¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
callista
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Allie schreef:
callista schreef:
Allie schreef: Is het ontstaan van ons dan voor jouw wel duidelijk? Ik zie God niet als een plamuurmiddel.
Ik zie God als de maker van de dingen die we wel, maar ook niet weten.

God heeft alles geschapen dus ook de dingen waar we nog niets vanaf weten.
Dus jij bedient je zelf van de God van de gaten....heb je dat niet door?
De dingen die we wel weten zijn bewezen [en daar kwam geen God aan te pas bij die onderzoeken ] en de dingen die we nog niet weten weten we nog niet...en kunnen we ons alleen maar over verwonderen, verbazen, respect voor hebben en "ons" aanzetten tot verder onderzoek..
Zo simpel is het

Nee, ik zeg dat God alles heeft gemaakt, wij ontdekken het. Dat is iets heel anders. Dus ik zie in het universum en al het mooie wat het te bieden heeft de hand van God. Ik maak geen gaten dicht met God, maar bewonder Zijn schepping.
:? ...q.e.d.
Allie
Man/Vrouw: M

Bericht door Allie »

callista schreef:
Allie schreef:
JW88 schreef:Ja ik ga me echt niet naar jouw niveau verlagen hoor en maar de scheldmodus aanzetten, de enige reden dat je dat doet is dat geen inhoudelijke tegen argumenten kan verzinnen, erg zwak heel erg zwak.....
Je snapt natuurlijk prima wat ik bedoel, alleen kun je dat niet erkennen omdat je hele betoog tegen atheïsme dan uit elkaar valt.....
Wat was het gedachtegoed van Stalin in zijn regime? En laten we een vriendelijk gesprek houden, ik heb geen zin in schelden. Ik probeer jouw standpunt te achterhalen.
Niet weer Stalin erbij halen als een lijntje naar het atheïsme. :naughty:
Een heel vervelend, steeds terugkerend fenomeen van sommige gelovigen

Daar heeft niets te maken met het atheïsme....nl. Stalin was opgeleid als priester

Het heeft ook niets met dit topic te maken.
Eens met je laatste statement, maar het was al besproken. En als je de link van zijn regime niet kunt leggen naar atheisme dan weet je niets over zijn regime. Het was gericht tegen alle gelovigen, dus atheistisch. Dat wil niet zeggen dat alle atheisten slecht zijn, maar de atheist moet dan ook zo eerlijk zijn om niet alle geloven over 1 kam te scheren.
callista

Bericht door callista »

Dag Allie... :w

Modreak Tin: geen tijd alles door te nemen, maar dit is in ieder geval een duidelijk voorbeeldje van absoluut NIET opbouwend bezig zijn.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Allie schreef:
callista schreef:
Allie schreef:
JW88 schreef:Ja ik ga me echt niet naar jouw niveau verlagen hoor en maar de scheldmodus aanzetten, de enige reden dat je dat doet is dat geen inhoudelijke tegen argumenten kan verzinnen, erg zwak heel erg zwak.....
Je snapt natuurlijk prima wat ik bedoel, alleen kun je dat niet erkennen omdat je hele betoog tegen atheïsme dan uit elkaar valt.....
Wat was het gedachtegoed van Stalin in zijn regime? En laten we een vriendelijk gesprek houden, ik heb geen zin in schelden. Ik probeer jouw standpunt te achterhalen.
Niet weer Stalin erbij halen als een lijntje naar het atheïsme. :naughty:
Een heel vervelend, steeds terugkerend fenomeen van sommige gelovigen

Daar heeft niets te maken met het atheïsme....nl. Stalin was opgeleid als priester

Het heeft ook niets met dit topic te maken.
Eens met je laatste statement, maar het was al besproken. En als je de link van zijn regime niet kunt leggen naar atheisme dan weet je niets over zijn regime. Het was gericht tegen alle gelovigen, dus atheistisch.
Het vermengen van ideologien en religies komt hier wel eens meer voor.
Stalin liet iedereen vervolgen, die niet eens waren met zijn ideologisch systeem. Daar waren een hoop atheisten ook van betroffen.
In de regel zien religieuzen alleen maar de vervolging van hun soortgenoten.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Allie

Bericht door Allie »

En zijn ideologie was dat er geen God was. Klinkt erg atheistisch.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Allie schreef:En zijn ideologie was dat er geen God was. Klinkt erg atheistisch.
Er zijn religieuzen zat, die andere religieuzen vervolgen. dat weet je best zelf ook.

