Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door callista »

Dessa schreef:
JW88 schreef:Ik heb prima door wat jij zegt, maar als er nou echt bewijzen zijn voor genezing zonder enige medische ingreep dan is wat ik hier voorstel toch de beste optie, dan zie ik geen reden waarom niet iedereen in God moet gaan geloven en moet gaan bidden voor genezing, ik zou het dan sowieso gaan doen, scheelt mij 120 euro in de maand en we zijn direct uit de recessie, is een veel betere optie dan die dure overbodige gezondheidszorg toch? Dus iedereen moet gewoon christelijk worden naar aanleiding van de vele tastbare bewijzen die er zijn dan mensen bijvoorbeeld door gebed genezen zijn van kanker, dat zou verreweg de beste optie zijn toch? Alle ziekenhuizen afschaffen en allee geneeskunde studies schrappen, want die dingen zijn overbodig, omdat door gebed en vertrouwen in God je ook kan genezen.
Wat jij hier zegt heb ik nooit beweerd, ik vind niet dat alle ziekenhuizen en artsen etc moeten verdwijnen, integendeel we mogen blij zijn dat die er zijn, in de middeleeuwen bijv was dat een ramp en nog op veel plekken op aarde waar ze dat niet hebben..

Deze discussie over genezing gaat erover dat het wel kan gebeuren dat iemand door God rechtstreeks genezen wordt maar dat gebeurt niet bij iedereen en God kan ook door doktoren heen werken dus op die manier kan het ook. Er is geen 1 manier en het kan per mens verschillen.

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom je niet los kan laten dat er mensen zijn die anders geloven dan jij.
En wat vind je van een God die willekeurig geneest?
De een wel en de ander niet?

Er vinden weleens spontane genezingen plaats...waar geen verklaring voor is, maar om dat nu toe te schrijven aan gebeden en aan de bemoeienis van God...? :o
Daarvoor is geen enkel bewijs.....en dat is maar goed ook....dat zou van God een God maken die voorkeuren heeft.
Als dat werkelijk zo zou werken zou God toch in eerste instantie alle ongeneeslijk zieke kinderen genezen?
Daar hoor en zie je niets van....

Laat Hij die kinderen dan gewoon in hun sop gaarkoken?

Bidden --ook voor anderen ---zou je kunnen zien als medeleven hebben met je zieke medemens en dat kan wel een goed gevoel geven aan de zieken..en troost....en ook jezelf.. ;)
Laatst gewijzigd door callista op 13 sep 2014, 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Jaron
Man/Vrouw: M

Bericht door Jaron »

JW88 schreef: Ik heb prima door wat jij zegt, maar als er nou echt bewijzen zijn voor genezing zonder enige medische ingreep dan is wat ik hier voorstel toch de beste optie, dan zie ik geen reden waarom niet iedereen in God moet gaan geloven en moet gaan bidden voor genezing, ik zou het dan sowieso gaan doen, scheelt mij 120 euro in de maand en we zijn direct uit de recessie, is een veel betere optie dan die dure overbodige gezondheidszorg toch? Dus iedereen moet gewoon christelijk worden naar aanleiding van de vele tastbare bewijzen die er zijn dan mensen bijvoorbeeld door gebed genezen zijn van kanker, dat zou verreweg de beste optie zijn toch? Alle ziekenhuizen afschaffen en allee geneeskunde studies schrappen, want die dingen zijn overbodig, omdat door gebed en vertrouwen in God je ook kan genezen.
Jij maakt soms net zulke domme ongenuanceerde opmerkingen als sommige christenen doen... ;) Ik snap dat zwart-wit denken niet. Alsof alles ALTIJD op dezelfde manier verloopt of moet verlopen. Dat raakt kant noch wal. Ik kan me irriteren aan christenen die zeggen "Bid en God geneest!" want zo wetmatig en voorspelbaar werkt dat niet. En ik kan me ook irriteren aan niet-christenen die onzin uitkramen zoals jij dat nu doet. In het leven is heel weinig zwart-wit en zeker, of je nu christen bent of niet. Er zijn talloze manieren en wegen om iets te doen of gedaan te krijgen en dat geldt ook voor genezing. Het enige dat zeker is, is dat je geboren wordt en te zijner tijd overlijdt...

Probeer wat minder zwart-wit te denken: het is prima dat je helemaal gelooft in de wetenschap en ziekenhuizen als het op genezing aankomt maar bedenk wel dat ook in ziekenhuizen wel eens dingen gebeuren die doktoren niet hadden verwacht of niet snappen. Er is meer tussen hemel en aarde dan men vaak denkt. Sta open voor verrassingen, houdt wat opties open. Denk niet zo zwart-wit want zo is het leven ook niet.
Dit is een onderschrift.
robert75

Bericht door robert75 »

callista schreef:Er vinden weleens spontane genezingen plaats...waar geen verklaring voor is, maar om dat nu toe te schrijven aan gebeden aan de bemoeienis van God...? Daarvoor is geen enkel bewijs.....en dat is maar goed ook....dat zou van God een God maken die voorkeuren heeft.Als dat werkelijk zo zou werken zou God toch in eerste instantie alle ongeneeslijk zieke kinderen genezen?Daar hoor en zie je niets van....
Hoezo? God kan je toch ook treffen met ziektes. Bv Job, Mirjam om maar wat voorbeelden te geven. En buten dat om zou God nu iedereen moeten genezen die ziek zijn? Zou God bv iedereen een nieuwe arm moeten geven of een been als je die kwijtraakt door bv een ongeluk? Zo werkt het toch niet?

Ziektes en het daarbij behorende lijden is een consequentie van de zonde. Zolang de zonde heerst over de mens zullen er dus altijd ziektes blijven.
callista

Bericht door callista »

robert75 schreef:
callista schreef:Er vinden weleens spontane genezingen plaats...waar geen verklaring voor is, maar om dat nu toe te schrijven aan gebeden aan de bemoeienis van God...? Daarvoor is geen enkel bewijs.....en dat is maar goed ook....dat zou van God een God maken die voorkeuren heeft.Als dat werkelijk zo zou werken zou God toch in eerste instantie alle ongeneeslijk zieke kinderen genezen?Daar hoor en zie je niets van....
Hoezo? God kan je toch ook treffen met ziektes.
Bv Job, Mirjam om maar wat voorbeelden te geven. En buten dat om zou God nu iedereen moeten genezen die ziek zijn? Zou God bv iedereen een nieuwe arm moeten geven of een been als je die kwijtraakt door bv een ongeluk? Zo werkt het toch niet?

Ziektes en het daarbij behorende lijden is een consequentie van de zonde. Zolang de zonde heerst over de mens zullen er dus altijd ziektes blijven.
Dat God iemand zou treffen met ziektes vind ik werkelijk absurd....
Wat is dat voor een God?
Er weleens bij stilgestaan dat God er part nog deel aan heeft, maar dat ziektes bij het leven horen?

En nu niet gaan zeuren ---het welbekende cliché---dat het een gevolg is van de zondeval.....of van zondes.
Ziektes kunnen velerlei oorzaken hebben..erfelijk of als het gevolg van een bepaalde leefwijze...etc....of zomaar, uit het niets.
robert75

Bericht door robert75 »

callista schreef:
robert75 schreef:
Hoezo? God kan je toch ook treffen met ziektes.
Bv Job, Mirjam om maar wat voorbeelden te geven. En buten dat om zou God nu iedereen moeten genezen die ziek zijn? Zou God bv iedereen een nieuwe arm moeten geven of een been als je die kwijtraakt door bv een ongeluk? Zo werkt het toch niet?

Dat God iemand zou treffen met ziektes vind ik werkelijk absurd....
Wat is dat voor een God?
Er weleens bij stilgestaan dat God er part nog deel aan heeft, maar dat ziektes bij het leven horen?

En nu niet gaan zeuren ---het welbekende cliché---dat het een gevolg is van de zondeval.....of van zondes.
Ziektes kunnen velerlei oorzaken hebben..erfelijk of als het gevolg van een bepaalde leefwijze...etc....of zomaar, uit het niets.
Jij mag dat absurd vinden, maar iets absurd vinden is geen argument, dat heeft met niets anders te maken dan met ongeloof. Ik vind het niet absurd. God kan ook ziektes genezen, Jezus deed niet anders dan ziektes genezen. Als God ziektes kan genezen kan God je ook treffen met ziektes en in het OT staan genoeg voorbeelden. Of denk jij soms dat God niet bij machte is om dat te doen?

En lijden is een consequentie van de zonde. En bij dat lijden horen ziektes bij, maar ook dood gaan, oorlog, honger, dorst en noem maar op. Dat is een totaal plaatje van het lijden en de staat waarin deze vergankelijke wereld zich bevind. En de oorzaak is terug te vinden in de zonde.
Jaron

Bericht door Jaron »

callista schreef: En nu niet gaan zeuren ---het welbekende cliché---dat het een gevolg is van de zondeval.....of van zondes.
Los van het feit met wie ik het eens ben: waarom zeurt een christen als hij zegt dat het door de zondeval komt en waarom zeurt een niet-christen NIET als hij zegt dat het ergens anders door komt?

De kwalificatie 'zeuren' slaat natuurlijk nergens op. En ook het woord 'cliché' niet. Dat geeft alleen maar aan dat jij een vooroordeel hebt. De stelling 'ziekte komt door de zondeval' is gelijk en van hetzelfde niveau als zeggen ' ziekte komt hier of daar door'. Je kan het eens zijn met het een en het ander belachelijk vinden maar dat maakt het alsnog geen 'zeuren' of een 'cliché'. Dat zijn aanmatigende en op vooroordeel berustende aantijgingen waarmee je probeert een discussie plat te trappen.

Ik zeg dit even omdat er vaker wordt gezegd dat christenen zeuren of cliché's gebruiken terwijl als niet-christenen hun visie blijven herhalen (en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen) het schijnbaar geen zeuren of een cliché is...
Dit is een onderschrift.
callista

Bericht door callista »

Jaron schreef:
callista schreef: En nu niet gaan zeuren ---het welbekende cliché---dat het een gevolg is van de zondeval.....of van zondes.
Los van het feit met wie ik het eens ben: waarom zeurt een christen als hij zegt dat het door de zondeval komt en waarom zeurt een niet-christen NIET als hij zegt dat het ergens anders door komt?
Omdat die laatste misschien met feiten komt en niet met dooddoeners?
De kwalificatie 'zeuren' slaat natuurlijk nergens op.
En ook het woord 'cliché' niet.
Dat geeft alleen maar aan dat jij een vooroordeel hebt. De stelling 'ziekte komt door de zondeval' is gelijk en van hetzelfde niveau als zeggen ' ziekte komt hier of daar door'. Je kan het eens zijn met het een en het ander belachelijk vinden maar dat maakt het alsnog geen 'zeuren' of een 'cliché'.
dat heeft niets met vooroordelen te maken.
Het zijn de welbekende cliché's [van sommigen] wanneer men geen antwoord weet.
I.p.v. te zeggen: ik weet het niet of het is bewezen dat ziekten vaak erfelijk zijn of door bepaale leefwijzes komen of zomaar uit het niets kunnen ontstaan.... etc....dan maar aan te komen met de cliché"s:
"We even in een gebroken wereld en door de zondeval of de zondes zijn de ziektes ontstaan" :w

Beetje simpel i.m.o.
Dat zijn aanmatigende en op vooroordeel berustende aantijgingen waarmee je probeert een discussie plat te trappen.
Juist diegenen die zich baseren op de zondeval en zondes leggen de discussie plat.
Zie je dat niet?
Want die weten het al......dus klaar is kees.
Ik zeg dit even omdat er vaker wordt gezegd dat christenen zeuren of cliché's gebruiken terwijl als niet-christenen hun visie blijven herhalen (en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen en herhalen) het schijnbaar geen zeuren of een cliché is...
Nee, misschien dat het dan eindelijk eens doordringt, dat ziektes niets met zonden of de "zondeval" hebben te maken, maar je gewoon kunnen overvallen.....iedereen kunnen overvallen [gelovigen zowel als ongelovigen]
Of moet je je dan schuldig voelen?
Omdat je een zonde begaan hebt?
Kom nou.....

Zegt de arts:--------"Ja mneer u bent ziek...ernstig en ongeneeslijk ziek
Vraagt de patient:- "en waar ligt dat nu aan..of wat is de oorzaak"?
Zegt de arts:
-------------------------"ja... meneer, het komt door de zondeval of door bepaalde zondes.....u kent uw Bijbel toch wel?
------------------------- Laat ons bidden zodat uw zonden vergeven worden en u zult genezen...""
Laatst gewijzigd door callista op 13 sep 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:Nee, misschien dat het dan eindelijk eens doordringt, dat ziektes niets met zonden of de "zondeval" hebben te maken, maar je gewoon kunnen overvallen.....iedereen kunnen overvallen [gelovigen zowel als ongelovigen]
Dat geloof ik ook dat ziektes je zomaar kunnen overvallen en als iemand niet geneest (ook niet na gebed oid) hoeft dat niet te maken hebben met te weinig geloof.
Wat wel kan is dat je bepaalde ziektes kan krijgen van bepaalde dingen zoals asbest, dat vind ik wel een lastig iets hoe je dat dan moet zien als mensen moedwillig wel met dat soort bepaalde stoffen gaan werken en daar ziek van worden en om dan God de schuld te geven slaat nergens op.
Dessa

Bericht door Dessa »

callista schreef:En wat vind je van een God die willekeurig geneest?
Dit is een heel moeilijk punt en begrijp ik ook niets van. Ik zie het alleen niet als willekeurig omdat ik niet geloof dat God oneerlijk is, al kan dat zeker zo lijken, heeft echt alles met geloven en vertrouwen te maken.
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:
callista schreef:Nee, misschien dat het dan eindelijk eens doordringt, dat ziektes niets met zonden of de "zondeval" hebben te maken, maar je gewoon kunnen overvallen.....iedereen kunnen overvallen [gelovigen zowel als ongelovigen]
Dat geloof ik ook dat ziektes je zomaar kunnen overvallen en als iemand niet geneest (ook niet na gebed oid) hoeft dat niet te maken hebben met te weinig geloof.
En toch ook niet met zonden hoop ik?
Wat wel kan is dat je bepaalde ziektes kan krijgen van bepaalde dingen zoals asbest, dat vind ik wel een lastig iets hoe je dat dan moet zien als mensen moedwillig wel met dat soort bepaalde stoffen gaan werken en daar ziek van worden en om dan God de schuld te geven slaat nergens op.
De meeste mensen die kanker krijgen door asbest wisten niet eens dat asbest kanker zou kunnen veroorzaken.....t/m de jaren 50 en 60 werd die stof gewoon gebruikt.....
Ja, nu wel, maar dat is pas sinds een aantal jaren, daarvoor was men hier onwetend over en datzelfde geldt voor sigaretten en bepaalde voedingsmiddelen en leefwijzes.

Ik zie niet in waarom je daar God de schuld van zou moeten geven.....het is gewoon pech hebben---men wist toen niet beter en de gevolgen worden vaak pas op langere termijn zichtbaar....en dan in de vorm van een [ongeneeslijke] ziekte.
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:
callista schreef:En wat vind je van een God die willekeurig geneest?
Dit is een heel moeilijk punt en begrijp ik ook niets van.
Ik zie het alleen niet als willekeurig omdat ik niet geloof dat God oneerlijk is, al kan dat zeker zo lijken, heeft echt alles met geloven en vertrouwen te maken.
De meeste gelovigen willen God niet afvallen en komen dan met allerlei excuses etc...., terwijl heel duidelijk is dat er hier oneerlijkheid en onrechtvaardigheid in het spel is......[als dat zo willekeurig zou gaan]....
Ik heb het weleens vergeleken met dat diegenen aan een vorm van het Stockholm-Syndroom lijden....
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

JW88 schreef:Ok en na dit laatste antwoord kan ik je nooit meer serieus nemen.... ik had iets meer van je verwacht, jammer...
O, eerst wel? Wel een makkelijke ontsnappingsroute om alle moeilijke vragen uit de weg te gaan. Ik heb nergens antwoord op gekregen. Maarre ... het geloof in de almacht van de toevallige mutatie moet ik wel serieus nemen?
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Dessa

Bericht door Dessa »

Als het met zonden te maken zou hebben zou iedereen lichamelijk ziek zijn, niemand uitgezonderd. Maar hoe dat precies werkt heb ik geen idee van, in ieder geval is het in het NT (kom ik weer met OT en NT :P ) heel anders geworden.

Ik bedoel mensen die moedwillig met zoiets werken he (zei ik ook ;) )
callista schreef: De meeste gelovigen willen God niet afvallen en komen dan met allerlei excuses etc...., terwijl heel duidelijk is dat er hier oneerlijkheid en onrechtvaardigheid in het spel is......[als dat zo wilekeurig zou gaan]....
Ik heb het weleens vergeleken met dat diegenen aan een vorm van het Stockholm-Syndroom lijden....
Dit is toch wel min of meer God de schuld geven als je zegt oneerlijk en onrechtvaardig? :)
Poeh Stockholm syndroom, zo zie ik dat totaal niet maar ik kan me echt wel voorstellen dat het zo kan lijken maar zo zie ik (m'n geloof in) God niet.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Inktvlam schreef:
JW88 schreef:Ok en na dit laatste antwoord kan ik je nooit meer serieus nemen.... ik had iets meer van je verwacht, jammer...
O, eerst wel? Wel een makkelijke ontsnappingsroute om alle moeilijke vragen uit de weg te gaan. Ik heb nergens antwoord op gekregen. Maarre ... het geloof in de almacht van de toevallige mutatie moet ik wel serieus nemen?
Alsof er geen andere mogelijkheden zouden zijn als, "toevallige mutatie" en een "God" zoals christenen zich dat voorstellen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
JW88

Bericht door JW88 »

Jaron schreef:
JW88 schreef: Ik heb prima door wat jij zegt, maar als er nou echt bewijzen zijn voor genezing zonder enige medische ingreep dan is wat ik hier voorstel toch de beste optie, dan zie ik geen reden waarom niet iedereen in God moet gaan geloven en moet gaan bidden voor genezing, ik zou het dan sowieso gaan doen, scheelt mij 120 euro in de maand en we zijn direct uit de recessie, is een veel betere optie dan die dure overbodige gezondheidszorg toch? Dus iedereen moet gewoon christelijk worden naar aanleiding van de vele tastbare bewijzen die er zijn dan mensen bijvoorbeeld door gebed genezen zijn van kanker, dat zou verreweg de beste optie zijn toch? Alle ziekenhuizen afschaffen en allee geneeskunde studies schrappen, want die dingen zijn overbodig, omdat door gebed en vertrouwen in God je ook kan genezen.
Jij maakt soms net zulke domme ongenuanceerde opmerkingen als sommige christenen doen... ;) Ik snap dat zwart-wit denken niet. Alsof alles ALTIJD op dezelfde manier verloopt of moet verlopen. Dat raakt kant noch wal. Ik kan me irriteren aan christenen die zeggen "Bid en God geneest!" want zo wetmatig en voorspelbaar werkt dat niet. En ik kan me ook irriteren aan niet-christenen die onzin uitkramen zoals jij dat nu doet. In het leven is heel weinig zwart-wit en zeker, of je nu christen bent of niet. Er zijn talloze manieren en wegen om iets te doen of gedaan te krijgen en dat geldt ook voor genezing. Het enige dat zeker is, is dat je geboren wordt en te zijner tijd overlijdt...

Probeer wat minder zwart-wit te denken: het is prima dat je helemaal gelooft in de wetenschap en ziekenhuizen als het op genezing aankomt maar bedenk wel dat ook in ziekenhuizen wel eens dingen gebeuren die doktoren niet hadden verwacht of niet snappen. Er is meer tussen hemel en aarde dan men vaak denkt. Sta open voor verrassingen, houdt wat opties open. Denk niet zo zwart-wit want zo is het leven ook niet.
Dit heeft helemaal niks met zwart-wit denken te maken maar met realistisch denken te maken, mensen die genezen van kanker door gebed en vertrouwen in God is net zo onrealistisch als dat ik vanavond vleugels krijg en naar de maan vlieg. het is ONMOGELIJK! om te genezen van kanker door gebed en vertrouwen in God 100% onmogelijk en daar is ook 0% bewijs van (toon mij aub bewijs) Dat heeft niks te maken met wel of niet geloven maar met gezond verstand, ieder weldenkend mens snapt dat, dat niet kan en als je dat wel gelooft heb je echt een steekje los met alle respect (en dan ben ik voor de verandering maar eens vrij genuanceerd) De wereld is vaak ook heel zwart-wit, het leven bestaat uiteindelijk ook maar uit 2 keuzes ''ja'' of ''nee'' alles daar tussen in leidt tot in van beide.

Maar wat voor zonder heeft een 5 jarig kind met kanker gedaan? beantwoord mij die vraag eens?

En als God mensen kan genezen waarom geneest hij dan niet alle mensen die volledig vertrouwen in hem hebben en voor hem bidden?

Zie je hoe ridicuul dat is!

Er is alleen de realiteit, geen God, geen sprookjes of ''wonderen'' Denk je nou echt werkelijk dat als er mensen waren die werden genezen door God van bijvoorbeeld kanker of aids dat daar niet ergens in de wereld bewijs van was? Dit is nog NOOIT gebeurt.

Natuurlijk zijn er wel eens mensen die genezen van ziekten (misschien heeft zelfs bij sommige gevallen de medische wereld daar niet een exacte verklaring voor) maar dat is dan een natuurlijk proces.

Voor ziekten is heel vaak een oorzaak. (bij aids bijvoorbeeld onveilige seks of bij malaria wordt je gestoken door een mug) en voor bepaalde ziekten is ook een duidelijk geneesmiddel of behandeling, wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?

Er zijn vandaag de dag nog genoeg ongeneeslijke ziekten, waarom kan God die dan niet genezen? als je een ongeneeslijke ziekte hebt heb je maar pech en kan God niks doen maar als je een ziekte hebt waarvan bewezen is dat die geneesbaar is kan God je ook helpen? hou toch op, wat een {niet-toegestaan woord}!

Analyseer aub de feiten en kom tot de zelfde conclusie als ik.
JW88

Bericht door JW88 »

Inktvlam schreef:
Ik heb op al je vragen antwoord gegeven, maar jij niet op die van mij.... Je moet maar ff terug scrollen alles lezen en daar op reageren ipv dit nutteloze antwoord.
Dessa

Bericht door Dessa »

Mss kan je beter gaan accepteren dat er mensen zijn die anders denken en geloven dan jij zelf, dat is het hele punt imo.
JW88

Bericht door JW88 »

Dessa schreef:Mss kan je beter gaan accepteren dat er mensen zijn die anders denken en geloven dan jij zelf, dat is het hele punt imo.
Tjah bij gebrek aan een antwoord is dit natuurlijk de enige uitvlucht....

Waarom worden mensen trouwens gehandicapt geboren? hoe kunnen dan een zonde hebben gepleegd?

En nogmaals wat voor zonder heeft een 5 jarig kind met kanker begaan?
Dessa

Bericht door Dessa »

JW88 schreef:
Dessa schreef:Mss kan je beter gaan accepteren dat er mensen zijn die anders denken en geloven dan jij zelf, dat is het hele punt imo.
Tjah bij gebrek aan een antwoord is dit natuurlijk de enige uitvlucht....

Waarom worden mensen trouwens gehandicapt geboren? hoe kunnen dan een zonde hebben gepleegd?

En nogmaals wat voor zonder heeft een 5 jarig kind met kanker begaan?
Je blijft dezelfde vragen stellen.

Ik heb nooit gezegd dat iemand met die ziekte zonde heeft gedaan en dat geloof ik ook niet, heb ik herhaaldelijk gezegd en je denkt dat "christenen" overal antwoord op hebben en dat hebben ze niet, het is een geloof en een eindeloos vertrouwen.
JW88

Bericht door JW88 »

Kijk dit is hoe het werkelijk zit, dit is de realiteit!

https://www.youtube.com/watch?v=Nz_DEKOPIsY

En hier de korte versie

https://www.youtube.com/watch?v=dPN4gb1IF1w
Dessa

Bericht door Dessa »

Wat zijn dat voor links? Ik ga niet zomaar iets kijken als ik niet weet wat het is.
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef:Kijk dit is hoe het werkelijk zit, dit is de realiteit!

https://www.youtube.com/watch?v=Nz_DEKOPIsY

En hier de korte versie

https://www.youtube.com/watch?v=dPN4gb1IF1w
Ach ja...Ronald Plat, die zelfs beweerde de twee vermoorde broertjes uit de dood te kunnen opwekken, wat voor heel wat opschudding heeft gezorgd.[en verdriet]
Je hoort nu [ gelukkig] niets meer over hem.
Hij is met Gloriestoel en al verdwenen....

En tja..beenverlengingen schijnen een geslaagd genezings item te zijn. :mrgreen:
Je wordt ermee doodgegooid....
Ook al lang ontmaskerd als oplichting...en bedrog.
Treurig...maar ik moet zeggen dat dit toch wel excessen zijn, want wie gelooft er nu nog anno 2014 dat men doden kan opwekken?

En een God, die hoofdzakelijk beenverlengingen kan bewerkstellingen is toch wel een heel beperkte God.
Laatst gewijzigd door callista op 13 sep 2014, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dessa

Bericht door Dessa »

O dat soort links, kijk ik liever niet naar, bovendien kan alles op internet trucage zijn dus zegt dan nog niks.

JW je scheert echt alle "christenen" over 1 kam.
JW88

Bericht door JW88 »

Dessa schreef:Wat zijn dat voor links? Ik ga niet zomaar iets kijken als ik niet weet wat het is.
Dit ontmaskerd gebedsgenezing als de ware oplichters die het zijn!

Mensen doet dit uitsluitend voor macht, geld en aanzien, niet meer en niet minder, het is 1 grote poppenkast en illusie, kun je dat nou werkelijk niet in zien? dan ben je zo verschrikkelijk naïef.
callista

Bericht door callista »

Dessa schreef:O dat soort links, kijk ik liever niet naar, bovendien kan alles op internet trucage zijn dus zegt dan nog niks.

JW je scheert echt alle "christenen" over 1 kam.
Dat is geen trucage...die zaak is vorig jaar in het nieuws geweest...

http://plazilla.com/page/4295039540/eva ... ven-wekken
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... -opwekken/
Laatst gewijzigd door callista op 13 sep 2014, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.