Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar schriftelijk dit beschrijven is lastig en beperkt omdat ik ook niet teveel in detail wil treden. De analyse van Maria was adequaat met als toevoeging dat in de huidige arbeidsmarkt mijn risico nu ook weer niet zo heel groot was. Werk zat, zal ik maar zeggen.Leon schreef: 22 mei 2022, 15:24Hij er uit of ik er uit zie ik als duidelijke machtsstrijd. Maar ik ken de verdere toedracht niet. Het kwam er wel op neer, zo beschreef je het.Mullog schreef: 22 mei 2022, 13:42
Ik wil met de uitleg van mijn handelswijze proberen duidelijk te maken dat in menselijke relaties begrip en aanpassing van twee kanten moet komen. De analyse van Maria verduidelijkt precies wat ik bedoelde.Niet meer bang zijn om te verliezen. Als de interpretatie van Maria K. klopt heb je de optie “hij er uit of ik er uit” gesteld vanuit de zwakke positie, waarvan je zeker wist te gaan verliezen.Mullog schreef:
Ik weet niet wat jij precies met christen bewustzijn bedoeld. Het lijkt erop dat je bedoelt dat je jezelf op moet offeren, dat je ten kostte van jezelf de ander moet toegeven in zijn of haar wensen of gedrag. Als dat een verkeerde interpretatie is, hoor ik het graag.
Als God perfectie wilde, zouden er machines zijn in plaats van mensen. Iets geeft mij het idee dat God een zwak heeft voor mensen met al hun tekortkomingen. Dat is, denk ik, ook een stukje vrijheid. Het proces is belangrijker dan het einddoel.Mullog schreef: Ik weet niet goed wat ik met een opvoedende god moet. Opvoeden doe je naar mijn mening door direct, of zo snel als mogelijk, op gedrag te sturen. Bij mij schittert die god door afwezigheid. Ook toen ik nog wel geloofde.
Overigens was mijn verwachting wel dat ik het loodje zou leggen met uitzicht op maximaal een paar weken gedwongen vakantie.
Het wordt mij niet duidelijk wat je met die opvoedende god bedoeld of wilt. Ik voel ook niet echt de behoefte daar verder op in te gaan.