dingo schreef: ↑17 okt 2024, 18:29
Snelheid schreef: ↑17 okt 2024, 18:06
Hoe weet jij dat.................mag hoor maar het is wel heel protestants om Jezus de Christus voor je politieke karretje te spannen.Niet doen bevuil de Heilige Verlosser niet met de gore aardse zaken.
En de Bewindspersonen van Israel zo groot als Noord Holland en iets je meer vechten voor hun voort bestaan ze zijn gerechtigd om iedereen uit te schakelen die hen wil vernietigen.
Israel kan mij niet hard genoeg op treden.!!!!!
Het is Piet die met de rare vergelijking van criminelen en politieagenten komt en dat is waar ik op reageer. Strikt genomen weet ik inderdaad niet wat Jezus er van vindt. Toch als ik de bijbel lees dan zie ik wat anders dan mensen uitmoorden. Integendeel ik zie mensen genezen en zelfs opgewekt worden en ook zonden die vergeven worden.
En hard optreden gaat Israël alleen op de korte termijn helpen. Op de lange termijn zullen ze met wat beters moeten komen.
Wanneer de discussie overgaat op het bespreken van persoonlijke zaken lijkt het mij verstandiger het onderwerp af te sluiten.
Jezus roept op tot omzien naar de arme en behoeftige. De schrift zegt ook dat God de zon op doet gaan over goeden en slechten. Het wordt hen beiden gegund. Echter komt het ook regelmatig voor dat Jezus weigert mensen te helpen. Hij zegt ook dat hij niet eens bid voor hen die hem niet door de Vader gegeven zijn, dan wel niet tot hem behoren. Jezus is dus selectief in waar hij zijn energie in steekt, hij helpt niet iedereen. Daar zijn voorwaarden aan verbonden. Deze voorwaarden hebben te maken met het aanvaarden van zijn persoon. Het draait om relaties, het kennen van elkaar en het omgaan met elkaar. Het waarderen van hulp door een relatie met Jezus aan te gaan en verantwoordelijkheid in zijn koninkrijk te gaan nemen in gehoorzaamheid aan zijn woord.
In onze tijd betekent dat mensen testen in het omgaan met elkaar waarbij het waarderen van een groeiende relatie in godsvrucht een kenmerk dient te zijn. Anders is er geen basis voor hulp en zonder relatie waarbij degelijke informatie-uitwisseling plaatsvind is het niet mogelijk te weten waar de hulp naartoe gaat. Jezus werkte dus op basis van relaties.
In het verhaal van de barmhartige Samaritaan geeft Jezus de opdracht mensen barmhartigheid te bewijzen. Echter bevat dit verhaal een technisch detail dat zegt dat de opdracht geld om om te zien naar degene die voor jou gezorgd heeft. Nu is dat Jezus, Jezus is degene die naar de man omzag en hem leidde. Dus de man krijgt de opdracht om naar Jezus om te zien en dan onvoorwaardelijk te helpen. In onze tijd betekent dat dat men om moet zien naar hen voor zover Jezus in hen is en dat blijkt uit de bereidheid om in het karakter van Jezus te zijn, liefhebbend dus. Het koninkrijk van God helpt dus hen die het koninkrijk van God zijn. Immers heeft de duisternis niets uit te staan met het licht.
Daarom zijn er teksten die spreken over Jezus die in de mens leeft en het wonen van Jezus in het hart. Dat onderscheid men door het karakter van Jezus in anderen te herkennen. Goede mensen kunnen dat. Want Jezus gaat in het koninkrijk relatie aan met Jezus in de andere mens. Daar komt het op aan.
Nu tonen de video's verschillende situaties waarbij sommigen bij het tot geloof komen niet meer welkom waren. Regelmatig worden door de Islam familieleden uitgestoten wanneer zij Jezus erkennen. Dat is een strijd tussen licht en duisternis. Het verbreken van de relatie betekent geen contact en geen reden/mogelijkheid tot helpen.
Een ander verhaal betreft een christelijke Palestijn die betrokken was bij het opzetten van een project tot vertaling van de bijbel in het Palestijns. Echter werd zijn baas door een Islamitische beweging om het leven gebracht toen dit ontdekt werd. De man is verhuist naar een veiliger gebied, Bethlehem. Zo kan men Jezus niet brengen en ontstaat er ook geen relatie in Hem. Dus geen hulp. Dat is algemeen in Palestina.