Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 20 mei 2024, 17:55
Tufkah schreef: 20 mei 2024, 17:17

Mooi! Heel prachtig dat JW.ORG wetenschappelijke bewijzen heeft gevonden, dat de Bijbel correct is. Alleen gaat de Bijbel niet over wetenschap.....
De bijbel gaat er over dat God Wiens Woord in de bijbel is Verwoord, altijd gelijk heeft.
Alpha citeert uit het Boek waarvan de Woorden altijd gelijk hebben, dus zijn de citaten van Alpha ontleend aan het Boek gewoon Waar.
Dit is uiteraard geen cirkelredenering, want aangaande God ( Het ZIJN ) is de menselijke cirkelredenering niet van toepassing.
Ik heb het vaker opgemerkt, tegen de redeneringen van Alpha kan niemand op, noch diegenen die het zo'n 10 jaren geleden op het G G forum hebben geprobeerd, noch een aantal forum- nieuwkomers in 2024.
In zijn uppie "' verslaat "" Alpha met groot gemak middels de keuze van de juiste bijbel-citaten al diegenen die zich baseren op dwaal-kennis.
Je kan bij het rode kruis gratis een rood wit stokje krijgen.
Dat kan je zelf je weg vervolgen.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 10:57 Het is algemeen bekend, ook door de wetenschap, dat heidense bronnen zijn gemanipuleerd.
Nederlagen werden weggepoetst, overwinningen werden opgeblazen.
Het is algemeen bekend, ook door de wetenschap, dat bijbelse bronnen zijn gemanipuleerd. Overwinningen worden opgeblazen, gebeurtenissen worden opgeblazen, verhalen zijn overgenomen van andere bronnen.
Geen verfschil derhalve.
Ik zet dus niet braaf BL gedachten neer, ik toonslechts wat de Bijbel leert!
Als je nauwkeurige Bijbelkennis had, zou je ook tot andere conclusies komen.
Kennelijk kan je de gezonde leer niet verdragen.
Eindeloos herhalen.......zo werken gehersenspoelde mensen. Jij bent er een blinkend voorbeeld van.
Je toont niet war de bijbel leert, je laat namelijk het belangrijkste weg: Liefde....je hebt het er nooit over.
Je toont dat wat de BL je voorschrijft en braaf pen je dat hier neer.

Als jij nauwkeurige kennis had gehad, en breder kijkt dan de JG tunnelvisie, dan zou er een wereld voor je opengaan.

Kennelijk verdraag jij de belangrijkste boodschap van de bijbel niet: Liefde.
Het kittelt je oren niet.
En afwijken van de gezonde leer is dus inderdaad niet gezond, je zal dat mogelijk niet overleven.
De Bijbelse verslagen geven aan dat het negeren van waarschuwingen fout afloopt.
En aangezien de liefde bij jou geen onderdeel uitmaakt, zou het wel eens kunnen zijn dat je het niet overleeft.
Je negeert het gebod om lief te hebben.
Je negeert de waarschuwingen die de bijbel dan geeft.
Lees eens het verhaal over de splinter en de balk.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:03 Je wilt dus dat Jg de opdracht van Jezus negeren?
Dat probeert Satan ook te bereiken.
Ik constateer dat JG de opdracht van Jezus negeren, namelijk: heb Lief.
Ik zie bij jou vooral het monotoon eindeloos opdreunen van regeltjes.
Je negeert dus volledig Jezus.
Het is m.i. juist dom om menselijke meningen klakkeloos te kopiëren.
Klopt. Ik snap dan ook niet dat je dat doet.
Het is natuurlijk oerdom om je aan de verkeersregeltjes te houden.
De gevolgen daarvan zijn inderdaad liefdeloos.
Ach heden.....daar zijn de verkeersregeltjes weer.
Jij denkt echt dat liefhebben om het volgen van regeltjes gaat.
Regeltjes, regeltjes, regeltjes.
Zoals de schriftgeleerden en farizeeërs ook deden. Jouw geloof lijkt dan ook op dat van hen.
Liefdeloos.

