Wie en wat is Israël?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Wie en wat is Israël?
Dan was dat niet helemaal duidelijk, kan gebeuren.
-
Het is jammer en ik merk dat op vele forums dat de kennis van de Hebr. taal inclusie zijn getalswaarde altijd wordt weggezet als occult, of numerologie of Kabbalisme en op het refoweb mag ik geen getalswaarde noemen van bepaade Hebr. woorden en dan mis je toch echt een rijkdom van een fantastische taal.
-
- Man/Vrouw: M
Nergens ontken ik dat God Israel heeft verstooid Wilsohie, (bete lezen svp) dat kun je niet bewijzen en aantonen. Ik geef alleen herhaaldelijk aan dat God OOK overal Zijn Beloften geeft dat Hij Israel dat zal vergeven en hun zonden daarover Zelf zal wegdoen en wegwassen en reinigen. Want zonder de verstrooiing van Israel zou God het wonder van 1948 waarin Hij Israel heeft laten oprichten zoals geprofeteerd in de bijbel, nooit kunnen doen.Wilsophie schreef:En niet iets voor numerologie uitmaken als het gewoon in de Bijbel staat.
Je kunt toch aan iemand ontrouw zijn hoewel je weet dat hij bestaat. Wat een vreemd argument. Er staan 13 plaatsen in de Bijbel die spreken over het feit dat God hen LIET verstrooien. Als jij dat onwaar noemt is dat jouw zaak.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Door de Joden wordt elke week uitgekeken naar de sabbat, die in huiselijke kring echt werd gevierd, kunnen veel van ons christenen nog iets van leren tav onze zondagsviering.Wilsophie schreef: Jullie kennen allemaal de sabbat, waarop de mens na 6 dagen te hebben gewerkt, mocht uitrusten en herstellen van het werk.
Door de Joden werd elke week uitgekeken naar de sabbat, die in huiselijke kring echt werd gevierd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Omdat het ook occulte bezigheden zijn wordt het door velen zo gezien.Wilsophie schreef:Het is jammer en ik merk dat op vele forums dat de kennis van de Hebr. taal inclusie zijn getalswaarde altijd wordt weggezet als occult, of numerologie of Kabbalisme
Goede beslissing dan van dat forum, om de boel zuiver te houden daar en geen occult toe te laten, in welke "wijsheid" ook gebracht.Wilsophie schreef: en op het refoweb mag ik geen getalswaarde noemen van bepaade Hebr. woorden
-
ericjan schreef:Nergens ontken ik dat God Israel heeft verstooid Wilsohie, (bete lezen svp) dat kun je niet bewijzen en aantonen. Ik geef alleen herhaaldelijk aan dat God OOK overal Zijn Beloften geeft dat Hij Israel dat zal vergeven en hun zonden daarover Zelf zal wegdoen en wegwassen en reinigen. Want zonder de verstrooiing van Israel zou God het wonder van 1948 waarin Hij Israel heeft laten oprichten zoals geprofeteerd in de bijbel, nooit kunnen doen.Wilsophie schreef:En niet iets voor numerologie uitmaken als het gewoon in de Bijbel staat.
Je kunt toch aan iemand ontrouw zijn hoewel je weet dat hij bestaat. Wat een vreemd argument. Er staan 13 plaatsen in de Bijbel die spreken over het feit dat God hen LIET verstrooien. Als jij dat onwaar noemt is dat jouw zaak.
Ik geef ook herhaaldelijk iets aan en als dat in mijn geval te maken heeft met wat jij noemt mijn haat jegens Israël dan is dat kwetsend genoeg.Deze profetie is nu aan het geschieden in het Beloofde Land Israel, je zou het kunnen zien als je de "haat" jegens Israel eens aflegde.
En als ik zulke beledigingen lees dan ontgaat mij de lust om "beter" te lees en lees ik niet "beter" integendeel, dan lees ik je post niet meer.
En ik heb geen behoefte om iets te bewijzen of aan te tonen wat jij wel of niet gezegd hebt. Als je niet gezegd hebt dat God Zijn volk heeft verstrooid dan heb ik het zelf gezegd want dat leert de Bijbel op vele plaatsen. Dat Hij hun zonden zal vergeven is een ander verhaal en dat zal ook gebeuren nadat zij de Heer hebben aangeroepen en niet eerder, want zonder bloedstorting is er geen vergeving.
Het wonder van 1948 was voorzegd, maar niet Gods wil en dat onderscheid gaf ik aan.
-
Ga eens zoeken wat de begrippen betekenen voordat je weer met je occulte waardeoordelen aan komt zetten.ericjan schreef:Omdat het ook occulte bezigheden zijn wordt het door velen zo gezien.Wilsophie schreef:Het is jammer en ik merk dat op vele forums dat de kennis van de Hebr. taal inclusie zijn getalswaarde altijd wordt weggezet als occult, of numerologie of KabbalismeGoede beslissing dan van dat forum, om de boel zuiver te houden daar en geen occult toe te laten, in welke "wijsheid" ook gebracht.Wilsophie schreef: en op het refoweb mag ik geen getalswaarde noemen van bepaade Hebr. woorden
Het is zeker niet in wijsheid gebracht dat is ook niet nodig.
Het is enig kennis van de Hebr. taal en de kennis van de getallen en hun betekenis.
Dat hoeft je niet te interesseren , maar om zoiets occult te noemen...
Over zuiver houden gesproken..
Ik ben blij dat op dit forum er meer ruimte is zodat niemand kan bepalen wat voor de andere een kennis van zaken of een geloof is daar vrijheid van uiting is over zijn of haar geloof en dat er ruimte is om daar over te praten en iets bestempelen als occult is uiteraard ook mening, maar je zet wel iemand in een bepaalde hoek. Als je dat graag doet is dat jouw zaak.
-
Sorry Will, maar je doet exact hetzelfde.Wilsophie schreef:maar je zet wel iemand in een bepaalde hoek. Als je dat graag doet is dat jouw zaak.
Als iemand je mening niet deelt ben je ook van mening dat die ander dwaalt. Ericjan reageert inhoudelijk en jij maakt daar een persoonlijke zaak van. Kun je inhoudelijk reageren op hem?
-
Graag wil ik deze discussie iets verleggen en vanuit een praktische kant benaderen.
Want even aangenomen dat:
Het huidige land Israel NIET de vervulling zou zijn van de profetieën, zoals velen hier (willen) geloven.
- Wie zijn dan de inwoners van het Land Israel op dit moment? Zijn dat Joden of niet?
- Indien het geen Joden zijn, wie wonen er dan wel?
- Waar zijn dan nu de Joden die God nog zal laten wederkeren naar het Beloofde land Israel?
- Waar gaan dan de huidige inwoners van het Land Israel naar toe als de "echte" Joden door God naar Israel worden teruggehaald?
- Waarom zouden wij deze verspreide Joden over de wereld dan niet herkennen als Jood? (Joden zijn immers apart gezet als volk door God)
Even aangenomen dat de huidige inwoners WEL Joden zijn, maar het land Israel niet door God terug gegeven:
- Hoe kan God dan deze Joden die al op de plek van Israel wonen alsnog de Joden terugbrengen naar het beloofde land Israel? (Ze zijn er al immers)
- Als God (volgens Wilsohie) de Joden in Israel Zelf zal gaan verdrukken, brengt God ze dan nog eerst terug naar het Beloofde land Israel en verdrukt Hij ze daarna?
- Of verdrukt God in Israel de (volgens Wilsophie) niet echte Joden in Israel en brengt daarna de echte Joden uit de wereld naar Israel?
- Waarom heeft Jezus Zijn offer nu juist in Israel Sion gebracht en niet in bijvoorbeeld Rome?
- Waarom komt Jezus dan terug naar Israel Sion en niet naar bijvoorbeeld Rome, als Hij niet weder zou komen voor de Joden?
Hopelijk laat deze vraagstelling zien dat het wel onjuist moet zijn dat de heroprichting van het land Israel in 1948 geen vervulling van de profetieën is.
