Ik blijf nog even, gezellig hé?Wilsophie schreef:Doe dat maar.

Kun je ons, in het kader van duidelijkheid, eens aangeven wie volgens jou dan wél schriftgeleerden zijn?ineke-kitty schreef:ericjan
Als je mijn reactie ziet als "LOL" dan houdt het natuurlijk op om hier verder op door te gaan.
Ik heb het niet over theologen, want die liegen meestal.
Als ik spreek over "Bijbelgeleerden" bedoel ik uiteraard mensen die zorgvuldig de Bijbel bestuderen, Schrift met Schrift vergelijken, kennis hebben van de typologie in de Bijbel , en erkennen dat Jozef een type is van de Here Jezus Christus.
Volgens psalm 87 worden de heidenen bij Sion geteld:Gen. 48:17 Toen Jozef zag dat zijn vader zijn rechterhand op het hoofd van Efraïm legde, was dat kwalijk in zijn ogen. Daarom greep hij de hand van zijn vader om die te verleggen van het hoofd van Efraïm naar het hoofd van Manasse.
18 Jozef zei tegen zijn vader: Niet zó, mijn vader, want dit is de eerstgeborene. Leg uw rechterhand op zijn hoofd.
19 Maar zijn vader weigerde het en zei: Ik weet het, mijn zoon, ik weet het. Ook hij zal tot een volk worden, ook hij zal aanzien krijgen; maar toch zal zijn jongste broer meer aanzien krijgen dan hij, en zijn nageslacht zal tot een grote menigte van volken worden.
psalm 87:
6 De HEERE telt hen erbij,
wanneer Hij de volken opschrijft,
en zegt: Deze is daar geboren. Sela
Oh, dus de valse koning Sedekia leeft nog steeds in ballingschap in Babel en moet, na ca. 2500 jaar, nog steeds sterven ergens in de toekomst? Ik ben benieuwd hoe je daar zo bij komt....ineke-kitty schreef:Er is een topic geopend met de titel: " Kan men zeggen: alle profetie in de Schrift is vervuld?"
Wel, EEN ding is zeker. De profetie uit Ezechiel 17:16 is nog niet vervuld, en ligt dus nog in de toekomst.
Het is een profetie over het uiteindelijke herstel van Israel dat tot EEN volk gemaakt zal worden...
Zie http://vlichthus.nl/ en de bijbelleraar van zowel Wilsophie als Ineke zijn gevondenineke-kitty schreef: Overigens ben ik niet van zins namen of linken te geven van Bijbelleraren waarvan ik persoonlijk vind dat zij gedegen kennis hebben van het Woord.
Nope ! Dat is een leugen !ineke-kitty schreef:Adinomis
Als de Here Jezus spreekt over "nog andere schapen die niet van deze stal zijn" over welke schapen heeft Hij het dan?
" Andere " schapen dus, maar niet van deze stal. Welke "stal" ? Zij zijn wel van dezelfde soort, maar niet van "deze stal" .
Deze "stal" [= het Joodse volk] kende Hem niet. De Joden kennen Hem niet en begrijpen Hem niet.
Ze zeggen: " Wij weten niet wat Hij zegt", terwijl Hij gewoon klare taal sprak.
Goed lezen hoor! Het staat er gewoon woordelijk !ineke-kitty schreef:Adinomis
Als de Here Jezus spreekt over "nog andere schapen die niet van deze stal zijn" over welke schapen heeft Hij het dan?
" Andere " schapen dus, maar niet van deze stal. Welke "stal" ? Zij zijn wel van dezelfde soort, maar niet van "deze stal" .
Deze "stal" [= het Joodse volk]
Je uitleg doet gekunsteld aan. Het 'zijne' in jouw tekst is wel degelijk 'het Joodse volk' als geheel. Met 'de zijnen' wordt bedoeld de individuele leden van dat Joodse volk. Ze wisten allemaal Wie Hij was, echter sommigen hebben 'Hem niet aangenomen'. Maar Johannes 1:12-13 ... allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.ineke-kitty schreef:
Johannes 1:11
Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
De Zijnen kenden Hem namelijk niet. Waren het dan de Zijnen? Ze kenden Hem niet.
Maar Hij zegt: "De Mijnen kennen Mij" .
Wat hier de Zijnen heet, is het Joodse volk. Zij kenden Hem niet en waren dus ook niet de Zijnen.
Want de Heer zegt: "Als het de Mijnen zijn, dan kennen ze Mij en Ik ken hen".
Alles goed beschouwd, zeker in het kader van het Johannes-Evangelie, kunnen dat eigenlijk nooit de Joden zijn.
Zij geloofden Hem niet, niet omdat ze Hem niet herkenden, maar omdat ze niet behoren tot de kudde. Je kunt namelijk maar op één manier tot die kudde gaan behoren; als je uit God geboren bent.Johannes 10:25-26 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd, en gij gelooft het niet. De werken, die Ik doe in de Naam Mijns Vaders, die getuigen van Mij. Maar gijlieden gelooft niet; want gij zijt niet van Mijn schapen, gelijk Ik u gezegd heb.
Je doet me denken aan een slager die z'n eigen vlees keurt...ineke-kitty schreef:Veritas: " Je uitleg doet gekunsteld aan"
Dat mag je vinden.
Als de Joden horen dat de Heer zegt: "want gij zijt niet van Mijn schapen" worden ze jaloers, want ze horen over een andere stal en over andere schapen die wel naar Hem luisteren.
De Heer zegt dus dat dit Zijn schapen zijn, namelijk de schapen die Zijn stem horen [ Joh. 10:27] en die naar Hem luisteren. De Joden zijn dat niet; ze wezen Hem af.
Niks "gekunsteld" aan. Duidelijk genoeg volgens mij.
Maar je gaat toch óók niet in op mijn wél ter zake doende opmerkingen?ineke-kitty schreef:Veritas: " Je doet me denken aan een slager die z'n eigen vlees keurt...."
En dit zijn nu precies de uitspraken waarom ik geen zin heb met jou in discussie te gaan.
Verwacht dus geen reactie mijnerzijds meer op dergelijke niet ter zake doende opmerkingen.
Ik schrijf mijn reactie op jouw uitleg van Johannes 1:11. Wil je zo vriendelijk zijn, daar dan ook jouw antwoord op te baseren?ineke-kitty schreef:Veritas
Het moge duidelijk zijn dat in de Gemeente geen onderscheid is tussen Jood en heiden.
Er gaat dus niemand het Koninkrijk van Christus binnen zonder wedergeboren te zijn, of het nu een Jood of een Griek betreft.
In Ezechiel 37 gaat het niet over Jozef en Juda in het algemeen, maar over de gelovigen uit die twee.
Paulus past de uitspraken over de gelovigen uit Jozef en Juda, die samen EEN zouden worden toe op gelovigen uit de heidenen en gelovigen uit Juda.
Begrijp je de consequentie van wat je nu zegt?ineke-kitty schreef:De meerderheid van het Joodse volk heeft Hem niet aangenomen, en daarmee zijn het NIET de "Zijnen", tot op de dag van vandaag.
.... de Heer Zelf gezegd .... van het Joodse volk, dat Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen Hem niet hebben aangenomen.