Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door Rechtuit »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef: Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken;voorts weet je niet waar je over spreekt al zo geschied kundig niet.Het gaat hier over het Herstel van Israel.
RKK is het GROTE voorbeeld van hoe de "religieuze" mens (leiding) trachtte om alles in het werk te stellen tot en met martelingen toe helaas, om G'd Zijn Woord te laten lezen door de gewone gelovige. Om niet door de mand te vallen nadat G'd Zijn Woord voor de gewone mens te lezen was, moest de RKK dus wel allerhande vage theorieen bedenken die zogenaamd de bijbel verzen uitleggen. Terwijl ieder kind dat lezen kan al ziet dat die theorie niet strookt met wat er woordelijk staat.

Daarbij is de RKK (voor mij en vele protestanten) als hoer van babylon beschreven in de bijbel, de hoer die samenspant met de antichrist islam en alles in het werk stelt om ware gelovigen te misleiden en de plek van het uitverkoren Joodse volk Israel in te nemen. Daarom heb ik de RKK hier even als voorbeeld genomen.
Het herstel van Israel heeft dus helaas streke banden met Islam en RKK die samenspannen om dit te voorkomen.

LET OP! Ik richt mij puur tegen het instituut RKK en hun leer, niet tegen de RK gelovigen welke helaas misleid zijn geweest of nog steeds worden.
Je kletst maar wat.
En nog maar een keer.......Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken helemaal niets nul coma nul het gaat hier over Het Herstel van Israel.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
ericjan schreef:
Rechtuit schreef: Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken;voorts weet je niet waar je over spreekt al zo geschied kundig niet.Het gaat hier over het Herstel van Israel.
RKK is het GROTE voorbeeld van hoe de "religieuze" mens (leiding) trachtte om alles in het werk te stellen tot en met martelingen toe helaas, om G'd Zijn Woord te laten lezen door de gewone gelovige. Om niet door de mand te vallen nadat G'd Zijn Woord voor de gewone mens te lezen was, moest de RKK dus wel allerhande vage theorieen bedenken die zogenaamd de bijbel verzen uitleggen. Terwijl ieder kind dat lezen kan al ziet dat die theorie niet strookt met wat er woordelijk staat.

Daarbij is de RKK (voor mij en vele protestanten) als hoer van babylon beschreven in de bijbel, de hoer die samenspant met de antichrist islam en alles in het werk stelt om ware gelovigen te misleiden en de plek van het uitverkoren Joodse volk Israel in te nemen. Daarom heb ik de RKK hier even als voorbeeld genomen.
Het herstel van Israel heeft dus helaas streke banden met Islam en RKK die samenspannen om dit te voorkomen.

LET OP! Ik richt mij puur tegen het instituut RKK en hun leer, niet tegen de RK gelovigen welke helaas misleid zijn geweest of nog steeds worden.
Je kletst maar wat.
En nog maar een keer.......Wat heeft de RKK met dit onderwerp te maken helemaal niets nul coma nul het gaat hier over Het Herstel van Israel.
Wat jij wilt Rechtuit, ik verwijs terug naar mijn uitleg hierboven. Wanneer ik geheel open kaart zou spelen hier, zou ik de aanweizige RKK gelovigen hier onnodig moeten kwetsen, dus ik laat het hierbij. Terug naar Herstel van Israel inderdaad.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
andré

Bericht door andré »

ericjan schreef:Beste Andre,Er zijn talloze beloften in de bijbel te vinden van G'd aan het Uitverkoren Joodse Volk Israel, wara G'd laat weten dat Hij aan hun zonden niet meer zal denken en hen Zijn Geest van geloof ZAL schenken. Een kleine greep, helaas ontbreekt me de tijd om de versen erbij plaatsen.
Jesaja 54, Zacharia 3 en 10 en 12, Romeinen 11, Ezechiel 28, 37, 38, Jeremia 16 en 31

Wanneer we beide verzen naast elkaar leggen (de jouwe en de mijne), dan zijn er dus 2 mogelijkheden:
-1). G'd beloofd ZIjn uitverkoren Joodse volk israel al dit moois als Genade en vergeving, maar komt hierop terug.
-2. G'd waarschuwt Zijn uitverkoren volk Israel dat Hij Zich TIJDELIJK zal terugtrekken bij blijvende zonde, maar beloofd tegelijekrtijd ook dat Hij Zijn Beloften die eeuwig gelden zal nakomen.

Welke scenario is logisher denk je? Of heb je een ander scenario?

Andere citaten laten zien dat G'd inderdaad het uitverkoren Joodse volk Israel de rug heeft toegekeerd, maar altijd met de belofte hen weer te vergeven en Zijn genade aan hen te geven. Uiteindelijk is Chrisrus daarvoor in beginsel gekruisigd.

Met de Kruisiging haalde Yeshua de zonde weg tov de Wet van G'd. Wie de Wet niet had, ging verloren zonder Wet leert de bijbel.
Wie de Wet wel had werd geoordeeld door de Wet van G'd leert de bijbel ook.
Dus wie hadden er Genade nodig tov zonden tegen de Wet van G'd? Precies het Uitverkoren Joodse volk israel, dat als enige de Wet van G'd had en kende. De heidenen nog niet. Yeshua bracht dus ZIjn offer in beginsel om het uitverkoren Joodse volk Israel zalig te maken:

Matteus 1
20 Terwijl hij deze dingen overwoog, zie, een engel van de Heere verscheen hem in een droom en zei: Jozef, zoon van David, wees niet bevreesd Maria, uw vrouw, bij u te nemen, want wat in haar ontvangen is, is uit de Heilige Geest;
21 en zij zal een Zoon baren, en u zult Hem de naam Jezus geven, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
22 Dit alles is geschied opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de profeet, toen hij zei:
23 Zie, de maagd zal zwanger worden en een Zoon baren, en u zult Hem de naam Immanuel geven; vertaald betekent dat: God met ons.

