hartelijk dank Nicodemus..nicodemus zda schreef:Hallo Callista,
Dank voor je reactie!
Ik meende toch dat je zoiets had gemeld in het recente verleden!
Nu excuus er voor ik heb de, vermeend onjuiste, verwijzing weggehaald!
Hartelijke groet

hartelijk dank Nicodemus..nicodemus zda schreef:Hallo Callista,
Dank voor je reactie!
Ik meende toch dat je zoiets had gemeld in het recente verleden!
Nu excuus er voor ik heb de, vermeend onjuiste, verwijzing weggehaald!
Hartelijke groet
De voorstelling van een Harmagedon als een militaire strijd in de nabije toekomst in het huidige Palestina heeft noch voor heden noch voor de toekomst (Future) Geestelijke waarde.Onderwijs dit alles en spoor ertoe aan. 3 Iemand die iets anders onderwijst en niet instemt met de heilzame woorden van onze Heer Jezus Christus en de leer van ons geloof, 4 is verblind. Zo iemand begrijpt niets, maar is ziek door zijn geredetwist en geruzie; dat leidt tot afgunst, onenigheid, laster en kwaadaardige verdachtmakingen, 5 en tot eindeloos gekrakeel tussen mensen van wie de geest verziekt is, die van de waarheid beroofd zijn en denken dat het geloof hun geldelijk gewin brengt. 6 Maar voor wie tevreden is met wat hij heeft, is het geloof grote winst. 7 Wij hebben niets in deze wereld meegebracht en kunnen er ook niets uit meenemen. 8 Wij hebben voedsel en kleren, laten we daar tevreden mee zijn. 9 Wie rijk wil worden, staat bloot aan verleiding, raakt in een valstrik en valt ten prooi aan dwaze en schadelijke begeerten die een mens in het verderf storten en ten onder doen gaan. 10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.
11 Maar jij, een dienaar van God, moet je hier verre van houden. Streef naar rechtvaardigheid, vroomheid, geloof, liefde, volharding en zachtmoedigheid. 12 Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd
Op de aarde is niets meer dat nog aan vroeger zal denken. De verlosten worden ingelicht over alle zaken die vanaf de Schepping gebeurd zijn, en ook zullen zij in de Ark het Eeuwig Verbond zien liggen met de 10 leefregels. De aarde heeft afgedaan. Het allerlaatste oordeel zal Christus, samen met de verlosten in vervulling doe gaan bij de terug keer en totale vernietiging van de laatste zaken: Satan en zijn Rijk.11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.
Nu ik denk dat we dat 'Merkteken' dat je hebt aangehaald moet zien als zij die wel zeggen dat ze het Lam volgen, maar spreken als de DraakEzech.9:3 De heerlijkheid van de God van Israël verhief zich van boven de cherub waarop Hij rustte, naar de drempel van het huis, en Hij riep naar de Man Die in linnen gekleed was, Die de schrijverskoker aan Zijn middel had.
4 En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden.
5 Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden.
Openb.7:1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
Dit in tegenstelling tot de aanbidders van het beest, die ook een teken krijgen aan voorhoofd èn hand. (een Merkteken)De door God verzegelden uit Israël krijgen het teken alleen op hun voorhoofd. En als het klopt wat er op mijn kalender staat zou dat teken een kruis † kunnen zijn. Het gaat hier om de 144.000 uit de stammen van Israël. Hun verzegeling van Godswege zal hen in staat stellen een krachtig getuigenis te geven, ondanks verdrukking en gerichten. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam. En in hun mond is geen leugen gevonden, want zij zijn smetteloos voor de troon van God. (Op.14:5)
Het eerste waar ik aan moest denken is koning David. Daarnaast aan Nebukatnezar en koning Agrippa.nicodemus zda schreef: Welke landen staan dan NIET onder leiding van de Satan? Hij is toch immers de Overste van deze wereld!
Het zijn toch ALLE koningen der aarde, die het Beest volgen en ALLE volkeren hebben laten drinken van de wijn van haar hoererij?