Een religie aanhangen zegt niets uit, of men een "betere" mens is.
Allie

Bericht door Allie »

vrolijke schreef:
Allie schreef:En zijn ideologie was dat er geen God was. Klinkt erg atheistisch.
Er zijn religieuzen zat, die andere religieuzen vervolgen. dat weet je best zelf ook.

Eens. Maar het zegt wat over de religieuzen, niet iets over de religie. En daar maken sommige atheisten zich vaak schuldig aan. Ze halen allerlei voorbeelden uit de kast, maar heb geen notie van wat het gedachtegoed atheïsme heeft aangericht in de geschiedenis. Stalin is daar maar 1 voorbeeld van.
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Allie schreef:
vrolijke schreef:

Eens. Maar het zegt wat over de religieuzen, niet iets over de religie. En daar maken sommige atheisten zich vaak schuldig aan. Ze halen allerlei voorbeelden uit de kast, maar heb geen notie van wat het gedachtegoed atheïsme heeft aangericht in de geschiedenis. Stalin is daar maar 1 voorbeeld van.
Je begrijpt het nog steeds niet.

Het "gedachtegoed atheïsme" is een fantoom. Het bestaat niet. Het is een "afwezigheid" van een ideologie.
Het kan samengaan met de een of ander ideologie. Maar is er niet de kern van. Net zoals liberaliteit er samen mee kan gaan. Niet elke liberale is een atheïst.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

callista schreef:... maar evolutie heeft geen doel.
Juist. En daarom kan het nooit werken.
Stel je voor dat chirurgen, vliegtuigbouwers, bakkers, slagers, enz. zouden zeggen ”we hebben geen doel”. De wereld zou in totale wanorde verkeren.

callista schreef:En natuurlijk kan geleidelijkheid, wat evolutie behelst, niet meteen met het blote oog waargenomen worden....
Ze zijn natuurlijk stiekem geëvolueerd. Met uitzondering van Callista had niemand het in de gaten.

callista schreef:Zo hier laat ik het bij...IK erger me namelijk groen en geel aan jouw dubieuze sites en verzinsels, die ook al meerdere malen weerlegd zijn her en der.
Wees maar blij met je ID....mijn zegen heb je, maar dring het niet op aan anderen als zijnde DE waarheid.
Het ga je goed...adieu

Maar ik wacht wel op de uitreiking van de Nobelprijs aan Inktvlam... :clown:
Dan kom ik je persoonlijk feliciteren. 8-)

Uit alles blijkt dat je een Darwin-fundamentalist bent. Wetenschappelijke theorieën moeten openlijk bekritiseerd en ter discussie staan, maar niet bij een evolutie-fundamentalist. De evo-fundie heeft de evolutietheorie (intussen zijn er al vele theorieën) heilig verklaard. De almachtige toevallige mutatie is de godheid en Darwin zijn profeet en The Origin het heilige boek.

ID en de Nobelprijs winnen is best een goed huwelijk.
Nobelprijswinnaar Charles Townes: Intelligent design, as one sees it from a scientific point of view, seems to be quite real.
http://www.berkeley.edu/news/media/rele ... wnes.shtml

Charles Townes:
Geloof is noodzakelijk voor de wetenschapper om te kunnen werken, en een sterk geloof is noodzakelijk om zware taken te volbrengen. Waarom? Omdat hij erop vertrouwen moet dat er ordening in het universum is en dat de menselijke geest – zijn eigen geest – een goede mogelijkheid heeft om deze ordening te begrijpen. Zonder dit vertrouwen, zou het weinig zin hebben om je intensief in te spannen om een veronderstelde wanordelijke of onbegrijpelijke wereld te doorgronden. Zo'n wereld zou ons terugbrengen naar de tijden van bijgeloof, toen men dacht dat grillige krachten het universum manipuleerden. In feite, is het juist dit geloof in een geordend universum, begrijpelijk voor de mens, die geleid hebben tot de fundamentele wijziging van een tijdperk van bijgeloof naar een tijdperk van wetenschap, en dat heeft ons wetenschappelijke vooruitgang gebracht.
De noodzaak van geloof in de wetenschap doet denken aan de beschrijving van religieus geloof toegeschreven aan Constantijn: "Ik geloof dus ik kan weten." Maar dat geloof is nu zo diep geworteld in de wetenschapper dat de meesten van ons niet beseffen dat het er is.