Het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan, volgens de bijbel.
Blijkbaar is dat bij jou nog niet het geval.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 28 mei 2024, 11:20
Het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan, volgens de bijbel.
Blijkbaar is dat bij jou nog niet het geval.
Tja, zoals Alpha altijd zegt: God geeft aan wie Hij wil. :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 20 mei 2024, 20:21
peda schreef: 20 mei 2024, 17:55

De bijbel gaat er over dat God Wiens Woord in de bijbel is Verwoord, altijd gelijk heeft.
Alpha citeert uit het Boek waarvan de Woorden altijd gelijk hebben, dus zijn de citaten van Alpha ontleend aan het Boek gewoon Waar.
Dit is uiteraard geen cirkelredenering, want aangaande God ( Het ZIJN ) is de menselijke cirkelredenering niet van toepassing.
Ik heb het vaker opgemerkt, tegen de redeneringen van Alpha kan niemand op, noch diegenen die het zo'n 10 jaren geleden op het G G forum hebben geprobeerd, noch een aantal forum- nieuwkomers in 2024.
In zijn uppie "' verslaat "" Alpha met groot gemak middels de keuze van de juiste bijbel-citaten al diegenen die zich baseren op dwaal-kennis.
Soms is de Bijbel zelfs met zichzelf in tegenspraak. Daarnaast is de Bijbel door mensen geschreven, niet door God. Het is het Woord wat spreekt, en dat spreekt dan weer zonder woorden. In feite is het zo dat God helemaal niks zegt. Dat kan ook niet, want God is één. En als God tegen een ander zou spreken dan zou dat God én een ander zijn, waarmee God het één zijn zou verliezen.
Er wordt inderdaad vaker beweerd dat de bijbel zichzelf tegenspreekt.
Ik heb wel eens een hele lijst gezien, van die beweringen.

‘Luister, o Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.’ — DEUT. 6:4.

Waar gaat deze tekst over?
De context geeft duidelijkheid!

Deut 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben. NWV.

De Joden leefden onder zeer zware omstandigheden in Egypte, zij werden gedwongen als slaaf te werken.
In Egypte vierde afgoderij hoogtij.
Om de heersers te dwingen het volk vrij te laten, kwamen er plagen, die vooraf werden aangekondigd.
Alle 10 plagen waren een directe confrontatie met de Egyptische afgoden.
Bij de 10e plaag werden alle eerst geborenen gedood, behalve bij de joden, die de goddelijke instructies hadden uitgevoerd.
Dezelfde nacht vertrokken zij uit Egypte.

Er zijn vele voorbeelden dat JHWH, direct of indirect, met mensen praat en instructies geeft. O.a.: Deuteronomium 5: 28-33.
Soms werden engelen gebruikt, die met mensen aten, dronken en sliepen.

Er is dus maar één ware en almachtige God, ʼEl Sjaddaiʹ, ho Pantoʹkrator.


Alle andere goden zijn door Satan bedacht.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 28 mei 2024, 11:24
HJW schreef: 28 mei 2024, 11:20
Het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan, volgens de bijbel.
Blijkbaar is dat bij jou nog niet het geval.
Tja, zoals Alpha altijd zegt: God geeft aan wie Hij wil. :lol:
JHWH geeft uitleg of interpretatie aan wie HIJ wil.

Tegenstanders kunnen die uitleg niet begrijpen en dat blijkt steeds weer.

Dat bleek o.a. in het jaar 70.

Mt 24:
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten. NWV.

Jezus discipelen begrepen deze waarschuwing maar al te goed en vluchtten massaal naar de bergen van Judea.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 10:49
Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2024, 17:09 Dat doe je dus wel.
Pangea is al honderden miljoenen jaren geleden uit elkaar gevallen.

Dat klopt van geen kant met je plaatsing van de tijd waar de Mythe van de Ark plaatst.
Ik hou mij niet bezig met veronderstelde mythes.
Vandaar ook dat ik mij ook niet bezig hou met de evolutie mythe.

Je bent dus ooggetuige geweest van de ontwikkeling van Pangea?
Je weet natuurlijk zeker dat de aardkorst niet gebarsten is door de de watermassa van de vloed.
De vaststelling door de wetenschap dat er een Pangea is geweest is mogelijk geworden door gedegen onderzoek.
Daar is gelijk de tijd dat het bestond gekoppeld.
Jij denkt dat je zomaar wat kunt halen uit de wetenschap en dan de rest met je fantasie kunt invullen.

Nee ik was er niet toen Pangea er was, niemand van ons was er toen zelfs de huidige soorten waren er niet.
Je roept dus maar wat.