* Het volk van de Jood Yeshua was het Joodse volk Israel en

Romeinen 3
7 Zeggende: Zalig zijn zij, welker ongerechtigheden vergeven zijn, en welker zonden bedekt zijn;
8 Zalig is de man, welken de Heere de zonden niet toerekent.

Beste ericjan,
Ik kan moeilijk antwoorden op uw reacties als zodanig, want zowel G’d zelf als zijn geschriften zijn mij onbekend.

Wat ik wel ken is GOD en Zijn gezanten zoals de profeten Jesaja , jeremia, Ezechiël en Paulus. En deze allen, zonder één uitzondering, leren dat zonder bekering (wat steeds gehoorzaamheid inhoud) er geen vrijspraak en zegening door GOD geschonken wordt. Doch misschien doet de door u gekende G’d dat wel!?

Dat er dan wel in hun brieven of geschriften passages voorkomen die wijzen op verlossing en herstel is ook zo, maar deze worden steeds en altijd voorafgegaan en verbonden aan voorafgaande voorwaarden.

Die in het geval van het Joodse volk werden vastgelegd bij het begin van hun opdracht en bestaan als uitverkoren (theocratische) natie. Bij het niet nakomen van de voorwaarden zou dit volk dan ook onder een vloek komen waarbij het niet enkel zijn status als uitverkoren natie (Israël) zou verliezen maar ook tot de terugkomst van Christus vervolgd en geplaagd worden.

Hierdoor echter zou Gods belofte aan “het ware Israël”, wat het totaal herstel ervan betreft, niet geschaad worden, omdat anderen de functie van “het wijngaard zijn” of met andere woorden “het Israël zijn” zouden overnemen. Waarbij uiteindelijk allen, hetzij zij nu voortkomen uit de Joden, de Grieken , de Romeinen of anderen, door hun gehoorzaamheid aan GOD tot het ware Israël, “Zijn Volk” zullen behoren en het beloofde herstel bij de terugkomst van Christus voor eeuwig zullen smaken..
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef:
ericjan schreef:

Je kletst maar wat.
Wat jij wilt Rechtuit, ik verwijs terug naar mijn uitleg hierboven. Wanneer ik geheel open kaart zou spelen hier, zou ik de aanweizige RKK gelovigen hier onnodig moeten kwetsen, dus ik laat het hierbij. Terug naar Herstel van Israel inderdaad.
De RKK heeft er in zoverre mee te maken dat de politiek leider van Vaticaanstad het land Israël wil verdelen en de " Palestijnse" staat erkent, en zich bovendien bemoeit met de aangelegenheden van VN en Amerikaans congres. De Nederlandse overheid neemt orders aan vanuit Brussel, de EU sluit verbonden met de islamitische, Arabische wereld, die er nooit een geheim van heeft gemaakt maar 1 doel te hebben en dat is Israël van de kaart te vegen. Het hoofd van Vaticaanstad sluit bij die verbonden openlijk aan. Hun aller grote “droom” is wereldheerschappij, en daarvoor schijnt men bereid te zijn Israël te offeren, ook al is dat vooralsnog in delen.

De RKK heeft ermee te maken in zoverre een deel van de leden van die kerk onvoorwaardelijk achter een mens blijven aanlopen ongeacht wat deze zegt en doet, zich kennelijk toch sterker identificeren met Rooms dan met de katholiciteit van Christus en exclusiviteit promoten, en iedere kritische beschouwing van de daden van de politiek leider van Vaticaanstad de mond trachten te snoeren, daarbij geen enkele verbale tactiek schuwend, inclusief intimidatie. Gelukkig is maar een deel van haar leden zo extremistisch.

Om het onderwerp en alle zwartmakerij van Israël weer even tot de juiste proporties terug te brengen:
Gaza

Ook bij de strijd om Gaza denk je: houdt het nooit op? Het is al de derde keer dat Israel zich genoodzaakt weet Gaza binnen te trekken vanwege aanhoudende raketbeschietingen. Wat de Israëlische militairen daar tegenkomen, is werkelijk bizar. Tientallen hightech tunnels, vol met bomvesten, munitie en raketten. Heel Gaza is één groot kruitvat. Ook is ontdekt dat de Palestijnse terroristen het plan hadden aanstaande september, tijdens de Joodse feesten, via tal van tunnels onder de grens van Gaza en Israel door, een zeer grote aanslag in Israel te plegen en tal van Joodse mensen als krijgsgevangenen mee te nemen. Gelukkig kan dat nu niet meer gebeuren.

Hamas klaagt voortdurend dat Israel de toegang tot Gaza afgrendelt, zodat er geen brandstof, voedsel, bouwmaterialen et cetera naar binnen kan. Ondertussen hebben ze het gebied wel volgepropt met wapens en hebben ze een zeer complex tunnelnetwerk aangelegd. De materialen daarvoor konden kennelijk wel naar binnen. Alles bij elkaar heeft dit zeker honderden miljoenen, wellicht miljarden gekost.

Israel staat bijna voor een onmogelijke opgave om Hamas en de islamitische Jihad in Gaza uit te schakelen. In tegenstelling tot wat de meeste media vertellen, zijn het juist de Hamas en jihad-strijders die oorlogsmisdaden plegen en niet Israel. De Hamas-terroristen sturen gewapende kinderen op de Israëlische militairen af. Een Hamasterrorist hield een baby in z’n ene arm, en een wapen in z’n andere hand. Ze plaatsen raketten in scholen van de Verenigde Naties, in ziekenhuizen, bij moskeeën en in woonwijken. Dat is misdadig.
Terwijl Israel de mensen vooraf waarschuwt om een gebouw of gebied te verlaten, verbiedt Hamas de mensen te vertrekken. Een mensenleven heeft voor hen geen enkele waarde.

