als ik deze denklijn van Peter volg, kom ik daar natuurlijk ook niet uit.Ik zat bij een jongen in de klas die nummer 11 was in een gezin van 13 kinderen. Ik maar denken dat zij geen voorbehoedsmiddelen mochten gebruiken. Lopen er dus mensen als jij rond die menen dat we moeten doorfokken als de bioindustrie als voorbereiding op grote slachtingen. Ik kan daar echt niet bij.
nou krijg ik er steeds meer spijt van dat ik na de 'English curse for beginners bij James Brotherhood on the radio' (of zo iets) 70 jaar geleden, m'n Engels niet beter heb bijgehouden als nodig was voor de LTS en MTS: a saw, an axe and a pistonrod. Daar stijgt dr. Albers te hoog boven.Tsja, in mijn klas was ik bepaald niet de enige die het einde van deze wereld voorzag. Deze lezing van doctor Claudia Albers gaat er ook over https://youtu.be/VoOkGi-TXfM Maar wij zijn natuurlijk allemaal gek Wie het laatst lacht.....
Wat ik nog net meen te overzien aan de 'koek' zoals Anja die plaatst, is dat die wordt verdeeld op aarde over mensen, wilde dieren en biodieren? ('levende have', zegt prisma)
Dat doet mij terug denken aan de jaren '70 toen we net zoveel huizen als koeien hadden. Twee doctorandussen planologie waren in Manhattan 'the sky is the limmit' wezen bewonderen als snoepreisje en schreven in een 'beroemd' boek dat wij huizen erg moesten gaan opproppen, verdichten.
Dat werd politiek met 40 tot 80 huizen op een hectare als gevolg en nog véél 'compactere' hoogbouw.
Toen had mijn buurman 17 koeien (telde ik) en nu heeft mijn overbuurman er 170, (zei hij gisteren. En veel collega's 500).
En iedere koe pleegt een ruimtebeslag van een halve hectare, weten we. Dan hebben we het nog niet over alle varkens en kippen.
Maar voor mensen heb ik een ander verhaal geleerd, geredeneerd vanuit onze eeuwige bestemming op de nieuwe aarde. En dan tel ik de >10miljard kubieke kilometer hemel (zie Op.21) nog niet eens mee. Maar als de nieuwe aarde ook 510 000 000 km2 groot is (als nu) en we halen daar de bijna 5miljoen km2 van het nieuwe Jeruzalem af, houden we nog ruim 500miljoen km2 paradijs over voor de volken die zalig worden.
In ons land wonen gemiddeld bijna 450 mensen op een km2. Op de nieuwe aarde zonder bio-industrie zou dat ook moeten kunnen, vind ik.
Rekenen jullie nou zelf eens uit hoeveel gezaligden de Heere God dan nodig heeft om de aarde vol te doen zijn van de eer Zijns Naams?
Nooit over nagedacht hè? Ik vanuit mijn eigen positie ook niet hoor.
En dan moet ik er niet te lang over denken hoeveel mensen er te rot zullen zijn voor de nieuwe aarde en dus het eeuwige vuur wacht.
Leveren homo's daar een bijdrage aan mee? transgenders? Nou, bij Jensen zag ik een vrouw welke gauw nog één kindje baarde voor ze zich tot man liet ombouwen. Zelfs voorbehoedsmiddelen zijn hartstikke oneerlijk voor Gods doel met ons, toch?
Ja, ik herinner mij ook de gezegende gezinnen met 12 kinderen. Ze waren doorgaans nog veel socialer dan wij ook.
Dat had Onan ook kunnen hebben als hij niet zo morste met zijn zaad, wat de onveranderlijke Schepper toch echt afkeurde! (Gen.38:10)
Zo gek is de bedoeling van de Nashville verklaring voor mij nog niet, naar de Heere toe hoor.