Ik had deze al op een forum geplaatst maar hij is hier ook op zijn plaats:
Israeli author David Grossman says his country is committing genocide in Gaza.
Hij zal wel als verrader weggezet worden.
STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
-
- Site Admin
- Man/Vrouw: M
Re: STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
-
Je kan wel met allerlei bronnen komen, maar waar is het bewijs? Het bewijs verteld mij dat er slechts laat ik het ruim nemen 80.000 gazanen omgekomen zijn waarvan 30.000 strijders dan ben ik gul.dingo schreef: Vandaag, 12:27 Ik had deze al op een forum geplaatst maar hij is hier ook op zijn plaats:
Hierna vertellen dat Israël nog steeds genocide pleegt acht ik dan ook als antisemitisme, want je weet beter maar gaat alsnog met de antisemitisme bende mee.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)
-
Als jij nu nog niet in het bovennatuurlijke gelooft, weet ik het ook niet meer. Hoe verklaar jij anders deze enorme misplaatste selectieve verontwaardiging en onbewezen claims tegen Israël?Mart schreef: 09 jul 2025, 03:07Vreugdevol schreef: 18 jun 2025, 20:19 Israël is lekker bezig heerlijk die zure reacties van al die antisemieten.
Israël forever.Inderdaad, heerlijk die zure reacties
.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)
-
- Site Admin
Het valt me nog mee dat je niet zegt dat David Grossman een verrader is. Als een Israëlische auteur zegt dat zijn land genocide aan het plegen is en hij er dichter op zit dan wij waarom zou je dan aan zijn verhaal twijfelen? Moet er eerst 1 miljoen Gazanen omgekomen zijn voordat we het genocide mogen noemen? Bij welk getal leg je de grens precies? Het kan bovendien hard gaan want bij gebrek aan voedsel, water en medicijnen praat je niet meer over tientallen doden zoals bij een bombardement of beschieting maar over honderden doden.Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:30Je kan wel met allerlei bronnen komen, maar waar is het bewijs? Het bewijs verteld mij dat er slechts laat ik het ruim nemen 80.000 gazanen omgekomen zijn waarvan 30.000 strijders dan ben ik gul.dingo schreef: Vandaag, 12:27 Ik had deze al op een forum geplaatst maar hij is hier ook op zijn plaats:
Hierna vertellen dat Israël nog steeds genocide pleegt acht ik dan ook als antisemitisme, want je weet beter maar gaat alsnog met de antisemitisme bende mee.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
-
Ik kan ook wel een Nederlander vinden die zegt dat alle Nederlanders gek zijn, moeten wij dat dan klakkeloos aannemen zonder nasr het bewijs te kijken?dingo schreef: Vandaag, 12:52Het valt me nog mee dat je niet zegt dat David Grossman een verrader is. Als een Israëlische auteur zegt dat zijn land genocide aan het plegen is en hij er dichter op zit dan wij waarom zou je dan aan zijn verhaal twijfelen? Moet er eerst 1 miljoen Gazanen omgekomen zijn voordat we het genocide mogen noemen? Bij welk getal leg je de grens precies? Het kan bovendien hard gaan want bij gebrek aan voedsel, water en medicijnen praat je niet meer over tientallen doden zoals bij een bombardement of beschieting maar over honderden doden.Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:30
Je kan wel met allerlei bronnen komen, maar waar is het bewijs? Het bewijs verteld mij dat er slechts laat ik het ruim nemen 80.000 gazanen omgekomen zijn waarvan 30.000 strijders dan ben ik gul.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)
-
- Site Admin
Ik zou zeggen stap op het vliegtuig naar Israël ga naar een van de uitkijkposten die voor het publiek open zijn en kijk hoe de Gazanen er aan toe zijn. Want je gaat toch geen enkel bewijs accepteren.Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:53Ik kan ook wel een Nederlander vinden die zegt dat alle Nederlanders gek zijn, moeten wij dat dan klakkeloos aannemen zonder nasr het bewijs te kijken?dingo schreef: Vandaag, 12:52
Het valt me nog mee dat je niet zegt dat David Grossman een verrader is. Als een Israëlische auteur zegt dat zijn land genocide aan het plegen is en hij er dichter op zit dan wij waarom zou je dan aan zijn verhaal twijfelen? Moet er eerst 1 miljoen Gazanen omgekomen zijn voordat we het genocide mogen noemen? Bij welk getal leg je de grens precies? Het kan bovendien hard gaan want bij gebrek aan voedsel, water en medicijnen praat je niet meer over tientallen doden zoals bij een bombardement of beschieting maar over honderden doden.