En het zijn toch ook allen; de grote, de rijken, de kinderen etc die de Satan (in eerste instantie -daardoor- navolgen)
Verder nog dit: ik heb veel gelezen wat je aanhaalde en van de late regen onder andere vind ik wel interessant om te lezen.Johannes 19: 7-11
7 De Joden zeiden: ‘Wij hebben een wet die zegt dat hij moet sterven, omdat hij zich de Zoon van God heeft genoemd.’ 8 Toen Pilatus dat hoorde werd hij erg bang. 9 Hij ging het pretorium weer in en vroeg aan Jezus: ‘Waar komt u vandaan?’ Maar Jezus gaf geen antwoord. 10 ‘Waarom zegt u niets tegen mij?’ vroeg Pilatus. ‘Weet u dan niet dat ik de macht heb om u vrij te laten of u te kruisigen?’ 11 Jezus antwoordde: ‘De enige macht die u over mij hebt, is u van boven gegeven. Daarom draagt degene die mij aan u uitgeleverd heeft de meeste schuld.’
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:Adinomis schreef:Van de stichting Shoresh heb ik een kalender met Israëlische jaarindeling gecombineerd met onze kalender. Daarop stond iets wat ik wel interessant vond en hier wil delen.
Het gaat hierom:
De Hebreeuwse letter tav ת is ook het merkteken in Ezechiël 9:4. Iedereen die dit merkteken ת op zijn voorhoofd heeft zal worden gered. De oud-Hebreeuwse schrijfwijze van de tav is †
Ezech.9:3 De heerlijkheid van de God van Israël verhief zich van boven de cherub waarop Hij rustte, naar de drempel van het huis, en Hij riep naar de Man Die in linnen gekleed was, Die de schrijverskoker aan Zijn middel had.
4 En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden.
5 Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden.
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
4 De Ene zegt tot hem: trek dwars door de stad, dwars door Jeruzalem,-
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Dat is zeker bijzonder! De Naardense Bijbelvertaling staat ook bekend als heel dicht bij het oorsponkelijke, ook al heeft dat tot gevolg dat de zinnen niet altijd zo soepel verlopen.Gaitema schreef:
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Nu Gait, waar gaat Openbaring nu over! Wat is de essentie van 0penbaring. Wat moeten de trouwe dienaren nog weten!Er zullen altijd verschillen in visies zijn en rondom dat van het punctueel de sabbat volgen is zo'n heikel punt. Is het dan wijs om mensen min of meer een vloek over uit te spreken, door van hen te beweren dat ze geen geestelijk inzicht hebben en meerdere heren dienen?
Wie komt dat recht toe, dan enkel Jezus alleen? Wij zijn slechts mensen
In Christus zijn betekent één in Geest zijn met wat.......de wet! Niet wettisch, maar naar het LEVENDE WOORD.‘Heer, grote en geduchte God, die zijn beloften nakomt en trouw is aan wie hem liefhebben en doen wat hij gebiedt; 5 wij hebben gezondigd en ons misdragen. Wij zijn slecht en opstandig geweest, wij zijn van uw geboden en regels afgeweken 6 en wij hebben niet geluisterd naar uw dienaren, de profeten, die in uw naam tot onze koningen, onze vorsten, onze oudsten en tot het hele volk gesproken hebben. 7 U, Heer, staat in uw recht, maar tot op deze dag staat de schaamte ons op het gezicht, ons, de mannen van Juda, de inwoners van Jeruzalem, alle Israëlieten, of ze nu dichtbij zijn of ver weg, in alle landen waarheen u hen hebt verdreven vanwege hun ontrouw jegens u. 8 HEER, ons en onze koningen, onze vorsten en onze oudsten staat de schaamte op het gezicht, omdat wij tegen u gezondigd hebben. 9 De Heer, onze God, is vol erbarmen en vergeving, hoewel wij tegen hem in opstand zijn gekomen 10 en niet hebben geluisterd naar de HEER, onze God. We hebben de lessen die hij ons door zijn dienaren, de profeten, heeft laten leren in de wind geslagen. 11 Alle Israëlieten hebben uw wet overtreden, zijn daarvan afgeweken en hebben niet naar u geluisterd. De met een eed bekrachtigde vervloekingen die opgetekend staan in de wet van Mozes, de dienaar van God, zijn over ons uitgestort, want wij hebben tegen u gezondigd
Dus, om Gods koninkrijk binnen te gaan, moeten wij de wil van de Vader doen. Wij moeten doen wat Jezus zegtJezus zei: “Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is” (Matteüs 7:21). “Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot” (Matteüs 7:24 t/m 27).