Lees verder op: http://www.dirkvangenderen.nl/2014/07/2 ... het-einde/
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

De RKK heeft er in zoverre mee te maken dat de politiek leider van Vaticaanstad het land Israël wil verdelen en de " Palestijnse" staat erkent, en zich bovendien bemoeit met de aangelegenheden van VN en Amerikaans congres. De Nederlandse overheid neemt orders aan vanuit Brussel, de EU sluit verbonden met de islamitische, Arabische wereld, die er nooit een geheim van heeft gemaakt maar 1 doel te hebben en dat is Israël van de kaart te vegen. Het hoofd van Vaticaanstad sluit bij die verbonden openlijk aan. Hun aller grote “droom” is wereldheerschappij, en daarvoor schijnt men bereid te zijn Israël te offeren, ook al is dat vooralsnog in delen.

De RKK heeft ermee te maken in zoverre een deel van de leden van die kerk onvoorwaardelijk achter een mens blijven aanlopen ongeacht wat deze zegt en doet, zich kennelijk toch sterker identificeren met Rooms dan met de katholiciteit van Christus en exclusiviteit promoten.

Om het onderwerp en alle zwartmakerij vsn Israël weer even tot de juiste proporties terug te brengen: CITAAT.

Ook hier weer men roept maar wat.

De RKK heeft niets maar dan ook niets te maken met heel het gedoe in het Midden Oosten nul coma nul.

En waar gaat dit onderwerp over--------------HET HERSTEL VAN ISRAEL. wat al 1948 5 mei plaats gevonden heeft nu nog groot Israel.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:De RKK heeft er in zoverre mee te maken dat de politiek leider van Vaticaanstad het land Israël wil verdelen en de " Palestijnse" staat erkent, en zich bovendien bemoeit met de aangelegenheden van VN en Amerikaans congres. De Nederlandse overheid neemt orders aan vanuit Brussel, de EU sluit verbonden met de islamitische, Arabische wereld, die er nooit een geheim van heeft gemaakt maar 1 doel te hebben en dat is Israël van de kaart te vegen. Het hoofd van Vaticaanstad sluit bij die verbonden openlijk aan. Hun aller grote “droom” is wereldheerschappij, en daarvoor schijnt men bereid te zijn Israël te offeren, ook al is dat vooralsnog in delen.

De RKK heeft ermee te maken in zoverre een deel van de leden van die kerk onvoorwaardelijk achter een mens blijven aanlopen ongeacht wat deze zegt en doet, zich kennelijk toch sterker identificeren met Rooms dan met de katholiciteit van Christus en exclusiviteit promoten.

Om het onderwerp en alle zwartmakerij vsn Israël weer even tot de juiste proporties terug te brengen: CITAAT.

Ook hier weer men roept maar wat.

De RKK heeft niets maar dan ook niets te maken met heel het gedoe in het Midden Oosten nul coma nul.

En waar gaat dit onderwerp over--------------HET HERSTEL VAN ISRAEL. wat al 1948 5 mei plaats gevonden heeft nu nog groot Israel.

De enige die hier maar wat roept, ben jij zelf. Kennelijk weet je niet meer wat je allemaal roept : viewtopic.php?p=99375#p99375

" wereldleider" :mrgreen: Grapjas. Lees je bijbel. IJzer ( wereldlijke macht) en leem ( religie) mixen niet. Men zal het proberen, maar het zal niet lukken. De Rots zelf - die niet Petrus is maar Jezus Christus - zal er een eind aan maken.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

andré schreef:Beste ericjan,
Ik kan moeilijk antwoorden op uw reacties als zodanig, want zowel G’d zelf als zijn geschriften zijn mij onbekend.
Tja onbekend of niet je heb altijd mensen die precies weten wat God wil...... niet dus!!!!!

Maar het Herstel van Israel heeft al plaats gevonden 5 mei 1948 in staatkundige zjn.Het echte herstel zal plaatsvinden als de joden zich bekeren tot Jezus de Christus de Verhevene aan het Levenschenkend Kruis.Hij de Verrezen Heer. Men kan het niet genoeg zeggen buiten de Kerk geen zaligheid.Ook voor Israel.

[modbreak Trajecto] Citaat in quotehok gezet met vermelding van wie geciteerd wordt.
S.v.p. voortaan zelf zo de post inrichten.
Biker

Bericht door Biker »

Rechtuit schreef: Men kan het niet genoeg zeggen buiten de Kerk geen zaligheid.Ook voor Israel.
Hangt er maar net vanaf welke kerk, natuurlijk.
En zelfs die kerk doet niets toe aan de redding en behoud die alleen in Jezus Christus is.
Jezus spuugt die zg. gemeente uit en roept ons op eruit te gaan.

" 16 Maar omdat u lauw bent en niet koud en ook niet heet, zal Ik u uit Mijn mond spuwen.
17 Want u zegt: Ik ben rijk en steeds rijker geworden en heb aan niets gebrek, maar u weet niet dat juist u ellendig, beklagenswaardig, arm, blind en naakt bent.
18 Ik raad u aan dat u van Mij goud koopt, gelouterd door het vuur, opdat u rijk wordt, en witte kleren, opdat u bekleed bent en de schande van uw naaktheid niet openbaar wordt. En zalf uw ogen met ogenzalf, opdat u zult kunnen zien.
19 Ieder die Ik liefheb, wijs Ik terecht en bestraf Ik. Wees dan ijverig en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij.
21 Wie overwint, zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon, zoals ook Ik overwonnen heb, en Mij met Mijn Vader op Zijn troon gezet heb.
22 Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt."