-
Dit is weer een emotioneel betoog van je, zonder in te gaan op mijn argumenten.dingo schreef: Vandaag, 12:56Ik zou zeggen stap op het vliegtuig naar Israël ga naar een van de uitkijkposten die voor het publiek open zijn en kijk hoe de Gazanen er aan toe zijn. Want je gaat toch geen enkel bewijs accepteren.Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:53
Ik kan ook wel een Nederlander vinden die zegt dat alle Nederlanders gek zijn, moeten wij dat dan klakkeloos aannemen zonder nasr het bewijs te kijken?
Daarnaast is het geheel normaal dat mensen nieuwsgierig zijn en willen zien wie en of wat er afspeelt, dat wil nog niet zeggen dat ze er van genieten.
Kijk maar als er een ongeluk op de snelweg gebeurt iedereen wil het zien, jijzelf waarschijnlijk ook.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)
-
- Site Admin
Welke argumenten? Omdat Israël alle onafhankelijke journalistieke arbeid en NGO's in Gaza verbiedt ga je geen bewijs krijgen. Hooguit het bewijs van satellietbeelden van massagraven hoewel die ook als gemanipuleerd weggezet worden. En van Israëli's die zich durven uit te spreken en dat zijn er niet zoveel gezien de consequenties die dat kan hebben.Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:59Dit is weer een emotioneel betoog van je, zonder in te gaan op mijn argumenten.dingo schreef: Vandaag, 12:56
Ik zou zeggen stap op het vliegtuig naar Israël ga naar een van de uitkijkposten die voor het publiek open zijn en kijk hoe de Gazanen er aan toe zijn. Want je gaat toch geen enkel bewijs accepteren.
Daarnaast is het geheel normaal dat mensen nieuwsgierig zijn en willen zien wie en of wat er afspeelt, dat wil nog niet zeggen dat ze er van genieten.
Kijk maar als er een ongeluk op de snelweg gebeurt iedereen wil het zien, jijzelf waarschijnlijk ook.
Bij een ongeluk op de weg kijk ik heel goed voor me omdat er een grote kans is dat er een idioot voor me rijdt die op de rem trapt omdat hij zo nodig moet kijken.
-
Vreugdevol schreef: Vandaag, 12:33Als jij nu nog niet in het bovennatuurlijke gelooft, weet ik het ook niet meer. Hoe verklaar jij anders deze enorme misplaatste selectieve verontwaardiging en onbewezen claims tegen Israël?
Lees Zacharia 14 en Ezechiël 38. Niemand minder dan God Zelf zal alle volkeren tegen Israël doen optrekken. En hij zal Israël grotendeels uitroeien via die volkeren. Waarom doet hij dat? Omdat Israël genocide pleegt op de Palestijnen (die wel degelijk bestaan, en niet allemaal uit andere landen komen). Daarna rekent God ook af met die volkeren, maar eerst gaat het eerste gebeuren. Iedere christen die achter de politieke natiestaat Israël blijft staan, is dus in tegenspraak met God. De gemeente dient afstand te nemen van de leugens van Israël en van liefde voor de wereld, want Hij gaat de volkeren doen optrekken tegen Israël.
Ook Rusland (Ezechiel 38) wordt door niemand minder dan God Zelve opgetrokken tegen Israël . Op dit moment achter de politieke natiestaat Israël staan is strijden tegen God.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)