peda schreef: 23 mei 2022, 09:12
Messenger schreef: 23 mei 2022, 00:42
Nou nee dus. Ondanks vele bijlessen vatte ik wiskunde niet. Gelukkig hoefde ik er geen examen in te doen.
Als we het gesprek een metaniveau hoger tillen kunnen we de spiritualiteit doen evolueren. Uiteindelijk is het van belang dat we het meer eens worden over een God met werkelijk Goddelijke eigenschappen.
Zelf vind ik het niveau waarop over God gesproken wordt uiterst belangrijk. Zo ook het thema de onvoorwaardelijke liefde van God bijvoorbeeld en het thema dat ook R F aansnijdt met de vrijwillige verwerping van God door '' goddelozen ''. Is het dan zo dat het "' gedrag "' tijdens dit korte leven bepaalt of de "' goddeloze "' gekozen heeft tegen God of is er ook na de dood nog steeds een vorm van herkansing mogelijk.
Vrijwillige verwerping van God door "goddelozen" verandert niets aan de onvoorwaardelijke liefde en de vrije wil. Er is geen herkansing, omdat dit niet nodig is. Onvoorwaardelijke liefde is om niet en vereist niets, ook geen aanbidding of verering of geloof in God op de een of andere manier of gehoorzaamheid aan God.
Peda schreef:
In de leer van de christelijke Alverzoening komt het uiteindelijk door de mogelijke herkansing na de dood ook voor iedereen goed ( God ALLES in ALLEN ). Bij de gereformeerde predestinatie volgers komt het voor bepaalde personen van begin af aan nooit goed. Bij weer andere gelovigen bepaalt de keuze ( God verwerping ) in dit korte leven de finale uitslag om na de dood uitgesloten te worden. Weer anderen zeggen dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn, dus ook het oordeel na de dood is niet te kennen. Kortom bijna zoveel visies als dat er gelovigen bestaan. Wanneer er geloofd wordt in een voortgaand bewust leven na de dood is dit volledig onoverzichtelijke thema qua betekenis toch niet van kleine ouders.
Met onvoorwaardelijke liefde heeft al deze leer niets te maken. Ook als er een herkansing zou zijn, is er geen sprake van onvoorwaardelijkheid. Immers, waarom herkansen als herkansing sowieso niet aan de orde is?
Peda schreef:
Waar de definitie Onvoorwaardelijke liefde al niet toe kan leiden, de Gordiaanse Knoop, waar een ieder een andere weg volgt, dat is wel zeker. Toch heeft Onvoorwaardelijke Liefde direct te maken met God-Niveau in denken over God. Past eeuwige dualiteit bij het ZIJN van God ?
Ik heb de indruk dat veel mensen niet weten wat onvoorwaardelijk inhoudt, net als het woordje vrij.
Eeuwige dualiteit past bij het ZIJN van God, maar God is nooit geheel in de dualiteit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.