Ik herken de behoefte om te leren en te ontwikkelen (althans op deze aarde).Maria K schreef: 25 mar 2020, 08:20
Het zoeken is een gevolg van de natuurlijke behoefte van mensen om te leren.
Om kennis op te doen.
Je kunt dat dan zien als het zoeken op zich de basis is, wat leidt tot alles hoe we ons verder ontwikkelen.
Met de kennis van zowel het goede en het kwade en de gevolgen van dat denken en beoordelen van goed en kwaad.
Ik geloof niet in het kwade, maar dat is een andere discussie.
Ook op wat ik niet kan bevatten. Kan leiden tot een zoektocht om het alsnog te kunnen bevatten.Verder zoeken doe je op basis van wat je eerder aangereikt hebt gekregen en van wat je kunt bevatten.
Als er een absolute waarheid is, dan staat die los van wat ik kan bevatten, en is ook op toepassing van mij.Vind je niets op je vragen en geen antwoord wat je kunt bevatten en vrede mee kunt hebben, dan is het heel natuurlijk om dat af te wijzen als zijnde niet goed of niet van toepassing op jou.'
Inderdaad. Vandaar mijn punt: het ene implantaat vervangen door het andere.Dus verder gaan met een "niets".
Wat echter net zo denkbeeldig is.
Hopper denkt dat zijn implantaat beter, universeler is dan het christelijke implantaat.
Maar het is gewoon een implantaat waar hij zich beter bij voelt.
Niets mis mee, maar niet beter of slechter dan het christelijke implantaat.