De verhaal-lijn gaat volledig mank namelijk!
Wanneer men WEL aanvaardt dat de heroprichting van het land Israel in 1948 een vervulling van de profetieën is klopt de verhaallijn uit de bijbel weer namelijk.
Het huidige land Israel NIET de vervulling zou zijn van de profetieën, zoals velen hier (willen) geloven.
- Wie zijn dan de inwoners van het Land Israel op dit moment? Zijn dat Joden of niet?
- Waar zijn dan nu de Joden die God nog zal laten wederkeren naar het Beloofde land Israel?
- Waar gaan dan de huidige inwoners van het Land Israel naar toe als de "echte" Joden door God naar Israel worden teruggehaald?
- Waarom zouden wij deze verspreide Joden over de wereld dan niet herkennen als Jood? (Joden zijn immers apart gezet als volk door God)
Even aangenomen dat de huidige inwoners WEL Joden zijn, maar het land Israel niet door God terug gegeven:
- Hoe kan God dan deze Joden die al op de plek van Israel wonen alsnog de Joden terugbrengen naar het beloofde land Israel? (Ze zijn er al immers)
- Als God (volgens Wilsohie) de Joden in Israel Zelf zal gaan verdrukken, brengt God ze dan nog eerst terug naar het Beloofde land Israel en verdrukt Hij ze daarna?
- Of verdrukt God in Israel de (volgens Wilsophie) niet echte Joden in Israel en brengt daarna de echte Joden uit de wereld naar Israel?
- Waarom heeft Jezus Zijn offer nu juist in Israel Sion gebracht en niet in bijvoorbeeld Rome?
- Waarom komt Jezus dan terug naar Israel Sion en niet naar bijvoorbeeld Rome, als Hij niet weder zou komen voor de Joden?
Hopelijk laat deze vraagstelling zien dat het wel onjuist moet zijn dat de heroprichting van het land Israel in 1948 geen vervulling van de profetieën is.
Wanneer men WEL aanvaardt dat de heroprichting van het land Israel in 1948 een vervulling van de profetieën is klopt de verhaallijn uit de bijbel weer namelijk.
-
Riemer schreef:Sorry Will, maar je doet exact hetzelfde.Wilsophie schreef:maar je zet wel iemand in een bepaalde hoek. Als je dat graag doet is dat jouw zaak.
Als iemand je mening niet deelt ben je ook van mening dat die ander dwaalt. Ericjan reageert inhoudelijk en jij maakt daar een persoonlijke zaak van. Kun je inhoudelijk reageren op hem?
Laat maar zien dat ik het woord "dwalen" gebruik. Ergens een persoonlijke zaak van maken heeft niets met dwalen te maken.
Maar misschien begrijp ik je niet goed.
-
ericjan schreef:Graag wil ik deze discussie iets verleggen en vanuit een praktische kant benaderen.
Niet alle vragen spreken mij aan want ik heb totaal niets met Rome maar alles met het volk van God namelijk Israël.
Maar ik zal proberen de vragen succesievelijk te beantwoorden en wellicht niet alles tegelijk, maar het is een heel goede wijze om te kijken waar iedereen staat, want er ontstaan ook veel misverstanden ook door mij door verkeerde woordkeus dus ik doe mijn best. Even geduld..
-
Overigens heb ik een andachtspunt bij de eindconclusie of motivatie, want ik geloof dat deze huidige staat wel een vervulling is van een profetie, maar ik zet vraagtekens bij Gods Wil en Beloften?
Snap je? Dat is een beetje ondergesneeuwd namelijk.
Snap je? Dat is een beetje ondergesneeuwd namelijk.
-
Vooropgesteld dat voor degenen die niet van Israëlitische afkomst zijn, maar die leven in Israëlitische staten zijn de profetieën en beloften die gelden voor de Israëlitische natiën zijn en blijven van kracht ondanks waar zij verblijven. Een moeilijke zin maar.. ik zeg dit op basis van Ez. 47 ver 22 en 23.
Ik geloof ook dat door de identificatie onder of van de hedendaagse volkeren van de stammen van Israël hen geen rassensuperioriteit moeten toegekend worden.
Het erfgoed van Israël brengt zeker bepaalde zegeningen mee, maar ook verantwoordelijkheden en een bepaalde lotsbestemming die het gevolg m.i. zijn van Goddelijke verkiezing en de Bijbelse profetieën.
Zo bezien zijn deze aan de hand van de Bijbel gedane vaststellingen juist een nivellering van rassen en klassen en het blijkt dat bepaalde rijkdom en macht en welvaart van de hedendaagse Isr. volkeren het gevolg zijn van bepaalde geërfde zegeningen.
Eerder zei iemand al dat de intelligentie en de hoge kwaliteiten koopmansschap en overlevingsdrang in geen enkel volk zo te vinden is dan in dit volk.
Deze zegeningen hebben een krachtige uitwerking niet vanwege de superoriteit van een bepaald ras maar alleen omdat God volmaakt trouw is aan Zijn beloften en profetieën.
Even terug naar het vaak gevallen/besproken hoofdstuk Jeremia 30 en 31 lezen we een profetie over Israël en Juda die specifiek van toepassing is op de laatste dagen. ( vers 24) en in vers 21 vinden wij een laatste beslissende richtlijn voor het indentificeren van de moderne natiën die uit de stammen van Israël zouden voortkomen.
Er staat namelijk: "En Zijn Heerlijke zal uit hem zijn en zijn Heerser uit het midden van hem voortkomen. en dit voorspelt dat de stammen van Israël democratisch zullen zijn, want het gaat over het leiderschap dat voortkomt uit het volk.
Daarmee wordt in de Bijbel nauwkeurig voorzegd dat in de laatste dagen alle stammen van Israël hun eigen leiders kiezen, en hoe nauwkeurig is de Bijbel toch!!
Sommigen zullen de vaststellingen in dit hoofdstuk ontkennen en ieder die op bijbelse en seculiere grond tot andere conclusies komt zal ik respecteren.
Maar zij , die nog steeds ontkennen dat de 10 stammen van Israël in de moderne wereld kunnen worden terug gevonden neem ik niet serieus omdat God belooft met stelligheid dat in Genesis 49 de 10 stammen van Israël in de laatste dagen van onze moderne tijd herkenbare volken zullen zijn.
Ik neem afstand van hen die dat niet gelovgen.
God regiseerde de migratie van de stammen en bepaalde de uitkomst van oorlogen en daarom kan niemand de Bijbel belasteren door te zeggen dat deze profetiën achteraf werden geschreven, want ik geloof oprecht dat deze profetiën werden geschreven , eeuwen danwel millennia voor de grenzen en omstandigheden van de tegenwoordige volkeren werden bepaald.
Wat ik geloof is dat de 10 stammen nooit echt verloren zijn geweest.
De bewoning van deze staat weet ik niet ... ik kan dat niet in kaart brengen.
Ik geloof dat pas bij een hereniging van de 10 stammen met de 2 stammen dus het huis Israëls en het huis van Juda de beloften aan dit land in vervulling zullen gaan en uiteraard buiten het Zionisme om.
Het is Gods land.
Ik geloof ook dat door de identificatie onder of van de hedendaagse volkeren van de stammen van Israël hen geen rassensuperioriteit moeten toegekend worden.
Het erfgoed van Israël brengt zeker bepaalde zegeningen mee, maar ook verantwoordelijkheden en een bepaalde lotsbestemming die het gevolg m.i. zijn van Goddelijke verkiezing en de Bijbelse profetieën.
Zo bezien zijn deze aan de hand van de Bijbel gedane vaststellingen juist een nivellering van rassen en klassen en het blijkt dat bepaalde rijkdom en macht en welvaart van de hedendaagse Isr. volkeren het gevolg zijn van bepaalde geërfde zegeningen.
