atheïsme

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 15:21
Tiberius Claudius schreef: 03 aug 2023, 14:03
Gaan we op de man spelen???

Wijs is iets anders dan kennis hebben van de natuurwetenschappen.
Een Wijs iemand waagt zich niet op een gebied waar hij niets van weet dus......
Iedereen kan zich inlezen in een bepaald onderwerp en op die manier een mening vormen.
Het is ook goed een mening te hebben (die je natuurlijk al of niet kan bijstellen). Daarom zie ik niets in het agnosticisme. “Iemand die geen mening heeft, is geen mens”, zie oud-scheidsrechter Leo Horn. De ouderen onder ons kennen hem nog wel.
Ik krijg de indruk dat voor jou wetenschappers halfgoden zijn. Ook wetenschappers kunnen onzin uitkramen. Ook wetenschappers dienen kritisch bevraagd te worden. Vooral als je leest over het Wuhan-virus. Nu is duidelijk geworden dat het virus wel degelijk uit het lab komt. Die waarheid is steeds ontkend door wetenschappers en werd afgedaan als een complottheorie. We zijn steeds voorgelogen.
https://www.maurice.nl/2023/07/22/journ ... pers-zijn/
Tja als je denkt dat een voetballer mer verstand van wetenschap heeft dan de wetenschappers zelf dan houdt het natuurlijk op.

PS.
Ik houd me niet bezig met complot verhalen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Bonjour
Moderator
Berichten: 7789
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Bonjour »

Haha, ik ken iemand die zich inleest en dan meent kennis te hebben van statistiek. Wanneer je echter een sommetje vraagt, blijkt dat inlezen niet voldoende is.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Bonjour schreef: 03 aug 2023, 16:23 Haha, ik ken iemand die zich inleest en dan meent kennis te hebben van statistiek. Wanneer je echter een sommetje vraagt, blijkt dat inlezen niet voldoende is.
Dat is helaas maar al te waar.
Men beheerst dan wel wat termen (zie je vaak bij politici) maar daar houdt het dan ook op.
Ze combineren dat echter vaak met een vlotte babbel en dan lijkt het voor niet ingelezenen heel wat.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Bonjour schreef: 03 aug 2023, 16:23 Haha, ik ken iemand die zich inleest en dan meent kennis te hebben van statistiek. Wanneer je echter een sommetje vraagt, blijkt dat inlezen niet voldoende is.
Ik ken ook iemand die meent verstand te hebben van kansberekening, maar een hoop onzin uitkraamt.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 17:23
Bonjour schreef: 03 aug 2023, 16:23 Haha, ik ken iemand die zich inleest en dan meent kennis te hebben van statistiek. Wanneer je echter een sommetje vraagt, blijkt dat inlezen niet voldoende is.
Ik ken ook iemand die meent verstand te hebben van kansberekening, maar een hoop onzin uitkraamt.
Kansen zijn een onderdeel van de statistiek.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 12:08
Mullog schreef: 02 aug 2023, 12:54 Ten aanzien van je eerste reactie, heb je al naar de film "Flash of Genius" gekeken?
Link werkt niet.
Nu wel.
Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 12:08 ...
Voor de rest wordt het weer allemaal herhaling van zetten. Ik verwijs daarom naar het eerste deel van deze reactie van mij. Daarin heb ik het allemaal wel zo'n beetje gezegd.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Tiberius Claudius schreef: 03 aug 2023, 17:32
Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 17:23
Ik ken ook iemand die meent verstand te hebben van kansberekening, maar een hoop onzin uitkraamt.
Kansen zijn een onderdeel van de statistiek.
Nee Tiberi, kansberekening is een hulpmiddel in de statistiek.
Kansberekening is onderdeel van de wiskunde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kansrekening
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 03 aug 2023, 17:46
Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 12:08 Link werkt niet.
Nu wel.
Indrukwekkend verhaal, maar ik begrijp niet waar je naar toe wil.

