Een alwetende God is een God die je onder de God van de filosofen kan scharen.Mullog schreef: 15 apr 2021, 07:21Met dan als consequentie dat God niet alwetend is want een alwetende god hoeft niet te experimenteren.Nic schreef: 14 apr 2021, 22:31Dit noem ik een theologische bijdrage.Bastiaan73 schreef: 14 apr 2021, 22:26Hoi Coby in reactie op 1. Gevolg van de zondvloed en daarna veranderde atmosfeer: dan geloof je dus dat dinosauriërs en mensen gelijktijdig hebben geleefd? Volgens de wetenschap zijn de dinosauriërs uitgestorven door een gigantische meteoorinslag in wat nu Yucatan is.coby2 schreef: 14 apr 2021, 21:38 1. Gevolg van de zondvloed en daarna veranderde atmosfeer
2. Zodat Abraham kon weten hoeveel nageslacht hij zou krijgen. Die verzin ik nu ter plekke. Ik dacht eigenlijk: misschien voor de leuk, waarom niet, waarom zou God alleen een klein melkwegstelsel scheppen als Hij zo groot is.
3. Gaat volgens mij tegen de Bijbel in. Dan zouden wij hen ook het evangelie moeten verkondigen. Verkondig het evangelie aan de ganse schepping.
Aliens zijn m.i. demonen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chicxulubkrater
Misschien was dit een eerste experiment van de Schepper(s)? "Nee; ze zijn toch te groot en te monsterachtig. Effe een steentje erop gooien en opnieuw beginnen."
God experimenteert, stelt bij zodat het daarna verder kan.
Kan...
Dus niet de zondvloed maar een meteoriet was de eerste ‘vloed’.
De dieren zondigden?
De bijbelse God heeft andere eigenschappen. Die zitten meer op het het vlak van verbond (relatie).
Het vloedverhaal symboliseert natuurlijk al dat God wil dat het een andere kant op gaat.
Juist de menselijke keuze voor natuur (dat wat je om je heen ziet) wordt steeds ter discussie gesteld.
Dat moet je niet ‘vergoddelijken’. Dat is de Bijbelse kritiek op de mens die heidens religieus wil zijn.
Het vergoddelijken van de natuur kan vervangen worden door het vergoddelijken van ideeën b.v. over hoe God is.
Persoonlijk vind ik dit soort anti-religieuze gedachten juist het interessante aan het bijbelse denken.