Deze gemeente is de laatste op aarde, want vanaf de volgende tekst gaan we naar de hemelse gewesten.
(Opname?)

Hierna zag ik, en zie, er was een deur geopend in de hemel. En de eerste stem die ik als van een bazuin met mij had horen spreken, zei: Kom hier, omhoog, en Ik zal u laten zien wat hierna moet geschieden. - See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... e4Quz.dpuf
- See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... qISBI.dpuf
ericjan

Bericht door ericjan »

andré schreef: Hierdoor echter zou Gods belofte aan “het ware Israël”, wat het totaal herstel ervan betreft, niet geschaad worden, omdat anderen de functie van “het wijngaard zijn” of met andere woorden “het Israël zijn” zouden overnemen. Waarbij uiteindelijk allen, hetzij zij nu voortkomen uit de Joden, de Grieken , de Romeinen of anderen, door hun gehoorzaamheid aan GOD tot het ware Israël, “Zijn Volk” zullen behoren en het beloofde herstel bij de terugkomst van Christus voor eeuwig zullen smaken..
Poeh Andre, dit is even slikken voor mij, dat een dergelijk vervangingstheologie nog bestaat in deze tijd stemt me verdrietig.

Door gebrek aan tijd verwijs ik slechts naar een aantal bijbel citaten waarin G'd belooft aan ZIjn uitverkoren volk Israel dat Hij hen zal verspreiden onder de volken van de wereld als straf op hun voortdurende zonde, maar OOK telkens dat Hij hen weer vergaderen zal uit die wereld om DAARNA Zijn Genade te schenken. Om die Genade te kunnen geven aan Zijn uitverkoren volk Israel heeft Yeshua in beginsel het kruisoffer gebracht. De dood als straf op zonde is door Christus plaatsvervangend ondergaan, eerst voor de Jood daarna voor de Griek.
Zie Jesaja 43:1-7
Zie Jeremia 31, 32
Zie Ezechiel 36, 37

Maar even kort dan de meest duidelijke in deze, Romeinen 11: (Deze uitleg heb ik ooit ergens gekopieerd omdat het mijne en vele anderen de ogen opende, nadat ik er in gebed om opheldering hierover had gesmeekt.

1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers ook een Israëliet, uit het nageslacht van Abraham, van de stam Benjamin.

2 God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren kende, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift zegt in de geschiedenis van Elia, hoe hij God aanspreekt over Israël en zegt:

25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.

--> Paulus legt uit om te voorkomen dat christenen trots zouden worden, dat JHWH een verharding op Israël heeft gelegd om het evangelie niet aan te nemen, in beginsel hadden de Joden anders NOOIT Jezus Christus geofferd, zoals het heilsplan was.

26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
--> Israel wordt dus zalig wanneer alle mensen waarvan JHWH weet dat ze Christus zullen aannemen, dat hebben gedaan, als de laatste bekeerd is. Als Jezus terug komt naar Jeruzalem, zal Hij alle goddeloosheid van de Joden wegnemen.
Zalig = niet geoordeeld worden.
Romeinen 4:7-8
7 Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn
8 welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.

27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
--> JHWH beloofd de zonden van het uitverkoren Joodse volk in de eindtijd Zelf weg te halen ! Niemand anders zal dat doen dan G'd Zelf beloofd Hij !

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
--> Joden dienen evangelie niet, maar worden door JHWH geliefd omwille van hun voor vaderen, waarmee JHWH Zijn eerste verbond heeft gesloten.

29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.
--> JHWH Zijn Genade is enorm en onbevattelijk, zelfs vele christenen kunnen er niet bij met hun hoofd.
Maar de Liefde van G'd voor Israel is zonder dat Hij er iets voor terugvraagt, het is onvoorwaardelijk !! Dat is pas ware Liefde immers.

30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
--> Christenen zijn ook ongehoorzaam en zondig, we zondigen immers omdat we zondig zijn, we zijn niet zondig doordat we zondigen. Door de ongehoorzaamheid van de Joden kon JHWH Jezus door hen laten kruisigen om ons te redden !

31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
--> De Joden moesten ongehoorzaam zijn, maar ontvangen uiteindelijk dezelfde ontferming die wij als christenen hebben mogen ontvangen.

32 Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
--> G'd heeft het uitverkoren Joodse volk Israel opgesloten in ongehoorzaamheid tav het evangelie, om Zich over hen te kunnen ontfermen in de laatste dagen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
andré

Bericht door andré »

ericjan schreef:
andré schreef: Hierdoor echter zou Gods belofte aan “het ware Israël”, wat het totaal herstel ervan betreft, niet geschaad worden, omdat anderen de functie van “het wijngaard zijn” of met andere woorden “het Israël zijn” zouden overnemen. Waarbij uiteindelijk allen, hetzij zij nu voortkomen uit de Joden, de Grieken , de Romeinen of anderen, door hun gehoorzaamheid aan GOD tot het ware Israël, “Zijn Volk” zullen behoren en het beloofde herstel bij de terugkomst van Christus voor eeuwig zullen smaken..
Poeh Andre, dit is even slikken voor mij, dat een dergelijk vervangingstheologie nog bestaat in deze tijd stemt me verdrietig.

