Hopper, blijf maar wauwelen over natuurlijke en geestelijke mensen en houd vol dat je geen ego hebt. Het is goed zo, maar ik ben er niet in geïnteresseerd en ik sla je teksten zoveel mogelijk over.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 23:48 Natuurlijke mensen en geestelijke mensen spreken nu eenmaal een verschillende taal. De natuurlijke mens kent de dingen Gods niet, ze zijn hem dwaasheid. Soms denken ze zelfs dat ze zelf God zijn. Lastig.
De duivel en het kwaad
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: De duivel en het kwaad
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Wat een heerlijke discussieMessenger schreef: 20 feb 2025, 00:11Hopper, blijf maar wauwelen over natuurlijke en geestelijke mensen en houd vol dat je geen ego hebt. Het is goed zo, maar ik ben er niet in geïnteresseerd en ik sla je teksten zoveel mogelijk over.Tufkah schreef: 19 feb 2025, 23:48 Natuurlijke mensen en geestelijke mensen spreken nu eenmaal een verschillende taal. De natuurlijke mens kent de dingen Gods niet, ze zijn hem dwaasheid. Soms denken ze zelfs dat ze zelf God zijn. Lastig.

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Tufkah beweert dat hij een geestelijk mens is, niet meer van deze wereld, een kind van God in tegenstelling dat alle anderen die met hem discussiëren maar hij wil wel altijd het laatste woord hebben en heeft geen ruimte en respect voor de mening van een ander, wat hij vindt zo is het. Ik stelde me een geestelijk mens altijd heel anders voor, meer bezig zijn met het geestelijke (in de binnenkamer) en minder gefocust op het eigen ego. Een foute gedachte dus van mij tenzij Tufkah alles over zijn bereikte geestelijke toestand fantaseert, te veel erover gelezen en het contact met de medemens kwijtgeraakt.
Laatst gewijzigd door J-W op 20 feb 2025, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De geestelijke mens zit al zo niet op een forum.J-W schreef: 20 feb 2025, 09:18 Tufkah beweert dat hij een geestelijk mens is, niet meer van deze wereld, een kind van God in tegenstelling dat alle anderen die met hem discussiëren maar hij wil wel altijd het laatste woord hebben en heeft geen ruimte en respect voor de mening van een ander, wat hij vindt zo is het. Ik stelde me een geestelijk mens altijd heel anders voor, meer bezig zijn met het geestelijke en minder gefocust op het eigen ego. Een foute gedachte dus van mij tenzij Tufkah iedereen hier over zijn bereikte geestelijke toestand maar wat wijs maakt.
De geestelijke mens is gericht op het schone zuivere het ware.
De geestelijke mens heeft een afkeer van figuren zoals @Tufkah.
Van dit alles is niets terug te vinden,maar goed forumvullers heb je nodig op een forum;maar dan is de vraag hoe vul je een forum,maar dat is weer een andere kwestie. Dus hollen maar met de geit

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Snelheid die gaat buikspreken voor de geestelijke mens?
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
-
peda schreef: 19 feb 2025, 10:49 De God-gesprekken van Walsch kwamen tot stand in het New-Age tijdperk van eind van de vorige eeuw.
Wie zich verdiept in de New-Age filosofie, begrijpt prima de Walsch-gedachtegang.
Er zijn ook voormalige New Age aanhangers en - goeroes die tot nieuwe inzichten cq bekering zijn gekomen en nu anderen waarschuwen voor misleiding binnen het New Age gedachtegoed, waaronder de ontkenning van de duivel en het kwaad en ontkenning van de Zoon, het verdraaien van de Bijbelse boodschap. Een voorbeeld van een bekeerde New Age goeroe is Doreen Virtue die vele boeken heeft geschreven en lezingen gaf en kaartensets uitgaf en die regelmatig samen met Neale Donald Walsch optrad. Neale Donald Walsch is volgens zijn god aan zijn 648e leven bezig.
Een kort kritische beschouwing van Doreen Virtue over haar voormalige “werk” en over het werk van Walsch.
