Dat is inderdaad jouw palet van oplossingen.
De duivel en het kwaad
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: De duivel en het kwaad
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Kijk het kwaad komt al in je op.Altijd heeft een ander het gedaan.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Je woont misschien in een heel kwade omgeving?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Je bedoelt:
"Dat moet je eens gaan zeggen tegen de jongens in de loopgraven in Oekraïne."
Dat Nederlands van jou blijft een aanfluiting. Is 'eens' zo'n ontzettend moeilijk woord voor je?
En was jij niet degene die beweerde hoe 'warm en gezellig' het zogenaamd in een loopgraaf is?
Dus wat zit je nou weer dom het compleet tegenovergestelde van wat je eerder beweerde te verkondigen?Snelheid schreef: 11 feb 2025, 18:29 In een goede loopgraaf is het warm en gezellig,zelf een keuken aanwezig er kan lekker gegeten worden door de vloer te verhogen zit men ook droog en kan als er geen gevechten zijn een mooie film bekijken onder het genot van frontbier; kortom het kan net zo knus zijn als op een goed ingerichte zolderkamer;dan is er nog het verschil met de zolderkamer je hoort de wind niet waaien zoniet razen;het is rustig verblijven in de loopgraaf.
-
'Snelheid' is mentaal niet veel ouder dan een jaar of twaalf.Messenger schreef: 19 feb 2025, 12:25Het is de domheid in jou die niet begrijpt wat er geschreven wordt. Welke leeftijd heb je eigenlijk?Snelheid schreef: 19 feb 2025, 12:22 Nogmaals op na de loopgraven op naar slachtoffer hulp en dat gaan vertellen;wellicht wordt je verbaal weg gejaagd en dan heb je in die loopgraven nog geluk;het kwaad zit gewoon in jou en in ieder mens vervelend he; en je zit er nog al mee want je maakt je er druk om .
-
Een omgeving kan niet kwaad zijn wel de mens die in die omgeving rondloopt .Niet het kwaad buiten je zelf zoeken het zit in jou.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Het kwaad in mij blijft in mij, omdat ik niet kies voor een kwaadaardige uitkomst.
-
- Man/Vrouw: V
Evenals:Messenger schreef: 19 feb 2025, 12:53 Het kwaad in mij blijft in mij, omdat ik niet kies voor een kwaadaardige uitkomst.
Dan zul je toch echt moeten constateren dat bij vele anderen het kwaad niet beperkt blijft tot fantasie, maar dat zij daar in de realiteit Gestalte aan geven. Zo komt het kwaad in de wereld door die betreffende (òòk godsvonken!) tot stand.In mij blijft het kwaad beperkt tot fantasie.
Buiten mij bestaat het kwaad in de realiteit.
En klopt de bijbel in dezen dus inderdaad niet wat betreft Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
De mens schept het kwaad door voor het kwaad te kiezen. Niet iedere ziel doet dit, maar er zijn er die dat wel doen. Individueel of collectief, Bewust of onbewust, passief of actief.Yours schreef: 19 feb 2025, 13:08Evenals:Messenger schreef: 19 feb 2025, 12:53 Het kwaad in mij blijft in mij, omdat ik niet kies voor een kwaadaardige uitkomst.Dan zul je toch echt moeten constateren dat bij vele anderen het kwaad niet beperkt blijft tot fantasie, maar dat zij daar in de realiteit Gestalte aan geven. Zo komt het kwaad in de wereld door die betreffende (òòk godsvonken!) tot stand.In mij blijft het kwaad beperkt tot fantasie.
Buiten mij bestaat het kwaad in de realiteit.
En klopt de bijbel in dezen dus inderdaad niet wat betreft Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
-
Eindelijk erken je dat het kwaad in je zit,nou we schieten op.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Ik zei dit al de hele tijd maar je bent denk ik leesblind, nou dat helpt niet erg.
-
Mispoes...........je erkent het nu zelfs dat wil je niet weten dat je het erkent; je bent geen vriend van je zelf zo te lezen.Jammer.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Het zou heel goed kunnen dat Snelheid dyslectisch is. Dat zou ook z'n gebrekkige taalbeheersing en slordige taalgebruik verklaren.
-
Dat is een dwaling, de mens is belast met de erfzonde, vandaar ook dat we in het veld van goed én kwaad leven. Met kennis van goed en kwaad. (Het denkvermogen)Messenger schreef: 19 feb 2025, 13:22
De mens schept het kwaad door voor het kwaad te kiezen. Niet iedere ziel doet dit, maar er zijn er die dat wel doen. Individueel of collectief, Bewust of onbewust, passief of actief.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
-
Er bestaat geen erfzonde. Zelfs geen zonde. Pure liefde stelt geen voorwaarden, geen vereisten. Bovendien is er de vrije wil.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 14:11Dat is een dwaling, de mens is belast met de erfzonde, vandaar ook dat we in het veld van goed én kwaad leven. Met kennis van goed en kwaad. (Het denkvermogen)Messenger schreef: 19 feb 2025, 13:22
De mens schept het kwaad door voor het kwaad te kiezen. Niet iedere ziel doet dit, maar er zijn er die dat wel doen. Individueel of collectief, Bewust of onbewust, passief of actief.