Hetzelfde verkondigt Paul Davies, de bekende natuurkundige: Wetenschappers gaan uit van de veronderstelling dat de natuur geordend is op een rationele en begrijpelijke manier. Je zou geen wetenschapper kunnen zijn als je denkt dat het heelal een betekenisloze wirwar van rommel is, wat lukraak naast elkaar ligt. Wanneer natuurkundigen zoeken naar een dieper niveau van de subatomaire structuur, of astronomen het uiterste vergen van hun instrumenten, dan verwachten ze aanvullende elegante wiskundige orde. Tot nu toe is dit geloof gerechtvaardigd.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
pyro

Bericht door pyro »

Allie schreef:
pyro schreef: Ik herinner me geen uitgebreide bespreking met Allie hier, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. :|
Op andere plaatsen heb ik Allie nooit gelezen. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat hij een hard core creationist is. In dat geval heb ik weinig meer te zeggen dan, let's agree to disagree. ;)
Nee ik ben geen creationist. Ik geloof gewoon in God en ik worstel met ons ontstaan verhaal, that's it. Waarom worden mijn argumenten nooit gecounterd, alleen maar afgewezen. Zo leren we nooit van elkaar.
Waarom, tja. Je begeeft je naar het grensvlak tussen geloof en wetenschap, een gebied waar propagandisten verwoede controverses uitvechten. Ook op dit forum zijn we al een tijdje getuige van een hoop gekrakeel en tumult van wapengekletter zodra dit soort onderwerpen aan bod komen.
Ik zal eens proberen een rustig beschouwend gesprek te houden, zelfs temidden van de herrie die wel niet zal verstommen, tenminste als ik mijn pappenheimers een beetje ken. :geek:

Wetenschap en geloof zijn van verschillende aard, maar wel binnen 1 mens te verenigen. Je kan het vergelijken met een andere pet opzetten, of een andere bril. Wetenschap is in de aard van de zaak onzeker, een theorie kan altijd omvergeworpen worden. Die mogelijkheid zit intrinsiek in het wetenschappelijke denken. Geloof is zo zeker als de grond waarop je staat. Bij sommige mensen vallen geloof en wetenschap samen, dan heb je een wetenschapsgeloof. Bij skeptische atheisten kom je bijvoorbeeld wel de overtuiging tegen dat alles rationeel verklaarbaar is. Zelfs als de verklaring van een verschijnsel bij de huidige stand van wetenschap niet te geven is, geloven ze dat zo'n verklaring wel bestaat. Ze is alleen nog niet ontdekt.

Zelf geloof ik niet op die manier in wetenschap, de verklaringen die je met de methode verkrijgt zijn waardevol, maar de strikt logisch rationele benadering zal hoe dan ook altijd eenzijdig blijven.

Iets anders. Wat betreft het bijbelse ontstaansverhaal, daar heeft Nico ter Linden in zijn boek 'Het verhaal gaat' boeiend over geschreven. Ken je dat boek?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
JW88

Bericht door JW88 »

Allie schreef:
Ik kan veel hebben heh, maar ik word hier werkelijk zo verschrikkelijk moe van.....

Waarom kunnen gelovigen dit niet snappen? Praat ik Chinees of zo? Hebben ze last van selectieve blindheid?

Nog maar weer eens dan en nu hopelijk voor de laatste keer...

Het feit dat Stalin (of al die anderen waar iedereen het steeds over heeft) atheïst waren (waar volgens mij ook nog genoeg discussie over is maar goed), is totaal maar dan ook totaal niet relevant m.b.t. de gruwelijk daden die ze hebben verricht, het is net zo relevant als dat ze bv allemaal rechtshandig waren of allemaal kleren droegen, of allemaal cola dronken...... Waarom snappen gelovigen dit niet? Atheïsme is in feite niks het is niet meer dan een benaming die gelovigen aan ongelovigen hebben gegeven, atheïsme kan niks inspireren of ondersteunen omdat het niks is. Religie daarentegen kan dat wel degelijk, er worden genoeg gruwelijke daden gepleegd waarbij de motivatie of inspiratie uit religie word gehaald, dat is nou het hele verschil!