Mullog schreef:Voor de rest wordt het weer allemaal herhaling van zetten. Ik verwijs daarom naar het eerste deel van deze reactie van mij. Daarin heb ik het allemaal wel zo'n beetje gezegd.
Oké. Het is duidelijk dat we het in alles met elkaar oneens zijn. En nogmaals, ik heb absoluut niet buiten de context geciteerd. Dat verwijt heb je nooit waar kunnen maken. We hebben zinnige discussies gevoerd. Toch? Met Zolderworm en Bonjour heb ik direct ruzie als we het niet eens zijn, maar bij ons valt het alleszins mee. Houden zo.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 19:45
Mullog schreef: 03 aug 2023, 17:46
Nu wel.
Indrukwekkend verhaal, maar ik begrijp niet waar je naar toe wil.

Mullog schreef:Voor de rest wordt het weer allemaal herhaling van zetten. Ik verwijs daarom naar het eerste deel van deze reactie van mij. Daarin heb ik het allemaal wel zo'n beetje gezegd.
Oké. Het is duidelijk dat we het in alles met elkaar oneens zijn. En nogmaals, ik heb absoluut niet buiten de context geciteerd. Dat verwijt heb je nooit waar kunnen maken. We hebben zinnige discussies gevoerd. Toch? Met Zolderworm en Bonjour heb ik direct ruzie als we het niet eens zijn, maar bij ons valt het alleszins mee. Houden zo.
Mijn hoogverheven grootmoeder Alexandra Olga zei altijd geen ruzie zoeken de gebraden varkensoren worden zo opgediend door Vadja de bediende en ik zal ze uitdelen zelf nam ze altijd de kleinste; en Vadja ja die at in de keuken en hield de hond Kabor in de gaten want die luste ook wel een gebraden varkens oor.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 19:42
Tiberius Claudius schreef: 03 aug 2023, 17:32
Kansen zijn een onderdeel van de statistiek.
Nee Tiberi, kansberekening is een hulpmiddel in de statistiek.
Kansberekening is onderdeel van de wiskunde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kansrekening
Dat is niet mijn naam, je probeert met irriteren.

De gehele Inferentiële statistiek behoort tot de wiskunde.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 19:45
Mullog schreef: 03 aug 2023, 17:46
Nu wel.
Indrukwekkend verhaal, maar ik begrijp niet waar je naar toe wil.
Ik probeer duidelijk te maken dat herhaling een kenmerk van ontwerpen is. Omdat, eenmaal iets goed ontworpen, je aan hergebruik gaat doen, ofwel je niet iets anders gaat ontwerpen voor dezelfde functie. Dat naar aanleiding van
Inktvlam schreef: 12 mei 2023, 20:25 ...
Mullog schreef:Ubacteriële flagella, archebacteriële flagella en cilia gebruiken totaal verschillende ontwerpen voor dezelfde functie. Dat is te verwachten als ze afzonderlijk zijn geëvolueerd, maar het slaat nergens op als ze het werk van dezelfde ontwerper waren.
O, en waarom niet?

Inktvlam schreef: 03 aug 2023, 19:45
Mullog schreef:Voor de rest wordt het weer allemaal herhaling van zetten. Ik verwijs daarom naar het eerste deel van deze reactie van mij. Daarin heb ik het allemaal wel zo'n beetje gezegd.
Oké. Het is duidelijk dat we het in alles met elkaar oneens zijn. En nogmaals, ik heb absoluut niet buiten de context geciteerd. Dat verwijt heb je nooit waar kunnen maken. We hebben zinnige discussies gevoerd. Toch? Met Zolderworm en Bonjour heb ik direct ruzie als we het niet eens zijn, maar bij ons valt het alleszins mee. Houden zo.
Een citaat dat niet in de discussie past is een citaat buiten de context van de discussie. Een citaat dat buiten de context waarin het gezegd of geschreven wordt geciteerd is een citaat dat buiten zijn context wordt geciteerd. Het eerste heb je niet gedaan, voor zover ik mij kan herinneren. Het tweede wel.