Eerder zei iemand al dat de intelligentie en de hoge kwaliteiten koopmansschap en overlevingsdrang in geen enkel volk zo te vinden is dan in dit volk.
Deze zegeningen hebben een krachtige uitwerking niet vanwege de superoriteit van een bepaald ras maar alleen omdat God volmaakt trouw is aan Zijn beloften en profetieën.
Even terug naar het vaak gevallen/besproken hoofdstuk Jeremia 30 en 31 lezen we een profetie over Israël en Juda die specifiek van toepassing is op de laatste dagen. ( vers 24) en in vers 21 vinden wij een laatste beslissende richtlijn voor het indentificeren van de moderne natiën die uit de stammen van Israël zouden voortkomen.
Er staat namelijk: "En Zijn Heerlijke zal uit hem zijn en zijn Heerser uit het midden van hem voortkomen. en dit voorspelt dat de stammen van Israël democratisch zullen zijn, want het gaat over het leiderschap dat voortkomt uit het volk.
Daarmee wordt in de Bijbel nauwkeurig voorzegd dat in de laatste dagen alle stammen van Israël hun eigen leiders kiezen, en hoe nauwkeurig is de Bijbel toch!!
Sommigen zullen de vaststellingen in dit hoofdstuk ontkennen en ieder die op bijbelse en seculiere grond tot andere conclusies komt zal ik respecteren.
Maar zij , die nog steeds ontkennen dat de 10 stammen van Israël in de moderne wereld kunnen worden terug gevonden neem ik niet serieus omdat God belooft met stelligheid dat in Genesis 49 de 10 stammen van Israël in de laatste dagen van onze moderne tijd herkenbare volken zullen zijn.
Ik neem afstand van hen die dat niet gelovgen.
God regiseerde de migratie van de stammen en bepaalde de uitkomst van oorlogen en daarom kan niemand de Bijbel belasteren door te zeggen dat deze profetiën achteraf werden geschreven, want ik geloof oprecht dat deze profetiën werden geschreven , eeuwen danwel millennia voor de grenzen en omstandigheden van de tegenwoordige volkeren werden bepaald.
Wat ik geloof is dat de 10 stammen nooit echt verloren zijn geweest.
De bewoning van deze staat weet ik niet ... ik kan dat niet in kaart brengen.
Ik geloof dat pas bij een hereniging van de 10 stammen met de 2 stammen dus het huis Israëls en het huis van Juda de beloften aan dit land in vervulling zullen gaan en uiteraard buiten het Zionisme om.
Het is Gods land.
-
De profetieën over de 10 stammen zijn niet alleen in het verleden vervuld, maar worden ook in de moderne wereld vervuld. Er is een machtig God die destijds de profetie voorbracht en tot vandaag de de vervulling ten uitvoer brengt.Ericjan schreef:Waar zijn dan nu de Joden die God nog zal laten wederkeren naar het Beloofde land Israel?
Het is inmiddels op velerlei wijze bewezen maar ook aangetoond dat de 10 stammen van Israël een belangrijke rol spelen in de westerse wereld. Overal namen ze hun cultuur en gebruiken mee. We zo weten dat Manasse van toepassing wordt gebracht op de VN en en Efraim zou naar de Gemenebest wijzen, met GrootBrittannië aan het hoofd en Judah zou dan staan voor Israël in het Midden-Oosten.
Het huis Israël slaat op de Isr. staten van Noord Amerika , Europa en Schandinavië terwijl de meeste christelijke boeken ervan uitgaan dat de stammen uitgestorven of zoekgeraakt zijn.
Daardoor brengen zij de profetieën over de eindtijd die bedoeld zijn voor de 10 stammen van Israël, ten onrechte van toepassing op de Joodse staat in het M>O> terwijl de Bijbel toch duidelijk laat zien dat "israel" en Juda in de eindtijd gescheiden eenheden zijn.
Literatuur hierover zijn "The origins and Empire of Ancient Israël
Israël's Lost Empires
Parthia- the Forgotten Ancient Superpower
Israëls Tribes today".
Vandaag aan de dag wonen er meer Joden in New York dan in heel de staat Israël en wonen er veel niet Joden in het land Israël. Veel Amerikanen hebben de duurste graven gekocht vlak bij die moskee en die poort die dicht gemetseld is.
Het is een met mengsel van allerlei volkeren die zich in de loop der tijd hebben gevestigd in deze huidige staat.
-
Dat onze machtige God de profetieën tot vervulling brengt, is - ondanks verschillende inzichten - iets wat we met elkaar delen en wat ons vertrouwen geeft in heden en toekomst.Wilsophie schreef:
De profetieën over de 10 stammen zijn niet alleen in het verleden vervuld, maar worden ook in de moderne wereld vervuld. Er is een machtig God die destijds de profetie voorbracht en tot vandaag de de vervulling ten uitvoer brengt.
Zeker, maar ze zitten ook in andere delen van de wereld. In Manipur/India waar mijn adoptiezoon predikant is, zitten er veel uit de stam Manasse. De stam Dan in Ethiopië. Uit beide gebieden zijn er al veel die Aliya hebben gemaakt naar Israël. Ook komen er veel Joden (ik moet in dit verband misschien zeggen Hebreeërs) uit Rusland. Ze zitten overal. En er gaan er heel veel naar "huis".Het is inmiddels op velerlei wijze bewezen maar ook aangetoond dat de 10 stammen van Israël een belangrijke rol spelen in de westerse wereld. Overal namen ze hun cultuur en gebruiken mee. We zo weten dat Manasse van toepassing wordt gebracht op de VN en en Efraim zou naar de Gemenebest wijzen, met GrootBrittannië aan het hoofd en Judah zou dan staan voor Israël in het Midden-Oosten.
Maar ze leven nu toch samen in één land? Zoals God beloofd heeft.Het huis Israël slaat op de Isr. staten van Noord Amerika , Europa en Schandinavië terwijl de meeste christelijke boeken ervan uitgaan dat de stammen uitgestorven of zoekgeraakt zijn.
Daardoor brengen zij de profetieën over de eindtijd die bedoeld zijn voor de 10 stammen van Israël, ten onrechte van toepassing op de Joodse staat in het M>O> terwijl de Bijbel toch duidelijk laat zien dat "israel" en Juda in de eindtijd gescheiden eenheden zijn.
Ez. 37:19 “Dit zegt God, de HEER: Ik neem het stuk hout van Jozef – dat van Efraïm dus – en van de stammen van Israël die met hem verbonden zijn, en ik leg dat tegen het stuk hout van Juda aan. Ik maak er één stuk hout van, in mijn hand zullen ze één worden.” 20 De stukken hout waarop je geschreven hebt, moet je duidelijk zichtbaar in je hand houden, 21 en dan zeggen: “Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. 22 Ik zal één volk van hen maken in het land en op de bergen van Israël, en één koning zal over hen allen regeren. Niet langer zullen ze uit twee volken bestaan en verdeeld zijn in twee koninkrijken.
In wat ik gelezen heb over de theologie van de twee huizen worden de christenen tot Efraïm (de 10 stammen) gerekend, omdat men meent dat de Israëlieten zijn opgegaan in de wereldbevolking. Geloof jij dat ook?
Dat is dan ook gebaseerd op de zegen door Jacob aan Efraïm werd gegeven. Maar ik geloof dat we op basis van die zegen in Israël worden ingelijfd en dan misschien wel in de stam Efraïm. Ik vergelijk het met Naomi die terug kwam in het land, maar Ruth meenam, die zei "uw volk is mijn volk en uw God is mijn God." Dat mag ook onze belijdenis zijn. Nu gaan we niet fysiek in Israël wonen. Het is een geestelijke verbondenheid, geënt op de edele olijf. We gaan eerst naar het hemels Jeruzalem waar we binnen kunnen komen door de poorten die de namen van de twaalf stammen dragen. En we zullen later met Jezus neerdalen op aarde.