Door gebrek aan tijd verwijs ik slechts naar een aantal bijbel citaten waarin G'd belooft aan ZIjn uitverkoren volk Israel dat Hij hen zal verspreiden onder de volken van de wereld als straf op hun voortdurende zonde, maar OOK telkens dat Hij hen weer vergaderen zal uit die wereld om DAARNA Zijn Genade te schenken. Om die Genade te kunnen geven aan Zijn uitverkoren volk Israel heeft Yeshua in beginsel het kruisoffer gebracht. De dood als straf op zonde is door Christus plaatsvervangend ondergaan, eerst voor de Jood daarna voor de Griek.
Zie Jesaja 43:1-7
Zie Jeremia 31, 32
Zie Ezechiel 36, 37

Maar even kort dan de meest duidelijke in deze, Romeinen 11: (Deze uitleg heb ik ooit ergens gekopieerd omdat het mijne en vele anderen de ogen opende, nadat ik er in gebed om opheldering hierover had gesmeekt.

1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet! Ik ben immers ook een Israëliet, uit het nageslacht van Abraham, van de stam Benjamin.

2 God heeft Zijn volk, dat Hij van tevoren kende, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift zegt in de geschiedenis van Elia, hoe hij God aanspreekt over Israël en zegt:

25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.

--> Paulus legt uit om te voorkomen dat christenen trots zouden worden, dat JHWH een verharding op Israël heeft gelegd om het evangelie niet aan te nemen, in beginsel hadden de Joden anders NOOIT Jezus Christus geofferd, zoals het heilsplan was.

26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
--> Israel wordt dus zalig wanneer alle mensen waarvan JHWH weet dat ze Christus zullen aannemen, dat hebben gedaan, als de laatste bekeerd is. Als Jezus terug komt naar Jeruzalem, zal Hij alle goddeloosheid van de Joden wegnemen.
Zalig = niet geoordeeld worden.
Romeinen 4:7-8
7 Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn
8 welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.

27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
--> JHWH beloofd de zonden van het uitverkoren Joodse volk in de eindtijd Zelf weg te halen ! Niemand anders zal dat doen dan G'd Zelf beloofd Hij !

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
--> Joden dienen evangelie niet, maar worden door JHWH geliefd omwille van hun voor vaderen, waarmee JHWH Zijn eerste verbond heeft gesloten.

29 Want de genadegaven en de roeping van God zijn onberouwelijk.
--> JHWH Zijn Genade is enorm en onbevattelijk, zelfs vele christenen kunnen er niet bij met hun hoofd.
Maar de Liefde van G'd voor Israel is zonder dat Hij er iets voor terugvraagt, het is onvoorwaardelijk !! Dat is pas ware Liefde immers.

30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
--> Christenen zijn ook ongehoorzaam en zondig, we zondigen immers omdat we zondig zijn, we zijn niet zondig doordat we zondigen. Door de ongehoorzaamheid van de Joden kon JHWH Jezus door hen laten kruisigen om ons te redden !

31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
--> De Joden moesten ongehoorzaam zijn, maar ontvangen uiteindelijk dezelfde ontferming die wij als christenen hebben mogen ontvangen.

32 Want God heeft hen allen in ongehoorzaamheid opgesloten om Zich over allen te ontfermen.
--> G'd heeft het uitverkoren Joodse volk Israel opgesloten in ongehoorzaamheid tav het evangelie, om Zich over hen te kunnen ontfermen in de laatste dagen.

Zoals ik reeds aanhaalde gebruikt men steeds eenzijdig een ganse reeks teksten uit hun verband gerukt om toch maar te bewijzen dat het huidige Joodse volk nog steeds als het uitverkoren volk ( het volk van Israël)" kan en zal functioneren. Ook al hebben ze duidelijk door de eeuwen heen tot op vandaag ontrouw geweest.
En is het overduidelijk dat de vloek als gevolg van hun ongehoorzaamheid nog steeds op hen rust ook al hebben ze nu een lapje grond, en zal volgens het verbond uit Deuteronomium deze vloek blijvend op hen ( als volk) rusten
ericjan

Bericht door ericjan »

andré schreef: Zoals ik reeds aanhaalde gebruikt men steeds eenzijdig een ganse reeks teksten uit hun verband gerukt om toch maar te bewijzen dat het huidige Joodse volk nog steeds als het uitverkoren volk ( het volk van Israël)" kan en zal functioneren. Ook al hebben ze duidelijk door de eeuwen heen tot op vandaag ontrouw geweest.
En is het overduidelijk dat de vloek als gevolg van hun ongehoorzaamheid nog steeds op hen rust ook al hebben ze nu een lapje grond, en zal volgens het verbond uit Deuteronomium deze vloek blijvend op hen ( als volk) rusten
Op en top vervangingstheologie dus nog, hoe verdrietig en onbijbels helaas :(
De vloeken op Israel naar hen toeschuiven maar alle eeuiwge beloften en zegeningen denken te kunnen inpikken.

Alleen al Romeinen 11 vers 31 laat zien dat de vloek op Israel niet blijvend is, zoals jij graag wilt zien.
Vers 31 beloofd immers dat het uitverkoren Joodse volk Israel ontferming (Genade) ZULLEN krijgen, net als de ware christenen uit de heidenen.

Kijk naar Deuteronomium 4:29-31
29 Dan zult u daar de HEERE, uw God, zoeken en u zult Hemvinden, als u Hem met heel uw hart en met heel uw ziel zoekt.
* Ook HIER beloofd G'd aan Israel al dat Hij Zich laat vinden wanneer ze Hem G'd (NIET Jezus) zullen zoeken.
Vele christenen hebben de mond vol over deze belofte aan ons, maar deze hier wordt aan de kant geschoven.

30 Wanneer u in benauwdheid zult zijn en al deze dingen u getroffen hebben, in later tijd, dan zult u terugkeren naar de HEERE, uw God, en Zijn stem gehoorzamen.
* In later tijd (nu dus) ZAL Israel terugkeren naar de HEERE G'd en Zijn Stem gehoorzamen. Geen voorwaarde dus maar een feit dat ZAL GAAN GEBEUREN.

