Wat jij hier allemaal neerzet is jouw mening en meer niet. Veel christenen denken er anders over....
die gaan echt niet met jou mee, dat sommigen het vuur in moeten....en dan klaar weg...
Er zijn namelijk ook christenen die niet in hemel en hel denken. Sta je daar weleens bij stil
Of is het allemaal zoals JIJ en JOUW kerk het ziet?
Hoe jij je hier presenteert nodigt nu niet bepaald tot een zinvol gesprek met anderen..zelfs ook je mede christenen ----uit.
@ lieve callista, begrijp jij echt zo slecht als ik denk, waar het in dit subforum om gaat? Het gaat over wat
de Bijbel er van vindt, God Zelf dus!
Bij geval las ik vanmorgen dat de Heere Jezus preekte in Kafarnaüm en dat de mensen zich zo verwonderden. En weet je waarover? Dat de Heere Jezus niet allerlei andere namen, mensen nodig had om Zijn gelijk te halen, doch alleen Gods onfeilbaar Woord. Heerlijk hè? Wat een gezag!
Zullen wij dat hier ook eens gaan doen? Misschien worden we dan wel door jouw vrienden gestenigd, maar dat is m.i. dan omdat het te echt is.
Mijn vrouw zat net heel enthousiast te vertellen over de preek van zondag in Piershil. Het ging over Bijbelse toekomstverwachting. De dominee vond dat hij zo'n heerlijk simpele baan had; hij hoefde alleen maar na te zeggen wat er in de Bijbel staat. Oei, wat herkenbaar voor mij joh!!
Dat beoefen ik nou ook steeds op dit forum. En waar ik dan mis verwijs, wil ik zo heel graag gecorrigeerd, weerlegd worden. Doe jij dat ook?
Kijk, ik lees hier over meneer Bonting e.a., Polhuis, Messenger, Walsch en over dat de Onvoorwaardelijke liefde van God voor de mens, een gedachte is die inmiddels in theologenland sterk aan betekenis wint... Daar staat voor mij nog geen Bijbelse onderbouwing bij.
Mag ik één woord 'aanvallen'? Dan kies ik voor het woord Onvoorwaardelijk.
Weet je welke voorwaarde de Allerhoogste aan Zichzelf moest stellen volgens de Bijbel? Dat Hij wel Zijn enige Zoon moest offeren!! Dat is wat?
En naar mijn onbescheiden mening, moeten wij daar dan wel dankUwel tegen zeggen. Knielen voor het kruis, heet dat bij ons.