Die aardkorst is niet gebarsten, gebruik voor een keertje eens je gezonde verstand, want dan was alle leven door de magma weggevaagd.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 28 mei 2024, 11:20
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:03 Je wilt dus dat Jg de opdracht van Jezus negeren?
Dat probeert Satan ook te bereiken.
Ik constateer dat JG de opdracht van Jezus negeren, namelijk: heb Lief.
Ik zie bij jou vooral het monotoon eindeloos opdreunen van regeltjes.
Je negeert dus volledig Jezus.
Het is m.i. juist dom om menselijke meningen klakkeloos te kopiëren.
Klopt. Ik snap dan ook niet dat je dat doet.
Het is natuurlijk oerdom om je aan de verkeersregeltjes te houden.
De gevolgen daarvan zijn inderdaad liefdeloos.
Ach heden.....daar zijn de verkeersregeltjes weer.
Jij denkt echt dat liefhebben om het volgen van regeltjes gaat.
Regeltjes, regeltjes, regeltjes.
Zoals de schriftgeleerden en farizeeërs ook deden. Jouw geloof lijkt dan ook op dat van hen.
Liefdeloos.

Het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan, volgens de bijbel.
Blijkbaar is dat bij jou nog niet het geval.
Je begrijp weer de relatie niet tussen regeltjes en regeltjes.

Zowel de Bijbelse als menselijke (verkeers)regels hebben ten doel mensen tegen ellende te beschermen.

Mensen die deze regels negeren veroorzaken en hoop ellende, zoals je dagelijks in de krant kan lezen, als mensen verkeersregels opzettelijk negeren.
Dat soort mensen denkt niet aan de belangen van hun mede mensen.
Die zijn dus liefdeloos.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 10:57 Het is algemeen bekend, ook door de wetenschap, dat heidense bronnen zijn gemanipuleerd.
Nederlagen werden weggepoetst, overwinningen werden opgeblazen.
Voorgangers werden uit inscripties weggebeiteld.
Klopt.
Zo is het ook met Bijbelse bronnen gegaan.
Dat heeft die zelfde wetenschap ook aangetoond.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 28 mei 2024, 11:46
Alpha schreef: 28 mei 2024, 10:49 Ik hou mij niet bezig met veronderstelde mythes.
Vandaar ook dat ik mij ook niet bezig hou met de evolutie mythe.

Je bent dus ooggetuige geweest van de ontwikkeling van Pangea?
Je weet natuurlijk zeker dat de aardkorst niet gebarsten is door de de watermassa van de vloed.
De vaststelling door de wetenschap dat er een Pangea is geweest is mogelijk geworden door gedegen onderzoek.
Daar is gelijk de tijd dat het bestond gekoppeld.
Jij denkt dat je zomaar wat kunt halen uit de wetenschap en dan de rest met je fantasie kunt invullen.

Nee ik was er niet toen Pangea er was, niemand van ons was er toen zelfs de huidige soorten waren er niet.
Je roept dus maar wat.

Die aardkorst is niet gebarsten, gebruik voor een keertje eens je gezonde verstand, want dan was alle leven door de magma weggevaagd.
Ik heb geen fantasie nodig, vandaar dat ik ook niet met miljoenen jaren hoef te googelen om het m.o.m. plausibel te krijgen.

In IJsland is de aardkorst gebarsten en daar komt lava uit.
Toch is daar al het leven niet weggevaagd.

Op 8 mensen na is met de vloed wèl al het leven weggevaagd, dit keer door het water.

Het gezonde verstand is m.i. kennelijk niet voor jou weggelegd, je laat je door allerlei meningen indoctrineren.

De Bijbel geeft de weg aan, hoe je in het aardse paradijs kunt komen.
Je mag zelf de keuze maken.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 20 mei 2024, 17:17
Alpha schreef: 20 mei 2024, 16:46
In JW.ORG zijn ontelbare wetensschappelijke bewijzen te vinden, dat de Bijbel correct is.
Je kan daar vele archeologisch correcte feiten vinden.
Mooi! Heel prachtig dat JW.ORG wetenschappelijke bewijzen heeft gevonden, dat de Bijbel correct is. Alleen gaat de Bijbel niet over wetenschap.....
Lees de bijbel eens zonder vooroordeel.
Zie het item op JW.ORG: Wetenschap en de Bijbel.
De feiten kunnen verhelderend werken.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:49 Je begrijp weer de relatie niet tussen regeltjes en regeltjes.

