Ik heb dat hier al 100x aan gelovigen uitgelegd, maar het heeft geen zin ze kunnen/willen het niet snappen, terwijl het toch echt zo simpel te begrijpen is....Lanfy schreef:1. Het paste niet in het communistische utopia.Loyola_2 schreef:En laat dat communistisch utopia nu net atheistisch van aard zijn! De honderdduizenden priesters en monniken die vermoord zijn, werden niet vermoord om politieke redenen, maar vanwege hun geloof wat niet paste in het atheistische utopia.Lanfy schreef:Anja schreef:
Waar baseer je dit nou weer op? Maar vooruit, misschien dat ik het nog een keer moet herhalen: de mensen die jij hier bedoeld hebben geen miljoenen mensen uitgeroeid in naam van het atheisme. De reden voor hun gruweldaden was puur politiek bedoeld, het vestigen van een communistisch utopia.Het atheisme staat nou ook niet echt bekend om haar hoogstaande moraal
Neuh, dat was hij niet... zie hier. Zijn opvattingen lager dichter bij het atheïsme, dan bij welke religie dan ook.Hitler was christen.
2. Waar komt de leus Gott mit uns vandaan?
http://usp-rsm-dutch.blogspot.nl/2013/0 ... adolf.html
Nogmaals, en volgens mij neem je dat expres niet mee in de quote:
Ik schreef:Nogmaals, atheisme is geen filosofie of ideologie. Het beschrijft alleen dat er geen bewijs is voor goden, bovennatuurlijke krachten, denkbeeldige vrienden of wat meer in dat straatje past! Atheisme vertelt niemand om ook maar iets te doen!
Het is puur ''de kop in het zand steken'' ze willen het niet erkennen omdat, het nadelig voor religie is, zo simpel is het.