robert75 schreef:Volgens mij haal je twee mensen door elkaar heen, je quote mij maar je beweerd dingen die ik niet heb gezegd. Ik denk dat je mij en Ericjan door elkaar haalt.Wilsophie schreef:Robert75 schreef:Er is maar een verbond en niet twee,
Er is een oud en een nieuw verbond, of oude en nieuwe testamen. Echter de gesloten verbonden tussen God en Abraham, Noach, David enz.... daarvan zijn er meerderen, het huwelijksverbond is uitsluitend gesloten met Jehovah en Israël alle 12 stammen , het is een verbond dat Israël verbroken heeft en niet Jehovah.
Hij zal daarom een nieuwe huwelijksverbond sluiten met een gelovige natie in de toekomst. Geen 2 bruiden, maar 1 bruid die wedergeboren is.
Dat er uit de 2 en de 10 stammen in de loop van de heilsgeschiedenis individuele mensen tot geloof komen is altijd al zo geweest, het was altijd een minderheid.
Dus jouw argument dat er nu joden tot geloof komen in Jezus Christus Robert heeft niet van doen met Gods plan met Israël en Hij heeft hun harten verhard en hun ogen verblind, maar altijd nog is God genadig over hen die Hem liefhebben, daar is nooit verandering in gekomen, het is heel belangrijk, om het plan Gods in deze te onderscheiden van Gods werk aan individuele mensen zoals onder alle volkeren en een plan wat God heeft aan een volk, aan een natie.
De Bijbels boodschap of eigenlijk opdracht, maakt alle VOLKEREN tot Mijn discipelen is nu niet aan de orde, maar is pas toekomst op het getuigenis van de 2 getuigen ( Mozes en Elia) de 144.000 dan is er pas sprake van een wereldevangelisatie en nu wordt gepredikt aan individuen. Dus de wereldkerk vergelijken met zuurdesem, mag je doen maar is negatief, het is gebakken lucht. Het is het deeg van de zonde.
Zuurdesem is niet een beeld van de groei van het koninkrijk op aarde, integendeel. Daarom ik zei het eerder mocht er geen zuurdesem in de offers verwerkt worden op 1 offer na en dat had een reden.
Ik citeer de eerste zin van jouw post en daar reageer ik op .