Inktvlam schreef: ↑18 feb 2022, 14:50
hopper schreef: ↑18 feb 2022, 12:46
Dit vind ik wel een interessante opmerking. Evolutie ontkennen is in feite een vorm van complotdenken.
Waarmee je complotdenken dan kunt omschrijven als een vorm van denken die naar een gewenste uitkomst toe werkt.
En daarmee geheel haaks staande op wetenschappelijk (onderzoekend) denken.
Jij en Mart hebben je alleen maar laten leiden door propaganda en nooit door de resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Dus hou op over wetenschappelijk onderzoekend denkend, want daar weet jij niets van.
364.000 generaties om een oog te maken. Hoeveel duizenden generaties voor een gebit en voor een knieschijf en een grote teen? Hoe idioot wil je het hebben?
De laatste maanden zijn er weer interessante ontdekkingen gedaan. Ik kom er later op terug. Ik ben nu een paar dagen weg. Lees intussen nog even over wat oude problemen met evolutie.
De uitspraken van Niles Eldredge over het niet-bestaan van geleidelijkheid.
viewtopic.php?p=241488#p241488
Geen stamboom van het leven.
viewtopic.php?p=378281#p378281
Mijn denken is geen denken naar een gewenste uitkomst. Mijn denken is beschouwend van aard. Alles in de natuur ontstaat en vergaat, er is niets blijvends. Geen gewenste uitkomsten van een sturende God, daar zijn geen aanwijzingen voor. Daarom lees ik ook hoe men op ontdekkingstocht is naar dierlijke wezens van vóór de Cambrische explosie. Ook wel eens de oerknal van het leven genoemd.
De namen van deze wezens heb ik even niet paraat, maar het is fascinerend hoe de wetenschap zich ontwikkelt (óók evolutie = zich ontrollen) en deze wezens weet te traceren in de aardlagen. Hun primitieve voorkomen, maar al wel met een spijsvertering! Onze verre voorouders waren vreemde wezens, Inktvlam. Wat jij er verder ook van moge vinden.
De Cambrische explosie is dus niet de oerknal van het leven waar de wetenschap dat eerder zo zag. Wetenschap moet je als een boek zien, welke de wetenschappers nog altijd aan het schrijven zijn. Vergelijk dat eens met de bijbel die vol staat met tegenstrijdigheden, fabels, mythen en allegorieën.
Dus ja, over 100 jaar is het 'boek' van de wetenschap weer wat uitgebreider. Maar je moet ook het
geheel begrijpen, bijvoorbeeld hoe het dierlijke leven -waar wij ook toe behoren- eerst zuurstof nodig had.
De wetenschap schrijft nog steeds aan het 'boek' en ik lees nog steeds het 'boek'. Het mooie van wetenschap is dat je niks hoeft te geloven , maar slechts het intellect op de juiste manier te gebruiken. Gelovigen gebruiken hun intellect niet goed. Het is zoals je benen niet goed gebruiken door achteruit te gaan lopen i.p.v. vooruit. Het is niet zo dat jij dommer bent als ik, met jouw intellect is niks mis.
https://scientias.nl/orang-oetan-ontdek ... -kan-doen/
Hier nog een artikel cadeau om je intellect goed te gebruiken.
Wat we dan ook van de studie met orang-oetans kunnen leren? “De ontdekkingen suggereren dat orang-oetans het aangereikte snijgereedschap als zodanig kunnen herkennen en gebruiken,” stelt Motes Rodrigo. “Ze beschikken over bepaalde vermogens die nodig zijn voor het maken en gebruiken van stenen werktuigen. Dit betekent dat deze vermogens meer wijdverbreid zijn onder mensapen dan we eerder dachten. Mogelijk was dit al zo’n 13 miljoen jaar geleden aanwezig in de laatste gemeenschappelijke voorouder van orang-oetans en mensachtigen.”
Let ook op het woordje 'mogelijk', de wetenschap veronderstelt iets. Wij als mens zijn verder getrokken in de evolutie, waar de orang-oetan beperkt is gebleven.