Ik heb net deze week gelezen dat er op dit moment iets meer Joden in Israël wonen, dan daarbuiten. Dat is dus aan het veranderen. Ik heb tevergeefs gezocht of ik een link kon vinden.Vandaag aan de dag wonen er meer Joden in New York dan in heel de staat Israël en wonen er veel niet Joden in het land Israël. Veel Amerikanen hebben de duurste graven gekocht vlak bij die moskee en die poort die dicht gemetseld is.
Het is een met mengsel van allerlei volkeren die zich in de loop der tijd hebben gevestigd in deze huidige staat.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Om bij het laatste te beginnen of zij nu al een éénheid zijn in dit huidige Israël moeten we bedenken dat er sinds er geen tempel meer is geen offers werden gebracht en de Levieten zouden als priestervolk ten dienste staan van alle 12 stammen, maar God profeteerde dat hij hen ook onder alle stammen zou verstrooien. Ook deden zij dienst met een speciaal talent voor muziek en amusement. De Levieten sloten zich van oudsher graag aan bij de stam van Juda.Evenals de Simeonieten vormden de Levieten geen eigen staat maar zijn verstrooid onder alle volkeren die hun oorsprong hebben in de oorspronkelijke 12 stammen. Velen van ook de Levieten leven onder de hedendaagse niet Joodse volkeren van de 10 stammen.
Zij zijn vaak muzikaal hoogbegaafd.
Veel Levieten leefden in het Parthische rijk , waartoe ook de "Wijzen" behoorden. Naast hun ijver voor God waren beide stammen, dus de Levieten en de Simeonieten gewelddadig. Simeon werd door Jozef het strengste behandeld in Egypte. Hij sloot hem immers op in de gevangenis terwijl de anderen terug mochten keren. Veel van hen bevinden zich onder de huidige stammen Efraim en Manasse en zeer w.s. zijn zij de Keltische Britten die naar Wales en Schotland werden gedrongen.
Bekend is dat Levi en Simeon voor hun vermaak moedwillig ossen verminkten door hun pezen door te snijden. En zij slachtten ook alle mannen in een stad af omdat één van hen gemeenschap had gehad met Dina ( hoewel zij er akkoord mee was).
Een ander aspect dat er veel stammen buiten Israël zijn is dat rond 1000 voor Christus in Griekenland de staat Sparta werd gesticht en mogelijk door de Isr. zeevolken die daar hun vaderland vestigden en zij vermengden zich met de Grieken. Toen Sparta later in Italië een eigen kolonie stichtte noemde zij die "Tarras"de Naam doet denken als zwervend door de woestijn aan Tera de vader van Abraham.
Juda wordt afgeschilderd als een militairistisch volk. De Leeuw die zijn prooi dood. Omdat er millenialang tot 1948 geen onafhankelijke Joodse staat bestond, kon de profetie niet worden vervuld tot de tegenwoordige tijd nu er een Joodse staat is en Zefanja 2 vers 7 zegt: "En de landstreek zal wezen voor het overblijfsel van het huis van Juda dat zij daarin weiden des avonds zullen zij in de huizen van Askelon legeren als de Heere hunlieder God hen bezocht en hun gevangenis zal gewend hebben".
Deze profetie zal vervulden worden vlak vóór de dag des Toorns des Heeren", die parallel loopt met de "dag des Heeren", en dat noemen wij "in het laatst der dagen".
De Bijbel voorspelde dus nauwkeurig dat er in de laatste dagen een vaderland voor de Joden zou worden hersteld in het gebied van Palestina.
Askelon was een oude Filistijnse stad aan de kust van Palestina.
Daarmee zou de stateloosheid van of de gevangenis in de diaspora voor de Joden zijn be-eindigd. De stichting van de Joodse staat in 1948 wordt door velen erkend als de vervulling van deze oude profetie waarin wordt gezegd dat de Joodse gevangenis vlak voor de Dag des Heeren zou eindigen.
Door deze profetie is het dan ook onmogelijk dat de Joden als een soevereine natie konden bestaan anders dan in de periode van de laatste dagen.
In deze profetie wordt het huis van Juda genoemd en NIET het huis van Israël.
God benoemde de afstammelingen van Israël met hun oude namen en niet met hun hedendaagse namen zie ook Zach. 14 vers 14.
De naam van de huidige staat is danook misleidend . Hoewel de Isr. staat is gevestigd in het oude land werd zij door afstammelingen van slechts Juda gesticht.
Als je dus zoekt naar hedendaagse Joden dan moet je zoeken naar Bijbelse verwijzingen naar Juda en niet naar Israël
Dat God Zelf de in 1948 opgerichte joodse staat gebruikte om de profetieën over Juda in de laatste dagen te vervullen is onomstotelijk bewijs dat de moderne Joden de stam Juda zijn.
Vergeleken met de Leeuw vanwege hun brutale, militaire en zelfs roofzuchtige aanpak. Alle omringende volkeren zijn of worden hun vijanden en zij konden niet anders dan een militairistische natie worden.
Door hun Arabisch-Israëlische oorlogen hun gedurfde bevrijdingsaktie in Entebbe , de preventieve aanval op de nucleaire reactor van Irak enz...hebben de Joden dit aspect van de profetie van Jacob over "Juda" duidelijk vervuld.
De profetie over het "nederbuigen van Juda" door zijn broeders verwijst naar de belofte over de "scepter"die aan Juda werd gegeven.
Hierdoor zouden de koningen over het Huis "Israël altijd uit Juda zijn uit de dynastie van koning David.
Zij zijn vaak muzikaal hoogbegaafd.
Veel Levieten leefden in het Parthische rijk , waartoe ook de "Wijzen" behoorden. Naast hun ijver voor God waren beide stammen, dus de Levieten en de Simeonieten gewelddadig. Simeon werd door Jozef het strengste behandeld in Egypte. Hij sloot hem immers op in de gevangenis terwijl de anderen terug mochten keren. Veel van hen bevinden zich onder de huidige stammen Efraim en Manasse en zeer w.s. zijn zij de Keltische Britten die naar Wales en Schotland werden gedrongen.
Bekend is dat Levi en Simeon voor hun vermaak moedwillig ossen verminkten door hun pezen door te snijden. En zij slachtten ook alle mannen in een stad af omdat één van hen gemeenschap had gehad met Dina ( hoewel zij er akkoord mee was).
Een ander aspect dat er veel stammen buiten Israël zijn is dat rond 1000 voor Christus in Griekenland de staat Sparta werd gesticht en mogelijk door de Isr. zeevolken die daar hun vaderland vestigden en zij vermengden zich met de Grieken. Toen Sparta later in Italië een eigen kolonie stichtte noemde zij die "Tarras"de Naam doet denken als zwervend door de woestijn aan Tera de vader van Abraham.
Juda wordt afgeschilderd als een militairistisch volk. De Leeuw die zijn prooi dood. Omdat er millenialang tot 1948 geen onafhankelijke Joodse staat bestond, kon de profetie niet worden vervuld tot de tegenwoordige tijd nu er een Joodse staat is en Zefanja 2 vers 7 zegt: "En de landstreek zal wezen voor het overblijfsel van het huis van Juda dat zij daarin weiden des avonds zullen zij in de huizen van Askelon legeren als de Heere hunlieder God hen bezocht en hun gevangenis zal gewend hebben".
Deze profetie zal vervulden worden vlak vóór de dag des Toorns des Heeren", die parallel loopt met de "dag des Heeren", en dat noemen wij "in het laatst der dagen".
De Bijbel voorspelde dus nauwkeurig dat er in de laatste dagen een vaderland voor de Joden zou worden hersteld in het gebied van Palestina.
Askelon was een oude Filistijnse stad aan de kust van Palestina.
Daarmee zou de stateloosheid van of de gevangenis in de diaspora voor de Joden zijn be-eindigd. De stichting van de Joodse staat in 1948 wordt door velen erkend als de vervulling van deze oude profetie waarin wordt gezegd dat de Joodse gevangenis vlak voor de Dag des Heeren zou eindigen.