Kom nu op aub, zo moeilijk is dit echt niet te begrijpen, als je dit kan begrijpen, dat wil je het gewoon niet begrijpen...
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

vrolijke schreef:
Allie schreef:
vrolijke schreef:

Het "gedachtegoed atheïsme" is een fantoom. Het bestaat niet. Het is een "afwezigheid" van een ideologie.
Het kan samengaan met de een of ander ideologie. Maar is er niet de kern van. Net zoals liberaliteit er samen mee kan gaan. Niet elke liberale is een atheïst.
Het probleem is dat atheïsme over het algemeen wordt gezien als het tegengestelde van theïsme.
Een begrip dat gebruikt wordt om toch een aanduiding te te geven voor datgene dat buiten het gekende ligt, kunnen wij geen uitspraak over doen.
Niet dat het wél, maar ook niet dat het niét bestaat.
In veel gevallen leidt dat a-theïsme tot anti-theïsme.
Hetgeen uiteraard onzin is want als men anti iets is dan geeft men het realiteit.
Ook al is het een realiteit waarvan men zelf zegt dat die niet bestaat.
In de praktijk zal men dus noodgedwongen een godsbeeld hebben, en dat vervolgens verwerpen (en merkwaardigerwijs is dat doorgaans een zeer primitief godsbeeld).
Daarom zal ik mijzelf nooit een atheïst noemen, evenmin als ik mijzelf een theïst noem.

De ideologie van waaruit een mens handelt wordt gevormd en beïnvloed door diverse factoren.
In deze is het dus de vraag of en zo ja hoe het handelen van mensen die religieus of atheïst zijn positief of negatief hierdoor beïnvloed worden.
Deze vraag gaan we hier echter niet beantwoorden, want dan krijgen we het traditionele ik ben beter dan jij geruzie tussen religieuzen en atheïsten.
En dat is hier op zijn minst off topic.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Aanwijzig Tin: Er ontbreekt mij de tijd om alle berichten van de afgelopen dagen door te nemen. Ik weet wel dat hier en daar weer zeer kort door de bocht gereageerd is. Vaak het bekende pot en ketel geval. DOE HET NIET. Het is alleen maar slecht voor de sfeer, en dus voor dit forum!
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Allie

Bericht door Allie »

Natuurlijk gaan geloof en wetenschap niet samen, ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen zeggen.... geloof baseert zich op aannames, wetenschap op onderzoek en feiten....geloof baseert zich op hoop, wetenschap rationaliteit en logica....[/quote]

Wetenschap(moderne westerse) is ontstaan uit het christelijke geloof. Er zijn heel veel christelijke wetenschappers. Mmm... Of jij hebt het verkeerd, of al die christelijke wetenschappers liegen tegen zichzelf. Ik weet het antwoord al.
Allie

Bericht door Allie »

JW88 schreef:
Allie schreef:
Ik kan veel hebben heh, maar ik word hier werkelijk zo verschrikkelijk moe van.....

Waarom kunnen gelovigen dit niet snappen? Praat ik Chinees of zo? Hebben ze last van selectieve blindheid?

Het feit dat Stalin (of al die anderen waar iedereen het steeds over heeft) atheïst waren (waar volgens mij ook nog genoeg discussie over is maar goed), is totaal maar dan ook totaal niet relevant m.b.t. de gruwelijk daden die ze hebben verricht, het is net zo relevant als dat ze bv allemaal rechtshandig waren of allemaal kleren droegen, of allemaal cola dronken...... Waarom snappen gelovigen dit niet? Atheïsme is in feite niks het is niet meer dan een benaming die gelovigen aan ongelovigen hebben gegeven, atheïsme kan niks inspireren of ondersteunen omdat het niks is. Religie daarentegen kan dat wel degelijk, er worden genoeg gruwelijke daden gepleegd waarbij de motivatie of inspiratie uit religie word gehaald, dat is nou het hele verschil!