Zowel de Bijbelse als menselijke (verkeers)regels hebben ten doel mensen tegen ellende te beschermen.

Mensen die deze regels negeren veroorzaken en hoop ellende, zoals je dagelijks in de krant kan lezen, als mensen verkeersregels opzettelijk negeren.
Dat soort mensen denkt niet aan de belangen van hun mede mensen.
Die zijn dus liefdeloos.
Zeker ben je liefdeloos naar je medemens als je anderen in gevaar brengt.
De bijbel is echter helder: het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan.
Als je vanuit liefde leeft, zul je dat ook niet meer doen.
Het is dan ook veel interessanter om je op de liefde voor jezelf, je naaste en je vijand te richten. Dan zijn de regeltjes overbodig geworden, want je hebt geen behoefte meer aan het veroorzaken van leed.
Dat kwartje valt bij jou niet.

Jij denkt dat je Gods wil doet door regeltjes te volgen. Maar juist dan heb je de Liefde nog niet in je. Regeltjes zijn dan overbodig.
God heeft jou dat blijkbaar nog niet gegeven. Ik wens het je oprecht van harte toe.

Liefde is niet het volgen van regeltjes, het is een gevoel, een ervaring, het is wie je bent.
Het doordringt je, het is je kern.
En dat gaat allemaal langs je heen. Jammer.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:57 In IJsland is de aardkorst gebarsten en daar komt lava uit.
Toch is daar al het leven niet weggevaagd.
Hij is daar helemaal niet gebarsten, die magma daar ontstaat door wrijving van de schollen die in beweging zijn.
Juist het bestuderen van deze bewegingen heeft tot de ontdekking van Pangea geleid.

Je mag dan wat Bijbelteksten rondstrooien maar van geologie heb je overduidelijk geen enkele kennis.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:39 ...
Bij de 10e plaag werden alle eerst geborenen gedood, behalve bij de joden, die de goddelijke instructies hadden uitgevoerd.
...
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
J-W
Berichten: 2465
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:44
JHWH geeft uitleg of interpretatie aan wie HIJ wil.

Tegenstanders kunnen die uitleg niet begrijpen en dat blijkt steeds weer.
Hoe moet ik dit opvatten?
Stel dat JHWH mij uitleg wil geven terwijl jij mij, je reacties lezende, als een tegenstander zie.
JHWH kan dan uitleggen wat Hij wil maar ik zal er als tegenstander volgens jou nooit wat van begrijpen.

In feite spreek jij JHWH tegen. Hij geeft niet aan wie Hij wil maar alleen aan de mannen van het BL
en die geven het dan weer door aan degenen die zich bij de JG hebben aangesloten en de uitleg van het BL na de nodige cursussen onderschrijven waarbij de uitleg van JHWH overbodig is. Nauwkeurige
bijbelstudie is volgens jou (het BL) de enige manier om het koninkrijk Gods te beërven, persoonlijke uitleg/interpretatie van JHWH zelf aan wie Hij wil spreek jij daarmee tegen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 28 mei 2024, 18:07
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:39 ...
Bij de 10e plaag werden alle eerst geborenen gedood, behalve bij de joden, die de goddelijke instructies hadden uitgevoerd.
...
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
Deze rekenarij is nieuw voor me.

Bedenk:
Dat Jahweh een wrede woestijngod is.
De stormgod El was heel wat hu/maner.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 28 mei 2024, 19:34
Mullog schreef: 28 mei 2024, 18:07
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
Deze rekenarij is nieuw voor me.

Bedenk:
Dat Jahweh een wrede woestijngod is.
De stormgod El was heel wat hu/maner.
Volgens mij waren alle eerstgeborene de klos. Er wordt min of meer vanuit gegaan dat het daarbij dan ging om jongeren tot een jaar of 20 ofzo. Er is mij niet bekend dat in de bijbel door de verteller een zodanige restrictie is geformuleerd.

