Dit is wat Islam is.

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Piet
Man/Vrouw: M

Dit is wat Islam is.

Bericht door Piet »

Piet

Re: Dit is wat Islam is.

Bericht door Piet »

Iedreen zou dit moeten zien:
https://www.youtube.com/watch?v=KOtHwNavd38
Dit is een goeie:
https://www.youtube.com/watch?v=1DlLcHHUqgc
Wie durft nog te zeggen dat pro-Palestina demonstranten gelijk hebben?
Piet

Bericht door Piet »

Piet

Bericht door Piet »

Piet

Bericht door Piet »

Wie niet durft te kijken is een held.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Het is ook niet voor niets (hier hoor je er niets van ) dat miljoenen en miljoenen moslims overtuigd Christen worden.!!!!!

Elke jaar weer en weer en weer. :thumb1: :thumb1: :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Piet schreef: 14 okt 2024, 21:38 Wie niet durft te kijken is een held.
Zonder beschrijving erbij kijk ik niet naar linkjes.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Voor elk negatief filmpje over de islam is een gelijkwaardig filmpje te vinden over een christen. In beide kampen zitten vele malloten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Het zijn dus negatieve filmpjes over de islam. Dat dacht ik al. We kunnen ons afvragen of het christelijk is om een andere religie zwart te maken.
Als ik iets over de islam wil weten dan vraag ik het wel aan een moslim, dat lijkt me zinniger dan met niet-moslims er over te discussiëren.

Verder is het in het Koninkrijk Gods van geen enkel belang of je christen, moslim of wat anders bent. God beziet de mens in zijn hart en wat daar speelt.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
Piet

Bericht door Piet »

Tufkah schreef: 15 okt 2024, 12:52 Het zijn dus negatieve filmpjes over de islam. Dat dacht ik al. We kunnen ons afvragen of het christelijk is om een andere religie zwart te maken.
Als ik iets over de islam wil weten dan vraag ik het wel aan een moslim, dat lijkt me zinniger dan met niet-moslims er over te discussiëren.

Verder is het in het Koninkrijk Gods van geen enkel belang of je christen, moslim of wat anders bent. God beziet de mens in zijn hart en wat daar speelt.
Dit zijn geen negatieve filmpjes over de Islam. Dit betreft voornamelijk het persoonlijk getuigenis van een man die als kind mishandeld is door zijn vader, een (of dé) oprichte van Hams en verteld de warheid. Niet kijken is je kop in het zand steken. Het land buigt onder gewelddadige palestina-protesten en gestook op grond van de oorlog in Gaza, Deze man geeft waardevolle informatie tot een completer oordeel van het geheel. Een kant die links veelal onder de tafel schruift.
Te zeggen dat dit zwart maken van een religie is is een misvatting. Is het benoemen van misbruik van katholieke jongens het in diskrediet brengen van het chrisendom, Geenzins, het verbergen van dergelijke misstanden is het behouden van onrecht en persoonlijk leed.

Het koninkrijk van God is het Koninkrijk van Christus waarbij het systeem is dat er alleen genade is door het offer van Jezus Christus. In het moslimgeloof is geen sprake van verzoening middels het offer van Christus. Dat is een essentieel verschil.

Ik zou er met gemak vele aan toe kunnen voegen en wie het lef heeft om zich goed te informeren zal op You-Tube een schat aan waardevolle informatie vinden.

Belangrijk is dat palestina-demonstranten zich informeren opdat zij een helderder oordeel kunnen vormen. Want de maat is vol.
Mullog

Bericht door Mullog »

Piet schreef: 17 okt 2024, 12:04 ...