31 Want de HEERE, uw God, is een barmhartig God; Hij zal u niet loslaten, en u niet te gronde richten; Hij zal het verbond met uw vaderen, dat Hij onder ede met hen gesloten heeft, niet vergeten.
* Hier beloofd G'd Persoonlijk aan Zijn uitverkoren Joodse volk Israel dat Hij hen NIET zal loslaten, NIET te gronde zal richten, omdat Hij ZIjn Eeuwige Verbond met de voorvaderen Abraham, Isaac en Jacob zal trouw blijven en NOOIT zal vergeten.

Kortom Andre, je conclusie dat de vloek op Israel blijvend is, is geheel onbijbels en vreselijke vervangingstheologie !
Maar de bijbel waarschuwt ons zelfs daarvoor in Jesaja 60
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Vertil je toch niet aan die steen om je eraan te verwonden, beste Andre.
andré

Bericht door andré »

ericjan schreef:
andré schreef: Zoals ik reeds aanhaalde gebruikt men steeds eenzijdig een ganse reeks teksten uit hun verband gerukt om toch maar te bewijzen dat het huidige Joodse volk nog steeds als het uitverkoren volk ( het volk van Israël)" kan en zal functioneren. Ook al hebben ze duidelijk door de eeuwen heen tot op vandaag ontrouw geweest.
Op en top vervangingstheologie dus nog, hoe verdrietig en onbijbels helaas :(
De vloeken op Israel naar hen toeschuiven maar alle eeuiwge beloften en zegeningen denken te kunnen inpikken.

Alleen al Romeinen 11 vers 31 laat zien dat de vloek op Israel niet blijvend is, zoals jij graag wilt zien.
Vers 31 beloofd immers dat het uitverkoren Joodse volk Israel ontferming (Genade) ZULLEN krijgen, net als de ware christenen uit de heidenen.

Kijk naar Deuteronomium 4:29-31
29 Dan zult u daar de HEERE, uw God, zoeken en u zult Hemvinden, als u Hem met heel uw hart en met heel uw ziel zoekt.
* Ook HIER beloofd G'd aan Israel al dat Hij Zich laat vinden wanneer ze Hem G'd (NIET Jezus) zullen zoeken.
Vele christenen hebben de mond vol over deze belofte aan ons, maar deze hier wordt aan de kant geschoven.

30 Wanneer u in benauwdheid zult zijn en al deze dingen u getroffen hebben, in later tijd, dan zult u terugkeren naar de HEERE, uw God, en Zijn stem gehoorzamen.
* In later tijd (nu dus) ZAL Israel terugkeren naar de HEERE G'd en Zijn Stem gehoorzamen. Geen voorwaarde dus maar een feit dat ZAL GAAN GEBEUREN.

31 Want de HEERE, uw God, is een barmhartig God; Hij zal u niet loslaten, en u niet te gronde richten; Hij zal het verbond met uw vaderen, dat Hij onder ede met hen gesloten heeft, niet vergeten.
* Hier beloofd G'd Persoonlijk aan Zijn uitverkoren Joodse volk Israel dat Hij hen NIET zal loslaten, NIET te gronde zal richten, omdat Hij ZIjn Eeuwige Verbond met de voorvaderen Abraham, Isaac en Jacob zal trouw blijven en NOOIT zal vergeten.

Kortom Andre, je conclusie dat de vloek op Israel blijvend is, is geheel onbijbels en vreselijke vervangingstheologie !
Maar de bijbel waarschuwt ons zelfs daarvoor in Jesaja 60
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Vertil je toch niet aan die steen om je eraan te verwonden, beste Andre.
Ik zou nogmaals willen zeggen kijk in het verleden en zie toe op vandaag. De feiten zijn duidelijk; de Joodse natie voldoet totaal niet (meer) aan hetgeen God bedoelde met "het uitverkoren volk" of "het volk van Israël ". Maar het is een volk net als alle andere volkeren waarbij de naam Jood totaal niets meer te maken heeft met de Bijbelse betekenis van "Israël.

Wat er echter nog overblijft is het feit dat dit volk, zowel in totaal verstrooide toestand als tot op vandaag met een eigen stuk vaderland, nog nooit sedert de val van Jeruzalem tot op vandaag rust of vrede gekend heeft. En als dit geen vloek is dan hebben zij geen geluk gehad dat het toch zo wonderwel overeenstemt met hetgeen dit volk aangezegd werd door hun God bij hun ontstaan.

Je kan nu wel verder hopen dat dit volk zich plotseling volledig zal bekeren en als volk Christus aannemen om dan terug als een theocratische natie te gaan regeren over de wereld. Maar op vandaag is dit verre van realistisch alsook verre van wat de Bijbel voorzegt betreffende de toestand van de wereld voordat christus terugkeert.

Daarom ben ik ervan overtuigd dat dit wat je hierboven geschreven hebt eerder berust op een droombeeld dan op de Bijbelse realiteit.
Elke Jood heeft op vandaag evenals elk ander mens de kans om zich als individu te bekeren. Maar de kans om als een uitverkoren natie, als een apart gezette collectieve gemeenschap, voor God te staan en als speciaal gezegend volk een getuige te zijn, hebben ze laten voorbijgaan en deze komt nooit meer terug.
ericjan

