Seven schreef: 08 jan 2019, 11:22
In China is homoseksualiteit niet illegaal. En kijk vooral naar Europa (en Nederland, waar het homohuwelijk voor het eerst is geintroduceerd), waar de meeste landen seculier zijn of zich niet laten leiden door bv de bijbel.
Je moet nu niet net doen alsof ze in China het beter hebben dan in Nederland.
Dat heb ik ook niet beweerd. JIJ geeft aan dat je in China beter geen homo kan zijn. Ik geef aan dat dat onjuist is.
Seven schreef:
En Nederland is geen seculier land want ook in Nederland heeft religie nog steeds invloed op de wetgeving hoor. Een simpel voorbeeld is natuurlijk de zondagsrust wat gewoon in de wet is opgenomen. Het tegendeel is zelfs waar. In Nederland wordt steeds vaker met een dubbele maat gemeten. het christendom was vroeger altijd de dominante religie maar tegenwoordig is dat niet meer, de islam begint steeds dominanter te worden. De islam begint zelfs een beschermende status te krijgen. Zoals bv toen Wilders de koran met mein kampf vergeleek kreeg hij een proces aan zijn broek. Ik weet zeker dat als iemand zoiets had gezegd over de Bijbel er niets aan de hand was.
Nederland is gewoon een seculiere staat. Als je dat niet inziet, dat moet je je wat meer verdiepen in politiek. Dat we nog steeds wetten hebben die gebaseerd zijn op de christelijke traditie/cultuur doet daar niks aan af. Tegenwoordig is er ook de winkeltijdenwet die ervoor gezorgd heeft dat winkels wél op zondag open mogen.
De Islam heeft geen beschermde status maar staat gelijk aan elke andere religie.
Dat Wilders een proces aan zijn broek kreeg, vind ik verkeerd.
Seven schreef:
Het OM weet niet hoe snel ze een onderzoek moeten instellen over de strafbaarheid van dit pamflet. Er is zelfs aangifte gedaan tegen Van Der Staaij omdat hij dus een beroep doet op zijn religie. Maar toen Yassmine Al Ksaihi, of hoe ze ook mag heten riep dat homoseksualiteit een zonde is was er niets aan de hand. Religieuze vrijheid noemen ze dat dan. Het OM doet een onderzoek instellen als het over christenen gaat, roept een moslim zoiets soortgelijks is er niets aan de hand.
Over christenen mag je alles zeggen. Over het Christendom mag je alles zeggen, maar doe het maar eens over islam of moslims. Dan loop je zomaar de kans aangeklaagd te worden.
Ook toen was er verontwaardiging tegenover het standpunt van moslims. Ik weet niet of er toen gekeken is naar strafbaarheid, maar in beide gevallen zou de vrijheid van meningsuiting moeten zegevieren.
Seven schreef:
IK zou niet weten wat een seksuele voorkeur met wetenschap te maken heeft. Een seksuele voorkeur is niets anders dan een gevoel en meer niet. Daar is niets wetenschappelijks aan. Maar ik kan er natuurlijk ook wetenschap tegenaan gooien. Wat wel wetenschappelijk is is dat binnen de natuur nageslacht alleen maar voort kan komen als mannetje en vrouwtjes seksuele gemeenschap hebben. (als alleen binnen de insectenwereld zijn er uitzonderingen) Maar voor 99.99 % is nageslacht alleen mogelijk door mannetjes die seksuele gemeenschap hebben met vrouwtjes. En de natuurlijke functie van seks is niets anders dan voortplanting. Meer niet. Dus als twee mannetjes seksuele gemeenschap hebben dient dat binnen de natuur geen enkel doel, het is eigenlijk in strijd met de natuurlijke functie van seksualiteit. Het is onnatuurlijk. En waar lezen we dat toch? Oja in Romeinen 1 waar staat te lezen dat mannen de natuurlijke omgang met vrouwen hebben verlaten en in wellust voor elkaar zijn ontbrand.
Het is niet alleen wetenschappelijk waar wat daar staat maar zelfs profetie. Want de Bijbel voorzegt ons namelijk dat mensen steeds vaker onnatuurlijke seks met elkaar hebben. En dat is eigenlijk wat we tegenwoordig steeds vaker zien. Vroeger was heteroseksualiteit de normale norm, tegenwoordig niet meer hoor. De normale norm is tegenwoordig alles behalve heteroseksueel. homoseksualiteit, lesbienne, biseksueel, transgender, travestie en noem maar op.
Niet alleen wetenschappelijke kennis, maar ook gewone kennis. (wetenschappelijke) kennis zegt iets over de realiteit. En die is van belang als we zulke kwesties moeten beoordelen. Dat homoseksuele activiteit niet leidt tot nageslacht, is evident. Tegelijkertijd komt homoseksuele activiteit overal in het dierenrijk voor, dus het is maar wat je wel of niet normaal noemt. Maar dat is in feite ook niet van belang. Is het moreel onjuist of niet, dat is de vraag. Ik zie geen enkele reden om dit moreel te veroordelen. En nee, Romeinen 1 of andere teksten in de bijbel hebben geen enkele waarde in deze kwestie.