Een korte aanstipping van een aantal punten die ze in de video noemt:
- New Age goeroes, waaronder Walsch zeggen letterlijk het tegenovergestelde van de Bijbel.
- In de ogen van de klassieke New Age god , is alles acceptabel, en houdt god van het kwaad.
- Volgens klassiek New Age gedachtengoed (o.a. Walsch) bestaat zonde niet.
- De New Age godheid is een behoeftige godheid die mensen heeft gemaakt en nodig heeft om “ervaringen” op te doen en zichzelf te leren kennen.
- Wishfull thinking.
- “Channeling” (wat ook Walsch doet) van een geest of geesten die het Evangelie ontkrachten (het kruis zou niet Gods Plan zijn geweest) en de Zoon ontkennen.
- De Bijbel wordt letterlijk aangevallen (8 min 23). De Zoon wordt tegen de Vader opgezet.
- De zogenaamde liefde van de New Age is een facade.
https://youtu.be/FomPxHq3-JI?si=5P8PtSTEhkA0xJjm
Laatst gewijzigd door Jon op 19 jul 2025, 16:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Na ruim 12 minuten verspilde tijd aan die mevrouw is het duidelijk dat ze weer terug bij AF is.Jon schreef: 19 jul 2025, 16:19peda schreef: 19 feb 2025, 10:49 De God-gesprekken van Walsch kwamen tot stand in het New-Age tijdperk van eind van de vorige eeuw.
Wie zich verdiept in de New-Age filosofie, begrijpt prima de Walsch-gedachtegang.
Er zijn ook voormalige New Age aanhangers en - goeroes die tot nieuwe inzichten cq bekering zijn gekomen en nu anderen waarschuwen voor duivelse misleiding binnen het New Age gedachtegoed, waaronder de ontkenning van de duivel en het kwaad en ontkenning van de Zoon, het verdraaien van de Bijbelse boodschap. Een voorbeeld van een bekeerde New Age goeroe is Doreen Virtue die vele boeken heeft geschreven en lezingen gaf en kaartensets uitgaf en die regelmatig samen met Neale Donald Walsch optrad. Neale Donald Walsch is volgens zijn god aan zijn 648e leven bezig.
Een kort kritische beschouwing van Doreen Virtue over haar voormalige “werk” en over het werk van Walsch.
Ze kiest opnieuw voor de religie die zijn tentakels van angst om haar heen grijpt. "Geloof in Jezus anders ga je naar de hel...'
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Het gaat om beërven van een nieuwe aarde, dat is wel degelijk een verantwoordelijkheid. Het multiversum is groot.Messenger schreef: 19 jul 2025, 16:37Na ruim 12 minuten verspilde tijd aan die mevrouw is het duidelijk dat ze weer terug bij AF is.Jon schreef: 19 jul 2025, 16:19
Er zijn ook voormalige New Age aanhangers en - goeroes die tot nieuwe inzichten cq bekering zijn gekomen en nu anderen waarschuwen voor duivelse misleiding binnen het New Age gedachtegoed, waaronder de ontkenning van de duivel en het kwaad en ontkenning van de Zoon, het verdraaien van de Bijbelse boodschap. Een voorbeeld van een bekeerde New Age goeroe is Doreen Virtue die vele boeken heeft geschreven en lezingen gaf en kaartensets uitgaf en die regelmatig samen met Neale Donald Walsch optrad. Neale Donald Walsch is volgens zijn god aan zijn 648e leven bezig.
Ze kiest opnieuw voor de religie die zijn tentakels van angst om haar heen grijpt. "Geloof in Jezus anders ga je naar de hel...'
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Messenger schreef: 19 jul 2025, 16:37Na ruim 12 minuten verspilde tijd aan die mevrouw is het duidelijk dat ze weer terug bij AF is.Jon schreef: 19 jul 2025, 16:19
In 12 minuten heeft ze heel helder en duidelijk uitgelegd dat het New Age geloof van Walsch en andere New Age goeroes een ander geloof is dan het Christelijk geloof. Het geloof van Walsch e.a. staat diametraal tegenover het Bijbelse geloof. En dat is prima, dat mag er ook zijn, maar het is wel goed de zaken helder te onderscheiden. De geest die met Walsch zou hebben gesproken is niet dezelfde geest als die de Bijbel beschrijft. Een mens doet er goed aan de geesten te beproeven. Een christen dient dat sowieso te doen.
