen om uitleg, om dat ze zijn zienswijze wilden verkrijgen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 04 jun 2024, 14:41
peda schreef: 04 jun 2024, 13:00 Ik kan het godsbeeld van Alpha wel begrijpen. Hij ziet de gehele bijbel als afkomstig van God Zelve.
God Zelve heeft naar zijn vaste overtuiging gezegd dat liefde zonder geboden en verboden ( regeltjes ) geen Goddelijke Liefde is.
Diegenen die helemaal niet geloven dat God in de bijbelse versregels aan het Spreken is, komen tot geheel andere conclusies ( godsbeelden ). Met het JG godsbeeld staat Alpha op het G G forum in zijn ""uppie "'. Zijn godsbeeld is voor geen enkele deelnemer herkenbaar, daarom rent ook geen enkele deelnemer naar de koninkrijkzaal om aldaar de gezonde bijbelse J G leer te bestuderen. Het JG godsbeeld kan niemand op het forum beklijven, dat is voor mij een zeker weten!!.
Ieder mens krijgt het Godsbeeld wat hem toekomt.
De Bijbel is m.i. gewoon duidelijk!

Mattheüs 7:
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.
22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”
23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!” NWV.

De schepper stelt gewoon eisen aan zijn medewerkers.
Degenen die niet meewerken kunnen niet in het paradijs komen.
De allerhoogste dicteren is niet de goede manier.
Mensen kunnen niet zelf bepalen wat goed en wat verkeerd is.
Kijk naar de problemen om je heen, iedere dag wordt het niet beter.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 04 jun 2024, 13:25
HJW schreef: 04 jun 2024, 13:11
Ik snap zijn beeld wel, het zal bij zijn persoonlijkheid passen. Op zich niks mis mee.
Hij laat wel veel liggen en stelt zich vaak hautain op. En dat is dan weer aantoonbaar onbijbels.
Wat jij onbijbels vindt, is volgens Alpha nu juist wel weer bijbels.
Ik probeer zulk tekst gekrakeel nu juist te ontlopen. Een godsbeeld zit in mijn optiek muurvast in een overtuigde.
Niet voor niets orakelt Alpha na 10 jaren nog precies dezelfde JG overtuigingen, terwijl inmiddels reeksen van beter-weters hem andere spirituele mogelijkheden voor ogen hebben gehouden. Geen enkele G G deelnemer rent in die tijd richting koninkrijkzaal, maar ook Alpha komt de koninkrijkzaal niet uit. Blijf zitten, waar je zit !!
Overigens behoort het gebod van evangelisatie tot de door Jezus gegeven regeltjes. Geen vrijblijvende leukigheid, maar een voorbeeld van keihard moeten. Regeltjes moeten worden gevolgd, ook al noemen buitenstaanders zulks hautain gedrag.
God weet wel welke geboden en verboden Hij het licht laat zien en wie niet horen wil, moet voelen.
Geen absolute Liefde, maar in de bijbel beschreven gehoorzaamheid om in het Licht van de Liefde te geraken. Daarom ook de gezonde bijbel studie. Zonder veel bestudeerde bijbel kennis, geen kans om tot de Goddelijke intimi te behoren.
De regeltjes staan voor het "" Heil "" centraal.
Helaas ken je de Bijbel niet.


Hand 5:
41 De apostelen verlieten het Sanhedrin, blij dat ze waardig bevonden waren om ter wille van zijn naam vernederd te worden.
42 Ze bleven zonder ophouden elke dag in de tempel en van huis tot huis onderwijzen en het goede nieuws over de Christus, Jezus, bekendmaken. NWV.