Of wij zinnige discussies voeren mogen anderen bepalen maar het is mij altijd een genoegen. En over een ding zijn we het eens, dat we het nogal oneens zijn met elkaar. Dus daar hebben we een raakvlak ;)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef:Ubacteriële flagella, archebacteriële flagella en cilia gebruiken totaal verschillende ontwerpen voor dezelfde functie. Dat is te verwachten als ze afzonderlijk zijn geëvolueerd, maar het slaat nergens op als ze het werk van dezelfde ontwerper waren.
Je kunt niet zo in algemeenheden over overeenkomsten en verschillen spreken. Volgens de evolutionist zijn de overeenkomsten van bepaalde constructies in organismen bewijs voor evolutie. Maar de verschillen blijkbaar ook, want de evolutionist beweert dan simpelweg dat die constructies geëvolueerd zijn. Zo kan je alles recht praten. Het gaat er bij mij niet in, dat het blinde niet-intelligente evolutieproces iets zinnigs zou kunnen doen met buitenboordmotoren, wat dat zijn flagellen in wezen.
Je kunt je indenken dat een ontwerper goede ideeën zal hergebruiken, maar dat hoeft natuurlijk niet als er ook andere mogelijkheden zijn. Maar zover ik kan beoordelen gaat het hier niet om de zelfde functie.

Wat is de ubacterie? Er zijn allerlei soorten bacteriën. De verschillen in flagellen hebben waarschijnlijk te maken met de functies die ze vervullen. Over de archaea (archaebacteriën) lees ik dat ze nogal verschillen met andere bacteriën. Onderling zijn er ook verschillen. En dat ze in diverse omgevingen voorkomen ook in plaatsen met zeer hoge temperaturen zoals in geisers. Verder staat er dat ze flagellen hebben die opmerkelijk verschillen in samenstelling en ontwikkeling van die van de flagellen van bacteriën, al is er een oppervlakkige gelijkenis.

Trilhaartjes (cilia – meervoud van cilium) zijn microscopisch kleine zweepachtige haren aan het oppervlak van sommige cellen. Als de cel op een vaste plek zit, duwen de trilhaartjes vloeistof langs het oppervlak van de cel. Je hebt bijvoorbeeld trilharen in je luchtwegen. Elke cel heeft er ongeveer tweehonderd, en ze bewegen synchroon heen en weer, met de bedoeling slijm weg te vegen in de richting van je keel, zodat je dat kunt inslikken of ophoesten. Op die manier verwijdert je lichaam vreemde deeltjes, die je zo en dan inademt.
Je ziet dat de schepper aan elk detail heeft gedacht.

Maar trilhaartjes hebben ook nog een andere functie: als de cel mobiel is, kunnen de trilharen door een vloeistof heen roeien. Zaadcellen bijvoorbeeld worden voortgedreven door roeiende trilharen.

Trilhaartjes (cilia) zijn bij heel veel functies betrokken. Het is niet hetzelfde als de bacteriële zweepstaart. In die trilhaartjes zijn diverse motortjes werkzaam. Om trilhaartjes te bouwen heb je een indrukwekkende onderdelenlijst nodig.
“Cilia hebben we nodig voor de correcte ontwikkeling en functie van specifieke weefsels en organen, zoals de hersenen, het hart, de nieren, de lever en de alvleesklier. Sensorische cilia stellen ons in staat de omgeving om ons heen te voelen; we zien bijvoorbeeld als gevolg van de verbindende cilia van fotoreceptoren in ons netvlies, we ruiken door de sensorische cilia ...”
If you can breathe, eat, smell, taste, hear, and walk, thank the intelligent designer of cilia that makes these pleasures possible.
Cilium and Intraflagellar Transport: More Irreducibly Complex than Ever
https://evolutionnews.org/2021/06/ciliu ... than-ever/

Mullog schreef:Film "Flash of Genius" uit 2008. En let dan vooral op het gebruik van hetzelfde ontwerp voor dezelfde functie.
Voor mij nog steeds duister waarom je dat erbij wil halen. Het gaat om de uitvinding van een auto-ruitenwisser met interval. Je kunt lezen dat daarna Citroën met een meer geavanceerde ruitenwisser met interval op de markt kwam. Dus toch een ander ontwerp.
https://en.wikipedia.org/wiki/Windscree ... ent_wipers
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mart »

Heeft iemand dit topic weer gekaapt om zijn Intelligent Design pseudowetenschap die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen, aan de man te brengen? Ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Mart schreef: 05 aug 2023, 15:11 Heeft iemand dit topic weer gekaapt om zijn Intelligent Design pseudowetenschap die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen, aan de man te brengen? Ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.
Daar lijkt het veel op.