Door deze profetie is het dan ook onmogelijk dat de Joden als een soevereine natie konden bestaan anders dan in de periode van de laatste dagen.
In deze profetie wordt het huis van Juda genoemd en NIET het huis van Israël.
God benoemde de afstammelingen van Israël met hun oude namen en niet met hun hedendaagse namen zie ook Zach. 14 vers 14.
De naam van de huidige staat is danook misleidend . Hoewel de Isr. staat is gevestigd in het oude land werd zij door afstammelingen van slechts Juda gesticht.
Als je dus zoekt naar hedendaagse Joden dan moet je zoeken naar Bijbelse verwijzingen naar Juda en niet naar Israël
Dat God Zelf de in 1948 opgerichte joodse staat gebruikte om de profetieën over Juda in de laatste dagen te vervullen is onomstotelijk bewijs dat de moderne Joden de stam Juda zijn.
Vergeleken met de Leeuw vanwege hun brutale, militaire en zelfs roofzuchtige aanpak. Alle omringende volkeren zijn of worden hun vijanden en zij konden niet anders dan een militairistische natie worden.
Door hun Arabisch-Israëlische oorlogen hun gedurfde bevrijdingsaktie in Entebbe , de preventieve aanval op de nucleaire reactor van Irak enz...hebben de Joden dit aspect van de profetie van Jacob over "Juda" duidelijk vervuld.
De profetie over het "nederbuigen van Juda" door zijn broeders verwijst naar de belofte over de "scepter"die aan Juda werd gegeven.
Hierdoor zouden de koningen over het Huis "Israël altijd uit Juda zijn uit de dynastie van koning David.
-
Hallo Wilsophie,
Je schreef:
Dat leert Jezus NERGENS in de Bijbel. Dat (natuurlijke) mensen die poging zullen ondernemen is duidelijk.
Immers Satan (de Draak) kan alleen maar vanuit een aards Heiligdom zich voordoen als een God die zich op een Troon in een Tempel zet!
Maar Jezus wijst op een heel ander Kanaän, namelijk dit:
Johannes 17
24 Vader, Ik wil dat waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn die U Mij gegeven hebt, opdat zij Mijn heerlijkheid zien, die U Mij gegeven hebt, omdat U Mij hebt liefgehad vóór de grondlegging van de wereld.
Noot: Jezus is in het Hemels Jeruzalem en doet daar Zijn laatste Dienstwerk voordat Hij verschijnt op de wolken des Hemels.
Wat zegt nu 2Tess 2:
Want Islam en valse profetie gaan hand in hand om Gods kinderen te misleiden en bedekken de wereld met een deken van valse profetie. Je zegt 'op zoek' te zijn, maar uit je geplaatste bijdrage, kan ik het niet opmaken.
Ze zouden dan bijna het gehele Arabische gebied moeten innemen!
Wat zegt nu 4 Thess. 14-16
De onrechtvaardigen
Openbaring 20
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren.
Dit is de eerste opstanding.
Satan dus voor 1000 jaar gebonden.(Op een verlaten donkere aarde, waar geen zon meer is en de doden liggen. Geen enkel leven is hier meer mogelijk.*
Alleen Satan (is ok geest) dwallt er rond, en gezien zijn grensgebied de aarde is, kan hij niemand meer verleiden.
Hij kan nadenken over zijn zonden en opstand tegen het Koninkrijk van Jezus.
De verlosten zijn in het Hemels Jeruzalem waar zij de verlorenen oordelen en een overzicht krijgen van het verloop van de aardse geschiedenis en de redenen
waarom de Almachtige en Jezus bepaalde besluiten en Verbonden hebben genomen en gesloten. Immers alles komt aan 'het licht( het zij goed hetzij kwaad.
Alles staat in Hemelse boeken (en niet aardse) boeken geschreven.
Jesaja 24
21 Op die dag zal de HEER afrekenen in de hemel met de machten van de hemel, en op aarde met de vorsten van de aarde.
22 Zij zullen verzameld worden als gevangenen in een kerker, zij zullen opgesloten worden in een gevangenis, maar na vele dagen zal er weer naar hen omgezien worden.
Openbaring 20
1 En ik zag een engel neerdalen uit de hemel met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand.
2 En hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en bond hem voor duizend jaar,
3 en wierp hem in de *afgrond, en sloot hem daarin op en verzegelde die boven hem, opdat hij de volken niet meer zou misleiden, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen zouden zijn
Je begrijpt dus wel dat daar geen verlost en geestelijk volk samen met Christus kan vertoeven. Vandaar dat zij buiten het bereik van Satan zijn, eeuwig bij de Koning en de Vader (de enige overigens)
Judas 6
6 En de engelen die hun oorspronkelijke staat niet hebben bewaard, maar hun eigen woonplaats verlaten hebben, heeft Hij voor het oordeel van de grote dag met eeuwige boeien in de duisternis in verzekerde bewaring gesteld.
Met andere woorden, (een derde deel) van de engelen die Satan hebben gevolgd, wordt hun macht en kracht ontnomen, zodat ook zij niets meer kunnen uitrichten, en dus ook het Hemels Jeruzalem (Kanaän) binnen kunnen komen.
We leren dus, op Bijbelse betrouwbare profetie dat:
Satan is gebonden aan de aarde. De aarde wordt ook weer teruggebracht naar de staat van het begin van de Bijbel.
Dus Jezus en de (Hemelse Heilige Vader) beginnen van voren af aan! Niets zal meer herinnert worden aan onze tijd, de tijd waarin de aarde als een (en enige) zondige plaats getekend was.
*De afgrond is de aarde. Zie Genesis 1:2 Statenvertaling 1977
Genesis 1:2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op de afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
Jeremia 4
23 Ik zag het land, en zie, het was woest en leeg, en keek naar de hemel – zijn licht was er niet
24 Ik zag de bergen, en zie, zij beefden, en alle heuvels schudden door elkaar. (Zowel fysiek als geestelijk dus)
25 Ik zag, en zie, er was geen mens, en alle vogels in de lucht waren weggevlogen. (Israël zoals jij dus beschrijft IS ER NIET MEER)
26 Ik zag, en zie, het vruchtbare land was woestijn, en al zijn steden waren afgebroken, door de HEERE, door Zijn brandende toorn.
Advies, hou je dus aan Bijbelse principes en vooral aan de Thora!
Je schreef:
.De Bijbel voorspelde dus nauwkeurig dat er in de laatste dagen een vaderland voor de Joden zou worden hersteld in het gebied van Palestina.
Askelon was een oude Filistijnse stad aan de kust van Palestina
Dat leert Jezus NERGENS in de Bijbel. Dat (natuurlijke) mensen die poging zullen ondernemen is duidelijk.
Immers Satan (de Draak) kan alleen maar vanuit een aards Heiligdom zich voordoen als een God die zich op een Troon in een Tempel zet!
Maar Jezus wijst op een heel ander Kanaän, namelijk dit:
Johannes 17
24 Vader, Ik wil dat waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn die U Mij gegeven hebt, opdat zij Mijn heerlijkheid zien, die U Mij gegeven hebt, omdat U Mij hebt liefgehad vóór de grondlegging van de wereld.
Noot: Jezus is in het Hemels Jeruzalem en doet daar Zijn laatste Dienstwerk voordat Hij verschijnt op de wolken des Hemels.
Wat zegt nu 2Tess 2:
Stel dat alle Joden zich zouden verenigen in het natuurlijke Israël en zich verzamelen om een Tempel ( de 3e) op de Tempelberg. Dan is de vraag wat moeten zij daar op die plaats, die door God de plaats der verwoesting wordt genoemd.Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u:
2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken.
3 Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier. De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan.