Belangrijk is dat palestina-demonstranten zich informeren opdat zij een helderder oordeel kunnen vormen. Want de maat is vol.
Belangrijk is ook dat christenen zich goed informeren. Ik kan je het boek Het vervallen huis van de islam van Ruud Koopmans aanbevelen waarin helder en goed onderbouwd wordt uitgelegd waarom het in de islamitische wereld zo'n puinhoop is.
dingo
Site Admin

Bericht door dingo »

Piet schreef: 17 okt 2024, 12:04 Belangrijk is dat palestina-demonstranten zich informeren opdat zij een helderder oordeel kunnen vormen. Want de maat is vol.
Voor veel palestina demonstranten is de maat ook vol. Persoonlijk vind ik het ook moeilijk uit te leggen dat 1200 doden aan Israëlische zijde meer dan 40.000 doden aan Palestijnse zijde zou rechtvaardigen plus de enorme schade aan de civiele infrastructuur. Zelfs de "normale" Israëlische ratio van 10 Palestijnen voor 1 Israeli zou "maar" 12.000 zijn.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Piet schreef: 17 okt 2024, 12:04
Tufkah schreef: 15 okt 2024, 12:52 Het zijn dus negatieve filmpjes over de islam. Dat dacht ik al. We kunnen ons afvragen of het christelijk is om een andere religie zwart te maken.

Dit zijn geen negatieve filmpjes over de Islam. Dit betreft voornamelijk het persoonlijk getuigenis van een man die als kind mishandeld is door zijn vader, een (of dé) oprichte van Hams en verteld de warheid. Niet kijken is je kop in het zand steken. Het land buigt onder gewelddadige palestina-protesten en gestook op grond van de oorlog in Gaza, Deze man geeft waardevolle informatie tot een completer oordeel van het geheel. Een kant die links veelal onder de tafel schruift.
Te zeggen dat dit zwart maken van een religie is is een misvatting. Is het benoemen van misbruik van katholieke jongens het in diskrediet brengen van het chrisendom, Geenzins, het verbergen van dergelijke misstanden is het behouden van onrecht en persoonlijk leed.

Het koninkrijk van God is het Koninkrijk van Christus waarbij het systeem is dat er alleen genade is door het offer van Jezus Christus. In het moslimgeloof is geen sprake van verzoening middels het offer van Christus. Dat is een essentieel verschil.

Ik zou er met gemak vele aan toe kunnen voegen en wie het lef heeft om zich goed te informeren zal op You-Tube een schat aan waardevolle informatie vinden.

Hallo Piet,

Ik kijk per definitie geen filmpjes zonder uitleg erbij. Dan wacht ik gewoon rustig af tot er meer uitleg komt zoals nu. En nu blijkt het onderwerp niet de islam te zijn, maar Hamas.

Verder heb ik sowieso niet de intentie om moslim te worden. Met geinstitutionaliseerde religie heb ik niets. Het Koninkrijk Gods heeft namelijk niks van doen met geïnstitutionaliseerde religie, of dat nou het katholicisme is of de islam. Daar kunnen katholieken of moslims natuurlijk geheel anders over denken, vrijheid blijheid. De meeste christenen zijn immers van mening dat het Koninkrijk toekomstig is.
Ken wat je voor je ziet en wat voor je verborgen is, zal aan je worden geopenbaard.
Piet

Bericht door Piet »

Tufkah schreef: 17 okt 2024, 13:44
Piet schreef: 17 okt 2024, 12:04

Hallo Piet,

Ik kijk per definitie geen filmpjes zonder uitleg erbij. Dan wacht ik gewoon rustig af tot er meer uitleg komt zoals nu. En nu blijkt het onderwerp niet de islam te zijn, maar Hamas.

Verder heb ik sowieso niet de intentie om moslim te worden. Met geinstitutionaliseerde religie heb ik niets. Het Koninkrijk Gods heeft namelijk niks van doen met geïnstitutionaliseerde religie, of dat nou het katholicisme is of de islam. Daar kunnen katholieken of moslims natuurlijk geheel anders over denken, vrijheid blijheid. De meeste christenen zijn immers van mening dat het Koninkrijk toekomstig is.
Een specificatie van het onderwerp kun je vinden via het bestuderen van de filmpjes. Maar de titel is de titel.
Piet