ook is die niet aan het redeneren maar aan het getuigen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 05 aug 2023, 14:40
Mullog schreef:Ubacteriële flagella, archebacteriële flagella en cilia gebruiken totaal verschillende ontwerpen voor dezelfde functie. Dat is te verwachten als ze afzonderlijk zijn geëvolueerd, maar het slaat nergens op als ze het werk van dezelfde ontwerper waren.
Je kunt niet zo in algemeenheden over overeenkomsten en verschillen spreken. Volgens de evolutionist zijn de overeenkomsten van bepaalde constructies in organismen bewijs voor evolutie. ...
Natuurlijk kan dat wel. Wat je ziet is dat bijvoorbeeld ledematen allemaal dezelfde beperkingen hebben, de vleugels van vogels, voorpoten van olifanten en muizen en de vleugels van vleermuizen hebben allemaal dezelfde botstructuren (maar anders gevormde botten). Als twee flagella bij twee verschillende bacteriën volledig anders gevormd zijn dan is dat omdat ze op een verschillende manier geëvolueerd zijn. Zo is het oog van een octopus beter dan dat van een mens want het heeft geen blinde vlek. Dat zou er voor pleiten dat de octopus na de mens ontworpen is omdat de ontwerper van zijn fouten geleerd zou kunnen hebben. Maar genesis zegt anders.
Inktvlam schreef: 05 aug 2023, 14:40
Mullog schreef:Film "Flash of Genius" uit 2008. En let dan vooral op het gebruik van hetzelfde ontwerp voor dezelfde functie.
Voor mij nog steeds duister waarom je dat erbij wil halen. Het gaat om de uitvinding van een auto-ruitenwisser met interval. Je kunt lezen dat daarna Citroën met een meer geavanceerde ruitenwisser met interval op de markt kwam. Dus toch een ander ontwerp.
https://en.wikipedia.org/wiki/Windscree ... ent_wipers
Wat je mist is dat hergebruik van technologische ontwerpen breed gedaan wordt. Er lopen continue rechtszaken over (vermeende) patent en octrooi schendingen. Allemaal onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 05 aug 2023, 16:26 Wat je mist is dat hergebruik van technologische ontwerpen breed gedaan wordt. Er lopen continue rechtszaken over (vermeende) patent en octrooi schendingen. Allemaal onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht.
Tijgers/Leeuwen met sabeltanden zijn verschillende keren uitgestorven.
Toch ontwikkelden andere tijger/leeuwen soorten deze tanden opnieuw.

---------------------
Die laatste kende ik niet, die onthoud ik.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 05 aug 2023, 16:26
Inktvlam schreef: 05 aug 2023, 14:40 Je kunt niet zo in algemeenheden over overeenkomsten en verschillen spreken. Volgens de evolutionist zijn de overeenkomsten van bepaalde constructies in organismen bewijs voor evolutie. ...
Natuurlijk kan dat wel. Wat je ziet is dat bijvoorbeeld ledematen allemaal dezelfde beperkingen hebben, de vleugels van vogels, voorpoten van olifanten en muizen en de vleugels van vleermuizen hebben allemaal dezelfde botstructuren (maar anders gevormde botten). Als twee flagella bij twee verschillende bacteriën volledig anders gevormd zijn dan is dat omdat ze op een verschillende manier geëvolueerd zijn. Zo is het oog van een octopus beter dan dat van een mens want het heeft geen blinde vlek. Dat zou er voor pleiten dat de octopus na de mens ontworpen is omdat de ontwerper van zijn fouten geleerd zou kunnen hebben. Maar genesis zegt anders.
Hersenloze evolutie die met buitenboordmotoren aan de slag gaat. Dan komt het wel in orde. :( Jij brengt natuurlijk ook je auto ter reparatie bij de eerste de beste hersenloze mongool.

De ogen van de octopus lijken opmerkelijk veel op de mens. Maar hun hersenen lijken helemaal niet op die van ons.

