Messenger schreef: 27 dec 2018, 09:11
Alpha schreef: 27 dec 2018, 05:56
Messenger schreef: 19 dec 2018, 22:59
Alpha schreef: 19 dec 2018, 06:31
Messenger schreef: 21 nov 2018, 18:05
Het houdt dan niet op. Na het sterven immers krijgt men het volledige bewustzijn terug en herinnert men een Godsdeel of Godsvonk te zijn. Er is dan geen weigering en slechts haat tegenover God, men beseft dan deel van God te zijn.
Het is niet van belang of en hoe men in God geloofde tijdens het leven. Alle wegen leiden naar God. Na het sterven wordt alles herinnerd door een volledig bewustzijn.
De Bijbel leert iets heel anders!
Ps 146: 4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.
Pr 9:5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. NWV.
Het kan wel zijn dat de Bijbel iets heel anders leert maar dat hoeft niet correct te zijn. Naar mijn idee is de bijbel ook hierin niet juist. Ik houd me liever vast aan mijn door jou geciteerde reactie, die mij veel waarschijnlijker lijkt.
Ik denk niet dat twijfel, of twijfel zaaien, tot iets leidt.
Twijfelen is heel gezond. Twijfelen houdt je scherp.
Door te twijfelen krijg je nieuw inzicht. Vasthouden aan dode letters in een heilig verklaard boekwerk stompt je af.
Die dode letters vertellen dat jij dan misschien wel naar de hemel gaan, maar dat jouw ongelovige of andersgelovige dierbaren jou daar niet zullen vergezellen.
Als je twijfelt aan dat soort dode letters (die ironisch het 'levende' woord genoemd worden) kom je misschien tot de conclusie dat een God van échte liefde niemand zal uitsluiten voor de hemel. Dat je in de hemel al jouw dierbaren zult ontmoeten. En dat je er dan achter komt dat jouw vrees voor een God van échte liefde ongegrond blijkt.
Vandaar ook dat ik aan jouw woorden twijfel.
Hoe vaak heb ik al niet aan de hand van de Bijbel getoond, dat de mens gemaakt is om op aarde te leven?
De grote schare, die Gods ingrijpen overleven, tonen hun vreugde door met palmtakken te zwaaien, op aarde.
Dat iedereen naar de hemel gaat, is een leer die niet uit de Bijbel afkomstig is.
Net zo als de meeste "christelijke" gebruiken en feesten.
Maar je hebt een vrije wil, jij mag geloven, wat JIJ wil en je mag zoveel twijfelen als JIJ wil.
Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. NWV.
De apostel Paulus waarschuwde christenen tegen de invoering van tradities of overleveringen van menselijke makelij in de gemeente toen hij zei: „Past op: misschien zal iemand u als zijn prooi wegdragen door middel van de filosofie en door ijdel bedrog overeenkomstig de overlevering van mensen, overeenkomstig de elementaire dingen van de wereld en niet overeenkomstig Christus.” — Kolossenzen 2:8 NWV..