Bericht door Piet »

dingo schreef: 17 okt 2024, 13:24
Piet schreef: 17 okt 2024, 12:04 Belangrijk is dat palestina-demonstranten zich informeren opdat zij een helderder oordeel kunnen vormen. Want de maat is vol.
Voor veel palestina demonstranten is de maat ook vol. Persoonlijk vind ik het ook moeilijk uit te leggen dat 1200 doden aan Israëlische zijde meer dan 40.000 doden aan Palestijnse zijde zou rechtvaardigen plus de enorme schade aan de civiele infrastructuur. Zelfs de "normale" Israëlische ratio van 10 Palestijnen voor 1 Israeli zou "maar" 12.000 zijn.
Jezus was één slachtoffer tegenover ontelbare foute mensen. Getallen zeggen niets. Politiecellen bevatten vele mensen met reden. Dat terwijl de agenten en rechters vrijheid genieten. Moeten deze agenten dan opgesloten worden om de verhouding "eerlijk" te maken? Stel je op de hoogte van de situatie en bekijk de video's.
dingo
Site Admin

Bericht door dingo »

Piet schreef: 17 okt 2024, 13:59
dingo schreef: 17 okt 2024, 13:24
Jezus was één slachtoffer tegenover ontelbare foute mensen. Getallen zeggen niets. Politiecellen bevatten vele mensen met reden. Dat terwijl de agenten en rechters vrijheid genieten. Moeten deze agenten dan opgesloten worden om de verhouding "eerlijk" te maken? Stel je op de hoogte van de situatie en bekijk de video's.
Jezus is tegen onrecht of die nou begaan wordt door een Palestijn of een Israëli maakt hem niets uit.
Getallen zeggen alles, of wil je die 6 miljoen dode joden ook wegpoetsen? Die 40.000 doden zijn geen Hamasstrijders maar burgers en een paar Hamasstrijders. Daarnaast kom je verrekte hooghartig over als je verondersteld dat ik of één van de andere deelnemers hier niet op de hoogte van de situatie zou zijn.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
Piet

Bericht door Piet »

dingo schreef: 17 okt 2024, 14:29
Jezus is tegen onrecht of die nou begaan wordt door een Palestijn of een Israëli maakt hem niets uit.
Getallen zeggen alles, of wil je die 6 miljoen dode joden ook wegpoetsen? Die 40.000 doden zijn geen Hamasstrijders maar burgers en een paar Hamasstrijders. Daarnaast kom je verrekte hooghartig over als je verondersteld dat ik of één van de andere deelnemers hier niet op de hoogte van de situatie zou zijn.
Het holocaust probleem staat op zichzelf, daartoe dient men alle informatie over die geschiedenis in te winnen.
Wat Gaza betreft, ook hier betreft het een grote berg informatie in heden en verleden. Maar wat de burgers zelf betreft: In een democratie is het onmogelijk dat burgers geen bijdrage hebben geleverd of geen voorkeur zouden hebben gehad voor het regime. Meer dan de helft heeft Hamas opgeroepen als leiderschap om Israël te vernietigen. Nog pakweg een kwart heeft een iets minder terroristische partij gesteund,
De beschuldiging van hooghartigheid komt uit jouw koker. Heb je de verschafte informatie bekeken. Anders vind ik jouw beschuldiging hooghartig.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Hamas is door de Europese Unie aangemerkt als een terroristische organisatie. Ook de Verenigde Staten, Japan, Australië, Canada en Israël beschouwen Hamas als een terroristische organisatie. En ik denk dat er niet een forumdeelnemer op dit forum is die dat wenst te bestrijden. Zelf ken ik helemaal niemand die dat wenst tegen te spreken.
Piet

Bericht door Piet »

Tufkah schreef: 17 okt 2024, 15:07 Hamas is door de Europese Unie aangemerkt als een terroristische organisatie. Ook de Verenigde Staten, Japan, Australië, Canada en Israël beschouwen Hamas als een terroristische organisatie. En ik denk dat er niet een forumdeelnemer op dit forum is die dat wenst te bestrijden. Zelf ken ik helemaal niemand die dat wenst tegen te spreken.
Overheden doen die uitspraken, maar veel bijdragen in de social media en andere openbare opninie-instellingen verkondigen nogal eens tegenovergestelde standpunten, dat is onterecht.
Oa het voortdurend herhaalde slachtoffer perspectief draagt bij aan een zwaar vertekend beeld.
Piet