1 Johannes 4
Waarschuwing tegen dwaalleraars
1Geliefden, gelooft niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2Hieraan kent gij de Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van de antichrist, van welke geest gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Er zijn denk ik vele planeten met intelligent leven.Leon schreef: 19 jul 2025, 16:40Het gaat om beërven van een nieuwe aarde, dat is wel degelijk een verantwoordelijkheid. Het multiversum is groot.Messenger schreef: 19 jul 2025, 16:37
Na ruim 12 minuten verspilde tijd aan die mevrouw is het duidelijk dat ze weer terug bij AF is.
-
Neale Donald Walsch verwacht het heil dan wellicht van zijn -volgens zijn god letterlijk - 649e leven op een andere planeet binnen dezelfde gevallen schepping.
-
Geen idee wat hij verwacht.
-
Hallo Jon,
Geef een ieder het zijne. Het boze heeft vele verleidingskunsten en een van die verleidingskunsten etaleert zich als Neale Donald Walsch. Het boze wat zich voordoet als God. Maak je er niet druk om. Het boze zal de mens altijd vertellen dat de zonde niet bestaat en dat je mag doen wat je wil, want dat is Gods wil. Niets nieuws onder de zon. Des te meer je er tegen in gaat, des te fanatieker zal men het boze verdedigen. Je helpt dus niemand door er tegen in te gaan.
Geef een ieder het zijne. Het boze heeft vele verleidingskunsten en een van die verleidingskunsten etaleert zich als Neale Donald Walsch. Het boze wat zich voordoet als God. Maak je er niet druk om. Het boze zal de mens altijd vertellen dat de zonde niet bestaat en dat je mag doen wat je wil, want dat is Gods wil. Niets nieuws onder de zon. Des te meer je er tegen in gaat, des te fanatieker zal men het boze verdedigen. Je helpt dus niemand door er tegen in te gaan.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Goed advies. Wat wel jammer is, is dat het tegenovergestelde denken als “angst” wordt weggezet, want niemand wil toch zeker als bangerik weggezet worden?Tufkah schreef: 19 jul 2025, 17:34 Hallo Jon,
-
Dat weet ik zo net nog niet. Angst is een groot goed, angst voor het boze is zeer terecht. Het boze voorkomt dat de mens naar God terugkeert. Als een mens met een geweten de zonde doet dan is er angst in hem. Is die angst er niet meer dan ben je gewetenloos. Vervolgens kun je de angst weer wel gebruiken voor spirituele verdieping.Leon schreef: 19 jul 2025, 17:38Goed advies. Wat wel jammer is, is dat het tegenovergestelde denken als “angst” wordt weggezet, want niemand wil toch zeker als bangerik weggezet worden?Tufkah schreef: 19 jul 2025, 17:34 Hallo Jon,
-
Volgens jullie is het godslastering om grootse eigenschappen toe te kennen aan God...Leon schreef: 19 jul 2025, 17:38Goed advies. Wat wel jammer is, is dat het tegenovergestelde denken als “angst” wordt weggezet, want niemand wil toch zeker als bangerik weggezet worden?Tufkah schreef: 19 jul 2025, 17:34 Hallo Jon,
God is geen pure liefde maar een surrogaat van wat men liefde noemt,
God is niet almachtig want Gods wil kan gedwarsboomd worden,
God is niet alomtegenwoordig maar van alles hier afgescheiden,
God is niet alziend, niet alwetend want God is vaak door mensen verrast,
God is kwetsbaar want God kan worden beledigd,
God is niet volmaakt want God gruwt van wat Hij gemaakt heeft,
God heeft de mens en aanbidding van de mens nodig anders....
Het ophemelen van God is dus godslastering en het kleineren van God is christelijk? Dat is dan duidelijk.
