Alpha schreef: 31 mar 2025, 17:00
Maria K schreef: 31 mar 2025, 16:29
Je hebt er weer veel werk van gemaakt.
Jammer, dat ik er niets wijzer van geworden ben voor wat betreft een reactie op mijn opmerkingen.
Wat een slaaf is, weet ik.
Ook wat erover in de Bijbel staat.
Ik gaf je NB zelf de teksten.
Dat het christendom velerlei uitleg geeft van Bijbelteksten is bekend.
Daar is de Leer van de JG bijgekomen.
Ik heb inderdaad veel moeite voor je gedaan, helaas tevergeefs.
Je bent jammer genoeg niets wijzer geworden.
Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Voor sommigen is het goede nieuws gesluierd. (2 Kor. 4:3, 4).
Wat als je als JG niet de gave hebt van het woord?
Niet iedereen heeft dezelfde genadegaven.
Troost je, dan heb je weer andere gaven.
1 Korinthe 12
7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.
8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;
9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;
10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen,
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.
Wat leren de JG over evangeliseren onder mensen met een ander geloof of zij de niet geloven en er afwijzend tegenover staan?
Matteüs 10:14: "En wie niet wil ontvangen of luisteren naar uw woorden, ga dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten af."
Zolang ik op GG rondwaar en jouw heb gelezen, heb ik nog niet één persoon gelezen, die welwillend jouw woorden heeft beantwoord.
Wanneer komt voor jou het moment, dat jij het stof van je schoenen schudt?
En erkent, dat het kan liggen aan degenen op GG, die niet willen of kunnen luisteren of ook aan degene, die niet de gave van het woord heeft.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.