-
Het woord dyslectisch heb ik maar niet gebruikt...Bastiaan73 schreef: 19 feb 2025, 13:44Het zou heel goed kunnen dat Snelheid dyslectisch is. Dat zou ook z'n gebrekkige taalbeheersing en slordige taalgebruik verklaren.Messenger schreef: 19 feb 2025, 13:34
Ik zei dit al de hele tijd maar je bent denk ik leesblind, nou dat helpt niet erg.

-
Je bedoelt dat je geen kennis hebt van de erfzonde en niet beseft dat we in het veld van goed en kwaad leven. Dan kun je ook geen besef hebben van het veld buiten goed en kwaad: het Koninkrijk Gods. Wat een Koninkrijk is van daadwerkelijke liefde.Messenger schreef: 19 feb 2025, 15:47Er bestaat geen erfzonde. Zelfs geen zonde. Pure liefde stelt geen voorwaarden, geen vereisten. Bovendien is er de vrije wil.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 14:11
Dat is een dwaling, de mens is belast met de erfzonde, vandaar ook dat we in het veld van goed én kwaad leven. Met kennis van goed en kwaad. (Het denkvermogen)
Dat vinden we ook terug in de uitspraak van Jezus: de wereld overwinnen, waarmee Jezus zegt het veld van goed en kwaad te overwinnen. Als mogelijkheid natuurlijk, de meeste mensen kiezen voor de zonde.
-
Het Koninkrijk Gods is in mij en om mij heen.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 15:56Je bedoelt dat je geen kennis hebt van de erfzonde en niet beseft dat we in het veld van goed en kwaad leven. Dan kun je ook geen besef hebben van het veld buiten goed en kwaad: het Koninkrijk Gods. Wat een Koninkrijk is van daadwerkelijke liefde.Messenger schreef: 19 feb 2025, 15:47
Er bestaat geen erfzonde. Zelfs geen zonde. Pure liefde stelt geen voorwaarden, geen vereisten. Bovendien is er de vrije wil.
Dat vinden we ook terug in de uitspraak van Jezus: de wereld overwinnen, waarmee Jezus zegt het veld van goed en kwaad te overwinnen. Als mogelijkheid natuurlijk, de meeste mensen kiezen voor de zonde.
Goed en kwaad zijn menselijke waardeoordelen die verschillen van tijd tot tijd, van plaats tot plaats, van cultuur tot cultuur, van religie tot religie.
God heeft geen waardeoordelen, oordeelt niet.
We hebben de vrije wil om te kiezen wat we willen kiezen en de almacht van God maakt de uitkomst mogelijk van onze vrije keuze.
Zo simpel is het.
En we zijn nooit van God afgescheiden want God is immers alomtegenwoordig dus ook in jou en om jou heen.
-
Heerlijk jullie twee allebei je eigen verzonnen geloof en praten totaal langs elkaar heen.Messenger schreef: 19 feb 2025, 15:47Er bestaat geen erfzonde. Zelfs geen zonde. Pure liefde stelt geen voorwaarden, geen vereisten. Bovendien is er de vrije wil.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 14:11
Dat is een dwaling, de mens is belast met de erfzonde, vandaar ook dat we in het veld van goed én kwaad leven. Met kennis van goed en kwaad. (Het denkvermogen)
Komt ineens de erfzonde om de hoek kijken tja maar hoe dat nou verder in elkaar steekt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
De mens is van God afgescheiden door de erfzonde, zie het boek Genesis. Andersom is God nooit afgescheiden geweest van de mens.Messenger schreef: 19 feb 2025, 16:10
En we zijn nooit van God afgescheiden want God is immers alomtegenwoordig dus ook in jou en om jou heen.
P.S. "in jou en om jou heen" zijn plaatsbepalingen. God die alomtegenwoordig is kent geen plaats. Want dan zou God 'hier' zijn en niet 'daar' zijn. De plaats van God is het plaatsloze.
-
Met het boek Genesis heb ik niks maar wel met de band Genesis:Tufkah schreef: 19 feb 2025, 17:18De mens is van God afgescheiden door de erfzonde, zie het boek Genesis. Andersom is God nooit afgescheiden geweest van de mens.Messenger schreef: 19 feb 2025, 16:10
https://www.youtube.com/watch?v=35K6vQRt67g
God is overal, hier en daar.Tufkah schreef: P.S. "in jou en om jou heen" zijn plaatsbepalingen. God die alomtegenwoordig is kent geen plaats. Want dan zou God 'hier' zijn en niet 'daar' zijn. De plaats van God is het plaatsloze.
-
God is Nergens, maar jij bent alleen bekend met 'hier' en 'daar'.
-
God is zowel immanent als transcendent.
-
Na een pracht avond toch maar even in het forumhuis koekeloeren en zie daar wat een theater deze draad;hier leert men hoe men langs elkaar heen moet praten.

Jammer toch dat er niet tot een echte discussie kan komen tja ...................het kan verkeren.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Natuurlijke mensen en geestelijke mensen spreken nu eenmaal een verschillende taal. De natuurlijke mens kent de dingen Gods niet, ze zijn hem dwaasheid. Soms denken ze zelfs dat ze zelf God zijn. Lastig.