Dirk schreef:De Bijbel leert ons duidelijk dat diegenen die niet kiezen, God afwijzen. Er zijn feitelijk dus twee soorten mensen:vrolijke schreef:Ik was bij twee mensen aan het sterfbed. Mijn moeder en mijn vader.
Mijn moeder was en bleef atheïst tot op het laatste moment. Op de vraag, of ik een priester zou laten komen, lachte zij en wilde ekspliziet niet.
Mijn vader, die erg religieus was,sloeg het ene kruis na het andere, en was bang als een wezeltje.
1. Mensen die God aannemen (als Schepper, Verlosser, Beste Vriend, ....).
2. Mensen die God afwijzen.
Ook leert de Bijbel ons dat niemand ooit kan beweren: "Ik wist het niet". En, eigenlijk is dat logisch. God is rechtvaardig! Maar, hierover zou ik graag in discussie gaan in een nieuw topic "Bewijs dat God bestaat". Niet slechts vanuit een geloofsstandpunt, maar ook vanuit een wetenschappelijk en empirische kant ga ik deze uitdaging aan.
Kortom, atheïsten bestaan niet. Er zijn wel mensen uit catagorie 2 die zichzelf atheïst noemen, maar feitelijk is het een zeer zwak excuus om de zoektocht naar en de relatie met Jezus te staken!
Dirk...je zit hier in LB.
Als je je niet aan de fatsoensregels kunt houden ---wat ook respect behelst voor andere visies en dus ook het atheïsme en wat men daarover oprecht te vertellen heeft------ben je hier niet op z 'n plek
Evangeliseren doe je maar elders...