Kom nu op aub, zo moeilijk is dit echt niet te begrijpen, als je dit kan begrijpen, dat wil je het gewoon niet begrijpen...
Als je ogen zo dicht zitten, heeft het geen zin om het uit te leggen. Ze hadden ook allemaal een neus. Maar die neus haatte niet alle religieuze mensen. Dat was hun atheisme. Begrijp je me nu of niet? En word aub niet boos, maar je maakt vergelijkingen die van geen kant kloppen.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

vrolijke schreef:
Allie schreef:
vrolijke schreef:

Alle jantjes, u wou toch niet beweren dat sommigen het niet begrijpen? :shock:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
JW88

Bericht door JW88 »

Allie schreef:Natuurlijk gaan geloof en wetenschap niet samen, ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen zeggen.... geloof baseert zich op aannames, wetenschap op onderzoek en feiten....geloof baseert zich op hoop, wetenschap rationaliteit en logica....
Wetenschap(moderne westerse) is ontstaan uit het christelijke geloof. Er zijn heel veel christelijke wetenschappers. Mmm... Of jij hebt het verkeerd, of al die christelijke wetenschappers liegen tegen zichzelf. Ik weet het antwoord al.[/quote]

Christelijke wetenschappers zijn totaal niet serieus te nemen, aangezien de schepping bv niet wetenschappelijk te verklaren is.
JW88

Bericht door JW88 »

Allie schreef:
JW88 schreef:
Allie schreef:

Als je ogen zo dicht zitten, heeft het geen zin om het uit te leggen. Ze hadden ook allemaal een neus. Maar die neus haatte niet alle religieuze mensen. Dat was hun atheisme. Begrijp je me nu of niet? En word aub niet boos, maar je maakt vergelijkingen die van geen kant kloppen.
Ja sorry maar je wil het gewoon niet snappen.... Ik weet echt niet hoe ik het nog anders uit moet leggen.
callista

Bericht door callista »

JW88 schreef: Ja sorry maar je wil het gewoon niet snappen.... Ik weet echt niet hoe ik het nog anders uit moet leggen.
Juist.
Het heeft geen zin verder kennelijk....dus let it be...
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef: :clown:
Op die non-sense ga ik echt niet verder in. :lol: OMG
Diegenen die het woord evolutionisten bezigen zijn al niet serieus te nemen.
Die geven te kennen er geen bal van te snappen.
Tja, het is heel gebruikelijk om veronderstellingen als feiten te presenteren, als dat het beste uitkomt met de eigen ideeën.
Anderzijds worden feiten als veronderstellingen geponeerd, als het niet in het eigen straatje past.

Het e.e.a. is heel wetenschappelijk.

Wel, als Snip snapt wat Snap snapt en Snap snapt wat Snip snapt, hebben we een leuke theatershow.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
callista schreef: :clown:
Op die non-sense ga ik echt niet verder in. :lol: OMG
Diegenen die het woord evolutionisten bezigen zijn al niet serieus te nemen.
Die geven te kennen er geen bal van te snappen.
Tja, het is heel gebruikelijk om veronderstellingen als feiten te presenteren, als dat het beste uitkomt met de eigen ideeën.
Anderzijds worden feiten als veronderstellingen geponeerd, als het niet in het eigen straatje past.

Het e.e.a. is heel wetenschappelijk.

Wel, als Snip snapt wat Snap snapt en Snap snapt wat Snip snapt, hebben we een leuke theatershow.
Het is hier LB.
Hier wordt toch wat meer intelligentie verwacht en die gebruiken en toepassen als het zelf nadenken ipv. de bekende drogredeneringen en ontkenningen
Maar ergens heb je wel gelijk, dat velen feiten als veronderstellingen poneren omdat het niet in het eigen straatje past.
Laatst gewijzigd door callista op 17 jan 2016, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpha

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef:
Alpha schreef:
ZENODotus schreef:Verschillende encyclopedies op het gebied van oorlogsvoering stellen dat de overgrote meerderheid van geweld en slachtoffers te wijten is aan atheïstische en communistische regimes, maar zo'n 6 % is het gevolg van religie.
??? Mogelijk.

