Helpt het, als je de schepper belastert?Bastiaan73 schreef: 10 dec 2024, 11:52Dan is Jehovah een narcist.Alpha schreef: 10 dec 2024, 10:39 Vandaar dat je Jehovah ook niet kent.
Hij eist exclusieve aanbidding.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
Ik vind Jehovah's getuigen net platenspelers. Ze kunnen alleen datgene afspelen dat hen door anderen is opgelegd. Heb je nog wel eens eigen gedachten of is de hersenspoeling compleet?
-
M.i een domme evolutionistische opmerking.Tufkah schreef: 10 dec 2024, 12:33Alpha plaatst het begrip 'eeuwig' in de tijd. Altijd= alle tijden. Eeuwig = geen tijd.Tiberius Claudius schreef: 10 dec 2024, 11:52
Wel jammer dat een bolvormige aarde helemaal geen fundamenten heeft.
Dat eeuwig, is slechts enkele miljarden jaren weg, dan gaat de aarde in damp op door de exploderende zon.
De aarde is sowieso een tijdelijke aangelegenheid, dat weten we allemaal. Maar binnen het JG-geloof ligt dat weer anders. Voor zover ik het JG geloof begrijp komt er eerst een duizendjarig rijk en dan nog wat gedoe en dat een definitief aards rijk of zo. Helemaal zeker weten doe ik het niet, want eindtijd-geloof is enorm ingewikkeld.
De schepper heeft de aarde gemaakt ter bewoning van de mens.
Voor zover je de Bijbel begrijpt, maak je daar dus een heel gedoe van.
De eindtijd omvat vele aspecten, die je kennelijk niet kent.
Deze tekst is gewoon duidelijk, die zelfs jij kan begrijpen.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Als je de volgende teksten leest, zie je dat dat einde in eerste instantie op Jeruzalem van toepassing is.
Dat gebeurde in het jaar 70.
Volgens Flavius Josephus kwamen daar toen 1.100.000 mensen om het leven, de schaarse overlevenden werden als slaaf verkocht.
Jezus volgelingen herkenden zijn waarschuwing en vluchtten naar de bergen van Judea en overleefden.
De tijd van het einde wordt in de Bijbel duidelijk aangekondigd door vele gebeurtenissen.
Toch zal de aarde zal eeuwig blijven bestaan, volgens de maker.
Wat eindigt er dan?
Deze door Satan bestuurde wereld, daardoor zijn de mensen steeds gewelddadiger, egoïstischer en agressiever geworden, net als in Noachs tijd.
Je kan dat nu dagelijks om je heen zien.
-
Onwetenschappelijk gezwam in de ruimte.Alpha schreef: 17 dec 2024, 11:46Jammer dat je door je eigen verstand zo verblind bent.Tiberius Claudius schreef: 10 dec 2024, 11:52
Wel jammer dat een bolvormige aarde helemaal geen fundamenten heeft.
Dat eeuwig, is slechts enkele miljarden jaren weg, dan gaat de aarde in damp op door de exploderende zon.
Deze "fundamenten" bestaan, maar dat kan of wil je niet zien.
Je uit m.i. domme veronderstellingen, gebaseerd op evolutie.
Vele mensen zijn daardoor zo geïndoctrineerd dat ze dingen zeggen zoals: "De natuur heeft een intelligent ontwerp gemaakt".
Wat voor verstand heeft de natuur, dat die iets kan ontwerpen?
Op JW.ORG zijn vele voorbeelden te zien, dat "de natuur" niets ontwerpt.
https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-lee ... ersysteem/
In deze serie zijn vele voorbeelden te zien.
De natuur ontwerpt inderdaad niets, het is immers geen entiteit.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Jij bent dus niet gehersenspoeld, als je de schepper belasterd?Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:01Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
Ik vind Jehovah's getuigen net platenspelers. Ze kunnen alleen datgene afspelen dat hen door anderen is opgelegd. Heb je nog wel eens eigen gedachten of is de hersenspoeling compleet?
2 Timotheüs 3:
1 Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.
2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.
3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.
4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God.
5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten. Keer je af van hen.
De Bijbel zegt duidelijk dat lasteraars Gods koninkrijk niet kunnen beërven. (1 Kor. 6:9-11)
In tegenstelling tot de werkwijze van sommige kerken, worden Jg niets opgelegd, zij volgen daarbij Jezus voorbeeld vrijwillig.
1 Petrus 2:
20b Maar als je lijden verduurt omdat je het goede doet, is dat iets waar God blij mee is.