Door het offer van Zijn Zoon heeft God de redding voor iedereen beschikbaar gemaakt. Of men wel of niet behouden wordt, hangt dan af van hoe men op Gods aanbieding van heil reageert.“Allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods” (Romeinen 3:23). Alleen door Christus kunnen zondige mensen gered worden: “De behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden” (Handelingen 4:12). “Want de genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen” (Titus 2:11). Christus is “voor allen gestorven” (2 Korintiërs 5:15). Hij heeft Zich gegeven “tot een losprijs voor allen” (1 Timoteüs 2:6). “Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld” (1 Johannes 2:2).
Een beetje respect graag, ook voor mijn bijdragen!15 Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.
16 ‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’
17 De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.
Nu, wat de Naardense Bijbel schrijft is mooi, maar waar het hier om gaat is een Zegel of een Teken.Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
..
Ik vond ook nog een website over dit onderwerp.Gaitema schreef:
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
..
De term "duizendjarig rijk" komt inderdaad alleen in het boek Openbaring voor. Maar het concept van dit rijk vinden we bijv. in Jesaja 2:1-5. Hetzelfde vinden we in Micha 4:1-3. Ook bijzonder is Zach.14:16-28, waar de volken worden opgeroepen om in Israël het Loofhuttenfeest te vieren. De volken die niet komen worden gestraft. Het is goed om deze Bijbelgedeelten in dit verband te lezen.Gaitema schreef:Van Openbaring 20 ga ik overigens bij nadenken toch mee in het idee van dat het een aankomende periode betreft, maar voor de variatie wil ik ook even kijken wat het "handboek bij de bijbel" en " gelukkig gereformeerd" beschrijft.
In de "Handboek bij de bijbel" staat:
20 Het duizendjarige rijk; Satan overwonnen; het laatste oordeel
De 'duizend jaar" (millennium) van dit hoofdstuk worden nergens elders in de bijbel genoemd en geen enkel ander hoofdstuk in de bijbel heeft aanleiding gegeven tot zoveel verhitte debatten over de betekenis. Maar enige zaken zijn duidelijk.
Ik ben het er mee eens dat we voorzichtig moeten zijn met de interpretatie van dit boek. We mogen God om wijsheid bidden. Als we in geloof bidden zal God dat geven, zegt Jakobus. Het boek Daniël hoofdstuk 12 een belofte voor de eindtijd:• Johannes ziet Satan onder de strenge controle van God (1-3)
• Hij ziet de zielen van de martelaren, niet elke christen (en dat is belangrijk voor de vervolgde vroege kerk), herrezen om 'duizend jaar te regeren met Christus" (4-6)
• Aan het eind van die periode verzamelen de machten van het kwaad zich om Gods mensen aan te vallen, maar ze worden totaal vernietigd. Satan zelf deelt het lot van het beest en de valse profeet in 'de poel van vuur'(7-10)
• Er komt een algehele opstanding, waarbij iedereen voor God moet verschijnen om geoordeeld te worden, ieder voor zich.
Het vonnis is leven of dood. En voor diegenen die leven zal er geen dood meer zijn. (11-15)
Voor wat de details betreft, net als in de rest van het boek, is het goed voorzichtig te zijn. En de basisregels van interpretatie moeten worden toegepast (zie inleiding).
Het koningschap van Jezus op aarde heeft een doel: herstel van Gods Koninkrijk op aarde. Als alle vijanden zich zullen neerbuigen voor Zijn voeten, zal ook de laatste vijand "de dood" tenietgedaan worden. Dan is een "Middelaar" tussen God en mensen niet meer nodig. Dan zal Christus ook zijn macht teruggeven aan de Vader en zal God alles in allen zijn. Dan gaat de bede uit het "Onze Vader" in vervulling: "Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel". Het is moeilijk voor te stellen hoe het dan zal zijn. Maar God heeft beloofd dat wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen, dat is het wat God bereid heeft voor hen die Hem liefhebben. (1 Kor.2:9)
Om te vragen “waar” de heerschappij gevestigd zal zijn of te proberen een tijdschema van gebeurtenissen uit te werken, gaat tegen de geest van het geheel in.
Het is waar, dat volgens het vroege judaïsme het messiaanse koninkrijk op de aarde was gevestigd. Sommige joden dachten in termen van een Messiaanse regering in een bepaald tijdsbestek, anderen aan een interim-sabbat van 1000 jaar. De vroegste christelijke uitleggers namen aan dat dit hoofdstuk verwijst naar een duizendjarige rijk op aarde.
