(aangaande ds. Klaassen)Kennelijk kon hij niet tegen de regenboogvlaggen.
Hier in de polder van de biblebelt kom ik ze niet tegen, maar als ik er over na ga zitten denken, denk ik dat die toepassing van de regenboog ook wel liederlijk naar God toe is. Immers, volgens de Bijbel heeft de Heere de regenboog na de zondvloed als heilig teken ingesteld, dat Hij de wereld niet nogmaals door een watervloed zal straffen, verdelgen. (zie Genesis 8 en 9)
Verder lees ik: "Toen zegende God Noach en zijn zonen en Hij zei tegen hen: wees vruchtbaar, word talrijk en vervul de aarde!" (9:1)
Zeven verzen verder nogmaals: "Wat u betreft, wees vruchtbaar en wordt talrijk; breid u overvloedig uit op de aarde en word talrijk daarop."
Nou moet je weten dat de zondvloed niet zomaar kwam, want in Gen.6:5 lezen we reeds: "En de Heere zag dat de slechtheid van de mens op de aarde groot was en dat al de gedachtespinsels van zijn hart elke dag alleen maar slecht waren. Toen kreeg de Heere er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had en het bedroefde Hem in Zijn hart. En de Heere zei: Ik zal de mens die Ik geschapen heb van de aardbodem verdelgen, van de mens tot het vee ..." enz.
De Heere Jezus heeft twee tekenen gegeven om Zijn wederkomst op aarde te duiden. "Het zal zijn als in de dagen van Lot" Daar hebben we het m.i. al over gehad, en ook "als in de dagen van Noach". In beide gevallen staat het er niet goed voor met deze wereld, vanwege waar de Nashville verklaring op duidt. En daar komt nog eens bij dat de regenboog wordt gebruikt voor de onderhavige cultuur? Denk zelf a.u.b. eens door ...