Wat heftig om te horen!Messenger schreef: 07 sep 2020, 21:58 Ik ben al lange tijd bezig met een zelfgekozen levenseinde. Al zeker 15 jaar heb ik wilsverklaringen van de NVVE en al een paar jaar bespreek ik euthanasie met de huisarts. De huisarts staat er niet negatief tegenover, en verzekert mij dat - als ik het moment kies - ik niet in een terminale fase hoef te verkeren. Als ik het moment ga kiezen komt er een SCEN-arts bij.
Ik heb anderhalf jaar geleden gehoord dat ik Parkinson heb, een progressieve ziekte waarbij je af gaat takelen.
Voor mezelf heb ik een grens vastgesteld, waarop het leven in mijn huidige stoffelijke vorm wordt beëindigd.
Mijn geest wil best verder, maar niet met een straks hulpbehoevend en aftakelend lijf. Bovendien is er kans dat ook dementie gaat ontstaan.
Mijn oom heeft ook Parkinson, ongeveer vier jaar geleden geconstateerd. Hij werd constant duizelig zonder duidelijke redenen. Pas na vele testen was het duidelijk dat het Parkinson was. Ik weet niet hou oud jij bent, maar mijn oom is ongeveer 68. Hij past zijn leven daar nu op aan en probeert zijn best om er wat van te maken.
Er is hoop. De hoop van God. Niet zozeer dat je in je huidige leven genezen zult worden, maar dat wij in ons leven hierna een nieuw lichaam zullen krijgen en met God samen mogen leven. Dat is wat God ons vertelt door de bijbel.
Waar willen we dan zijn wanneer we een nieuw onsterfelijk lichaam ontvangen van God? Een plek samen met God of een plek zonder God?
1-Kor 15:42-44
42 Zo zal ook de opstanding van de doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in vergankelijkheid, het wordt opgewekt in onvergankelijkheid.
43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid. Het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.
44 Een natuurlijk lichaam wordt gezaaid, een geestelijk lichaam wordt opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam en er is een geestelijk lichaam.
Voor een ongelovige kan ik mij voorstellen dat dit een broodje aap verhaal lijkt.
Als er een almachtige God bestaat die de wereld heeft geschapen. De vraag is dan niet, wat is mogelijk? De vraag is, wat zegt God zelf hierover?