21 Trouwens, jullie werden geroepen om dit te ondergaan. Want Christus zelf heeft voor jullie geleden en jullie zo een voorbeeld nagelaten zodat jullie nauwkeurig in zijn voetstappen zouden treden. NWV.
-
Vergeet niet dat de JG leden het vaste geloof hebben dat het B L ( behorend tot de kleine kudde ) direkt God-contact heeft, dus beschikt over eerste hand 100 % juiste informatie.
Het B L na spreken betekent dus voor de J G leden God-Zelve na spreken en dat doen dus alle J G gelovigen aan de basis.
Andersdenkenden, die niet beschikken over eerste hand God-informatie, kletsen volgens de J G organisatie quasi uit hun nek en naar uit- de-nek-kletsers wordt niet geluisterd, maar dezulken dienen op "" bevel "" van God wel te worden opgevoed in de juiste J G-leer. En ook de opdracht tot het opvoeden van de uit-de-nek-kletsers dat voeren de J G gelovigen-aan-de-basis met veel verve uit. Komt de uit-de-nek-kletser met een, voor de JG gelovige, onnozele opmerking, dan volgt onmiddellijk ter opvoeding het corrigerende uit eerste hand verkregen bijbel vers antwoord. Het heil ligt in de koninkrijkzaal en niet daarbuiten, niet zo moeilijk om te begrijpen.
Het B L na spreken betekent dus voor de J G leden God-Zelve na spreken en dat doen dus alle J G gelovigen aan de basis.
Andersdenkenden, die niet beschikken over eerste hand God-informatie, kletsen volgens de J G organisatie quasi uit hun nek en naar uit- de-nek-kletsers wordt niet geluisterd, maar dezulken dienen op "" bevel "" van God wel te worden opgevoed in de juiste J G-leer. En ook de opdracht tot het opvoeden van de uit-de-nek-kletsers dat voeren de J G gelovigen-aan-de-basis met veel verve uit. Komt de uit-de-nek-kletser met een, voor de JG gelovige, onnozele opmerking, dan volgt onmiddellijk ter opvoeding het corrigerende uit eerste hand verkregen bijbel vers antwoord. Het heil ligt in de koninkrijkzaal en niet daarbuiten, niet zo moeilijk om te begrijpen.
-
Voor toekomstvoorspellingen ga ik altijd naar de waarzegster op de kermis. Gewoon omdat die vrouw ook wat moet verdienen en ze niks anders kan.Alpha schreef: 17 dec 2024, 12:05M.i een domme evolutionistische opmerking.Tufkah schreef: 10 dec 2024, 12:33
Alpha plaatst het begrip 'eeuwig' in de tijd. Altijd= alle tijden. Eeuwig = geen tijd.
De aarde is sowieso een tijdelijke aangelegenheid, dat weten we allemaal. Maar binnen het JG-geloof ligt dat weer anders. Voor zover ik het JG geloof begrijp komt er eerst een duizendjarig rijk en dan nog wat gedoe en dat een definitief aards rijk of zo. Helemaal zeker weten doe ik het niet, want eindtijd-geloof is enorm ingewikkeld.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Als je de volgende teksten leest, zie je dat dat einde in eerste instantie op Jeruzalem van toepassing is.
Volgens Flavius Josephus kwamen daar toen 1.100.000 mensen om het leven, de schaarse overlevenden werden als slaaf verkocht.
Jezus volgelingen herkenden zijn waarschuwing en vluchtten naar de bergen van Judea en overleefden.
De tijd van het einde wordt in de Bijbel duidelijk aangekondigd door vele gebeurtenissen.
Wat eindigt er dan?
Deze door Satan bestuurde wereld, daardoor zijn de mensen steeds gewelddadiger, egoïstischer en agressiever geworden, net als in Noachs tijd.
Verder kan de aarde niet altijd blijven bestaan, reeds voordat de zon een rode reus wordt is het leven hier voor de mens onmogelijk. Trouwens , met de klimaatverandering en de verdere vervuiling is het al veel eerder gedaan met de mens op aarde.
Vergeet dus die eindtijd filosofieën en richt je op Gods Koninkrijk. Die is er reeds, maar de mensen die nog in de zonde leven die zien het niet. Mattheüs 6:33. Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u. Lucas 17:20-21
God begint waar het denken eindigt.
-
Ik citeerde slechts wat ik zag op een documentaire over evolutie, op de TV.Tiberius Claudius schreef: 17 dec 2024, 12:14Onwetenschappelijk gezwam in de ruimte.Alpha schreef: 17 dec 2024, 11:46 Jammer dat je door je eigen verstand zo verblind bent.
Deze "fundamenten" bestaan, maar dat kan of wil je niet zien.