Bericht door ericjan »

andré schreef: Ik zou nogmaals willen zeggen kijk in het verleden en zie toe op vandaag. De feiten zijn duidelijk; de Joodse natie voldoet totaal niet (meer) aan hetgeen God bedoelde met "het uitverkoren volk" of "het volk van Israël ". Maar het is een volk net als alle andere volkeren waarbij de naam Jood totaal niets meer te maken heeft met de Bijbelse betekenis van "Israël.
Heb je hier ook bijbelse bewijzen voor of is dat een mening die je als mens hebt wanneer je kijkt naar de Joden nu en het Beloofde land Israel?
Want zoals jij het nu stelt, moet je concluderen dat G'd Zich heeft vergist en Hij al Zijn vele beloften aan ZIjn uitverkoren Joodse volk Israel terugtrekt?
Immers de beloften staan woordelijk in de bijbel. De reden waarom je de aangedragen bijbelse beloften ook niet kunt weerleggen en ze dus naast je neerlegt en negeert.
andré schreef:Wat er echter nog overblijft is het feit dat dit volk, zowel in totaal verstrooide toestand als tot op vandaag met een eigen stuk vaderland, nog nooit sedert de val van Jeruzalem tot op vandaag rust of vrede gekend heeft. En als dit geen vloek is dan hebben zij geen geluk gehad dat het toch zo wonderwel overeenstemt met hetgeen dit volk aangezegd werd door hun God bij hun ontstaan.
Tot de heroprichting van het Beloofde Land Israel in 1948 was er inderdaad sprake van de vloek van G'd op hen, maar met de heroprichting van de staat Israel is hieraan een ommekeer gekomen.
Jeremia 31
3 Van verre tijden af is de HEERE aan mij verschenen: Met eeuwige liefde heb Ik u liefgehad,
daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid.
4 Ik zal u weer bouwen en u zult gebouwd worden, maagd Israël.
Opnieuw zult u zich tooien met uw tamboerijnen, opnieuw zult u uittrekken in een reidans van vrolijke mensen

God heeft eeuwige Liefde voor Israël, zelfs ten tijde van de verstrooiing en Zijn toorn.
God zal Israël weer opbouwen,

Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
God beloofd dat Hij Israël zal reinigen van hun zonden waarmee ze tegen Hem hebben gezondigd, Hij zal Israël vergeven
andré schreef: Je kan nu wel verder hopen dat dit volk zich plotseling volledig zal bekeren en als volk Christus aannemen om dan terug als een theocratische natie te gaan regeren over de wereld. Maar op vandaag is dit verre van realistisch alsook verre van wat de Bijbel voorzegt betreffende de toestand van de wereld voordat christus terugkeert.
Niet ik hoop iets Andre, de bijbel leert het (zie bovenstaande verzen) in talloze versen in de bijbel, voor wie de bijbel als geheel als G'd Zijn Woord neemt, wat jij dus niet doet, zoals veel voorkomt bij christenen helaas.
andré schreef:Daarom ben ik ervan overtuigd dat dit wat je hierboven geschreven hebt eerder berust op een droombeeld dan op de Bijbelse realiteit.
Dit is een open deur Andre, want je weerlegt geen enkele aangedragen citaat uit G'd Zijn Woord en draagt ook geen citaten aan waaruit jou gevoel wordt gestaafd.
Van een droombeeld is geen sprake, zoals ik met bijbelse citaten heb onderbouwd. Want welk belang zou ik er bij hebben dat G'd wel of niet het uitverkoren Joodse volk redt? Geen enkele, maar studie in Zijn Woord en die woordelijk nemend valt de waarheid daarover te lezen en niet te ontkennen, dan alleen maar met valse vervangingsteologie.
andré schreef:Elke Jood heeft op vandaag evenals elk ander mens de kans om zich als individu te bekeren.
De citaat dat G'd het volk Israel opzettelijk berblindde voor het evangelie negeer je gemakshalve maar weer.....
7 Wat dan? Wat Israël zoekt, dat heeft het niet verkregen, maar het uitverkoren deel heeft het verkregen en de anderen zijn verhard,
8 zoals geschreven staat: God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven, ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Helaas Andre, ik ken jou noch je christelijke achtergrond, of je wel eens een (oprechte) christen bent of niet, maar wat ik wel zie is dat je het Woord van G'd met een korreltje zout neemt en heel veel ervan (wat je niet bevalt) weg schuift en negeert. Hopelijk is dat niet gedreven door (onbewiste) haat dan wel aversie tegen G'd Zijn uitverkoren Volk Israel.
Op deze manier maak je G''d tot een onbetrouwbare G'd Die ZIjn Beloften niet nakomt en die niet Alwetend is.
Welk argument heben de christenen dan nog over om te vertrouwen op Genade van g'd in Chrisus? Immers de christenen maken er veelal ook een potje van en gedragen zich alles behalve zoals yehua het bedoelde. Waarom immers zou G'd ZIjn beloften aan Israel NIET en aan de christenen WEL nakomen?

Yeshua komt immer niet weder naar rome, Moskou, new York of Peking, nee Yeshua komt weder naar het Beloofd land Israel, Jeruzalem, Tempelberg om de satan defintief de pas af te snijden en ZIjn 1000 jarig vredesrijk te regeren vanuit Jeruzalem. DIt is daarmee tevens de reden waarom de satan alles op alles zet om dit te verhinderen, van Islam tot RKK en vervangingsleer.

http://www.whitefield.nl/literatuur/art ... -j-j-m-bol
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Mensen er niet om heen draaien de Kerk is het Nieuwe Israel.En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Hen die de Heilige Schrift echt goed kennen ook van uit het hart weten dat en bidden daar ook voor.

Wij zouden zeggen ====Tel uit je winst====
:flower1: :flower1: :flower1: :flower1: :flower1: :flower1:
BdO

Bericht door BdO »

Rechtuit schreef:Mensen er niet om heen draaien de Kerk is het Nieuwe Israel.En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Hen die de Heilige Schrift echt goed kennen ook van uit het hart weten dat en bidden daar ook voor.