Bericht door Piet »

Getallen zeggen alles.
Mag ik dan terugkomen op mijn betoog aangaande de getallen van criminelen in cellen en vrij rondgaande politie-agenten. Zou gek zijn wanneer we politie moeten opsluiten ten koste van onze veiligheid.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Tufkah schreef: 17 okt 2024, 15:07 Hamas is door de Europese Unie aangemerkt als een terroristische organisatie. Ook de Verenigde Staten, Japan, Australië, Canada en Israël beschouwen Hamas als een terroristische organisatie. En ik denk dat er niet een forumdeelnemer op dit forum is die dat wenst te bestrijden. Zelf ken ik helemaal niemand die dat wenst tegen te spreken.
Er zijn genoeg gekken die dat wel doen .
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Piet schreef: 17 okt 2024, 15:20
Overheden doen die uitspraken, maar veel bijdragen in de social media en andere openbare opninie-instellingen verkondigen nogal eens tegenovergestelde standpunten, dat is onterecht.
Oa het voortdurend herhaalde slachtoffer perspectief draagt bij aan een zwaar vertekend beeld.
Ik ken geen opinies welke pro-Hamas zijn. Net zoals ik ook nooit opinies ben tegen gekomen die pro-IS zijn. Bijzonder weinig mensen appreciëren terreur. Ze zullen er heus wel zijn, maar dan zijn dat terroristen.
dingo
Site Admin

Bericht door dingo »

Piet schreef: 17 okt 2024, 15:26
Getallen zeggen alles.
Mag ik dan terugkomen op mijn betoog aangaande de getallen van criminelen in cellen en vrij rondgaande politie-agenten. Zou gek zijn wanneer we politie moeten opsluiten ten koste van onze veiligheid.
In de ogen van Jezus zijn de verantwoordelijke Israëlische bewindspersonen criminelen en geen agenten.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

dingo schreef: 17 okt 2024, 17:58
Piet schreef: 17 okt 2024, 15:26
In de ogen van Jezus zijn de verantwoordelijke Israëlische bewindspersonen criminelen en geen agenten.
Hoe weet jij dat.................mag hoor maar het is wel heel protestants om Jezus de Christus voor je politieke karretje te spannen.Niet doen bevuil de Heilige Verlosser niet met de gore aardse zaken.

En de Bewindspersonen van Israel zo groot als Noord Holland en iets je meer vechten voor hun voort bestaan ze zijn gerechtigd om iedereen uit te schakelen die hen wil vernietigen.

Israel kan mij niet hard genoeg op treden.!!!!!
VERITAS VOS LIBERABIT.
dingo
Site Admin

Bericht door dingo »

Snelheid schreef: 17 okt 2024, 18:06
dingo schreef: 17 okt 2024, 17:58
Hoe weet jij dat.................mag hoor maar het is wel heel protestants om Jezus de Christus voor je politieke karretje te spannen.Niet doen bevuil de Heilige Verlosser niet met de gore aardse zaken.

En de Bewindspersonen van Israel zo groot als Noord Holland en iets je meer vechten voor hun voort bestaan ze zijn gerechtigd om iedereen uit te schakelen die hen wil vernietigen.

Israel kan mij niet hard genoeg op treden.!!!!!
Het is Piet die met de rare vergelijking van criminelen en politieagenten komt en dat is waar ik op reageer. Strikt genomen weet ik inderdaad niet wat Jezus er van vindt. Toch als ik de bijbel lees dan zie ik wat anders dan mensen uitmoorden. Integendeel ik zie mensen genezen en zelfs opgewekt worden en ook zonden die vergeven worden.

En hard optreden gaat Israël alleen op de korte termijn helpen. Op de lange termijn zullen ze met wat beters moeten komen.