De vraagstelling van het topic is al verkeerd: het stelt 'de ziel' voor als een bezit. Dus komen er ook antwoorden in die trant.peda schreef: 01 apr 2022, 09:56Ik heb daar reeds eerder op ingehaakt. Iedereen berijdt hier zijn/ haar stokpaardjes en heeft ten diepste naar mijn visie geen r..e..e..t belangstelling voor de visie van de ander. Dan krijg je ook geen inhoudelijke gespreksverdieping, maar blijf je op het leesplankje staan bij herhaling van de eigen "aap-noot-mies "' slogans. Kennelijk wel boeiend want er is volop beweging rond "" steeds het zelfde "'. Gewoon daarmede doorgaan.Zolderworm schreef: 01 apr 2022, 09:06
We hebben hier te veel atheïsten. Waarvan sommigen helemaal geen interesse hebben in het uitwisselen van gedachten. De dogmatisch ingestelde atheïsten. Ze staan totaal niet open voor de mogelijkheid van het bestaan van een geestelijke werkelijkheid en willen er zelfs niet serieus over praten. Ze willen alleen maar de "zwevers" bestrijden. Maar een werkelijk gesprek? Ho maar.
Daarom ook is dit topic inmiddels zo doodsaai dat ik er eigenlijk nauwelijks nog naar kijk.
De ziel als bezit is in deze draad op verschillende wijzen omschreven. Dus wat mij betreft volop belangstelling voor de visie van een ander.
Een ieder die er wat over verteld, verteld namelijk ook wat over zichzelf.
Stokpaardjes horen er nu eenmaal bij op een forum. Op een forum is het doorgaans een slagveld tussen de diverse stokpaardjes welke elkaar bevechten.
Dat geeft niks. Bijvoorbeeld de heer Zolder is uitgetreden, die heeft een totaal ander idee van de ziel dan de heer Inktvlam die niet in evolutie gelooft.
De heer Hein is naturalist pur sang, bij hem mag de ziel niet bestaan , anders valt zijn wereldbeeld in elkaar. Enz enz. Medeforummers zijn interessanter dan je denkt.....