Bonjour schreef:"Voor alle cellen in je lichaam ben jij God".
Wat is die 'JIJ' dan?
Jij wordt aangesproken; het antwoord is: datgene waarmee jij je identificeert (en waarop die cellen maar beperkt of geen zicht hebben).
Bonjour schreef:Het tegenovergestelde van verbondenheid is gescheidenheid. Het zijn verschillende waarden op dezelfde schaal. De een noem je een illusie. Wat betekent dat voor de ander.
Het andere uiterste op de schaal waarvan 'illusoir' het ene uiterste vormt.
Bonjour schreef:Moet je bij alles wat je ervaart niet eerst stilstaan wat je precies ervaart en dan heel voorzichtig zijn met interpretaties eraan toekennen, zeker als je opgegroeid bent in een wereld waar het begrip GOD er met de paplepel werd ingegoten?
Je 'weet' slechts
wat je ervaart door de interpretaties die je er aan toekent.
Tot dat moment weet je slechts
dat je ervaart.
Je weet niet eens of er 'iets'
is, gescheiden van jezelf dat die ervaring veroorzaakt.
Bonjour schreef:ik kan blij worden van een mooi uitzicht, van mooie muziek. Is GOD een stel fotonen of geluidsgolven? Want ik word ook blij als ik een kind leuk zie spelen.
Dan zou God voor jou dat mooie uitzicht, die mooie muziek en dat leuk spelende kind kunnen verbinden (plus vermoedelijk nog heel wat meer).
Fotonen en geluidsgolven zijn elementen in theorieën; wordt jij daar blij van?
Beter gezegd: is theorie voor jou een manier om zin te geven aan je leven (of om de zin die je ervaart in je leven te verwoorden)?
Vermoedelijk niet, dus dan zou ik het daar niet over hebben als we het hebben over ons begrip van God.