Over de blinde vlek schreef bioloog Peter Borger ooit het volgende: Onder naturalistische filosofen staat het oog van gewervelden bekend als 'slecht ontworpen'. De retina zit verkeerd om gemonteerd . De zenuwbanen gaan dwars door de oogbol heen in plaats van erachter langs. Om contact met de hersenen te maken, bundelen de zenuwen zich tot een kabel die zich – nota bene – dwars door de retina heen wurmt! Door dit merkwaardige design ontstaat er een blinde vlek op de plaats waar de zenuwkabel door de retina heen wordt geleid. Maar ook een zenuwbedrading die in de oogbol uitkomt, verstrooit het licht naar alle kanten en veroorzaakt een troebel beeld op de retina. Kan zo'n 'slecht' ontwerp het product zijn van intelligent design? Jazeker. De zenuwen kunnen namelijk niet achterlangs. Dit vanwege het feit dat de bloedvaten achterlangs moeten om de superactieve, energieverslindende retinacellen van zuurstof te voorzien en de warmte af te voeren. De zenuwen moeten dus door de oogbol. Dat betekent echter wel dat er nieuwe type cel moet worden uitgevonden om het licht zonder verstrooiing op de retina te krijgen. Men heeft ontdekt dat de Müllercellen deze klus klaren. Ze hebben de vorm van een trechter zodat het licht gebundeld en onverstrooid naar de retina kan worden geleid. Vaak blijkt 'slecht ontwerp' achteraf het beste design als oplossing voor een bepaald biologisch of fysisch probleem. Het vergt extra biologische informatie om deze beste oplossing te verwezenlijken. In een wereld waar fysieke beperkingen gelden, is ontwerp altijd een kwestie van compromissen sluiten.

Hierbij een link naar het artikel: “Evolutionists: The Eye Is “Close to Perfect”.
Ook hier wordt melding gemaakt van de Müllercellen. De ogen van de octopus zijn niet beter dan die van ons. “In fact, human eyes may outperform the eyes of cephalopods, which have been held up as a smarter example of engineering design.”
https://evolutionnews.org/2022/04/evolu ... o-perfect/

Hierbij een artikel van Jonathan Wells. Ik vind zijn artikelen altijd wat minder. Ook met uitleg over de blinde vlek. Hij noemt de Müllercellen niet. Ook hij schrijft over onderzoek dat heeft uitgewezen dat de ogen van de octopus niet beter zijn dan die van ons.
https://evolutionnews.org/2023/05/is-th ... -design-2/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9178
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mart »

Oh nee, hij gaat rustig door dit topic te kapen met zijn Intelligent Design pseudowetenschap aan de man te brengen die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen. Nogmaals, ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.

Dit topic gaat over atheïsme.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Mart schreef: 05 aug 2023, 20:40 Oh nee, hij gaat rustig door dit topic te kapen met zijn Intelligent Design pseudowetenschap aan de man te brengen die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen. Nogmaals, ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.

Dit topic gaat over atheïsme.
Vandaag nog met een goede vriend die atheist is de Natuur in geweest,maar je heb gelijk deze draad gaat over het atheisme,een kleine zijweg vooruit maar dan weer terug waar het over gaat in deze draad.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 05 aug 2023, 20:27
Mullog schreef: 05 aug 2023, 16:26
Natuurlijk kan dat wel. Wat je ziet is dat bijvoorbeeld ledematen allemaal dezelfde beperkingen hebben, de vleugels van vogels, voorpoten van olifanten en muizen en de vleugels van vleermuizen hebben allemaal dezelfde botstructuren (maar anders gevormde botten). Als twee flagella bij twee verschillende bacteriën volledig anders gevormd zijn dan is dat omdat ze op een verschillende manier geëvolueerd zijn. Zo is het oog van een octopus beter dan dat van een mens want het heeft geen blinde vlek. Dat zou er voor pleiten dat de octopus na de mens ontworpen is omdat de ontwerper van zijn fouten geleerd zou kunnen hebben. Maar genesis zegt anders.
Hersenloze evolutie die met buitenboordmotoren aan de slag gaat. Dan komt het wel in orde. :( Jij brengt natuurlijk ook je auto ter reparatie bij de eerste de beste hersenloze mongool.
In mijn jonge jaren is me dat weleens overkomen. Goedkoop bleek duurkoop.