Maar Johannes brengt iets nieuws. Dit is geen algemene regering van alle gelovigen, maar alleen van de martelaren. Ook zegt hij niet waar op aarde deze regering is (elders in Openbaring zegt hij dat de vier tronen in de hemel zijn). En hoewel er hevig is getwist over de relatie van het millennium met de wederkomst van Christus, noemt hij deze niet in dit hoofdstuk.
> N.B. Het visioen van Johannes kan misschien vergeleken worden met de woorden van Paulus in
1 Korintiërs 15: 24-28
24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’. 26 De laatste vijand die vernietigd wordt is de dood, 27 want er staat: ‘Hij heeft alles aan zijn voeten gelegd.’ Wanneer er ‘alles’ staat, is dat natuurlijk uitgezonderd degene die alles aan hem onderwerpt. 28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.
Nu, laat ik je nog eens er op wijzen dat, ondanks je verwijzing naar Daniël je de essentie van Openbaring niet begrijpt!Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
Ik ben het er mee eens dat we voorzichtig moeten zijn met de interpretatie van dit boek. We mogen God om wijsheid bidden. Als we in geloof bidden zal God dat geven, zegt Jakobus. Het boek Daniël hoofdstuk 12 een belofte voor de eindtijd:
9 Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.
10 Velen zullen gereinigd, zuiver wit gemaakt en gelouterd worden. De goddelozen echter zullen goddeloos handelen en geen enkele van de goddelozen zal het begrijpen, maar de verstandigen zullen het begrijpen.
En nu, zo is dan ook de zelfde boodschap Geestelijk bedoeld in de wekelijkheid van heden, zoals Openbaring dat bedoeld!Maar God had gezegd: "Ik maakte u tot as op de grond... verdwenen zijt gij - voor altijd!" (Jesaja 14:13,14; Ezechiël 28:1leachi
„Want zie, de dag komt, brandend als een oven! Dan zullen alle overmoedigen en allen die goddeloosheid bedrijven, zijn als stoppels, en de dag die komt, zal hen in brand steken - zegt de HERE der heerscharen -welke hun wortel noch tak zal overlaten" (Maleachi 4:1).
Tot zo ver heb ik het gelezen en verder lees ik niet, want deze discussie hebben ik met jou al lang en breed gehad aan de hand van Hebreeën 4.nicodemus zda schreef:Hallo Gait,
Nu Gait, waar gaat Openbaring nu over! Wat is de essentie van 0penbaring. Wat moeten de trouwe dienaren nog weten!Er zullen altijd verschillen in visies zijn en rondom dat van het punctueel de sabbat volgen is zo'n heikel punt. Is het dan wijs om mensen min of meer een vloek over uit te spreken, door van hen te beweren dat ze geen geestelijk inzicht hebben en meerdere heren dienen?
Wie komt dat recht toe, dan enkel Jezus alleen? Wij zijn slechts mensen
Wie zegt dat mensen geen Geestelijk inzicht hebben, als het om de geboden gaat, of als het om de laatste oproep gaat die in Openbaring 14 te vinden is.
WIE zegt nu dat mensen zichzelf ten gronde richten en in het Grote Babylon achterblijven OMDAT ze "eigenwijs" zijn.
Beschuldig mij niet van het feit dat ik, op Bijbelse gronden, en zeker door Openbaring aantoon een BEWIJS aandraag,waarom Jezus bezorgt is om Zijn volk!
Juist het ONTBREKEN van Geestelijk inzicht is de basis van het ONTEKENNEN van de 10 leefregels van het Koninkrijk der Hemelen.
NERGENS laat Jezus zo DUIDELIJK ZIEN wat de Sabbat van het 4e gebod zo belangrijk maakt. En wat liefde betekent die wij -zeggen- voor onze Heiland te hebben........mooi niet dus (zoals Hij zelf zegt tegen ons)
IEDEREEN mag uiteraard geloven wat hij of zij wil. Er zijn ook mensen die, ondanks het feit dat ze het Evangelie verkondigen, het Koninkrijk niet binnen zullen en kunnen gaan!
ONTWIJK niet steeds mijn oprechte waarschuwingen! Ik vraag niet om het met mij eens te zijn, maar ga er eens op in.
Draai niet om de hete brij heen. Zondag vieren én Sabbat vieren kan NIET SAMEN GAAN!
Voorbereiden betekent ook DE GRONDWET van het Hemels Koninkrijk leren te aanvaarden en te ONDERZOEKEN wat Jezus vraagt!