4 Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf. (Dat kan dus alleen in een aardse Tempel in een aards Jeruzalem)
5 Herinnert u zich niet dat ik u dit herhaalde malen heb gezegd toen ik bij u was?
6 Dan weet u ook wat hem nog tegenhoudt en dat hij pas zal verschijnen op de voor hem vastgestelde tijd.
7 Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen. (Inderdaad Jezus is -daarom- in het Hemels Jeruzalem in Zijn Rijk)
8 Pas dan verschijnt hij – en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst.
9 De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen,
10 en allen die verloren zullen gaan, zal hij met zijn kwaadaardigheid verleiden. Want ze hebben de liefde voor de waarheid, die hen had kunnen redden, niet aanvaard.
11 Daarom treft God hen met verblinding, zodat ze dwalen en de leugen geloven. 12 Zo zal iedereen die de waarheid niet gelooft maar behagen schept in onrecht, worden veroordeeld.
Want Islam en valse profetie gaan hand in hand om Gods kinderen te misleiden en bedekken de wereld met een deken van valse profetie. Je zegt 'op zoek' te zijn, maar uit je geplaatste bijdrage, kan ik het niet opmaken.
Ze zouden dan bijna het gehele Arabische gebied moeten innemen!
Wat zegt nu 4 Thess. 14-16
Als het dus inderdaad zo is zoals je meent, dan kan er dus maar een volk in Israël herstelt worden, namelijk het 'natuurlijke' Israël, Joçden die in zichzelf geloven en de Thoara to een wet maakt dat door mensen geleid wordt, niet als grondwet van het Hemelse Kanaän. Immers Jezus zet geen enkele voet op aarde, voordat de 1000 jaren voorbij zijn."De Heer Zelf zal neerdalen van de hemel
en zij die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan" (=pinksteren)
"Wij zullen weggevoerd worden, de Heer tegemoet in de lucht,
en we zullen altijd met Hem zijn" (=loofhutten)
De onrechtvaardigen
Openbaring 20
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren.
Dit is de eerste opstanding.
Satan dus voor 1000 jaar gebonden.(Op een verlaten donkere aarde, waar geen zon meer is en de doden liggen. Geen enkel leven is hier meer mogelijk.*
Alleen Satan (is ok geest) dwallt er rond, en gezien zijn grensgebied de aarde is, kan hij niemand meer verleiden.
Hij kan nadenken over zijn zonden en opstand tegen het Koninkrijk van Jezus.
De verlosten zijn in het Hemels Jeruzalem waar zij de verlorenen oordelen en een overzicht krijgen van het verloop van de aardse geschiedenis en de redenen
waarom de Almachtige en Jezus bepaalde besluiten en Verbonden hebben genomen en gesloten. Immers alles komt aan 'het licht( het zij goed hetzij kwaad.
Alles staat in Hemelse boeken (en niet aardse) boeken geschreven.
Jesaja 24
21 Op die dag zal de HEER afrekenen in de hemel met de machten van de hemel, en op aarde met de vorsten van de aarde.
22 Zij zullen verzameld worden als gevangenen in een kerker, zij zullen opgesloten worden in een gevangenis, maar na vele dagen zal er weer naar hen omgezien worden.
Openbaring 20
1 En ik zag een engel neerdalen uit de hemel met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand.
2 En hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en bond hem voor duizend jaar,
3 en wierp hem in de *afgrond, en sloot hem daarin op en verzegelde die boven hem, opdat hij de volken niet meer zou misleiden, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen zouden zijn
Je begrijpt dus wel dat daar geen verlost en geestelijk volk samen met Christus kan vertoeven. Vandaar dat zij buiten het bereik van Satan zijn, eeuwig bij de Koning en de Vader (de enige overigens)
Judas 6
6 En de engelen die hun oorspronkelijke staat niet hebben bewaard, maar hun eigen woonplaats verlaten hebben, heeft Hij voor het oordeel van de grote dag met eeuwige boeien in de duisternis in verzekerde bewaring gesteld.
Met andere woorden, (een derde deel) van de engelen die Satan hebben gevolgd, wordt hun macht en kracht ontnomen, zodat ook zij niets meer kunnen uitrichten, en dus ook het Hemels Jeruzalem (Kanaän) binnen kunnen komen.
We leren dus, op Bijbelse betrouwbare profetie dat:
Satan is gebonden aan de aarde. De aarde wordt ook weer teruggebracht naar de staat van het begin van de Bijbel.
Dus Jezus en de (Hemelse Heilige Vader) beginnen van voren af aan! Niets zal meer herinnert worden aan onze tijd, de tijd waarin de aarde als een (en enige) zondige plaats getekend was.
*De afgrond is de aarde. Zie Genesis 1:2 Statenvertaling 1977
Genesis 1:2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op de afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
Jeremia 4
23 Ik zag het land, en zie, het was woest en leeg, en keek naar de hemel – zijn licht was er niet
24 Ik zag de bergen, en zie, zij beefden, en alle heuvels schudden door elkaar. (Zowel fysiek als geestelijk dus)
25 Ik zag, en zie, er was geen mens, en alle vogels in de lucht waren weggevlogen. (Israël zoals jij dus beschrijft IS ER NIET MEER)
26 Ik zag, en zie, het vruchtbare land was woestijn, en al zijn steden waren afgebroken, door de HEERE, door Zijn brandende toorn.
Advies, hou je dus aan Bijbelse principes en vooral aan de Thora!
Wie kunnen die profetie nu 'zien' en 'horen'
De profeet Daniël zegt: „Terwijl ik bleef toekijken werden tronen opgesteld, en een Oude van dagen zette Zich neder, zijn kleed was wit als sneeuw en zijn hoofdhaar blank als wol; zijn troon bestond uit vuurvlammen, de raderen daarvan uit laaiend vuur, en een stroom van vuur welde op en vloeide voor hem uit; duizendmaal duizenden dienden hem en tienduizend maal tienduizenden stonden voor Hem. De vierschaar zette zich neder en de boeken werden geopend" (Daniël, 7:9,10).
Zo zag de profeet in een visioen de grote, plechtige dag waarop het karakter en het leven van de mensen zullen worden onderzocht door de Rechter der gehele aarde en iedereen „naar zijn werken" zal ontvangen. De Oude van dagen is God de Vader. De dichter van de Psalmen zegt: „Eer de bergen geboren waren, en Gij aarde en wereld hadt voortgebracht, ja, van eeuwigheid tot eeuwigheid zijt Gij God" (Psalm 90:2). Hij, de Bron van alle leven en de Oorsprong van alle wetten, zal de oordeel zitting leiden en engelen, „duizendmaal duizenden en tienduizend maal tienduizenden", zullen als gerechtsdienaren en getuigen aanwezig zijn op deze grote rechtszitting. (Bron voor verdere verdieping van dit onderwerp:http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd28.htm (Echte profetische beeldspraak)
Hartelijke groet
-
Ik houd me graag aan de Bijbel maar de Thora is niet voor de heidenen geschreven. Al schuif ik die echt niet aan de kant.
Thora is voor mij de onderwijzing van Gods Woord en ik laat mij graag onderwijzen en voeden door het volkomen Woord van God.
Thora is voor mij de onderwijzing van Gods Woord en ik laat mij graag onderwijzen en voeden door het volkomen Woord van God.
-
Een aards Heiligdom bestaat niet. En de Troon van David staat niet in een tempel maar in Jeruzalem.Nicodemus schreef:Immers Satan (de Draak) kan alleen maar vanuit een aards Heiligdom zich voordoen als een God die zich op een Troon in een Tempel zet!
Beste man onze visies hebben geen enkel raakvlak, ik heb niets met de 7e dags adventisten.
-
Beste Nicodemus, ik wil je graag antwoorden maar kun je het alsjeblieft beperken tot een bepaald item en het kort houden want je haalt er voor mij teveel bij, ik kan dat niet behappen. Noem een paar aspecten en ik zal je antwoorden. Maar het is zo op deze manier echt voor mij teveel. Misschien voor iemand anders niet, hoop ik voor je.
