Leon schreef: ↑05 mar 2022, 12:54
callista schreef: ↑05 mar 2022, 12:49
Ik vraag me opeens af of er nog veel christenen zijn die in Het Laatste Oordeel geloven....en dan soms nog bibberen als een rietje alleen al bij de gedachte daaraan en tevens dat die gedachte ook hun leven beïnvloedt.
Hallo Callista, dat is inderdaad ook een kwellend denken, berecht worden ten overstaan van een almachtige God voor al jouw onrechtvaardigheden.
Voor mijzelf heb ik “laatste oordeel” ook wel uitgelegd als iets waarmee je zelf in het leven komt. Het *laatste* oordeel over een ander, opdat je niet ook zelf beoordeeld wordt als/door de ander.
Dan heb je volgens mij voldoende aan de voorwaarden voldaan om niet bang te hoeven zijn voor een oordeel van God, teruggeroepen uit het graf.
Nou Leon.. je vroeg een voorbeeld. Wat vind je van hiervan ?
Ik vind het helemaal prima als mensen bibberen als een rietje bij de gedachte aan Het Laatste Oordeel. Bibber maar zoveel je bibberen wilt!
Ik vind het ook helemaal prima als mensen niet bibberen.
Of een beetje.
Of wel of niet voorwaarden bedenken waaraan wel of niet of een beetje aan voldaan moet worden.
Als jij zou zeggen..ik bibber wat af en dat wil ik niet meer... dan wil ik wel met je meedenken over hoe je er vanaf kan komen.
Maar zoniet.. dan niet.
Ik vind
alles helemaal prima... Doe je ding, zet 'm op & have your ball! (is mijn motto).
MITS iedereen met de eigen bibbers of kwellingen of whatever druk is en zich niet ongevraagd met het alofniet bibberen/kwellingen/roep maar van andere mensen bemoeit. (En Mits binnen de regels van Vrouwe Justitia).
Maar dat is waar het meestal juist spaak loopt. De eigen bibbbers/kwellingen zijn niet genoeg.. anderen mensen moeten "geholpen" worden om ook te bibberen om 'gered' worden e.d.
En dat redden houdt dan meestal zoiets in.. -Mijn visie van de Bijbel is de Enige Ware Juiste en iedereen die wat anders vindt moet 'geholpen' worden om hetzelfde te vinden als ik. (Een hele dikke IK is wat ik daarin lees).