De afgelopen eeuw waren godsdienstoorlogen toch in de meerderheid, lijkt mij.

Wiki: de 2e wereldoorlog 72 miljoen doden, waarvan 25 miljoen militairen, die in naam van God zijn gedood.
WO II een godsdienstoorlog noemen, haal je dat uit de wachttoren?
Nee, gewoon geschiedenis.

Op de koppel van Duitse militairen stond: "Gott sei mit Uns".
Hitler maakte graag gebruik van Bijbelse symbolen.
Aan beide kanten zegenden de geestelijke de wapens.

Er is een fotoreportage te vinden, die gebruik maakt van originele foto's, die het religieuze karakter van de Duitse oorlogsvoering toont.
http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
Most wars are justified on religious grounds
.
Alpha

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef:Legaal zijn er drie (dacht ik) hoofdstukken online van het boek te vinden, dus veel heb je er in ieder geval dan niet van gelezen... Kende je hem dan persoonlijk dat hij zo dominant was, voor zover ik heb kende namelijk was hij absoluut het tegenovergestelde van dominant, ik heb eerder het idee dat je hier aan karaktermoord wenst te doen omdat hij het niet met jou eens is, een zielige manier om met mensen om te gaan.
Verder moet het zijn: "was hij boos over" Raymond is in 2010 gestorven.

Verder is de CD-ROM (sinds 2015 trouwens een DVD-ROM) heel gemakkelijk te gebruiken om je voorgekauwde antwoorden te produceren.
Op basis van zijn uitspraken en de intentie van de leiding kennende, kom ik tot die conclusie.

Het is bij uitgeslotenen niet ongebruikelijk het genootschap de schuld te geven van eigen falen.
Dat is best zielig.

Wanneer je voor het eerst naar school gaat, wordt eerst het alfabet voorgekauwd, vervolgens wordt je wijsgemaakt dat 1+1= TWEE.
Schandalig om zo kleine kinderen te indoctrineren.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
ZENODotus schreef:
Alpha schreef:
ZENODotus schreef:Verschillende encyclopedies op het gebied van oorlogsvoering stellen dat de overgrote meerderheid van geweld en slachtoffers te wijten is aan atheïstische en communistische regimes, maar zo'n 6 % is het gevolg van religie.
??? Mogelijk.

De afgelopen eeuw waren godsdienstoorlogen toch in de meerderheid, lijkt mij.

Wiki: de 2e wereldoorlog 72 miljoen doden, waarvan 25 miljoen militairen, die in naam van God zijn gedood.
WO II een godsdienstoorlog noemen, haal je dat uit de wachttoren?
Nee, gewoon geschiedenis.

Op de koppel van Duitse militairen stond: "Gott sei mit Uns".
Hitler maakte graag gebruik van Bijbelse symbolen.
Aan beide kanten zegenden de geestelijke de wapens.

Er is een fotoreportage te vinden, die gebruik maakt van originele foto's, die het religieuze karakter van de Duitse oorlogsvoering toont.
http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
Most wars are justified on religious grounds
.
Hier ben ik het voor de verandering met je eens.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:Het is hier LB.
Hier wordt toch wat meer intelligentie verwacht en die gebruiken en toepassen als het zelf nadenken ipv. de bekende drogredeneringen en ontkenningen
Maar ergens heb je wel gelijk, dat velen feiten als veronderstellingen poneren omdat het niet in het eigen straatje past.
Wat leuk is dat de Bijbel al aangeeft dat voor intelligentsia de Bijbel een gesloten boek is en dat juist kinderen het wel verstaan.

Wat de wetenschap betreft: Deze gaat vaak uit van veronderstellingen en men haat tan proefondervindelijk vaststellen of de veronderstelling waar te maken is.

Je krijgt dan met wetenschappelijke fenomenen te maken.

Men onderzoekt en kijkt wat de resultaten zijn van dat onderzoek.
Resultaten die niet overeenkomen met de verwachting, worden gebruikelijk niet meegenomen.

Een ander fenomeen is, wanneer een wetenschapper een veronderstelling poneert, die tegen de algemene visie op dat moment is, de meerderheid zich tegen die wetenschapper keert.