De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef: De ET is een realiteit, daarvan heb ik het bewijs eigenhandig mogen ontvangen bij wijze van een openbaring. Het voert te ver om dat hier helemaal uiteen te zetten, dus wie meer wil weten klik hierrrrrrrr.
Hallo Piebe,

Aliens zijn net als reuzen, dwergen, trollen vooreerst sprookjesfiguren. Er is totaal niets wat in de realiteit wijst op hun bestaan. Mochten er evenwei al of niet intellignte aliens bestaan, dan is dat een mooie test voor de juistheid van de ET. Ofwel God Zelve heeft de aliien als kosmos bewoner direct geschapen en zag dat het goed was, of de natuurwetten leveren de mogelijkheden voor biologisch leven waar mogelijk in het heelal. Mochten er intelligente aliens bestaan, die ook zoals mensen onvolkomen zijn, is het een interessante theologische discussie of Jezus ook voor hun "' heil "' aan het aardse kruis gestorven is.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef:Mochten er intelligente aliens bestaan, die ook zoals mensen onvolkomen zijn, is het een interessante theologische discussie of Jezus ook voor hun "' heil "' aan het aardse kruis gestorven is.
En dan kan meteen de vraag positief beantwoordt worden dat een serieus onderwerp als theologie waarover menigeen elkaar de tent en zelfs tempel heeft uitgewerkt ook komisch kan zijn.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

coby schreef:
Galenus schreef:
Anja schreef:...... Maar er zijn ook mensen die zijn werk kennen maar tot wie de diepgang van dat eenvoudige boekje nooit echt is doorgedrongen. Ook dat komt voor.
Bedenk Anja, Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. (Matth. 5:3)
Yup, Hij heeft het dwaze uitverkoren om het wijze te beschamen. Dus wees niet zo dom, hang je verstand aan de kapstok en luister naar mij LOL.

26Ziet slechts, broeders, wat gij waart, toen gij geroepen werdt: niet vele wijzen naar het vlees, niet vele invloedrijken, niet vele aanzienlijken.

Mijn pa is slim. Eerst stak ie jaren de draak met mijn domme moeder en haar evenzo domme geloof, maar na jaren is ie er toch van teruggekomen en het was ook handig toen ie bijna dood was en moe ff voor 'm bad.
Zo is dat. De zg. intelligentia. Oh oh oh wat zijn ze intelligent. Nou nou, poeh poeh. Tsjonge tsjonge. Het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen. Voor de joden een struikelblok en voor de Grieken een dwaasheid. ( 1 Kor.1:18-31)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Galenus

Bericht door Galenus »

Mijn punt was Anja dat jij je tot de verstandigen rekende voor wie jouw God juist e.e. a verborgen houdt maar dat kwartje is bij jou niet gevallen gezien je laatste reactie.
Anja (oud account)

Galenus schreef:Mijn punt was Anja dat jij je tot de verstandigen rekende voor wie jouw God juist e.e. a verborgen houdt maar dat kwartje is bij jou niet gevallen gezien je laatste reactie.
Je kwartjes vallen zo door het mandje weer naar buiten Galenus. :lol: Niet bij iedereen neem ik de moeite hun projecties expliciet terug te leggen. Vaker niet dan wel zelfs. Daar ben ik erg selectief in.
Solo Christo

Piebe Paulusma

Anja schreef:
Galenus schreef:Mijn punt was Anja dat jij je tot de verstandigen rekende voor wie jouw God juist e.e. a verborgen houdt maar dat kwartje is bij jou niet gevallen gezien je laatste reactie.
Je kwartjes vallen zo door het mandje weer naar buiten Galenus. :lol: Niet bij iedereen neem ik de moeite hun projecties expliciet terug te leggen. Vaker niet dan wel zelfs. Daar ben ik erg selectief in.
O wat spijtig dat je niet altijd je l.o.i. cursus psychologie op ons loslaat! Eeuwig zonde! :) :lol:
callista

Bericht door callista »

Zeker weten..
Hoe moeten we nu ooit een goed beeld van onszelf verkrijgen? :o :(
Piebe Paulusma

callista schreef:Zeker weten..
Hoe moeten we nu ooit een goed beeld van onszelf verkrijgen? :o :(
Ga jij maar even aan zelfstudie doen (dat is voor mij een gepasseerd station) want je begrijpt zelf niet wat je zegt (ik uiteraard begrijp dat wel!). :clown:
callista

Bericht door callista »

Ahahaa..jij gaat dus die rol alvast overnemen..... :)
Ja, iemand moet het doen..... :flower1:
Chapeau!!