-
Hier sluit ik mij volledig aan, in alle eerlijkheid beken ik de reacties van de ZDA niet eens (meer) te lezen, ben zelfs opgehouden met het te proberen....... sorry.Wilsophie schreef:Beste Nicodemus, ik wil je graag antwoorden maar kun je het alsjeblieft beperken tot een bepaald item en het kort houden want je haalt er voor mij teveel bij, ik kan dat niet behappen.
-
Zie jij dan een verschil met Israel uit de bijbel? Ik niet, we zien hetzelfde gezegende Israel terug als in de bijbel en hun moedige daden om het Beloofde land te verdedigen tegen satan en al zijn helpers, zien we toch duidelijk God Zijn Wonderen uit de bijbel terug?Wilsophie schreef: Als je dus zoekt naar hedendaagse Joden dan moet je zoeken naar Bijbelse verwijzingen naar Juda en niet naar Israël
De heiden-volken buiten Israel in de tijd van de bijbel zouden niet anders hebben gesproken over Israel, dan jij dat doet.
De volken rondom Israel worden hun vijanden niet tgv van roof, maar vanwege de satan die hun ertoe misleidt. De satan weet dat zijn kop vermorzelt gaat worden in Israel en doet er alles aan om het bestaan van deze staat te verhinderen. Want wat de volken rondom Israel (en ook de heiden-wereld met teveel christenen) stoort is dat Israel een JOODSE natie is, de enige ter wereld. In de bijbel lezen we immers ook al niets anders dan oorlog waar Israel zich in bevind en mee wordt bedreigd. Dat was toen en dat is nu wederom.
-
Je kunt overal de satan de schuld van geven, maar ook in de Bijbel was het volk Israël herhaaldelijk ongehoorzaam en werden zij ook gestraft. De kop is vermorzeld door het sterven aan het kruis, dus dat is een gedane zaak. Niemand stoort dat het een Joodse natie is en dat is ook niet zo.ericjan schreef:Wilsophie schreef: Als je dus zoekt naar hedendaagse Joden dan moet je zoeken naar Bijbelse verwijzingen naar Juda en niet naar Israël
Zie jij dan een verschil met Israel uit de bijbel? Ik niet, we zien hetzelfde gezegende Israel terug als in de bijbel en hun moedige daden om het Beloofde land te verdedigen tegen satan en al zijn helpers, zien we toch duidelijk God Zijn Wonderen uit de bijbel terug?
De heiden-volken buiten Israel in de tijd van de bijbel zouden niet anders hebben gesproken over Israel, dan jij dat doet.
De volken rondom Israel worden hun vijanden niet tgv van roof, maar vanwege de satan die hun ertoe misleidt. De satan weet dat zijn kop vermorzelt gaat worden in Israel en doet er alles aan om het bestaan van deze staat te verhinderen. Want wat de volken rondom Israel (en ook de heiden-wereld met teveel christenen) stoort is dat Israel een JOODSE natie is, de enige ter wereld. In de bijbel lezen we immers ook al niets anders dan oorlog waar Israel zich in bevind en mee wordt bedreigd. Dat was toen en dat is nu wederom.
De Bijbel zegt met nadruk dat de stammen van Israël in de laatste dagen vooraanstaande en herkenbare volkeren zullen zijn en geeft ons vele specifieke aanwijzingen waarmee we hen kunnen lokaliseren. Degenen die volhouden dat de veloren 10 stammen niet meer bestaan of niet kunnen worden geidentificeerd ontkennen en verzetten zich feitelijk tegen het Woord van God, Dezelfde God Die het fundament is van het Christendom, gaf ook vele profetieën over de toekomst van de stammen van Israël
. Het is dus allemaal waar of het is alles niet waar , want zowel het christelijk geloof als de profetieën over de stammen van Israël zijn gebaseerd op de woorden in één en dezelfde Bijbel .
Als de bijbels profetieën over de toekomst van de 10 stammen van Israël kunnen worden weerlegt, dan stort het fundament van het christelijk geloof ook in.
Want het christelijk geloof is immers gebaseerd op de overtuiging dat de Bijbel mèt Zijn profetieën over de tien stammen het onfeilbare woord van God is en het omgekeerde is ook waar dat als Gods profetieën over de toekomst van de stammen van Isr. worden bewezen, dan is dat tevens een sterk bewijs dat de Bijbel door God Zelf is geschreven en dat een levende Schepper Zich bemoeit met de wereldgeschiedenis.
De tien stammen werden bekend als Carthagers, als Parthen als Gothen enz...Isr. stammen in Azië zoals de Gatuthei , de Sacae , de Jats uit de Massageten die naar Europa trokken en ook kunnen wij niet voorbijgaan aan sommige volkeren die al in Europa woonden, omdat bewezen is dat al 1100-700 voor Chr. veel Isr, als kolonisten of als vluchtelingen op zoek naar een nieuw vaderland naar Europa zijn getrokken.
Het belangrijkste richtsnoer bij het vinden van de hedendaagse Isr. stammen is het besef dat alle stammen van Isr. afstammen van Sem.
Ze moeten daarom deel uitmaken van de Semitische, of blanke of Kaukasische volkeren en dat vnden we in de historische verslagen waarin één van de stammen in Azië de Ephtaliten of Netphtalieten ( afst. van Naftali) "Witte hunnen"werden genoemd vanweg hun blankheid.
De aan hen verwante Sacae of Saka stammen in Azië moeten dus ook tot het blanke ras behoren en de Gothen worden ook beschreven als lang met een lichte huid en blauwe ogen en blond haar. En dat zijn de volkeren van Noord - Europa maar ook elders.
Toch zijn niet alle Isr. blauwogig en blond want Jacob had 4 vrouwen en dus een complex gezinnetje en voor onze hedendaagse gebruiken tamelijk vreemd.
Efraim en Manasse waren de belangrijkste stammen van het huis Isr. en de Bijbel informeert ons uitgebreid over hen.
Jozef werd n.l. verdeeld in deze 2 stammen en zij ontvingen gezamenlijk de zegeningen van het eerstgeboorterecht.
En zo ontstonden er 13 stammen.
Aan dit eerstgeboorterecht waren de zegeningen en beloften verbonden van agrarische aard zoals vruchtbare aarde en een gunstig klimaat.
En het nageslacht van Jacob zou zich over heel de aarde verspreiden. Deze zegeningen gaf God op basis van hun gehoorzaamheid.
Maar het leeuwendeel ging naar Efraim en Manasse.
Het is ook belangrijk dat in deze profetische zegen de naam Israël en Izak meegegeven werd aan de stammen Efraim en Manasse en zo kom ik erop dat in de Bijbel de term "Israël " staat voor Efraim en Manasse.
Genesis 48 vers 19 profeteert bovendien dat Efraims nageslacht groter zal worden dan Manasse. En Jacob profeteerde ook dat Manasse en Efraim de zegen van Genesis 35 vers 11 \zouden ontvangen.
citaat uit "Onbekend Israël".Hedendaagse volkeren zijnde de menigte van volkeren uit deze profetie zijn de volken met een Angel-Saksisch erfgoed en dat zijn Engeland , de VS, Canada, Australië en Nieuw Zeeland en in hen wordt ook de profetie over een grote populatie vervuld.
Deze volkeren zullen een grote rol spelen in de laatste tijd omdat zij als natie verenigd zullen worden. De Britten ( Efraim) en de Joden ( Juda ) en de VS ( Manasse) is een vervulling van Jesaja 11 vers 13.
De Camp Davidakkoorden met Pres. Carter, Anwar Sadat en Menachem Begin waren zeer met elkaar verzoend. De VS en de Angelsaksische landen van het Britse Gemenebest zijn dus in de moderne wereld onmiskenbaar de Isr. stam Jozef met het eerstgeboorte recht.
Het gaat hier vnl. over de tien stammen en over Efraim en Manasse, want ik weet niet welke mensen nu naar Israël zijn getrokken om daar te gaan wonen.
