De duivel en het kwaad

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: De duivel en het kwaad

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 19 feb 2025, 23:48 Natuurlijke mensen en geestelijke mensen spreken nu eenmaal een verschillende taal. De natuurlijke mens kent de dingen Gods niet, ze zijn hem dwaasheid. Soms denken ze zelfs dat ze zelf God zijn. Lastig.
Hopper, blijf maar wauwelen over natuurlijke en geestelijke mensen en houd vol dat je geen ego hebt. Het is goed zo, maar ik ben er niet in geïnteresseerd en ik sla je teksten zoveel mogelijk over.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 20 feb 2025, 00:11
Tufkah schreef: 19 feb 2025, 23:48 Natuurlijke mensen en geestelijke mensen spreken nu eenmaal een verschillende taal. De natuurlijke mens kent de dingen Gods niet, ze zijn hem dwaasheid. Soms denken ze zelfs dat ze zelf God zijn. Lastig.
Hopper, blijf maar wauwelen over natuurlijke en geestelijke mensen en houd vol dat je geen ego hebt. Het is goed zo, maar ik ben er niet in geïnteresseerd en ik sla je teksten zoveel mogelijk over.
Wat een heerlijke discussie :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W

Bericht door J-W »

Tufkah beweert dat hij een geestelijk mens is, niet meer van deze wereld, een kind van God in tegenstelling dat alle anderen die met hem discussiëren maar hij wil wel altijd het laatste woord hebben en heeft geen ruimte en respect voor de mening van een ander, wat hij vindt zo is het. Ik stelde me een geestelijk mens altijd heel anders voor, meer bezig zijn met het geestelijke (in de binnenkamer) en minder gefocust op het eigen ego. Een foute gedachte dus van mij tenzij Tufkah alles over zijn bereikte geestelijke toestand fantaseert, te veel erover gelezen en het contact met de medemens kwijtgeraakt.
Laatst gewijzigd door J-W op 20 feb 2025, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 20 feb 2025, 09:18 Tufkah beweert dat hij een geestelijk mens is, niet meer van deze wereld, een kind van God in tegenstelling dat alle anderen die met hem discussiëren maar hij wil wel altijd het laatste woord hebben en heeft geen ruimte en respect voor de mening van een ander, wat hij vindt zo is het. Ik stelde me een geestelijk mens altijd heel anders voor, meer bezig zijn met het geestelijke en minder gefocust op het eigen ego. Een foute gedachte dus van mij tenzij Tufkah iedereen hier over zijn bereikte geestelijke toestand maar wat wijs maakt.
De geestelijke mens zit al zo niet op een forum.
De geestelijke mens is gericht op het schone zuivere het ware.
De geestelijke mens heeft een afkeer van figuren zoals @Tufkah.
Van dit alles is niets terug te vinden,maar goed forumvullers heb je nodig op een forum;maar dan is de vraag hoe vul je een forum,maar dat is weer een andere kwestie. Dus hollen maar met de geit :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Snelheid die gaat buikspreken voor de geestelijke mens?
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Tufkah schreef: 20 feb 2025, 10:27 Snelheid die gaat buikspreken voor de geestelijke mens?
Prikt wel he :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.