-
Je maakt nu allemaal stropoppen. Ik herken me daar niet in.Messenger schreef: 19 jul 2025, 17:47Volgens jullie is het godslastering om grootse eigenschappen toe te kennen aan God...Leon schreef: 19 jul 2025, 17:38
Goed advies. Wat wel jammer is, is dat het tegenovergestelde denken als “angst” wordt weggezet, want niemand wil toch zeker als bangerik weggezet worden?
Het ophemelen van God is dus godslastering en het kleineren van God is christelijk? Dat is dan duidelijk.
God is waarschijnlijk in staat de beperkingen te zien van onze kleine geesten, maar “angst” wegredeneren met een grootsheid van God zie ik persoonlijk niet zitten. Ik wil graag verantwoordelijk gedrag vertonen. Dat lukt niet altijd, en dan moet ik leren.
-
Waarom staat de vrije wil je daarbij in de weg?Leon schreef: 19 jul 2025, 17:52Je maakt nu allemaal stropoppen. Ik herken me daar niet in.Messenger schreef: 19 jul 2025, 17:47
Volgens jullie is het godslastering om grootse eigenschappen toe te kennen aan God...
God is waarschijnlijk in staat de beperkingen te zien van onze kleine geesten, maar “angst” wegredeneren met een grootsheid van God zie ik persoonlijk niet zitten. Ik wil graag verantwoordelijk gedrag vertonen. Dat lukt niet altijd, en dan moet ik leren.
-
Die staat niet in de weg, op zich kan dat prima met jouw God. Het is mijn geloof dat dit ook echte resultaten gaat geven, dat God hier ook voor zorgt, en niet dat je het om niet doet, omdat het toch niets uitmaakt. Vanuit een bepaald inzicht maakt het ook allemaal niet uit, is ieder leven, goed of slecht, een compleet geheel en perfect op zich, maar ik leg me daarbij niet neer. De ambitie-doder God is niet mijn God.Messenger schreef: 19 jul 2025, 17:56Waarom staat de vrije wil je daarbij in de weg?Leon schreef: 19 jul 2025, 17:52
Je maakt nu allemaal stropoppen. Ik herken me daar niet in.
-
Tufkah schreef: 19 jul 2025, 17:45Dat weet ik zo net nog niet. Angst is een groot goed, angst voor het boze is zeer terecht. Het boze voorkomt dat de mens naar God terugkeert. Als een mens met een geweten de zonde doet dan is er angst in hem. Is die angst er niet meer dan ben je gewetenloos. Vervolgens kun je de angst weer wel gebruiken voor spirituele verdieping.Leon schreef: 19 jul 2025, 17:38
Goed advies. Wat wel jammer is, is dat het tegenovergestelde denken als “angst” wordt weggezet, want niemand wil toch zeker als bangerik weggezet worden?

Vandaar dan ook Psalm 111:10; Spreuken 9:10
-
De God waarin ik geloof is geen ambitiedoder.Leon schreef: 19 jul 2025, 18:04Die staat niet in de weg, op zich kan dat prima met jouw God. Het is mijn geloof dat dit ook echte resultaten gaat geven, dat God hier ook voor zorgt, en niet dat je het om niet doet, omdat het toch niets uitmaakt. Vanuit een bepaald inzicht maakt het ook allemaal niet uit, is ieder leven, goed of slecht, een compleet geheel en perfect op zich, maar ik leg me daarbij niet neer. De ambitie-doder God is niet mijn God.
-
het zal dan mijn misverstaan zijn.Messenger schreef: 19 jul 2025, 18:26De God waarin ik geloof is geen ambitiedoder.Leon schreef: 19 jul 2025, 18:04
Die staat niet in de weg, op zich kan dat prima met jouw God. Het is mijn geloof dat dit ook echte resultaten gaat geven, dat God hier ook voor zorgt, en niet dat je het om niet doet, omdat het toch niets uitmaakt. Vanuit een bepaald inzicht maakt het ook allemaal niet uit, is ieder leven, goed of slecht, een compleet geheel en perfect op zich, maar ik leg me daarbij niet neer. De ambitie-doder God is niet mijn God.