Je uit m.i. domme veronderstellingen, gebaseerd op evolutie.
Vele mensen zijn daardoor zo geïndoctrineerd dat ze dingen zeggen zoals: "De natuur heeft een intelligent ontwerp gemaakt".
Wat voor verstand heeft de natuur, dat die iets kan ontwerpen?
Op JW.ORG zijn vele voorbeelden te zien, dat "de natuur" niets ontwerpt.
https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-lee ... ersysteem/
In deze serie zijn vele voorbeelden te zien.
De natuur ontwerpt inderdaad niets, het is immers geen entiteit.
Ik ben het met je eens, dat is gezwam uit de ruimte.
Het zijn ongefundeerde beweringen, net als jij doet.
Heeft de Manta zijn filtersysteem bedacht of heeft hij dat systeem zelf verbeterd?
-
-
De bekende nep informatie, die veelvuldig door afvalligen wordt gespuid.peda schreef: 17 dec 2024, 12:21 Vergeet niet dat de JG leden het vaste geloof hebben dat het B L ( behorend tot de kleine kudde ) direkt God-contact heeft, dus beschikt over eerste hand 100 % juiste informatie.
Als je andersdenkenden informatie met elkaar vergelijkt zie veel tegenstrijdigheden.
Iedereen heeft een eigen mening.
Jg volgen gewoon de leer uit de Bijbel en die leer is volgens Jezus waarheid.
Jg volgen Jezus voorbeeld en "praten hem dus na".
Het is Gods wil dat iedereen beschikt over nauwkeurige kennis [epignosis].
Helaas zijn er veel mensen die de gezonde Bijbelse leer niet verdragen. (2 Tim. 4:3, 4).
Vandaar dat Jg Jezus opdracht uitvoeren om het goede nieuws te verkondigen. (Mt 24:14).
Vandaar ook deze tekst:
Rom 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’
1 Timotheüs 2:
3 Dat is goed en aangenaam in de ogen van God, onze Redder.
4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen.
5 Want er is één God en één bemiddelaar tussen God en mensen, een mens, Christus Jezus. NWV.
-
Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:01 Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
Waar in de Bijbel kan ik lezen, dat God exclusieve aanbidding 'eist'? Waar wordt in de Bijbel gesteld als 'EIS' dat je van God moet houden?
Gij, onze Here en God, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht..
-
Dan ken je de bijbel niet, je hebt geen enkel begrip wat God daar precies bedoelt.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:35Ik geloof niet dat een narcistisch, jaloers godje met een kort lontje genaamd Jehovah het opperwezen is dat de kosmos heeft geschapen.
Maar dat is jouw bewuste keuze.
Jammer, want ik had je graag in het paradijs tegen gekomen.
-
Dat zou je aan Alpha moeten vragen, die kwam daar mee.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 12:42Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:01 Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
Waar in de Bijbel kan ik lezen, dat God exclusieve aanbidding 'eist'? Waar wordt in de Bijbel gesteld als 'EIS' dat je van God moet houden?
-
Je kunt niemand van ons in het paradijs tegen komen, Jezus vraagt van ons om het leven te verliezen terwille van Mij. Geen enkel natuurlijk mens komt dus in het paradijs. Want wie zijn leven wil behouden die zal het verliezen.Alpha schreef: 17 dec 2024, 12:43Dan ken je de bijbel niet, je hebt geen enkel begrip wat God daar precies bedoelt.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:35
Ik geloof niet dat een narcistisch, jaloers godje met een kort lontje genaamd Jehovah het opperwezen is dat de kosmos heeft geschapen.
Maar dat is jouw bewuste keuze.
Jammer, want ik had je graag in het paradijs tegen gekomen.
Zo heeft Jezus het ons verkondigt.
-
Ik heb zojuist de tekst geciteerd, dat het Jehovah's wil is dat iedereen over nauwkeurige kennis uit de Bijbel beschikt.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 12:42Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:01 Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
De Bijbel toont de weg naar het aardse paradijs.
Als je zelf de Bijbel grondig bestudeerd, kom je die teksten vanzelf tegen.
In de context kan je dan de achterliggende gedachte begrijpen.
Zo was er ooit iemand, die een zelfinstellende mestsilo had ontworpen en geproduceerd.
Kennelijk had hij zijn patenten niet goed geregeld, zijn idee werd gekaapt, hij verloor de rechtszaak en ging failliet.
De parallel daarvan zal je vermoedelijk ontgaan.
De rechtszaak over wie de rechten heeft, van de maker van het heelal, loopt nog.
BTW. God eist niet, dat je van hem MOET houden.