De meesten van hen hebben de Messias niet aangenomen als hun Verlosser en zullen om die reden het land t.z.t. moeten verlaten omdat zij er geen recht op hebben. Dat is heel triest maar ook Jeruzalem zal vertreden worden door niet Joden, het zal een spil worden in een politieke strijd en alleen gelovigen , wedergeborene zullen bewaard worden op hun vlucht naar de woestijn Petra. En daar heeft satan niets mee van doen, want het is een benauwdheid van Jacob.
-
Misschien het nieuws hierover iets meer volgen, want de USA had als voorstel dat Israel haar Joodse nationaliteit als Joodse staat zou laten vallen, als voorwaarde dat de "Palestijnen" Israel dan zouden erkennen als reguliere staat. De satan is nog niet de kop vermorzeld, dat zal pas geschieden bij Jezus Zijn wederkomst als de langverwachte Messias. Dan immers begint ook het 1000 jarig vredesrijk, waar het lammetje naast de leeuw kan slapen zonder te worden opgevreten, waar het kind kan spelen met de adder zonder gebeten te worden, waar de wapens omgesmolten zullen worden tot landbouwwerktuigen. Allemaal zalen die gaan over het 1000 jarig vredesrijk op aarde dat zal aanvangen nadat Jezus is wedergekomen, God Zijn wraak op de wereld heeft genomen en de satan dan pas gedurende die 1000 jaar gebonden zal wijn.Wilsophie schreef:Je kunt overal de satan de schuld van geven, maar ook in de Bijbel was het volk Israël herhaaldelijk ongehoorzaam en werden zij ook gestraft. De kop is vermorzeld door het sterven aan het kruis, dus dat is een gedane zaak. Niemand stoort dat het een Joodse natie is en dat is ook niet zo.ericjan schreef:Wilsophie schreef: Als je dus zoekt naar hedendaagse Joden dan moet je zoeken naar Bijbelse verwijzingen naar Juda en niet naar Israël
Zie jij dan een verschil met Israel uit de bijbel? Ik niet, we zien hetzelfde gezegende Israel terug als in de bijbel en hun moedige daden om het Beloofde land te verdedigen tegen satan en al zijn helpers, zien we toch duidelijk God Zijn Wonderen uit de bijbel terug?
Ik zie hier weinig bijbelse onderbouwing Wilsophie, alleen heel veel niet bijbels onderbouwde theorieën.Wilsophie schreef:De Bijbel zegt met nadruk dat de stammen van Israël in de laatste dagen vooraanstaande en herkenbare volkeren zullen zijn en geeft ons vele specifieke aanwijzingen waarmee we hen kunnen lokaliseren. Degenen die volhouden dat de veloren 10 stammen niet meer bestaan of niet kunnen worden geidentificeerd ontkennen en verzetten zich feitelijk tegen het Woord van God, Dezelfde God Die het fundament is van het Christendom, gaf ook vele profetieën over de toekomst van de stammen van Israël
. Het is dus allemaal waar of het is alles niet waar , want zowel het christelijk geloof als de profetieën over de stammen van Israël zijn gebaseerd op de woorden in één en dezelfde Bijbel .
Als de bijbels profetieën over de toekomst van de 10 stammen van Israël kunnen worden weerlegt, dan stort het fundament van het christelijk geloof ook in.
Want het christelijk geloof is immers gebaseerd op de overtuiging dat de Bijbel mèt Zijn profetieën over de tien stammen het onfeilbare woord van God is en het omgekeerde is ook waar dat als Gods profetieën over de toekomst van de stammen van Isr. worden bewezen, dan is dat tevens een sterk bewijs dat de Bijbel door God Zelf is geschreven en dat een levende Schepper Zich bemoeit met de wereldgeschiedenis.
De tien stammen werden bekend als Carthagers, als Parthen als Gothen enz...Isr. stammen in Azië zoals de Gatuthei , de Sacae , de Jats uit de Massageten die naar Europa trokken en ook kunnen wij niet voorbijgaan aan sommige volkeren die al in Europa woonden, omdat bewezen is dat al 1100-700 voor Chr. veel Isr, als kolonisten of als vluchtelingen op zoek naar een nieuw vaderland naar Europa zijn getrokken.
Het belangrijkste richtsnoer bij het vinden van de hedendaagse Isr. stammen is het besef dat alle stammen van Isr. afstammen van Sem.
Ze moeten daarom deel uitmaken van de Semitische, of blanke of Kaukasische volkeren en dat vnden we in de historische verslagen waarin één van de stammen in Azië de Ephtaliten of Netphtalieten ( afst. van Naftali) "Witte hunnen"werden genoemd vanweg hun blankheid.
De aan hen verwante Sacae of Saka stammen in Azië moeten dus ook tot het blanke ras behoren en de Gothen worden ook beschreven als lang met een lichte huid en blauwe ogen en blond haar. En dat zijn de volkeren van Noord - Europa maar ook elders.
Toch zijn niet alle Isr. blauwogig en blond want Jacob had 4 vrouwen en dus een complex gezinnetje en voor onze hedendaagse gebruiken tamelijk vreemd.
Efraim en Manasse waren de belangrijkste stammen van het huis Isr. en de Bijbel informeert ons uitgebreid over hen.
Jozef werd n.l. verdeeld in deze 2 stammen en zij ontvingen gezamenlijk de zegeningen van het eerstgeboorterecht.
En zo ontstonden er 13 stammen.
Aan dit eerstgeboorterecht waren de zegeningen en beloften verbonden van agrarische aard zoals vruchtbare aarde en een gunstig klimaat.
En het nageslacht van Jacob zou zich over heel de aarde verspreiden. Deze zegeningen gaf God op basis van hun gehoorzaamheid.
Maar het leeuwendeel ging naar Efraim en Manasse.
Het is ook belangrijk dat in deze profetische zegen de naam Israël en Izak meegegeven werd aan de stammen Efraim en Manasse en zo kom ik erop dat in de Bijbel de term "Israël " staat voor Efraim en Manasse.
Genesis 48 vers 19 profeteert bovendien dat Efraims nageslacht groter zal worden dan Manasse. En Jacob profeteerde ook dat Manasse en Efraim de zegen van Genesis 35 vers 11 \zouden ontvangen.
citaat uit "Onbekend Israël".Hedendaagse volkeren zijnde de menigte van volkeren uit deze profetie zijn de volken met een Angel-Saksisch erfgoed en dat zijn Engeland , de VS, Canada, Australië en Nieuw Zeeland en in hen wordt ook de profetie over een grote populatie vervuld.
Deze volkeren zullen een grote rol spelen in de laatste tijd omdat zij als natie verenigd zullen worden. De Britten ( Efraim) en de Joden ( Juda ) en de VS ( Manasse) is een vervulling van Jesaja 11 vers 13.
De Camp Davidakkoorden met Pres. Carter, Anwar Sadat en Menachem Begin waren zeer met elkaar verzoend. De VS en de Angelsaksische landen van het Britse Gemenebest zijn dus in de moderne wereld onmiskenbaar de Isr. stam Jozef met het eerstgeboorte recht.
Het gaat hier vnl. over de tien stammen en over Efraim en Manasse, want ik weet niet welke mensen nu naar Israël zijn getrokken om daar te gaan wonen.
De meesten van hen hebben de Messias niet aangenomen als hun Verlosser en zullen om die reden het land t.z.t. moeten verlaten omdat zij er geen recht op hebben. Dat is heel triest maar ook Jeruzalem zal vertreden worden door niet Joden, het zal een spil worden in een politieke strijd en alleen gelovigen , wedergeborene zullen bewaard worden op hun vlucht naar de woestijn Petra. En daar heeft satan niets mee van doen, want het is een benauwdheid van Jacob.

Zonder bijbelse onderbouwing kan ik er niets mee.
-
Nee dat begrijp ik, ik zal de teksten alsnog noemen.
Een hele klus maar ik doe mijn best. Ik dacht dat je die Bijbelgedeelten wel zou kennen.
Een hele klus maar ik doe mijn best. Ik dacht dat je die Bijbelgedeelten wel zou kennen.