Dat levert allerlei absurde combinaties op, zoals die ik beschreven heb. Goeie kans dat de farao zelf ook de klos is geweest als hij als eerst geborenen zijn vader opvolgde.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1629
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Robert Frans »

Mullog schreef: 29 mei 2024, 06:52Dat levert allerlei absurde combinaties op, zoals die ik beschreven heb. Goeie kans dat de farao zelf ook de klos is geweest als hij als eerst geborenen zijn vader opvolgde.
De farao overleefde die nacht echter, getuige het gegeven dat hij Mozes in eigen persoon kon bevelen het volk te laten vertrekken. De verteller en of schrijver van dit verhaal had dus heel waarschijnlijk gewoon uitsluitend kinderen en jongeren op het oog. En misschien zelfs ook alleen de zonen, omdat in het bijbelse Israël alleen de eerstgeboren zoon als zodanig werd erkend, daar 'eerstgeborene' allereerst een juridische term was waaraan verschillende voorrechten waren verbonden. Zo moet bijvoorbeeld in Exodus 13,13-15 alleen de eerstgeboren zoon worden vrijgekocht en wordt die bepaling direct gelinkt aan de tiende plaag.
Vrede en alle goeds
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Mullog schreef: 28 mei 2024, 18:07
Ik moet dan altijd aan het volgende scenario denken. Man en vrouw, beiden eerst geborenen, hebben drie kinderen, een van 7, een van 4 en een baby van een paar maanden. Blijft die van vier mooi met die baby zitten.

Lekkere god, die van die plagen.
Je moet het patriarchale karakter van die tijd meenemen.
Dus gaat het zeer waarschijnlijk om de eerstgeboren zonen, jong van leeftijd.
Doet overigens niets af aan de gruwelijkheid van het verhaal.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 29 mei 2024, 06:52
Volgens mij waren alle eerstgeborene de klos. Er wordt min of meer vanuit gegaan dat het daarbij dan ging om jongeren tot een jaar of 20 ofzo. Er is mij niet bekend dat in de bijbel door de verteller een zodanige restrictie is geformuleerd.

Dat levert allerlei absurde combinaties op, zoals die ik beschreven heb. Goeie kans dat de farao zelf ook de klos is geweest als hij als eerst geborenen zijn vader opvolgde.
De doodsengel ging voorbij als het juiste teken was aangebracht.
Dat was het enige onderscheid dat hij maakte.

Geeft wel problemen als de eerstgeborene elders verbleef.

Waarschijnlijk bedoelde de bedenkers van het verhaal de eerstgeborene in een gezin.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

HJW schreef: 29 mei 2024, 09:29 ...
Robert Frans schreef: 29 mei 2024, 08:52 ...
Tiberius Claudius schreef: 29 mei 2024, 09:45 ...
Ongetwijfeld hebben jullie alle drie gelijk. Desalniettemin niettegenstaande dat blijft het absurd en die absurditeit verdwijnt (als je in dit geval van verdwijnen van absurditeit kunt spreken) alleen als je impliciet een hoop aanneemt.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 14 mei 2024, 12:10
Snelheid schreef: 14 mei 2024, 11:48

Wel doen wat de meester zegt ja zo,n protestantse meester heeft altijd gelijk denkt hij :lol: :lol:
Dat viel zwaar tegen, de meeste kinderen geloofden er niets van.
Dat kwam omdat de ouders er ook niet in geloofden.
Wel was de school lekker dichtbij, de school lag binnen in de wijk de openbare ver buiten de wijk.
Kan je nu pas antwoorden @TB werd weer geband en om niks maar goed ik laat me de mond niet snoeren nul coma nul tja..................

Je had kinderen die er zo,n school zaten lekker dicht bij maar waren wel protestants alleen men dede er weinig of niets aan zo als dat heet in protestantse kringen.Hen die echt niets waren gingen toch echt naar een openbare school als was die school een paar straten verder..
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3794
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door dingo »

Snelheid schreef: 30 mei 2024, 09:03
Tiberius Claudius schreef: 14 mei 2024, 12:10
Dat viel zwaar tegen, de meeste kinderen geloofden er niets van.
Dat kwam omdat de ouders er ook niet in geloofden.
Wel was de school lekker dichtbij, de school lag binnen in de wijk de openbare ver buiten de wijk.
Kan je nu pas antwoorden @TB werd weer geband en om niks maar goed ik laat me de mond niet snoeren nul coma nul tja..................

Je had kinderen die er zo,n school zaten lekker dicht bij maar waren wel protestants alleen men dede er weinig of niets aan zo als dat heet in protestantse kringen.Hen die echt niets waren gingen toch echt naar een openbare school als was die school een paar straten verder..
[modbreak dingo] Je weet al een tijdje wat de route is als je kritiek op moderatie hebt. Je hebt bij deze waarschuwing.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 28 mei 2024, 12:25
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:49 Je begrijp weer de relatie niet tussen regeltjes en regeltjes.

