Hallo Wilsophie en Eric-Jan,
[Modbreak Peter79: opmerking op de persoon verwijderd]
Een aards Heiligdom bestaat niet. En de Troon van David staat niet in een tempel maar in Jeruzalem. (Wilsophie)
Beste man onze visies hebben geen enkel raakvlak, ik heb niets met de 7e dags adventisten.
Nu waarom verwijs je dan indirect naar een aards heiligdom, als je beseft dat het Heiligdom waar Jezus Dienst doet, alleen te vinden is in een Hemels Heiligdom.
Het aardse heiligdom wordt hersteld als Satan zich op de Troon zal zetten in een heiligdom met mensenhanden gemaakt, want een ander Rijk heeft Satan immers niet, als hij zich wil meten met een Hemels Rijk.
Als Jezus verschijnt zullen ALLE landen en steden verdwijnen en zal er geen leven meer zijn op aarde.
Dus waarom
[...] een natuurlijk volk, terwijl Jezus spreekt over een Geestelijk Israël (zowel Joden als Christenen dus)
Lees de Romeinenbrief er eens over, dan vindt je daar de bewijzen daarvan terug (VERZOENING)
Wat ik zeg heeft niets te maken met de ZDA, maar met mijn persoonlijke geloof.
We zijn immers gedoopt door water en Geest!
Het gaat dus over een Geestelijk volk (Israël=Christus)
Ook al heb je geen raakvlakken met de 7e dags adventisten, dan heb je die uiteindelijk wel met Christus en dus zijn wij mede-christenen.
Je hebt jouw loon toch nog niet ontvangen, dat krijg je pas bij de verschijning van Christus en of je Hem tegemoet gaat in de hemel.
De Bijbel zegt met nadruk dat de stammen van Israël in de laatste dagen vooraanstaande en herkenbare volkeren zullen zijn en geeft ons vele specifieke aanwijzingen waarmee we hen kunnen lokaliseren
WAAR kan ik die bewering in de Bijbel letterlijk terug vinden Wilsophie?
Iemand reageerde nog met deze opmerking:
Ik zie hier weinig Bijbelse onderbouwing Wilsophie, alleen heel veel niet bijbels onderbouwde theorieën.
Zonder Bijbelse onderbouwing kan ik er niets mee.
Hoe is met je Geestelijke onderbouwing gesteld Wilsopghie, als je gedoopt bent met de Heilige Geest bij je doop (door onderdompeling en in de wet=Thora van de Almachtige)
De wet (Thora=gewoon de 10 leefregels dus) is er voor ALLE mensen! Niet de 365 wetjes en weetjes van een stelletje Farizeeën en Schriftgeleerden wat ken je de Bijbel toch slecht op zijn Geestelijke fundamenten.
Eric_Jan
[...] zegt dit:
Hier sluit ik mij volledig aan, in alle eerlijkheid beken ik de
reacties van de ZDA niet eens (meer) te lezen, ben zelfs opgehouden met het te proberen....... sorry.
Tja Eric-Jan
eens zal Jezus vragen:
Wat heb jij in mijn naam gedaan, om
mij te voeden en te kleden. (ik gaf elke ZDA gelovige een schop, ja ik liep zelfs heel hard voor hen weg!)
Moet je met zo een antwoord komen Eric-Jan,
U verloochend Here omdat ik ALLES beter weet dan de ander en mee heb geheuld met de massa!
Want zondagvieren is geen rustdag verbonden met het Hemels Jeruzalem maar met de wereldheersers en zij die de lakens HIER uitdelen. Mijn Rijk zegt Jezus is immers niet van deze wereld.
Waarom ben en gedraag jij je dan niet als een bijwoner?
Eric-Jan zei:
Door de Joden wordt elke week uitgekeken naar de sabbat huiselijke kring echt werd gevierd, kunnen veel van ons christenen nog iets van leren t.v.
onze zondagsviering
Zij en wij, het bekende Calimero effect. De scheidsmuur tussen Joden en Grieken weer (terug) opgetrokken door de leraar Eric-Jan!
Terwijl Jezus juist leert dat die niet meer bestaat!
Waarom doe jij dan niet wat Jezus ook van jou vraagt te onderhouden, want elke zondag dat je in de kerk zit, ben je een dag te laat.
De Romeinenbrief leert ons immers dat door de VERZOENING de scheidsmuur tussen Joden en Grieken is geslecht!
Dat heeft niets met de ZDA te maken, maar met een Hemels Koninkrijk Eric-jan
Welke Heer dien jij nu op zondag, als je zo goed het onderscheid weet, in ieder geval NIET Jezus, in dit geval!
Je stelt jezelf met zo een uitspraak boven Christus, want "geen mens is goed' zegt Jezus.
Hoe kun jij dat dan van jezelf beweren!
Hartelijke groet