Zou ik toch soms misschien teveel met projectie bezig zijn denk je? :?
Piebe Paulusma

callista schreef:Ahahaa..jij gaat dus die rol alvast overnemen..... :)
Ja, iemand moet het doen..... :flower1:
Chapeau!!

Zou ik toch soms misschien teveel met projectie bezig zijn denk je? :?
Ja, je projecteert je eigen onvolkomenheden op mij! :naughty:

Tijd voor jou om de beginselen door te nemen! :roll:
callista

Bericht door callista »

:oops:
Ik ga onmiddellijk aan het werk.....ik was mij niet bewust dat het zo erg was, maar je hebt mij de ogen geopend... :geek:
Piebe Paulusma

callista schreef::oops:
Ik ga onmiddellijk aan het werk.....ik was mij niet bewust dat het zo erg was, maar je hebt mij de ogen geopend... :geek:
Mooizo! :flower1:
peda

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef:
Belangrijk is voortdurend bezig te zijn met zelf educatie. Het brengt de waarheid geen fluit dichterbij, maar het voelt gewoon goed aan in het leven. En daar draait het om, plezier hebben in het leven. en tevreden zijn met het leven. Klagers zijn er genoeg :!: :!:
coby

Bericht door coby »

peda schreef:
Piebe Paulusma schreef:
Belangrijk is voortdurend bezig te zijn met zelf educatie. Het brengt de waarheid geen fluit dichterbij, maar het voelt gewoon goed aan in het leven. En daar draait het om, plezier hebben in het leven. en tevreden zijn met het leven. Klagers zijn er genoeg :!: :!:
https://m.youtube.com/watch?v=NQ15n6Jzg7E
Piebe Paulusma

coby schreef:
peda schreef:
Piebe Paulusma schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=NQ15n6Jzg7E
Die blijft goed! :lol:
Anja (oud account)

peda schreef:
Piebe Paulusma schreef: De ET is een realiteit, daarvan heb ik het bewijs eigenhandig mogen ontvangen bij wijze van een openbaring. Het voert te ver om dat hier helemaal uiteen te zetten, dus wie meer wil weten klik hierrrrrrrr.
Hallo Piebe,

Aliens zijn net als reuzen, dwergen, trollen vooreerst sprookjesfiguren. Er is totaal niets wat in de realiteit wijst op hun bestaan.
Dat hangt er maar net vanaf vanuit welk perspectief. Voor David en Goliath bestaan reuzen en dwergen. ;) En dwergbouw bestaat bovendien https://dsocdn.akamaized.net/Assets/Ima ... ergen3.jpg
peda schreef:Mochten er evenwei al of niet intellignte aliens bestaan, dan is dat een mooie test voor de juistheid van de ET. Ofwel God Zelve heeft de aliien als kosmos bewoner direct geschapen en zag dat het goed was, of de natuurwetten leveren de mogelijkheden voor biologisch leven waar mogelijk in het heelal. Mochten er intelligente aliens bestaan, die ook zoals mensen onvolkomen zijn, is het een interessante theologische discussie of Jezus ook voor hun "' heil "' aan het aardse kruis gestorven is.
Naar mijn bevinding is de Bijbel daar glashelder in. Antwoord:ja. Wij zullen het glorierijke Evangelie ook brengen aan de "hemelingen", staat opgetekend in de Heilige Schrift. (Tekstplaats weet ik even niet meer uit mijn hoofd, zal ik nog opzoeken, maar ik moet zo weg, dus later vandaag).

Een andere tekst staat in Efeze 2
Ef. 2: 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad,
5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden -,
6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus,
7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Dat er hier op aarde geëvangeliseerd wordt is al erg genoeg en dan ook nog aan de "hemelingen"? :shock: 8-)
Nog wel veel werk aan de winkel dan......christenen zijn er maar druk mee....met hun belangrijke taak... :clown:
Anja (oud account)

callista schreef:Dat er hier op aarde geëvangeliseerd wordt is al erg genoeg en dan ook nog aan de "hemelingen"? :shock: 8-)
Nog wel veel werk aan de winkel dan......christenen zijn er maar druk mee....met hun belangrijke taak... :clown:
Er zal vast voorlopig nog wel ergens een woongebied over blijven waar men het glorierijke Evangelie niet hoeft aan te zien en aan te horen.