Het ontbreekt mij momenteel aan de tijd om alles wat je inbrengt weer te gaan lezen en me erin te verdiepen om een fatsoenlijke reactie te schrijven. Dus je zult het even zonder mij moeten doen.
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 05 aug 2023, 20:45
Inktvlam schreef: 05 aug 2023, 20:27
Hersenloze evolutie die met buitenboordmotoren aan de slag gaat. Dan komt het wel in orde. :( Jij brengt natuurlijk ook je auto ter reparatie bij de eerste de beste hersenloze mongool.
In mijn jonge jaren is me dat weleens overkomen. Goedkoop bleek duurkoop.

Het ontbreekt mij momenteel aan de tijd om alles wat je inbrengt weer te gaan lezen en me erin te verdiepen om een fatsoenlijke reactie te schrijven. Dus je zult het even zonder mij moeten doen.
Wie was dat nou hier op het forum die een auto kocht zonder motor er in...................Ik zelf doe alles op een step heerlijk bewegen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Mart schreef: 05 aug 2023, 20:40 Oh nee, hij gaat rustig door dit topic te kapen met zijn Intelligent Design pseudowetenschap aan de man te brengen die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen. Nogmaals, ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.

Dit topic gaat over atheïsme.
Het gaat pas over als we hem allemaal negeren.
Maar het is moeilijk om geen weerwoord te geven aan zijn baarlijke nonsens.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 11280
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 06 aug 2023, 08:22
Mart schreef: 05 aug 2023, 20:40 Oh nee, hij gaat rustig door dit topic te kapen met zijn Intelligent Design pseudowetenschap aan de man te brengen die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen. Nogmaals, ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.

Dit topic gaat over atheïsme.
Het gaat pas over als we hem allemaal negeren.
Maar het is moeilijk om geen weerwoord te geven aan zijn baarlijke nonsens.
Ben niet zo voor negeren zelfs helemaal niet zo ga j niet met elkaar om,en als je iets grote flauwe kul vindt lees je het toch niet.Maar deze draad gaat wel over het atheisme.
Even een zijweg nou vooruit maar dan weer terug waar de draad over gaat.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 06 aug 2023, 12:45
Tiberius Claudius schreef: 06 aug 2023, 08:22
Het gaat pas over als we hem allemaal negeren.
Maar het is moeilijk om geen weerwoord te geven aan zijn baarlijke nonsens.
Ben niet zo voor negeren zelfs helemaal niet zo ga j niet met elkaar om,en als je iets grote flauwe kul vindt lees je het toch niet.Maar deze draad gaat wel over het atheisme.
Even een zijweg nou vooruit maar dan weer terug waar de draad over gaat.
We zitten al een hele tijd op die zijweg.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2683
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 05 aug 2023, 20:40 Oh nee, hij gaat rustig door dit topic te kapen met zijn Intelligent Design pseudowetenschap aan de man te brengen die helemaal niet aan scholen mag worden onderwezen. Nogmaals, ga ff langs een wetenschappelijke universiteit en ze zullen je keurig zaken over de Evolutie Theorie uitleggen.
Jaar in, jaar uit, continu wordt precies het zelfde riedeltje afgedraaid.
Wat ziek. Studeer je voor papegaai?
Voor Intelligent Design is overweldigend bewijs, dus dat kan nooit pseudowetenschap zijn.
Het neodarwinisme is volledig weerlegd, aanhangers als Gould en Koonin hebben het zelf dood verklaard. En het artikel in the Guardian heeft laten zien dat evo's er zelf niet meer in geloven.
Lees nog eens de openhartige materialistische geloofsbelijdenis van Richard Lewontin.
Zijn boodschap is zonneklaar: het materialisme staat op de allereerste plaats en ergens daarna volgt pas de wetenschap en God moet buiten de deur gehouden worden.
viewtopic.php?p=257543#p257543

In feite is Intelligent Design al zo oud als de mensheid.
Aristoteles ging al uit van doelgerichtheid in de natuur.

Mart schreef:Dit topic gaat over atheïsme.
Wat jij vindt, heb ik geen boodschap aan.
Evolutionisme is atheïsme. Atheïsme is evolutionisme.
En ID staat daar haaks op.
Wat ik geschreven heb, past volledig binnen dit onderwerp.

[modbreak Bonjour] Misschien heb jij er geen boodschap aan, anderen wel, dus dit topic gaat verder over atheïsme!
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.