Nu, ik geloof niet geheel dat ik moeite heb om met andersdenkenden om te gaan. Ook niet met andere inzichten.Tot zo ver heb ik het gelezen en verder lees ik niet, want deze discussie hebben ik met jou al lang en breed gehad aan de hand van Hebreeën 4.
Ik zie je telkens op de man spelen en nu ook op mij en daar wijs ik je op. Het is mij duidelijk dat je moeite hebt in de omgang met anders denkenden. Maar ik kan je beloven, als ik de sabbat op die manier houd als jij dat doet, dan heb ik zelf persoonlijk God de rug toegekeerd, dus doe ik dat niet. Voor jou is het anders, want jij leeft vanuit andere inzichten.
Waarom aanvaard je dan zelf de 10 leefregels niet en wandel je over het "Teken tussen de Allerhoogste en Jezus en de mens" dan zo maar heen.Ik snap zelf niet, dat jij niet snapt dat het kruisteken "symbolisch" weergeeft dat het of het kruisoffer van Jezus gaat met het geloof erin (zoals de slang die opgericht werd voor het volk)
En niet "letterlijk" dat er op ieders hoofd een kruis getekend wordt.
Zie je wel dat je zaken door elkaar haalt en "verwerpt" dan de Sabbat van het 4e gebod als een waarlijk teken tussen de Allerhoogste en de mens.Er kan in de Naardense Biibel wel gesproken over 'een kruis' aan het voorhoofden van de mannen, maar dat is een keuze van uitleg van woordgebruik, dat heeft met het Kruis op Golgotha helemaal NIETS te maken.
In andere Bijbels of geschriften wordt over 'een zegel' of 'teken' aan hun voorhoofd. Wie zegt dat ik heb gesproken over een 'letterlijk' kruis.
Wat staat daar Gait, vrij vertaald:Tijdens hun tocht naar het beloofde land klaagt het volk van Mozes over de lange tocht door de woestijn. God straft ze onmiddellijk voor dat gebrek aan geloof: ze belanden in een veld met giftige slangen. Het volk zegt tegen Mozes dat het gezondigd heeft en smeekt hem om God om vergiffenis te vragen.
God zegt tegen Mozes dat hij een koperen slang op een staf moet maken. Iedereen die daarna nog gebeten werd en de koperen slang aankeek, overleed niet aan het gif.
Je moet dus -ook- opzien naar de Hemel Gait, naar het Hemels Jeruzalem, naar 'boven' zoals Jezus zegt komt onze redding, niet van aardse zaken en ook niet vanuit aardse steden of Staten. Ook niet van de natuurlijke staat Israël en Jeruzalem. Want wat daar gebeurt is schandelijk van woorden, als het om de menslievendheid en de medemens van natuurlijke mensen gaat!Velen willen Christus niet aannemen eer ze het geheim van het verlossingsplan ten volle verstaan. Ze weigeren in geloof op te zien, hoewel ze beseffen dat duizenden hebben gezien op het kruis van Christus en daarbij baat gevonden hebben. Velen zijn verstrikt in de doolhof van filosofie, op zoek naar redenen en bewijzen die ze nooit zullen vinden, terwijl ze het bewijs verwerpen dat God ons heeft willen schenken. Ze weigeren te wandelen in het licht van de Zon der Gerechtigheid, alvorens de reden van haar schijnsel zal zijn verklaard. Allen die volharden op deze weg, zullen nooit tot kennis der waarheid komen. God zal nimmer elke gelegenheid tot twijfelen wegnemen. Hij geeft ruimschoots bewijzen waarop men het geloof kan gronden, en als deze niet worden aanvaard, blijft het verstand in het duister. Als degenen die door de slangen gebeten waren, getwijfeld hadden eer ze wilden opzien, zouden ze zijn gestorven. Wij moeten eerst zien; en het zien in geloof zal ons (eeuwig) leven geven.
Ik hoop dat je nog eens bovenstaande verzen goed tot je door laat dringen. Gewoon op je te HELPEN en te trachten INZICHT te verstrekken in Openbaring, het is niet voor niets Jezus die het laat opschrijven.6 Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’
12 Hier komt het aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden en aan de trouw van Jezus.
13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die vanaf nu in verbondenheid met de Heer sterven.”’ En de Geest beaamt: ‘Zij mogen uitrusten van hun inspanningen, want hun daden' vergezellen hen.’