Oh, je hebt je smileys toch maar aangepast. Verstandig. :)
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 25 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Dat mag ik van ganser harte hopen
Anja (oud account)

Ben er nu vandoor, dus geniet ervan. :lol:

Lekker dansen. Doei.
Solo Christo

Galenus

Bericht door Galenus »

Anja schreef:.....
Er zal vast voorlopig nog wel ergens een woongebied over blijven waar men het glorierijke Evangelie niet hoeft aan te zien en aan te horen.
Het blijft bij het aanhoren van toekomstverwachtingen die zijn gebaseerd op dromen van mensen ver voor jou. Tot nu toe heeft religie niets goeds gebracht, of het ooit wat goeds zal brengen is de vraag en of er na de dood wat is weet al helemaal niemand met zekerheid. Weinig of geen argumenten om anderen daarmee over te halen.
coby

Bericht door coby »

peda schreef:
Hallo Piebe,

Aliens zijn net als reuzen, dwergen, trollen vooreerst sprookjesfiguren. Er is totaal niets wat in de realiteit wijst op hun bestaan.
Trollen zijn echt.
Ik had een keer gedroomd van een trol. Ik gaf 'm een hamburger in die droom, want hij had honger. Het 'don't feed the trolls' was aan mij niet besteed.
Ik vond die trollen altijd het lolligst op die grote fora.

http://s2.quickmeme.com/img/73/734837ba ... 9966e4.jpg
Piebe Paulusma

coby schreef:
peda schreef:
Hallo Piebe,

Trollen zijn echt.
Ik had een keer gedroomd van een trol. Ik gaf 'm een hamburger in die droom, want hij had honger. Het 'don't feed the trolls' was aan mij niet besteed.
Ik vond die trollen altijd het lolligst op die grote fora.

http://s2.quickmeme.com/img/73/734837ba ... 9966e4.jpg
Laat me jou dan eens lekker trollen, het is was aan mij niet besteedt. :mrgreen:
peda

Bericht door peda »

Anja schreef:
peda schreef:Mochten er evenwei al of niet intellignte aliens bestaan, dan is dat een mooie test voor de juistheid van de ET. Ofwel God Zelve heeft de aliien als kosmos bewoner direct geschapen en zag dat het goed was, of de natuurwetten leveren de mogelijkheden voor biologisch leven waar mogelijk in het heelal. Mochten er intelligente aliens bestaan, die ook zoals mensen onvolkomen zijn, is het een interessante theologische discussie of Jezus ook voor hun "' heil "' aan het aardse kruis gestorven is.
Naar mijn bevinding is de Bijbel daar glashelder in. Antwoord:ja. Wij zullen het glorierijke Evangelie ook brengen aan de "hemelingen", staat opgetekend in de Heilige Schrift. (Tekstplaats weet ik even niet meer uit mijn hoofd, zal ik nog opzoeken, maar ik moet zo weg, dus later vandaag).
Hallo Anja,

Ik heb daar ooit eens een verhandeling over gelezen. Mij is bijgebleven dat het offer van Jezus een kosmische betekenis heeft gehad, dus niet alleen voor de oplossing van het lokale aardse probleem van de verwijdering met God. In die zin wordt theologisch de claim van de christelijke God tot kosmische schaal doorgetrokken. Wanneer de aardelingen de enige intelligente bewoners van deze immens grote kosmos zijn, kan ik die gedachte wel volgen. Mocht er in de kosmos op andere plaatsen eveneens intelligent leven bestaan, dan vindt mogelijkerwijze bijbelherziening plaats. Afwachten!!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jullie denken dat wezens openstaan voor het evangelie. Of ze hebben zelf al een geloof of ze gaan heel hard lachen.

Kijk maar eens hoe iemand zonder voorkennis op het geloof reageert. En het is nog spannend gemaakt ook:
https://www.youtube.com/watch?v=IkDYXRHjq8A
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.