Messenger schreef: 04 feb 2024, 12:08
Als God alles is dat er is, is God niet te bevatten binnen een Godsbeeld. Dan is de mens ook niet te projecteren op God, omdat God veel meer en groter is dan de mens. God is niet te bevatten. Je ziet slechts een deel als je in de ogen van je huisdier, partner, jezelf kijkt. En dat zijn maar fracties van wat God is.
Niets of alles zijn niet van toepassing op God. Mij zul je ook niet "God is groot" horen zeggen. Je schrijft zelf dat God niet te bevatten is, dus doe ik dat ook niet. God is het meest nabij als we God ontkennen. Ook in een huisdier of andere mensen zie ik God niet. Het enige wat ik waar kan nemen is als mensen de liefde van de Vader met zich meedragen. De kinderen Gods herkennen elkaar. (Maar uiteraard niet aan bepaalde lichamelijke kenmerken)
God is een proces dat in het NU plaatsvindt en continue in verandering is, een proces waaraan geen einde komt.
Ik projecteer God juist niet in de (lineaire) tijd.
Het is niet God, maar de ziel welke zich in het NU kan bevinden. God is onveranderlijk, dat kan ook niet anders, want een veranderlijke God zijn afgoden zoals Zeus, Wodan en zo. Niemand heeft God gezien, maar God kan wel 'mededelen', daarvoor moet de ziel ontwaakt zijn. Waarin ontwaakt? In datzelfde NU. En hoe deelt God mede? In de positie van de Heilige Geest. Dat is geen persoon, maar een werkzaamheid in de mens.
-Ik ben het ermee eens dat de ziel uitgerust is met gevoel en ook daarmee meestal communiceert met de geest (mind).
-Voor de ziel is het niet van belang welke positie je hebt bereikt in bijvoorbeeld het bedrijfsleven, het gaat erom hoe je je daarin voelt.
-Het gevoel van de ziel is mede de taal van God.
-De ziel communiceert niet met het denkvermogen. De ziel verhoudt zich met het denkvermogen. Zowel de ziel als de mens is 'zelf', dus dat is 'direct'. Mens en ziel 'voelen' tegelijkertijd. Doch het is een vermogen van de ziel, niet van mij als mens. Het denkvermogen is er slecht voor uitgerust om dat 'voelen' te verstaan. Daarom is het de ziel welke 'navigeert' in mij en niet 'ik'.
-De ziel in zijn onbedekte vorm is niet geïnteresseerd in het bedrijfsleven of status. Het zijn vermogens welke op de ziel liggen die een mens doet hunkeren naar status of macht (het willen).
-Ja, het gevoel van de ziel spreekt de taal van God. Maar let op, persoonlijke gevoelens (haat, afgunst, jaloezie e.d) staat deze taal in de weg. Daarom is het de mens die de ziel tot zwijgen dient te brengen in het verlangen van de ziel naar genot en bezit. (de zonde)
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.