Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:25
J-W schreef: 31 mar 2025, 14:51

Jij altijd met je bijbelstudies en bijbelvertalingen van de JG.........
De moordenaar aan het kruis had wellicht van beiden geen weet en toch mocht hij het paradijs binnen gaan.
Jg hebben de rechten van ca. 25 Bijbelvertalingen verworven en gebruiken die ook, waaronder de King James.

Al je goed geïnformeerd was, dan wist je dat Stauros gewoon (martel) paal betekend.

In het Latijn wordt iedere kruisvorm een aparte naam gegeven.
Stauros wordt vertaald met crux simplex. (recht opstaande paal)
Het kerk of Latijnse kruis wordt genoemd: crux immissa.

Het kruis werd pas in 325, onder keizer Constantijn de Grote, als algemeen symbool van het christendom ingevoerd.
Kruis of martelpaal is in dit verband onbelangrijk, het gaat over Jezus' woorden dat de moordenaar het paradijs werd beloofd zonder bijbelstudie, zijn geloof was voor Jezus voldoende.
Reageer daar eens op zonder er van alles bij te halen wat niet ter zake doet.
Maria K
Man/Vrouw: V

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:00
Maria K schreef: 31 mar 2025, 16:29
Je hebt er weer veel werk van gemaakt.
Jammer, dat ik er niets wijzer van geworden ben voor wat betreft een reactie op mijn opmerkingen.

Wat een slaaf is, weet ik.
Ook wat erover in de Bijbel staat.
Ik gaf je NB zelf de teksten.

Dat het christendom velerlei uitleg geeft van Bijbelteksten is bekend.
Daar is de Leer van de JG bijgekomen.
Ik heb inderdaad veel moeite voor je gedaan, helaas tevergeefs.
Je bent jammer genoeg niets wijzer geworden.

Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Voor sommigen is het goede nieuws gesluierd. (2 Kor. 4:3, 4).
Wat als je als JG niet de gave hebt van het woord?
Niet iedereen heeft dezelfde genadegaven.
Troost je, dan heb je weer andere gaven. :)
1 Korinthe 12
7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

Wat leren de JG over evangeliseren onder mensen met een ander geloof of zij de niet geloven en er afwijzend tegenover staan?
Matteüs 10:14: "En wie niet wil ontvangen of luisteren naar uw woorden, ga dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten af."

Zolang ik op GG rondwaar en jouw heb gelezen, heb ik nog niet één persoon gelezen, die welwillend jouw woorden heeft beantwoord.
Wanneer komt voor jou het moment, dat jij het stof van je schoenen schudt?
En erkent, dat het kan liggen aan degenen op GG, die niet willen of kunnen luisteren of ook aan degene, die niet de gave van het woord heeft.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:56
Messenger schreef: 31 mar 2025, 15:11
Als je weet dat de bijbel door mensen tot stand is gekomen en door mensen regelmatig vertaald, dan denk ik niet dat Hij er een hoge dunk van heeft, maar eerder zoiets denkt van "Jullie hebben geen snars van Mij begrepen."
Als je mijn reacties echt gelezen had
Het is denk ik het probleem dat je niet overtuigend bent.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:06
Mullog schreef: 26 mar 2025, 12:58
Ik heb het niet over de VOC. Je ontwijkt.

Lekkere bescherming. Moesten ze nu ook nog doen, opnemen in de Cao zou ik zeggen.

En dan hebben we nog het 10e van de tien geboden. Dat je van andermans slaven af moet blijven. De bijbel is stil blijven staan in primitieve stamwetten. En aangezien de JG de bijbel als de, absolute waarheid zien zijn de JG ... juist ja.
Ik heb NOOIT de intentie iets te ontwijken!

Ik probeer te tonen wat de Bijbel leert, meer niet en gebruik daarvoor relevante informatie.

Dat past jou kennelijk niet.
Ik kittel daarom geen oren. (2 Timotheüs 4:3, 4).

Jezus zei: "„Heilig hen door middel van de waarheid; uw woord is waarheid.” — JOHANNES 17:17.
Je creëert een hoop mist, afleiding en onduidelijkheid om maar niet te hoeven toegeven dat het 10 gebod betekent dat je slaven mag houden. Misschien moet je eens een berichtje aan dat BL van jullie sturen dat ze die tekst aan moeten passen.
peda

Bericht door peda »

Messenger schreef: 31 mar 2025, 18:34
Alpha schreef: 31 mar 2025, 16:56 Als je mijn reacties echt gelezen had
Het is denk ik het probleem dat je niet overtuigend bent.
Bij mij is het de B L boodschap die totaal niet bij mij past.
Een overtuiging die voor mij gelijk staat aan een knellend, onaantrekkelijk pak, verlaagt mijn
levensvreugde (= persoonlijk welzijn ) en daar ga ik niet voor. Dat het BL hetzelfde pak wel prettig vindt om te dragen, is aan het BL.
Ik roep ook niet dat het BL een ander pak moet aantrekken. Een ieder de eigen pak-keuze.