Zowel de Bijbelse als menselijke (verkeers)regels hebben ten doel mensen tegen ellende te beschermen.

Mensen die deze regels negeren veroorzaken en hoop ellende, zoals je dagelijks in de krant kan lezen, als mensen verkeersregels opzettelijk negeren.
Dat soort mensen denkt niet aan de belangen van hun mede mensen.
Die zijn dus liefdeloos.
Zeker ben je liefdeloos naar je medemens als je anderen in gevaar brengt.
De bijbel is echter helder: het nieuwe verbond zal in het hart geschreven staan.
Als je vanuit liefde leeft, zul je dat ook niet meer doen.
Het is dan ook veel interessanter om je op de liefde voor jezelf, je naaste en je vijand te richten. Dan zijn de regeltjes overbodig geworden, want je hebt geen behoefte meer aan het veroorzaken van leed.
Dat kwartje valt bij jou niet.

Jij denkt dat je Gods wil doet door regeltjes te volgen. Maar juist dan heb je de Liefde nog niet in je. Regeltjes zijn dan overbodig.
God heeft jou dat blijkbaar nog niet gegeven. Ik wens het je oprecht van harte toe.

Liefde is niet het volgen van regeltjes, het is een gevoel, een ervaring, het is wie je bent.
Het doordringt je, het is je kern.
En dat gaat allemaal langs je heen. Jammer.
Er gaat inderdaad veel langs je heen, helaas.
Het ontbreekt je duidelijk aan inzicht, vandaar ook je veroordeling.
Je isoleert het begrip liefde, waardoor je de rest negeert.

Ik doe nog een eenvoudige poging om wat duidelijkheid te verschaffen.

Lees: Ef 5:
1 Volg daarom God na m, als geliefde kinderen,
2 en bewandel de weg van de liefde, zoals ook de Christus ons heeft liefgehad en zich voor ons heeft gegeven als een offer en een slachtoffer, een aangename geur voor God. NWV.

Lees ook vers 3-15 eens, waar allerlei randvereisten genoemd worden.
Wanneer je die niet wilt volgen, is de toegang tot het aardse paradijs gesloten.
Je holle woorden veranderen daar niets aan.
Je zal moeten kiezen welke weg je wilt gaan. (Mt 7:13-14).

In de NWV zijn vele verwijsteksten opgenomen, die verduidelijking geven.
Ik heb in vers 1 er één aangegeven. daar staat: m (Mattheüs 5:48 en Lukas 6:36).
Ook andere verwijsteksten worden in de NWV veelvuldig gegeven, zodat je kan begrijpen, wat er bedoeld wordt.
Alleen als je ze wilt opzoeken, anders blijft de Bijbel voor jou gesloten, net als het paradijs.

Doordat Jg zo goed mogelijk de Bijbelse regels willen volgen, vormen zij, letterlijk, een wereldwijde eenheid.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 28 mei 2024, 13:07
Alpha schreef: 28 mei 2024, 11:57 In IJsland is de aardkorst gebarsten en daar komt lava uit.
Toch is daar al het leven niet weggevaagd.
Hij is daar helemaal niet gebarsten, die magma daar ontstaat door wrijving van de schollen die in beweging zijn.
Juist het bestuderen van deze bewegingen heeft tot de ontdekking van Pangea geleid.

Je mag dan wat Bijbelteksten rondstrooien maar van geologie heb je overduidelijk geen enkele kennis.
Ik strooi geen teksten rond en geef gewoon mijn mening en poch niet over mijn vermeende kennis.

Wanneer een wetenschapper een mening geeft, die tegen de gevestigde meningen ingaat, wordt hij uit de kring van wetenschappers verbannen.
Ik heb een documentaire gezien, waarbij dat inderdaad gebeurde.
Gelukkig kon deze man, nog voordat hij stierf, zijn mening wetenschappelijk bewijzen.
De techniek was intussen zo gevorderd, dat hij daar gebruik van kon maken.
Dat soort gebeurtenissen ben ik wel vaker tegen gekomen.

De schol is volgens jouw mening dus niet opengebarsten, dus heel, en komt er geen magma uit.
De mensen zullen daar blij mee zijn, ze kunnen naar hun huizen terug. :lol: