Wilsophie schreef:Tot nu toe Ericjan heb ik bij al mijn beweringen Bijbelteksten geplaatst dus het is de leer van de Bijbel.
Uiteraard spreekt Ez. over het ganse huis Israël het is immers één lichaam waar het overgaat.
Er wonen op dit moment meer Joden buiten Israël dan in het land en het is een land vol onrust, zou jij daar willen wonen.
Ja ik heb er jaren gewoond in het Beloofde Land van God en met veel plezier.
De onrust wordt veroorzaakt door de buurlanden die door de satan worden opgehitst als hun afgod, die de naam Israel niet genoemd wil hebben.
Terwijl God daarover zegt in Jesaja 44 dat israel een ere naam is:
5 De een zal zeggen: Ik ben van de HEERE,
een ander zal zich noemen met de naam Jakob,
weer een ander zal met zijn hand schrijven: Van de HEERE,
en de erenaam Israël aannemen.
Wilsophie schreef:Stuur jij graag mensen naar een dergelijke onrust. Past onrust bij de belofte van God. Is de troon van David bestegen door de Zoon van David?
is Israel ooit in rust geweest Wilsophie? Ook in het NT en zelfs gedurende de tijd van Yoshua in Israel was er onrust, de satan haat Israel en haar bevolking.
Wilsophie schreef:Als de Heer (weder)komt, zal Israël genade vinden bij God.
Toen de Heer zichtbaar ten hemel voer, werd gezegd, dat Hij alzo zou wederkeren(Hand. 1:11).
Bovendien leert Zach. 14:4, dat Zijn voeten te dien dage op de Olijfberg zullen staan.
Pas dàn zal de rust kunnen komen voor Zijn volk.
Tot op heden is de Heer nog steeds niet op de Olijfberg verschenen.
Het volk in het beloofde land leeft tot vandaag de dag niet in die beloofde rust.
Inderdaad, maar de profetieën leren dat eerst de Joden terug verzameld zullen worden in het Beloofde Land, waar de satan zeer boos over is en alles in het werk stelt dit te verhinderen, daarbij de ongelovigen, de afgoden aanbidders en de misleide christenen in deze wereld misleidend.
Wilsophie schreef:Als je naar de televisie kijkt, dan zie dat ook bevestigd.
Het is ook misplaatst om joodse mensen vandaag de dag naar het land toe te brengen; nog afgezien van het feit of het in overeenstemming is met Gods wil.
uit jarenlange ervaring kan ik je delen dat je een totaal verkeerd beeld hebt van Israel.
Als het spannend gaat worden voor de christenen ga jij je dan ook aansluiten bij de vijand om zo het lijf te redden? Ik hoop toch van niet!
De ellende in Israel wordt hen aangedaan door de satan en allen die de satan opzet tegen Israel.
Wilsophie schreef:Jer. 31:34 is een belangrijk vers.
Wie iets van de profetieën weet, zal meteen denken aan Dan. 9.
Hier staat: "Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonden niet meer gedenken."
In Dan. 9:24 staat:“Zeventig weken zijn bestemd over uw volk, en over uw heilige stad om de overtreding te sluiten, en
om de zonden te verzegelen, en om de ongerechtigheid te verzoenen …".
Het wordt in Dan. 9 nog beperkt tot Juda en Jeruzalem, maar het zal zich verder uitstrekken tot alle stammen van Israël.
Er staat ook een tijd voor.
Is de 70ste week dan al aangebroken? En is die al om? Want dan zal inderdaad voor Israël verzoening moeten zijn gekomen.
Dat is niet zo, want zolang wij als gemeente nog hier op aarde zijn, is de 70ste week nog niet begonnen.
Maar om dat te laten gebeuren moet er toch eerst een Israel zijn?
Wilsophie schreef:Wij leven in de tijd tussen de 69ste en de 70ste jaarweek.
Dat is slechts een aanname Wilsophie.
Wilsophie schreef:De volgorde is: eerst worden ze verstrooid en daarna worden ze terugverzameld.
We hebben in Jer. 18 gezien, dat dit gebeurt op grond van bekering. Pas daarna komt “bouwen en planten”.
Nee, eerst terugkeren bouwen en planten en dan bekering.
Wilsophie schreef:Wat de Zionisten hebben gedaan is terugkeren naar het land van de vaderen zonder een schijn van verootmodiging.
Het feit dat je over zionisten spreekt alsof het iets smerigs is is weer heel veelzeggend. Want uiteindelijk is God een Zionist.
Voor de ongelovige wereld die God niet kent lijkt het eigen werk, maar wie God kent uit de bijbel herkent Zijn werken en Zijn Beloften uit de bijbel.
Vooropgesteld dat er geen "haat" richting Joden in de weg zit natuurlijk.
De hele wereld is tegen Israel, alleen dat is al een teken aan de wand dat die mening des satans is. We zijn immers als christenen niet als de wereld.
Als nu de hele wereld Israel op handen droeg, dan had jeeen punt gehad en was dat verdacht geweest.
Kijk in de media hoe alles aangaande Iserael wordt verdraaid en over gelogen ten nadele van hen. Wie is de meester der leugen? Precies.
Wilsophie schreef:Deze staat is ook niet weerbaar tegen de machten die straks een 10 statenbond zullen vormen en het afgodsbeeld wat geplaatst zal worden en aanbeden zal worden en daarom zegt Jesaja 5 vers 24 dat de toorn van God is ontstoken tegen Zijn volk en hun dode lichamen zijn geworden als drek in het midden der straten" , enz...
Klopt, maar ook kunnen we in al deze hoofdstukken weer de belofte van genade vinden van God aan Israel.
Wilsophie schreef:Natuurlijk is de terugkeer van de Joden zoals nu gebeurt voorzegd en ongetwijfeld is daar Gods hand in, maar het is niet wat God aan Zijn volk heeft beloofd.
Matth. 24 spreekt over de gruwel der verwoesting en deze profetie kan pas in vervulling gaan als de Joden weer in hun land wonen en dat is gebeurd.
Het Zionisme is ook nooit beschouwd als een Goddelijke of religieuze beweging. En ook niet een middel waarvan God zich bedient.
Alsof de islamitische wereld en de ongelovige wereld ooit een heroprichting van een Joods religieuze staat zou tolereren, niet dus.
Zionisme is juist vertrouwen in het feit dat God hen het beloofde land heeft terg gegeven conform de profetieën.
Bij de VN zijn de enige die spreken over God de Joden, als ook de islamieten over hun god. De christelijke staten zwijgen als het graf.
Later verder, ik heb een vergadering nu.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.