peda schreef:coby schreef:peda schreef:Bonjour schreef:Jullie denken dat wezens openstaan voor het evangelie. Of ze hebben zelf al een geloof of ze gaan heel hard lachen.
Kijk maar eens hoe iemand zonder voorkennis op het geloof reageert. En het is nog spannend gemaakt ook:
https://www.youtube.com/watch?v=IkDYXRHjq8A
Het is een theologische vraag. Heeft het offer door Jezus gebracht, uitsluitend aardse betekenis of werd een drama op kosmische schaal gerepareerd. Over zulke gedachten kun je wellicht hard lachen, maar een theologisch goed doordacht antwoord geef je daarmede niet. Zelf geloof ik ook niet in op de bijbel gebaseerde claims, maar dat was ook niet mijn insteek. Overigens zijn er ook goede a-theistische theologen, dus een stevig theologisch thema af en toe inbrengen in een a-theistisch topic, kan ook balsem voor de hersenen zijn. Theologie bedrijf je puur door gebruik van de hersenen; God "' innerlijk aanvoelen"' is daar secundair.
Uitsluitend aards. Adam is gemaakt van het stof der aarde. Jezus kreeg net zo'n lichaam om de aardbewoners te redden. Hij nam de zonden der wereld weg, niet van aliens.
Hallo Coby,
Ik deel theologisch jouw mening. De bijbel beschrijft de relatie tussen God en aardbewoner en spreekt nergens over grote kosmische intelligente netwerken. Jezus repareerde voor de aardbewoners de verwijdering tussen hen en God. Mochten er eventueel aliens bestaan, dan is het theologisch aan God om zijn al of niet relatie/verlossing met hen een eigen gestalte/invulling te geven.
Persoonlijk sluit ik niet uit dat het Kruisoffer een meerdimensionaal gebeuren was en tegelijkertijd op meerdere plekken in tegelijk in het universum kan zijn gebeurd, allemaal voltrokken aan Eén Zoon, De Zoon.
Wat betreft buitenaards leven ben ik van mening dat er zoveel empirische aanwijzingen voor zijn, dat ik het eerder wel dan niet aannemelijk vind dat dat gewoon bestaat. Het is ook al een aantal keren door regeringsleiders gezegd en ik heb de bewijzen van dit laatste al vaker getoond. Wie dan wat die regeringsleiders hebben gezegd, hardop, bijvoorbeeld in het Europees Parlement, voor een leugen aanziet, die gelooft dan dus ZELF in een "complottheorie" (waar de observeerders en aantoners van deze uitgebreide uitspraken altijd van beschuldigd worden) waarbij wij zouden worden voorgelogen....
Daar komt nog bij dat in vrijwel alle zeer oude culturen en schriften bekend is dat er buitenaards leven is en dat die ook op aarde zijn geweest. Allemaal dombo's, psychoten, fantasten dan? Inclusief het Europees Parlement?
Dan nog iets anders, dat hier wel op aansluit: in de topic "het is weer zo ver" noemde ik het feit dat er vorige week voor het eerst in de geschiedenis Amerikaanse legervliegtuigen in Israël zijn gestationeerd. Daarop staat de Amerikaanse Zeearend, oftewel de Adelaar. In Openbaring 12 wordt ons beschreven dat Israel (de vrouw) vleugen wordt gegeven als van een arend. Visioenen worden voor zover mogelijk altijd gegeven in een beeldtaal die voor die persoon of zijn directe omgeving het meest begrijpelijk is. Vliegtuigen kende men nog niet. Adelaars kende men wel en die staan dan nu ook nog op de vleugels van de Amerikaanse legervliegtuigen. Als je echter naar Ezechiël gaat kijken zie je hoe het uitpakt als er geen beeld voorhanden is. Wat daar beschreven wordt, is een stuk minder eenduidig. Wat de een ziet als een beschrijving van een ufo, ziet de ander als een beeld van de merkawah, oftewel het in een oogwenk veranderde lichaam van een mens. Toen Jezus echter ten hemel voer was dat niet met herrie , geraas en vuur,
maar gewoon "met de wolken" oftewel een verdwijning in een andere Dimensie....
Last but not least: Nasa heeft laatst diverse soorten bacteriën waaronder ook resistente soorten in de stratosfeee loslaten in balonnen. Dit deden ze omdat gebleken is dat bacteriën in en/of aan de cabine van hun ruimtevoertuig buitenaardse reizen blijken te overleven, en ze willen de planeet Mars niet besmetten. Als er geen leven op een planet mogelijk zou zijn, dan hoeft men ook niet bang te zijn dat men een planeet besmet met de eigen bacteriën, want dan zouden die niet kunnen overleven. In 2022 willen ze met bemande ruimtevaartuigen naar Mars toe reizen en vanaf 2024 wil men Mars gaan koloniseren
met 100 mensen per twee jaar. De reis duurt zes tot negen maanden en kost 200.000 dollar.
Er is een grote hoeveelheid Methaangas op Mars en die komt niet van vulkanen want die zijn daar niet aangetroffen. Methaangas komt van rotting van organismen. Men gaat ervan uit dat de aanwezigheid van levende organismen de oorzaak is van het Methaangas. En.....je snapt het al, het gaat natuurlijk weer om geld. Methaangas......exploitatie.