T.a.v. de bijbel leert: dit inderdaad wat sommigen vervangingstheologie noemen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Biker

Bericht door Biker »

Rechtuit schreef:Mensen er niet om heen draaien de Kerk is het Nieuwe Israel.En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Bedankt voor de bloemen, maar de Heilige Schrift leert dit:

"Ik ken uw werken, verdrukking en armoede – u bent echter rijk – en Ik ken de lastering van hen die zeggen dat zij Joden zijn, maar het niet zijn; zij zijn namelijk een synagoge van de satan. -
"See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... 0qmN3.dpuf
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

BdO schreef:

Niet sommigen het is gewoon zo;en aan politieke correctheid daar heb je zo weinig aan het leidt maat tot leugen en wegkijken binnen en buiten de Kerk.Hoe men het wenden of keren de Kerk is het Nieuwe Israel.
callista

Bericht door callista »

BdO schreef:
Rechtuit schreef:Mensen er niet om heen draaien de Kerk is het Nieuwe Israel.
En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Ja, en geen wonder dat de meeste joden een pesthekel aan zulke christenen hebben.....en ze met de nek aankijken of als een soort hinderlijke vliegen of horzels beschouwen.
Maar ja, eigenlijk schudden ze veelal toch meewarig het hoofd om zulke kronkels.....
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
BdO schreef:
En het Oude Verbondsvolk kan zich daar bij voegen zullen zij ook doen met in zijn geheel Jezus de Christus te aanvaarden als hun Verlosser en Zaligmaker de Verrezen Heer.

Ja, en geen wonder dat de meeste joden een pesthekel aan zulke christenen hebben.....en ze met de nek aankijken of als een soort hinderlijke vliegen of horzels beschouwen.
Maar ja, eigenlijk schudden ze veelal toch meewarig het hoofd om zulke kronkels.....
Klopt helemaal de Joden worden er gek van van al die zogenaamde vrienden veelal protestanten die zich bemoeien met Joden.Joden willen gewoon met rust gelaten worden.En daar hebben ze geen ongelijk in.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Rechtuit schreef:
callista schreef:
BdO schreef:

Klopt helemaal de Joden worden er gek van van al die zogenaamde vrienden veelal protestanten die zich bemoeien met Joden.Joden willen gewoon met rust gelaten worden.En daar hebben ze geen ongelijk in.
Die zogenaamde filosemieten zijn in werkelijkheid de grootste antisemieten want ze verwachten dat er nog 1/3 van de joden vermoord wordt.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby

Bericht door coby »

Rechtuit schreef: Niet sommigen het is gewoon zo;en aan politieke correctheid daar heb je zo weinig aan het leidt maat tot leugen en wegkijken binnen en buiten de Kerk.Hoe men het wenden of keren de Kerk is het Nieuwe Israel.
Dat staat gewoon nergens in de Bijbel. Paulus zegt gewoon tegen die christenen: ik spreek tot u heidenen.
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:
Rechtuit schreef: Niet sommigen het is gewoon zo;en aan politieke correctheid daar heb je zo weinig aan het leidt maat tot leugen en wegkijken binnen en buiten de Kerk.Hoe men het wenden of keren de Kerk is het Nieuwe Israel.
Dat staat gewoon nergens in de Bijbel. Paulus zegt gewoon tegen die christenen: ik spreek tot u heidenen.
Identificeer Israël maar eens met Filippenzen 3.

[3] Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, [4] hoewel ik redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker. [5] Ik werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het volk van Israël, tot de stam Benjamin, ik ben een geboren Hebreeër met de wetsopvatting van een Farizeeër [6] en heb de gemeente fanatiek vervolgd. Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. [7] Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen.

Paulus was een volwaardige Israëliet zoals je kan lezen en nochtans bekeerde hij zich en werd christen, oftewel een nieuwe Israëliet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
BdO schreef:

Niet sommigen het is gewoon zo;en aan politieke correctheid daar heb je zo weinig aan het leidt maat tot leugen en wegkijken binnen en buiten de Kerk.Hoe men het wenden of keren de Kerk is het Nieuwe Israel.
Sinds wanneer is het politiek correct om de Joden het hele Beloofde land Israel te gunnen? :roll: Kijk toch om je heen zou ik zeggen, je beweert glashard omgekeerde feiten als dat ze waarheid zouden zijn. Maar goed, elk voordeel heeft zijn nadeel. Je toont hiermee wel het ware gezicht van de RKK en hun dwalingen, dat is dan wel weer positief te noemen.

Je ziet dat ook terug in de RKK, de krampachtige pogingen om de rol van Israel weg te kapen.
Ze hebben een altaar waar met "öffert".
Ze hebben ook priesters.
Ze hebben ook een "hoge priester" die ze paus noemen.
Ze hebben ook een tempel gecreeerd, het Vaticaan.
En ja de hoer van babylon zal de kenmerken hebben van een hoer; namelik handelingen verrichten als ware men de vrouw.
Israel is de vrouw van G'd, G'd is getrouwd met Israel leert de bijbel en de RKK is de hoer die deze rol zo graag wil overnemen onder valse voorwenselen.

Bedankt Rechtuit, dat je zo eerlijk bent om het schijnheilige masker dat veelal regenaan gelopen wordt, hebt afgedaan en je ons het ware RKK gevioel deelt.
Titus

Bericht door Titus »

Lol. Vraag eerst eens of Rechtuit wel RKK is en ga na of zijn reactie ook strookt met de katholieke leer.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Titus schreef:Lol. Vraag eerst eens of Rechtuit wel RKK is en ga na of zijn reactie ook strookt met de katholieke leer.
Weet wat je bedoelt@Titus maar dat is niet voor hier.

Ach en @ ericjan mensen met zoveel haat laat maar zonde van de tijd .Praat over de RKK en roept maar wat ook hier is het lol :lol: :lol: :lol: :lol: als we dat lezen.
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 20 mei 2015, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.