Dankbaarheid

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Dankbaarheid

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 29 jul 2024, 10:19

Het allerbeste waarde @Leon zit een een pak magere natuur vla,een scheut rum er in en je proeft het beste van onze Aarde in oorsprong en voortijd.Maar weten de mensen veel ten prooi aan vreten, zuipen en hebtzucht enz enz.
Over zuipen en 't allerbeste gesproken...
Even later.. ..schrijf je, geen magere vla maar een fles Jonge Hartevelt gewonnen te hebben met een weddenschap.
Niet naar zee te gaan met magere vla maar met twee flessen droge witte wijn.
En ALS je dan magere vla neemt gaat er nog een scheut rum in ook.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gelukkig ben je weer terug. Hopelijk kun je ook nog een beetje om jezelf lachen, werd het toch weer een vrolijke dag! :flower1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 11275
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Dankbaarheid

Bericht door Snelheid »

Petra schreef: 29 jul 2024, 14:48
Snelheid schreef: 29 jul 2024, 10:19

Het allerbeste waarde @Leon zit een een pak magere natuur vla,een scheut rum er in en je proeft het beste van onze Aarde in oorsprong en voortijd.Maar weten de mensen veel ten prooi aan vreten, zuipen en hebtzucht enz enz.
Over zuipen en 't allerbeste gesproken...
Even later.. ..schrijf je, geen magere vla maar een fles Jonge Hartevelt gewonnen te hebben met een weddenschap.
Niet naar zee te gaan met magere vla maar met twee flessen droge witte wijn.
En ALS je dan magere vla neemt gaat er nog een scheut rum in ook.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gelukkig ben je weer terug. Hopelijk kun je ook nog een beetje om jezelf lachen, werd het toch weer een vrolijke dag! :flower1:
Moet vooral al om jullie lachen en de reacties ook van de moderator;Tjonge ben ik blij dat dit het echte leven niet is.
Maar @Petra laten we het zo zeggen......................lachen is gezond en een vrolijke dag is ook nooit weg en die heb ik wel elke dag weer :D :D jij toch ook is te hopen.

En voor de rest zoekt men het maar uit.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7889
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Dankbaarheid

Bericht door Petra »

Leon schreef: 27 jul 2024, 16:40 ik denk dat de beste mogelijke wereld een optelsom is van alle subjectieve uitgangspunten, maar dat de morele regels gebaseerd op volmaaktheden juist objectief zijn

dat de wereld niet volmaakter wordt is dus geheel en al het gevolg van vasthouden aan de eigen/ego subjectiviteit
Misschien kom je wat verder als je je verder verdiept in de voor en tegen argumenten van het bestaan van een absolute universele moraal. Moreel realisme versus moreel relativisme bijv. En versus de idee dat universele morele waarden bestaan, en dat ze juist voortkomen uit gedeelde menselijke ervaringen.
En natuurlijk de hamvraag (waar Peda op wees) of wij (met onze menselijke beperkingen) wel in staat zijn om die absolute morele regels te kunnen kennen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7785
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Dankbaarheid

Bericht door Bonjour »

peda schreef: 26 jul 2024, 09:00 Zelf vind ik een blijvende identiteitsverandering middels een medische ingreep een lastige in moreel opzicht.
Er zijn geestelijk zodanig onvolwassen personen dat zij zelve de draagwijdte van de beslissing niet kunnen overzien en deze beslissing in redelijkheid zelf niet kunnen nemen.
Er zijn geestelijk zodanig onvolwassen personen dat zij denken het beter te weten dan de personen in kwestie en denken voor hun te moeten beslissen. Het lijkt mij beter dat de politiek en maatschappij zich er niet mee bemoeien en het aan de persoon en zijn/haar begeleiding over te laten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 11275
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Dankbaarheid

Bericht door Snelheid »

Aldus Bonjour;Er zijn geestelijk zodanig onvolwassen personen dat zij denken het beter te weten dan de personen in kwestie en denken voor hun te moeten beslissen. Het lijkt mij beter dat de politiek en maatschappij zich er niet mee bemoeien en het aan de persoon en zijn/haar begeleiding over te laten.
Inderdaad!!!

Voorts toen niemand het er nog over had was ik er zijdelings bij betrokken.
Wel moet de begeleiding steeds maar vragen wil je dit echt,want je kan niet meer terug.
En er zijn er die spijt hebben als haren op het hoofd alles het te laat en niet meer terug te draaien.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 4091
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Dankbaarheid

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 07 aug 2024, 23:18
Aldus Bonjour;Er zijn geestelijk zodanig onvolwassen personen dat zij denken het beter te weten dan de personen in kwestie en denken voor hun te moeten beslissen. Het lijkt mij beter dat de politiek en maatschappij zich er niet mee bemoeien en het aan de persoon en zijn/haar begeleiding over te laten.
Inderdaad!!!

Voorts toen niemand het er nog over had was ik er zijdelings bij betrokken.
Wel moet de begeleiding steeds maar vragen wil je dit echt,want je kan niet meer terug.
En er zijn er die spijt hebben als haren op het hoofd alles het te laat en niet meer terug te draaien.
Zo zit het leven vol met niet meer terug te draaien besluiten waarvan je bij het ene besluit God op je blote knieën dankt dat je het genomen hebt en bij het andere de rest van je leven de dag vervloekt dat je het genomen hebt.

P s. En natuurlijk van alles daartussenin, indachtig peda's meetlat.