Dat idee is toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Alpha op 17 dec 2024, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Volgens mij zijn die teksten er wel degelijk. En als het er niet letterlijk zo staat dan mag je dat alsnog concluderen. Vind ik overigens heel logisch. Geen enkel probleem. Ik heb meer moeite met dat korte lontje want dat is dus absoluut niet van toepassing op God. Zie bijvoorbeeld Sodom en Gomorra, het gesprek tussen Abraham en God en bijvoorbeeld het boek Jonah. Waar God Nineveh spaart.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 12:42Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:01 Iemand die exclusieve aanbidding eist is een narcist. Vergelijkbaar met liefde eisen: "ik eis dat jij van mij houdt."
-
Klopt.Michelangelo2 schreef: 17 dec 2024, 12:55Volgens mij zijn die teksten er wel degelijk. En als het er niet letterlijk zo staat dan mag je dat alsnog concluderen. Vind ik overigens heel logisch. Geen enkel probleem. Ik heb meer moeite met dat korte lontje want dat is dus absoluut niet van toepassing op God. Zie bijvoorbeeld Sodom en Gomorra, het gesprek tussen Abraham en God en bijvoorbeeld het boek Jonah. Waar God Nineveh spaart.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 12:42
Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.
2 Petrus 3:
8 Maar lieve vrienden, verlies dit niet uit het oog: bij Jehovah is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
-
Jezus bevond zich tussen mensen, w.o. Schriftgeleerden.Tufkah schreef: 17 dec 2024, 12:22Voor toekomstvoorspellingen ga ik altijd naar de waarzegster op de kermis. Gewoon omdat die vrouw ook wat moet verdienen en ze niks anders kan.Alpha schreef: 17 dec 2024, 12:05 M.i een domme evolutionistische opmerking.
Wat eindigt er dan?
Verder kan de aarde niet altijd blijven bestaan, reeds voordat de zon een rode reus wordt is het leven hier voor de mens onmogelijk. Trouwens , met de klimaatverandering en de verdere vervuiling is het al veel eerder gedaan met de mens op aarde.
Vergeet dus die eindtijd filosofieën en richt je op Gods Koninkrijk. Die is er reeds, maar de mensen die nog in de zonde leven die zien het niet. Mattheüs 6:33. Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u. Lucas 17:20-21
Hij zat niet in hen, zoals demonen kunnen doen.
Zijn jouw gedachten dan groter dan die van de schepper?
Jesaja 55:
8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.
9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.
-
Ik reageer echter op jouw citaat! Ik stel je toch een simpele vraag, dacht ik.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 12:45Dat zou je aan Alpha moeten vragen, die kwam daar mee.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 12:42
Je hebt op dit forum blijk gegeven van een 'concordant' inzicht met betrekking tot de Bijbel.
Schuif je nu de verantwoording af voor wat jij schrijft? Beetje kinderachtig is dat wel Bastiaan73. Of sta je nu met je mond vol tanden en blijkt jouw kennis van de Bijbel zeer beperkt?
Gij, onze Here en God, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht..
-
Wat zit je nou dom te löllen Jurriën? Ik reageerde op Alpha die beweerde dat Jehovah exclusieve aanbidding eist. Je kan wel gaan drammen maar daar heb ik toch echt scheit aan.Reiziger schreef: 17 dec 2024, 13:07Ik reageer echter op jouw citaat! Ik stel je toch een simpele vraag, dacht ik.
Schuif je nu de verantwoording af voor wat jij schrijft? Beetje kinderachtig is dat wel Bastiaan73. Of sta je nu met je mond vol tanden en blijkt jouw kennis van de Bijbel zeer beperkt?
-
Het Koninkrijk Gods kan niet gedacht worden, ook niet door mij uiteraard.Alpha schreef: 17 dec 2024, 13:07Jezus bevond zich tussen mensen, w.o. Schriftgeleerden.Tufkah schreef: 17 dec 2024, 12:22
Voor toekomstvoorspellingen ga ik altijd naar de waarzegster op de kermis. Gewoon omdat die vrouw ook wat moet verdienen en ze niks anders kan.
Hij zat niet in hen, zoals demonen kunnen doen.
Zijn jouw gedachten dan groter dan die van de schepper?
-
Ik kan merken, dat je je op dit forum thuis voelt.Bastiaan73 schreef: 17 dec 2024, 13:12 Je kan wel gaan drammen maar daar heb ik toch echt scheit aan.
Zie mijn eerdere reactie maar als niet geschreven; eerlijk gezegd heb ik er geen behoefte aan om in jouw uitwerpselen te gaan wroeten.